۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
کد خبر ۲۴۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۷-۰۹-۱۳۹۱
کد ۲۴۶۴۵۳
انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۷-۰۹-۱۳۹۱

سردار فدوی: شلیک به سمت انتقال انرژی در خلیج فارس برای دنیا مصیبت بار خواهد بود

فدوی گفت: آمریکایی ها نمی توانند بر روسیه غلبه داشته باشند، بر ایران نیز همینطور تنها قطر می ماند که آن هم ظرفیت لازم برای ایفای نقش را ندارد و تمام قطر اندازه انتهای خیابان پیروزی جمعیت دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر تیری در رابطه با انرژی از سوی آمریکایی ها در خلیج فارس در برود مصیبتی در دنیا به وجود می آورد که آمریکایی ها نیز به خوبی آنرا می دانند.

به گزارش مهر، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه درهمایش جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت که امروز دوشنبه در تهران برگزار شد، گفت: هیچ کشوری به عنوان تهدید برای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد به جز آمریکایی ها.

وی اظهار داشت: هیچ  کشوری در حد و اندازه این نیست که بخواهد بگوید من تهدید برای ایران هستم و تنها آمریکایی ها این ادعا را دارند.

وی با بیان ینکه آمریکا کشوری است که از منطقه ما بسیار دور است، گفت: آمریکا تمام توان خود را پشت ناوهایش گذاشته و در تمام دنیا به منظور سلطه حضور دارد و آنها بعد از  جنگ جهانی دوم ابزاری را به دست آوردند که همین امر باعث شد پیشرفت هایی داشته و برخی کشورها را تحت سلطه خود درآورد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکایی ها خودشان می دانند که دیگر نمی توانند با استفاده از این ابزار بر منطقه خلیج فارس سلطه داشته باشند، گفت: از  1300 میلیارد بشکه نفت دنیا 800 میلیارد در منطقه کوچکی در خلیج فارس وجود دارد و تمام این منطقه شیعه نشین هستند.

وی تصریح کرد: همچنین 70 درصد گاز جهان در ایران و قطر و سوریه وجود دارد و باز از این 70 درصد بیشترین آن در خلیج فارس و روسیه است.

فدوی گفت: آمریکایی ها نمی توانند بر روسیه غلبه داشته باشند، بر ایران نیز همینطور تنها قطر می ماند که آن هم ظرفیت لازم برای ایفای نقش را ندارد  و تمام قطر اندازه انتهای خیابان پیروزی جمعیت دارد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها ادامه سلطه خودشان بر دنیا را در  حضورشان در خلیج فارس می دانند، گفت: آنها با این کار بر چین و شرق آسیا و خیلی کشورهای دیگر هم کنترل خواهند داشت.

وی ادامه داد: منطقه خلیج فارس آنقدر برای امریکایی ها اهمیت دارد که می گویند اگر ما از اروپا عقب نشینی کنیم جایی برای جبران داریم اما اگر از خلیج فارس عقب بشینیم باید تنها در خود آمریکا خضورداشته باشیم.

فدوی اظهار داشت: آمار و تاریخ نشان می دهد امریکا قادربه حضور در خلیج فار س برای دست یابی به منافع خود نیست و بعد از پیروری انقلاب و تشکیل سپاه این اتفاق افتاده است و اگر سپاه نبود آنها 100سال می توانستند سلطه به دنیا را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در زمان جنگ تحمیلی نتوانستند امنیت منطقه و خلیج فارس را تامین کنند و امروز نیز با  کمک از تمام تجهیزات نظامی خود قادر به تامین امنیت خلیج فارس نیستند، اظهار داشت: اگر آمریکا 10 برابر توان نظامی خود هم تجهیزات داشته باشد با توجه به مشخصات منطقه باز هم قادر به تامین امنیت نیست و با حضور آمریکایی ها ناامنی در خلیج فارس تشدید شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه موضع آمریکا درچند سال اخیر موضع دفاعی بوده و آنها قادر به موضع تهاجمی نبودند، اظهار داشت: در تمام تصمیماتی که ایران در منطقه خلیج فارس گرفته است آنها تمکین کرده اند.

وی ادامه داد: در گذشته ناوهای آمریکایی را در خلیج فارس مشاهده می کردیم اما امروز به دلیل اقتدار ایران این ناوها تنها در نزدیکی آبهای سرزمینی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس دیده می شوند.

فدوی بابیان اینکه آیا قابل تصور است که انرژی برای اروپا و شرق آسیا و کشوری مانند هند که از خلیج فارس منتقل می شود قطع شود، گفت: آمریکایی ها به دنبال چیزی هستند که هیچ کس طالب آن نیست آنها می خواهند انرژی کشورها را از طریق باج  گیری تامین کنند که این امر مورد پذیرش دنیا نیست.

وی گفت در شرایطی به سر می بریم که انفعالی نیستیم و نسبت به اقدامات آمریکا منفعل عمل نمی کنیم چرا که منطقه خلیج فارس فرصتی است که تمام مسئولان ما و تصمیم گیران کشور باید حواسشان به این موضوع باشد، آمریکایی ها به خوبی توانمندی های خلیج فارس را درک کرده اند و ما نیز باید به این فرصت ها توجه و از آنها استفاد ه کنیم.

فدوی اظهار داشت: وقتی دنیا به رهبری مستکبران و آمریکا به تحریم نفتی ایران دست می زند یعنی اینکه ما از فرصتها در اختیارمان ایران خوب استفاده نکرده وآنها را غنیمت ندانسته ایم.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکلات اقتصادی دنیا در 1929 اتفاق افتاد، گفت: مشابه این اتفاق در 27 مهر 66 رخ داد که همه کارشناسان مسائل اقتصادی  آنرا مشابه اتفاق 1929 می دانستند و این تاریخ زمانی است که آمریکا به سکوهای نفتی ما حمله کرد.

سردار فدوی با اشاره به اینکه در آن زمان من فرمانده بودم ،گفت: بعد ازاین حمله ظرف یک ساعت بحران در اقتصاد دنیا به وجود آمد و من  نامه ای دست نوشته به آقای هاشمی نوشتم که ما باید یک حمله حتی شده صوری به آمریکایی ها بکنیم تا این بحران اقتصادی از بورس آنها به بانکها  کشیده شود.

وی ادامه داد :اگر ما آن حمله را انجام می دادیم بحران اقتصادی برای غرب و آمریکایی ها ایجاد می شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه الان وضعیت متفاوت است و20 میلیون بشکه نفت از خلیج فارس و تنگه هرمز می گذرد اما در سال 66، نه میلیون بشکه بود، گفت: شلیک کردن تیری به سمت انتقال انرژی در منطقه خلیج فارس از سوی آمریکایی ها یعنی به هم ریختن اقتصاد دنیا.

وی افزود: اگر تیری در رابطه با انرژی از سوی آمریکایی ها در خلیج فارس در برود مصیبتی در دنیا به وجود می آورد که آمریکایی ها نیز به خوبی آنرا می دانند.
ارسال به دوستان
دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید عجایب هفتگانهٔ جمشید: رازهایی از دنیای باستانی ایران آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌ اش روشن شد! حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان ورزش ایران بهترین های خود را شناخت تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد جانشین فرمانده کل سپاه : انقلاب اسلامی به قدرت خدا متصل است/ وقتی قدرت انقلاب تجلی کند دشمنان همچون کف روی آب محو می‌شوند آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
وبگردی