۳۰ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۱۴-۰۲-۱۳۹۹
کد ۷۲۶۶۴۱
انتشار: ۲۲:۰۵ - ۱۴-۰۲-۱۳۹۹

دولت ونزوئلا گروهی مسلح که به دنبال کودتا بود را متلاشی کرد

دولت ونزوئلا می‌گوید بامداد یکشنبه یک گروه «تروریست مزدور» را که با قایق‌های تندرو و از آب‌های کلمبیا در تلاش به ورود به خاک این کشور بودند، متلاشی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نسترو رورول، وزیر کشور ونزوئلا در یک کنفرانس تلویزیونی اعلام کرد اعضای این گروه در نظر داشتند تا «با رخنه در مناطق شمالی این کشور دست به اقدامات تروریستی علیه ونزوئلا بزنند، رهبران دولت انقلابی را ترور و چرخه خشونت را تشدید کنند و میان مردم اختلاف بیفکنند.»

دولت ونزوئلا می‌گوید هدف اصلی این گروه تلاش برای به راه انداختن یک کودتای دیگر علیه دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور بوده است.

به گفته نهادهای امنیتی ونزوئلا نیروهای ارتش و پلیس در ایالت لا گوئرا (32 کیلومتری شمال کاراکاس) با شبه‌نظامیان درگیر شده‌اند. وزیر کشور دولت بولیواری ونزوئلا همچنین گفت که شماری از اعضای این گروه شبه‌نظامی کشته و تعدادی دیگر بازداشت شده‌اند.

به گزارش یورونیوز، رسانه‌های نزدیک به دولت ونزوئلا می‌گویند این گروه شبه‌نظامی 8 موشک جنگی، دو پیکاپ مجهز به دوشکا، چندین قبضه مسلسل و تیربار و یک قایق موتوری به همراه داشته‌اند.

ونزوئلا از سال 2018 و پس از اعلام ریاست جمهوری از سوی خوان گوآیدو، رهبر مخالفان وارد یک دوره بحران سیاسی عمیق شد. با وجود آنکه ایالات متحده و بیش از 50 کشور دیگر در جهان، از جمله کشورهای اروپایی و آمریکایی حاکمیت مخالفان را به رسمیت شناختند، دولت نیکلاس مادورو همچنان و با وجود بحران شدید اقتصادی، بر قرار است.

روسیه، چین، ایران و ترکیه حامیان اصلی دولت ونزوئلا هستند.

برچسب ها: ونزوئلا
ارسال به دوستان
خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شادی منشوری گلزن پرسپولیس (+عکس) فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده گلایه عنایتی از غیبت برخی سرمربیان در نشست خبری: من هم دکتر تیم را می فرستم! سردار آزمون در بغل قهرمان جهان (عکس) افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر باخت غیرمنتظره ژاپن در گام اول جام ملت های فوتسال آسیا رئیسی: با تبلیغ همجنس بازی ‌می خواهند نسل بشر را قطع کنند نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است شوک دوباره به پرسپولیس؛ یک ستاره دیگر مصدوم شد دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند تغییر استاندار مازندران تکذیب شد سیلاب جان ۲ نفر را در سیستان و بلوچستان گرفت
وبگردی