۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۹۹۹۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۶-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۴۹۹۹۲
انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۶-۱۰-۱۳۹۱

شکایت از مرسی به دلیل تعداد زیاد خودروهای کاروان حامل رئیس جمهور

در این شکایت آمده است که رئیس جمهور مرسی با استفاده از 65 دستگاه خودرو برای بخش حفاظت و حراست از خود و کاروان حامل وی، بیت المال و اموال عمومی را هدر داده است.
 یکی از وکلای دادگستری در مصر با ارائه دادخواستی به دادستان کل، از رئیس جمهور محمد مرسی به اتهام  هدر دادن بیت المال شکایت کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الاهرام چاپ قاهره، در این شکایت آمده است رئیس جمهور مرسی با استفاده از 65 دستگاه خودرو برای بخش حفاظت و حراست و کاروان حامل وی، بیت المال و اموال عمومی را هدر داده است.

این وکیل دادگستری در شکایت نامه خود آورده است: کاروان حامل مرسی در هنگام خروج از ساختمان مجلس مشورتی شامل تعداد زیادی از خودروها بودند. قیمت هر یک از آنها، بیش از یک میلیون جنیه (واحد پول مصر) است و هزینه های زیادی برای نگهداری این خودروها صرف می شود.

هر دلار آمریکا مساوی 1.6 جنیه مصر است.



در این شکایت نامه اضافه شده است : رئیس جمهور مرسی در جابجایی های دورن شهری از کاروانی شامل 27 دستگاه خودرو برای همراهان و نیروهای حفاظتی استفاده می کند. این رقم در هنگام سفر به استان ها به 65 دستگاه می رسد و این در حالی است که اقتصاد کشور با مشکلات زیادی روبه رو است.

در این شکایت نامه اضافه شده است: کاروان حامل هشام قندیل نخست وزیر مصر نیز از لحاظ گستردگی و تعداد خودروها، تفاوت زیادی با کاروان حامل مرسی ندارد و این در حالی است که کابینه بر شرایط دشوار اقتصادی کشور تاکید کرده است.



در بخش دیگری از این شکایت نامه آمده است: براساس مبانی اسلام و نه تنها مسؤولیت پذیری ، مقامات ارشد حکومت، ریاضت اقتصادی را باید در دستگاه های زیرمجموعه خود نیز اعمال کنند و خود را از ارتش مشاوران و ناوگان خودروها، رها کنند.

مرسی از ابتدای ریاست جمهوری خود از همراه بردن خانواده اش در سفر به عربستان سعودی خودداری کرد. هسمر مرسی هم از انتقال به کاخ ریاست جمهوری برای زندگی خودداری کرده بود و هم اکنون همچنان در منزل مسکونی قدیمی، حضور دارد.

برچسب ها: مرسی ، خودرو ، کاروان ، شکایت ، مصر
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۲۹
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
18
159
اول کار همه همین است این بابا پسرش را واداشته بود میگفت اگر پدرم پایش را کج بگذارد و در راه طاغوتیان پیش برود خودم در خانه یقه اش را نیگیرم و خفه اش میکنم !! کجائی پسر ببینی که پدرت روی مبارک را هم سیاه کرد !!!؟؟؟
ناشناس
Germany
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
8
111
بیت المال یا پول تو جیبی
فتاحی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
8
275
اگه خرج های سفر استانی در ایران را ببینه چی میگه؟؟؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
4
209
ایشان هم سفرهای استانی را راه اندازی کرده است؟!!
ناشناس
Netherlands
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
7
276
چرا خانواده اش رو نبرده بگردونه. تو ایران که خوب میرن نیویورک میگردن. از بیت المال هم کم چیزی نمیشه.
وبگردی