۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۲۴-۰۱-۱۳۹۹
کد ۷۲۳۱۰۶
انتشار: ۱۹:۵۲ - ۲۴-۰۱-۱۳۹۹

احتمال لغو آزمون هماهنگ استانی پایه ششم/ استفاده از اپلیکیشن «شاد» رایگان است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از احتمال لغو آزمون هماهنگ استانی پایه ششم دبستان خبر داد.

به گزارش فارس، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه عصر خانواده درباره آموزش در دوره ابتدایی در شرایط تعطیلی مدارس به دلیل پیشگیری از ابتلا به کرونا، اظهار کرد: از ابتدایی تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش در جهت تداوم جریان آموزش اهتمام داشت و اقداماتی در سطح ملی، منطقه و مدارس انجام داده است.

وی ادامه داد: در سطح ملی، با هماهنگی صدا و سیما، برنامه آموزش تلویزیونی پیش‌بینی شد که در این زمینه آموزگاران و همکارانمان در تلویزیون به صورت جهادی پای کار آمدند؛ در سطح مدرسه، معلمان به صورت خودجوش فعالیت‌هایی را شروع کردند و همه امکانات خود را به کار گرفتند حتی روی درِ یخچال درس دادند و نشان دادند که آماده برای تلاش در روزهای سخت هستند و در خط مقدم جهاد آموزشی حضور دارند.

حکیم‌زاده افزود: در سطح استان نیز برای اینکه همه دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش قرار گیرند، در مناطق محروم و عشایری، راهبران آموزشی بسته‌های آموزشی تهیه کردند و به درِ منازل دانش‌آموزان بردند.

وی به ایجاد اپلیکیشن «شاد» هم اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم که بتوانیم در فضای امن مجازی امکان آموزش به دانش‌آموزان را فراهم کنیم و دانش‌آموزان با اطمینان خاطر در فضا حضور یابند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استفاده از اپلیکیشن «شاد» رایگان است، ادامه داد: درباره چگونگی استفاده از آن، مرکز فناوری وزارتخانه توضیحات را ارائه می‌کند اما در کل قرار است فضای ایمن و بستر مناسب در اختیار دانش آموزان باشد؛ ضمن اینکه فقط کاربرد آموزشی دارد؛ اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم به زودی شاهد رونمایی رسمی آن باشیم و اگر اشکالاتی به صورت جزئی دارد، برطرف شود.

وی تصریح کرد: در زمینه آموزش برای دانش‌آموزان در شرایط کرونا، جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوبی را انجام داده و معلمان ما بسیار خوب پای کار آمدند.

حکیم‌زاده در خصوص نقش خانواده‌ها در آموزش مجازی و اهمیت ارتباط معلم و دانش‌آموز دبستانی، اظهار کرد: خیلی از خانواده‌ها به ما پیام دادند که تازه متوجه شدیم چقدر کار مدرسه ارزشمند و کار معلم سخت است؛ در هر حال این شرایط پیش آمده، شرایطی نیست که از قبل پیش‌بینی کرده باشیم ولی در عین حال خانواده‌ها به عنوان شرکای تعلیم و تربیت می توانند ورود کنند؛ یادمان نرود به جز سلامتی، بقیه فعالیت‌ها قابل جبران است.

وی در خصوص نگرانی‌ها از یادگیری دانش‌آموزان و امتحانات پایان سال، گفت: 70 درصد محتوای آموزشی در دوره ابتدایی تدریس شده است؛ برای شروع سال تحصیلی بعد هم آموزش و پرورش تمام راه‌هایی که می‌تواند انجام دهد را پیش‌بینی کرده است و اگر کلاس جبرانی و آموزش لازم باشد، انجام می‌شود و آموزش و پرورش از تمام بسترها برای تداوم جریان آموزش استفاده می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: به عنوان مثال اگر دانش‌آموزی در ابتدای سال تحصیلی جدید قرار است در سوم ابتدایی درس بخواند، معلم اطمینان حاصل خواهد کرد که او دروس پایه دوم را کامل یاد گرفته و بعد آموزش دروس پایه سوم را شروع می‌کند.

حکیم‌زاده درباره امتحان هماهنگ پایه ششم نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه فرایند ارزشیابی در ابتدایی توصیفی است و از قبل نقدهایی به ارزشیابی پایه ششم وجود داشت، امکان دارد امسال آزمون هماهنگ را نداشته باشیم؛ البته درباره شرایط امتحانات، تمهیداتی اندیشیده شده که پس از جمع‌بندی نهایی توسط وزیر آموزش و پرورش اعلام می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود روزی 500 تومان هزینه اپلیکیشن شاد است، گفت: هیچ هزینه ای نباید خانواده ها متحمل شوند و اگر در ورود به این سامانه مشکلی است، خانواده‌ها به مدیر مدرسه مشکلات را اعلام کنند و گروه پشتیبانی اپلیکیشن، مشکلات را حل می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در هر حال کشور ما شرایطی دارد که به خاطر بلایای طبیعی و آلودگی هوا، تهدیدهایی برای آموزش وجود دارد ولی تلاش می‌شود این تهدید تبدیل به فرصت شود و تلاش همکاران نشان داد، می‌توان این کار را کرد و تلاش می‌شود بعد از بازگشایی مدارس، این اقدامات ارزشمند به عنوان برنامه مکمل آموزشی استفاده شود.

برچسب ها: آمورش و پرورش
ارسال به دوستان
اگر در این ترافیک گیر بیفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس) ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت معاون وزیر کشور : طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند خبر خوش بانک جهانی برای ایران کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس) رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد
وبگردی