۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۱-۰۶-۱۳۹۹
کد ۷۴۶۲۳۵
انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۱-۰۶-۱۳۹۹

امروز، برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

متولدین ۲۱ شهریور ۱۳۸۱ به قبل می توانند در این انتخابات شرکت کنند و مدارک مورد نیاز برای رای دادن، شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی است.

 

دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ده حوزه انتخابیه از ساعت هشت صبح امروز با رقابت بیست نامزد برای ده کرسی مجلس آغاز شد.

این انتخابات در حوزه های انتخابیه سمیرم و لنجان در استان اصفهان، حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در استان ایلام، حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس در استان البرز، حوزه انتخابیه زنجان و طارم در استان زنجان و حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در استان خوزستان، حوزه انتخابیه بیجار در استان کردستان، حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام آباد غرب و دالاهو در استان کرمانشاه، حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان در استان گلستان برگزار خواهد شد.

آغاز دور دوم انتخابات مجلس یازدهم

انتخابات در حوزه انتخابیه میانه در استان آذربایجان شرقی به دلیل اینکه صلاحیت یکی از نامزدها از سوی شورای نگهبان رد شد، در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

به نوشته ایسنا، براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، مدت برگزاری این انتخابات ۱۰ ساعت خواهد بود که در صورت لزوم یک یا دو ساعت هم تمدید می شود.

افرادی در این انتخابات می توانند شرکت کنند که در مرحله اول یا رای نداده باشند یا در همان حوزه ای که در مرحله اول رأی داده اند، حاضر شوند.

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات درباره مدارک مورد نیاز برای رای دادن اظهار کرده است که متولدین ۲۱ شهریور ۱۳۸۱ به قبل می توانند در این انتخابات شرکت کنند و مدارک مورد نیاز برای رای دادن، شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی است یعنی اگر افراد کارت ملی نداشته باشند، شماره ملی کفایت می کند و در صورتی که کدملی هم نداشته باشند با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان ثبت احوال همکاران ما در سراسر کشور، می توانند با مراجعه به ثبت احوال کدملی خود را اخذ کرده و در انتخابات شرکت کنند. توصیه می شود مردم در شعب اخذ رای پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و در روز رای گیری حتما از خودکار شخصیاستفاده کنند. ماسک و دستکش داشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

برچسب ها: انتخابات ، مجلس
ارسال به دوستان
مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول) بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت (+عکس) عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟ جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس) رییس سازمان سنجش : برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم عبدالله گنجی : توماج صالحی حتما اعدام نمی شود / حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟ پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران آیا انسان واقعا «اختیار» دارد؟ اسپینوزا پاسخ می‌دهد هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
وبگردی