۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۲۹۹۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۸ - ۲۴-۰۱-۱۳۹۹
کد ۷۲۲۹۹۱
انتشار: ۰۰:۳۸ - ۲۴-۰۱-۱۳۹۹

تبعیض در دوران کرونایی؛ آموزش و پرورش برای بچه پولدارها (فیلم)

آموزش مجازی یک راهکار تازه برای ادامه روند تحصیل در ایران است؛ اما تحصیل چه کسانی؟ به نظر می‌رسد راهکار آموزش و پرورش خالی از تبعیض نیست.

 

عصرایران- زینب کریمی- معرفی اپلیکیشن‌های مختلف، واگذاری روش آموزش مجازی به عهده مدیران و نبود سیستم ارزیابی دقیق نشان می‌دهد آموزش و پرورش هنوز به جمع بندی واحدی برای اموزش مجازی نرسیده است. به همه این‌‌ها باید محدودیت‌های دانش آموزان و برخی معلمان را هم اضافه کنیم. اینترنت و تلفن همراه هوشمند در همه مناطق کشور وجود ندارد. علاوه بر آن با اوضاع اقتصادی این روزها بسیاری از خانواده ها برای تامین هزینه بسته‌های اینترنت با مشکل جدی روبرو شدند. مشکلی که عدالت آموزشی را زیرسوال برده، عدالتی که البته پیش از تعطیلی کرونایی هم چندان وجود نداشت و حالا با وجود آموزش مجازی مطلقا وجود ندارد.
بسیاری از معلمان در کلاس های مجازی خود حضور همه دانش آموزانشان را ندارند. بسیاری از دانش آموزان به دلیل محدودیت‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری از آموزش محروم مانده‌اند. با این وضعیت آموزش بسیاری از دانش آموزان متوقف شده است و معلوم نیست بعد از بازگشایی مدارس این دانش آموزان چه وضعیتی را باید تجربه کنند. عقب‌افتادگی تحصیلی برای دانش‌آموزان می‌تواند بهای یکسال عقب افتادگی تحصیلی را به دنبال داشته باشد. عقب افتادگی که بیشتر آنان به دلیل نبود امکانات به آن دچار شده‌اند.

 

بیشتر بدانید:

نان مردم یا جان مردم؟/ یک موازی‌کاری غیرمنتظره و خطرناک (فیلم)

ایستگاه بعد؛کرونا/ وقتی مشاغل غیرضروری تعطیل نمی‌شوند (فیلم)

برچسب ها: کرونا ، تحصیل
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۳۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
23
14
کلا تمام مطالبی که تو عصرایران در مورد آموزش پرورش هست دنبال یک برابری آموزشی می‌گرده که توش راه حل درست و اجراپذیر هم ارائه نمیده. صرفا یک مطلب هست برای سرگرم کردن خواننده. چه بحث‌ها در مورد تیزهوشان چه این مورد. این نوع از خبررسانی من رو یاد احمدی‌نژاد میندازه که حرف‌های عوام‌پسند میزد اما عصرایران قشر عوامش رو نخبگان ناکارامد انتخاب کرده.
نظری
United States of America
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
2
10
سلام.چه اموزش راه دوری اغلب یه ویدئو اموزشی می فرستند .عزای امتحان بچه مو گرفتم.پایه نهم هنوز انتخاب رشته نکردند .یک ماه تعطیلات دی ضرر زیادی به بچه ها زد.چهار فصل ریاضی مونده
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
2
24
این که می گویند با گوشی واز را دور به بچه ها درس بدهید معلوم می شود این ادم ها هیچ وقت دریک کلاس ۴۰ نفری ابتدایی درس نداده اند ویا نمی دانند درحاشیه شهرها هزاران نفر شب ها گرسنه می خوابند.بعد شما از این جور ادم ها توقع تهیه گوشی ۲ ویا ۳ میلیونی دارید.من که خودم وخانمم معلم هستیم .گوشیم هنگ وخراب است .بودجه ام نمی رسد که یک گوشی بخرم..هر برج می گویم برج بعدی
sina
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
5
4
برای استفاده از شبکه اجتماعی آموزش و پرورش که در حال راه اندازی است اینترنت برای معلمان و دانش آموزان رایگان خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
3
21
شما در مورد مناطق دور افتاده کشور صحبت میکنید ؟ فرزند من در همین تهران بخاطر سرعت پایین اینترنت نمیتواند وارد سایت مربوطه شود .
سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس) رییس سازمان سنجش : برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم عبدالله گنجی : توماج صالحی حتما اعدام نمی شود / حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟ پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران آیا انسان واقعا «اختیار» دارد؟ اسپینوزا پاسخ می‌دهد هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
وبگردی
#videojsscript