۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۵-۰۹-۱۳۹۵
کد ۵۱۱۵۰۶
انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۵-۰۹-۱۳۹۵

استاندار آذربایجان شرقی: خرید چند فروند هواپیمای 50 نفری

  استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خرید چند فروند هواپیمای 50 نفری توسط یکی از شرکت های هواپیمایی استان از برنامه احداث نیروگاه 500 مگاواتی در اسکو خبر داد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده در نشست امروز پنجشنبه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی در اسکو گفت: امروز 161 پرونده به بانک ها برای اخذ تسهیلات رونق تولید معرفی شدند. 
وی با بیان اینکه تاکنون به 454 واحد در استان از محل کارگروه ارایه شده است، گفت: متاسفانه از 16 مصوبه ای که در جلسه گذشته در این شهرستان اتخاذ شد 2 مصوبه اجرایی نشده و نیاز است مسئولان در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

وی از مسئولان خواست تا مشکلات موجود برای زمین صنعتی اسکو را برطرف کنند.

جبارزاده با اشاره به وجود یک ماشین بافندگی در هر خانه روستای اسکندان اسکو گفت: ایجاد ناحیه صنعتی قالیبافی در کنار این روستا و نواحی صنعتی در کنار روستاها با توجه به توانمندی های روستاها نیاز است و این نواحی می توانند کیفیت محصولات را افزایش و در روستاها اشتغالزایی کنند.

وی همچنین با تاکید بر روانسازی روند اخذ مجوز برای واحدهای تولیدی در استان، آن را تکلیفی برای هر مسئول تعیین کرد و خواستار کوتاه شدن سیر این روند در استان شد.
جبارزاده گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد، شرکت شهرک های صنعتی باید خاک درجه 4 و غیرقابل کشت را با شروطی همچون مصرف آب کمتر و آلاینده نبودن به شهرک صنعتی غیردولتی تبدیل کند.

وی همچنین بر حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: هیچ کس حق ندارد پس از استعلام های قانونی مانعی بر سر سرمایه گذار ایجاد کند و کمیته قضایی از سرمایه گذاری در قوه قضاییه تشکیل شده و در صورت مشکل با فردی که مانع تراشی کرده است، برخورد می شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه اقتصاد کشور را هلدینگ ها متحول می کنند، افزود: این هلدینگ ها در کنار توسعه خود باید به دیگر واحد نیز توجه کنند و از بزرگ شدن دیگر واحدها نترسند و سیاست دولت نیز بین این است که از واحدهای بزرگ در کنار واحدهای کوچک حمایت کند.

جبارزاده همچنین از ایجاد نیروگاه 500 مگاواتی در اسکو توسط سرمایه گذار خبر داد و گفت: تامین برق واحدها براساس برنامه توسعه 10 ساله استان یکی از ضرورت هاست و نیاز به تولید 2500 مگاوات است.

وی همچنین از بانک ها خواست تا با توجه به پس اندازهایی که وجود دارد در استان تسهیلات ارایه دهند و اگر مشکلی در این ارتباط وجود داشته باشد، مطرح کنند تا از طریق تهران رفع کنیم.
جبارزاه همچنین با اشاره به خرید چند هواپیمای 50 نفری از سوی یکی از شرکت های هواپیمایی استان، گفت: باید فرودگاه های کوچک در استان را به منظور فعال کردن ایرتاکسی ها فعال کنیم، زیرا این اقدام می تواند گامی در مسیر توسعه استان باشد.
ارسال به دوستان
وبگردی