۰۹ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۵-۰۲-۱۳۹۹
کد ۷۲۶۷۶۷
انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۵-۰۲-۱۳۹۹
ما خواستار مداخله شما برای جلوگیری از پخش سریال‌ها و فعالیت‌های هنری‌ای هستیم که به پرونده و مسأله فلسطین اهانت می‌کنند.

سریال تلویزیونیدرخواستی به اتحادیه عرب ارائه شده مبنی بر اینکه پخش سریال‌های «أم هارون» و «مخرج ۷» از شبکه «mbc» متوقف شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی ۲۱، موج مخالفت‌ها با دو سریال «أم هارون» و «مخرج ۷» روز به روز در حال افزایش است، به طوری که موج این مخالفت‌ها اتحادیه عرب را هم درگیر کرده است.

در این راستا اتحادیه کل تولیدکنندگان عرب برنامه‌های تلویزیونی به ریاست ابراهیم ابوذکری بیانیه‌ای را به احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب فرستاده و در این بیانیه خواهان توقف پخش فعالیت‌های هنری‌ای شده که علیه پرونده فلسطین بوده و می‌خواهند وجهه عرب را به نفع مستند کردن برخی افکار پخش شده توسط رسانه‌ها و ابزارهای صهیونیستی در راستای تلاش‌های ناکام برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بد جلوه دهند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما خواستار مداخله شما برای جلوگیری از پخش سریال‌ها و فعالیت‌های هنری‌ای هستیم که به پرونده و مسأله فلسطین اهانت می‌کنند.

در ادامه بیانیه مذکور تاکید شده است: ما در اتحادیه کل تولیدکنندگان عرب برنامه‌های تلویزیونی تلاش‌های شما را برای حفظ وحدت و همکاری مشترک عربی به نفع شهروندان عربی می‌ستاییم. ما برای جلوگیری از این بی‌عدالتی در حق خود به عنوان امت عرب و نیز در حق ملت فلسطین که در انتظار تحقق عدالت و بازگرداندن حق و حقوق خود هستند، پناه می‌بریم.

در یک سکانس از سریال "مخرج۷" دو بازیگر این سریال یعنی ناصر القصبی و راشد الشمرانی درباره موضوع عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی با هم بحث می‌کنند و القصبی مخالف این امر و الشمرانی موافق آن است و بعد هم هر دو دلایل این موضع‌گیری خود را بیان می‌کنند.

در سریال "ام هارون" که داستان پزشک زن یهودی در دهه ۴۰ و چالش‌های پیش روی خانواده و اقلیت‌های یهودی در کشورهای حوزه خلیج فارس را بازگو می‌کند، هموارسازی مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبلیغ می‌کند.

ارسال به دوستان
وبگردی