۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۸۸۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۰۷-۰۸-۱۳۹۱
کد ۲۳۸۸۲۷
انتشار: ۲۱:۰۶ - ۰۷-۰۸-۱۳۹۱

"سورپرایز اکتبر" بر بال های توفان: آیا «اوباما» جان سالم به در می برد؟!

درست یک هفته مانده به انتخابات 6 نوامبر " توفان سندی" با سرعتی بیش از 120 کیلومتر از ساعاتی دیگر به سواحل شرقی آمریکا می رسد و برنامه های انتخاباتی و تبلیغاتی دو نامزد انتخاباتی دموکرات و جمهوریخواه را تحت تاثیر قرار می دهد.
عصر ایران - ماه اکتبر برای انتخابات آمریکا همواره ماه سرنوشت ساز بوده است و در این ماه که آخرین هفته های باقی مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یا میاندوره ای است، ممکن است اتفاقاتی حادث شود که نتیجه انتخابات یا روند برگزاری آن را تحت تاثیر قرار دهد.

اما ظاهرا این بار " سورپرایز اکتبر" حالت توفانی به خود گرفته است و قرار است از بعد از ظهر روز یکشنبه ( به وقت محلی) به سواحل ایالت های شرقی آمریکا برسد ، توفانی که دامنه و شدت آن شدید ترین توفان در سال های اخیر تخمین زده می شود.

درست یک هفته مانده به انتخابات 6 نوامبر " توفان سندی" با سرعتی بیش از 120 کیلومتر از ساعاتی دیگر به سواحل شرقی آمریکا می رسد و برنامه های انتخاباتی و تبلیغاتی دو نامزد انتخاباتی دموکرات و جمهوریخواه را تحت تاثیر قرار می دهد.

در بیشتر ایالت های شرقی آمریکا حالت فوق العاده اعلام شده و شهر نیویورک به حالت تعطیل درآمده است و اوباما و رامنی برنامه های انتخاباتی خود را تغییر داده اند.

پیش بینی می شود رییس جمهوری آمریکا در روزهای آینده مجبور خواهد بود با لغو برخی برنامه های انتخاباتی خود به عنوان رییس جمهوری متعهد در کاخ سفید از نزدیک نحوه امداد رسانی به آسیب دیدگان توفان را مدیریت کند.

به دلیل انتخاباتی بودن فضای آمریکا توفان بیش از آنکه کمپین نامزد جمهوریخواه را ناراحت کند طبیعتا کمپین انتخاباتی رییس جمهوری مستقر در کاخ سفید را نگران کرده است و این فرصت بالقوه را در اختیار رقیب جمهوریخواه قرار داده تا در صورت بروز هر گونه قصور یا سوء مدیریت یا اتفاقات پیش بینی نشده بهانه هایی برای انتقاد از رییس جمهوری آمریکا در روزهای پایانی باقی مانده به انتخابات فراهم شود.

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که توفان ممکن است تا 10 روز وضعیت ایالت های شرقی را به هم بریزد و حتی ممکن است قطع برق تا زمان برگزاری انتخابات روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را نیز در برخی ایالت ها مختل کند.



شهروندان آمریکایی در ایالت های شرقی خانه های خود را با تخته و دیگر وسایل در برابر موج سهمگن توفان ایمن می کنند

به نظر می رسد با عدم وقوع حادثه ای غیر منتظره تا لحظه وقوع " توفان سندی " باید این توفان غیر منتظره را که تا کنون برخی کشورهای حوزه کارائیب را درنوریده و به کشته شدن بیش از 60 نفر (تا لحظه حاضر) انجامیده ، سورپرایز اکتبر انتخابات امسال بنامیم.

البته برای نتیجه گیری در این باره باید منتظر بود و نحوه مدیریت دولت آمریکا را به نظاره نشست ؛ هر چند که به دلیل انتخاباتی بودن فضای آمریکا می توان این پیش بینی را داشت که رییس جمهوری آمریکا نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا در آخرین روزهای باقی مانده به انتخابات از سوی رقیب جمهوریخواه و افکار عمومی متهم به سوء مدیریت نشود.


ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
33
دولت چكار بايد ميكرد به طوفان حمله ميكرد يا مذاكره كه بخاك امريكا نيا؟
بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟ ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند چرا قالیباف باخت؟ چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟ پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس) دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد داستان پدر پستچی من: زمینی که نخرید و پیکانی که خرید(اطلاع رسانی تبلیغی) تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر) انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند انواع گل مژه و درمان آن کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد! اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص عفاف و حجاب یحیی السنوار برای لذت بردن از آفتاب بیرون می‌رود و خیابان‌های ما خالی است رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)
وبگردی