۳۱ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۴-۰۲-۱۳۹۹
کد ۷۲۶۵۲۱
انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۴-۰۲-۱۳۹۹
رپرتاژ اگهی

چه کسانی آزمایش تشخیص کرونا بدهند؟ کجا آزمایش بدهند؟

این روزها سئوالات بسیاری در خصوص نحوه انجام تست‌های آزمایشگاهی تشخیص بیماری کرونا و محل مناسب انجام این آزمایشات و نیز دریافت خدمات درمان در منزل در ذهن مردم وجود دارد. متخصصان در خصوص این ابهامات پاسخگو بوده‌اند، از جمله دکتر مسعود مردانی، متخصص عفونی و عضو کمیته مبارزه با کرونا در مصاحبه با سایت سازمان نظام پزشکی گفت:«تست‌های مولکولی یاPCR که تست اصلی تشخیص بیماری کرونا است، از نظر مولکولی به دنبال ویروس کرونا می‌گردند. اگر این تست را از ناحیه بینی بگیریم حساسیت آن حدودا 70 درصد است. البته حتما این تست باید توسط یک کارشناس خبره انجام شود»

وی اعلام کرد :«مثبت شدن تست PCR از اوائل دوره نهفته (دوره کمون) است تا شروع علائم بالینی. هرچقدر از هفته اول بروز علائم بالینی بگذرد، امکان مثبت شدن این تست کمتر می‌شود. این تست‌ها اگر مثبت شوند، معمولا نشان‌دهنده عفونت کرونا است

دکتر مردانی همچنین گفت:«گروه دیگر تست‌های سرولوژیک هستند که این تست‌ها میزان آنتی بادی خون را نشان می دهند. وقتی هر دو آنتی بادی IgM و IgG هر دو مثبت باشند، نشان دهنده این است که بیمار پادتن محافظت‌کننده بیماری را در بدن خود دارد. درمجموع تست‌های سرولوژیک ارزان‌تر و در دسترس‌تر هستند؛ اگر مثبت شوند ارزش دارد و بخصوص در کسانی که بیماری را گرفته‌اند و هیچ علامتی ندارند، نشان‌دهنده ایمنی یا ابتلای قبلی است ولی برای تشخیص بیماری در مراحل اولیه ارزشی ندارند.»

دکتر مردانی در انتها گفت:«این دو تست در کنار هم می‌توانند نشاندهنده فرد در حال حاضر مبتلا به بیماری شده یا قبلا به بیماری مبتلا شده و بهبود یافته است

انجام تست کرونا در خانه یا محل کار

کلیه تست‌های کرونا توسط اپلیکیشن ویزیت به عنوان یکی از بازوهای اجرایی حوزه سلامت کشور با مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خانه یا محل کار برای شهروندان تهرانی انجام می‌شود.

این آزمایشات با نمونه برداری به وسیله سوآپ جهت PCR با کیت های تشخیصی آلمانی و ایتالیایی و نمونه خون جهت انجام تست سرولوژی با استفاده از کیت‌های اتریشی توسط نمونه‌گیر مجرب آزمایشگاهی انجام و نمونه‌ها توسط آزمایشگاه مرجع ویروس‌شناسی دارای مجوز از وزارت بهداشت مورد آنالیز قرار گرفته و نتایج پس از مشاوره و تایید پزشک و همراه با توصیه های لازم به اطلاع فرد رسانده می‌شود.

با اپلیکیشن ویزیت، می‌توانید جدا از تست کرونا از خدمات درمان در منزل شامل ویزیت پزشک، بررسی میزان قند و فشار خون، اخذ نوار قلب و بررسی ریوی و انجام کلیه خدمات پرستاری و توانبخشی و آزمایشگاهی در منزل برخوردار شوید. این اپلیکیشن را می‌توانید از طریق دانلود اپلیکیشن هوشمند «ویزیت» در آدرس اینترنتی visit24.ir و کافه بازار دریافت کنید. تلفن ۷۸۱۳۷ برای پاسخ به سوالات و دریافت راهنمایی تعیین شده است.

ارسال به دوستان
وبگردی