۰۹ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۷-۰۲-۱۳۹۲
کد ۲۶۹۴۵۵
انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۷-۰۲-۱۳۹۲
نایب رییس مجلس شورای اسلامی دانشگاه‌ها را بهترین مکان گفت‌ و شنود انتخاباتی دانست و گفت: با تعطیلی دانشگاه‌ها در انتخابات مخالف هستم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان با اشاره به

همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: برگزاری این دوره انتخابات به طور همزمان دارای مزاحمت‌ها و فرصت‌هایی است که باید کنترل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاش تصمیماتی مثل تعطیلی دانشگاه‌ها در زمان انتخابات، با خردورزی بیشتری انجام ‌گیرد زیرا قاطبه دانشجویان علاقه‌مند هستند که فعال سیاسی باشند.

باهنر با بیان اینکه هر انتخاباتی دارای یک پس لرزه و پیش لرزه است، گفت:در هر صورت باید کنترل شود که خطرات زیادی همراه نداشته باشد.

وی انتخابات آتی ریاست جمهوری را سه قطبی عنوان کرد و جریان اصلاح‌طلبی،اصولگرایی و دولت را از سه قطب مهم یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دانست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت حق دارد در این دوره کاندیدا داشته باشد اما نباید از امکانات بیت‌المال و دولتی و یا سفرهای

استانی برای تبلیغات فرد خاص استفاده کند.

باهنر به تعدد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد وگفت: جامعه اصولگرا در حال حاضر با تعدد و تکثر کاندیداها مواجه است و

حتی جریان‌های درون اصولگرا نیز متفاوت است.

وی با مهم برشمردن انتخابات آینده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: حضور درانتخابات آینده در سرنوشت‌مان بسیار تاثیرگذار است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی افراد بدون درنظرگرفتن خدمات انجام شده در گذشته به افراد توهین می‌کنند گفت: دولت‌های آینده باید بدون درنظر گرفتن این حرف‌ها دیوار توسعه و عدالت را مرتفع کنند و تنها به سربلندی کشور در عرصه‌های گوناگون توجه کنند.

باهنر نقاط قوت دولت احمدی‌نژاد را پرکاری، خدمت به مردم، ساده زیستی و بیان مسائل و مواضع به صورت شجاع و بی‌باک بیان کرد و افزود: عدم توجه به

خرد جمعی، سیاست راهبردی نداشتن، اهل بحث نبودن و انحلال سازمان برنامه وبودجه از نکات منفی این دولت بود.

وی خبر داد: اگر موفق شدم رییس جمهور شوم سازمان برنامه و بودجه که به عنوان مغز متفکر جامعه است، را احیا خواهم کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی به یکی دیگر از نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد پرداخت و گفت: دکتر احمدی‌نژاد به جای نگاه جامع به مسائل مملکت نگاه

پروژه‌ای به مسائل داشتند و در این راستا مسکن مهر که یکی از اقدامات خوب دولت بود بدون مدیریت پولی، مالی موجبات بدهکاری 40 هزار میلیاردی بانک

مسکن به بانک مرکزی را به وجود آورد در صورتی که با تدبیری صحیح‌تر می‌شد بر شیرینی این کار بزرگ افزود.

باهنر ایجاد بنگاه‌های زودبازده را یکی دیگر از نقاط ضعف دولت احمدی نژاد بیان کرد و گفت: 15 هزار میلیارد تومان صرف این بنگاهها شد که خسارتزیادی به بار آورد.

وی با بیان اینکه بیشترین عزل‌ها در دوران ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژادبوده است، گفت: بیشترین عزل در وزراء در دولت‌های بعد از انقلاب مربوط به دولت نهم و دهم است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتنه 88 گفت: آقایان موسوی وخاتمی جزو سران فتنه نیستند اما در فتنه 88 کمک‌های زیادی کردند.

باهنر در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه در بحث سیاست خارجی طبیعی است که با بعضی از کشورها اختلاف ارزش داشته باشیم و مشکلاتمان نیزهیچگاه حل نشود، گفت: بطور مثال در این مورد مقام معظم رهبری تکلیف‌ ما را در ارتباط با رژیم صهیونیستی مشخص کردند.

ارسال به دوستان
وبگردی