۲۸ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۵-۰۱-۱۳۹۹
کد ۷۲۳۲۳۷
انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۵-۰۱-۱۳۹۹

ادامه کرونا موجب ورشکستگی صنعت گردشگری خواهد شد

ادامه کرونا موجب ورشکستگی صنعت گردشگری خواهد شدیک فعال گردشگری جزیره کیش گفت: اگر بیماری کرونا دوماه دیگر ادامه یابد، بیش از 80 درصد کسب وکارهایی که وابسته به گردشگر هستند به ورشکستگی خواهند رسید.

رامتین روشن در گفت‎وگو با ایلنا؛ با بیان اینکه اداره جزیره کیش در زمان کرونا به دو بخش تبدیل می‎شود، گفت: بخش اول مدیریت و کنترل بیماری است که به دلیل لغو پروازها، تعطیلی صنوف، ضدعفونی کردن معابر و همراهی مردم روند مناسبی داشت. بخش دوم در مربوط به معیشت مردم است که رابطه مستقیمی با ورود مسافر و گردشگر به جزیره دارد. اما متاسفانه این بخش دچار آسیب جدی شده و تنها بخش محدودی از جمله: سوپرمارکت‎ها، نانوایی‎ها و داروخانه‎ها باز هستند که این بحران تاثیر زیادی بر اقتصاد آن‎ها ندارد و حتی موجب رونق آن نیز شده است.

وی ادامه داد: قریب به 90 درصد مشاغل مانند: آژانس‎های گردشگری، هتل‎ها، اماکن تفریحی و گردشگری در جزیره کیش به طور مستقیم وابسته به مسافر است که دچار آسیب جدی شده و ورود به چرخه فعالیت به صورت مرحله‎ای یکی از راهکارهایی به شمار می‌رود که ارائه شده است؛ اما باید توجه داشت که حتی اگر این مشاغل آغاز به کار کنند تا زمانی که ورود مسافر به جزیره امکان پذیر نباشد، هیچ سودی برای آن‎ها ندارد؛ چه بسا موجب ضرر بیشتر آن‎ها نیز شود، زیرا تا امروز بسیاری از صاحبان پاساژها به دلیل تعطیلی، اجاره خود را اخذ نکردند و یا نیمی از آن را گرفتند که با اعلام خبر بازگشایی کسب و کارها، صاحبان این املاک اجاره‎بهای خود را خواهند گرفت.

این فعال گردشگری با انتقاد از اینکه مدیران دولتی درک درستی از حوزه اقتصاد و بازار ندارند و تابع بخش نامه‎ها هستند، تاکید کرد: اگر دوماه دیگر این اوضاع ادامه یابد بیش از 80 درصد کسب وکارهایی که وابسته به گردشگر هستند به ورشکستگی خواهند رسید.

برچسب ها: کرونا ، گردشگری
ارسال به دوستان
وبگردی