۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۲۵-۰۹-۱۳۹۵
کد ۵۱۱۵۷۱
انتشار: ۱۸:۴۷ - ۲۵-۰۹-۱۳۹۵

انفجاری مهیب در پایتخت سومالی/ مرگ 5 نظامی

یک مسئول محلی روز پنجشنبه از کشته شدن پنج نظامی سومالی و زخمی شدن ده ها تن دیگر در انفجار یک بمب در شهر ماگادیشو (پایتخت سومالی) خبر داد.

به گزارش ایرنا، این بسته انفجاری تنها پس ساعاتی پس از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده منفجر شد که در ایست بازرسی کار گذاشته شده بود.

هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این بمب گذاری را تاکنون به عهده نگرفته است، اما به نظر می رسد که گروه تروریستی الشباب درصدد است تا انتخابات پارلمانی سومالی را با چالش جدی روبرو کند.

عبدالفتاح حلانی سخنگوی شهرداری ماگادیشو در این باره گفت: انفجار بمب دوم،‌ که در پایین درخت و خارج از یک قهوه خانه محل تجمع نیروهای نظامی، تعبیه شده بود، پنج نظامی را کشته و 12 غیرنظامی دیگر را نیز زخمی کرد.

نور عبدالله صاحب یک مرکز تجاری در ماگادیشو به این خبرگزاری گفته است: صدای انفجاری مهیب را شنیدیم و فورا اشخاصی را در زیر درخت محل تعبیه بمب مشاهده کردیم که بعضی از آنها کشته و بعضی دیگر نیز خواستار کمک بودند.

شنبه گذشته نیز انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در یک ایستگاه بازرسی در نزدیک موگادیشو دو پلیس سومالیایی را به کام مرگ فرستاد.

پیش بینی می شود که کارزار انتخابات پارلمانی سومالی که از سه ماه پیش شروع شده است، 9 دی ماه (29 دسامبر) به پایان برسد.

گروه تروریستی الشباب درصدد خروج نیروهای حافظ صلح وابسته به اتحادیه آفریقا از سومالی و سرنگونی دولت تحت حمایت کشورهای غربی در این کشور آفریقایی است.

الشباب که از سال 2007 برای براندازی دولت سومالی می جنگد، در سال 2011 کنترل پایتخت و چند پایگاه دیگر خود همچون شهر افجویی را از دست داد.

الشباب به طور معمول حملاتی را در موگادیشو انجام می دهد. این گروه تروریستی که متحد 'القاعده' است، پنج سال پیش٬ از پایتخت سومالی بیرون رانده شد، با این حال به حملات خود علیه نیروهای دولتی، نظامیان و غیرنظامیان و اهداف خارجی در این کشور ادامه می دهد.
ارسال به دوستان
وبگردی