۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۱۹۸۸۸
تعداد نظرات: ۱۸۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۳۱-۰۳-۱۳۹۱
کد ۲۱۹۸۸۸
انتشار: ۱۲:۵۱ - ۳۱-۰۳-۱۳۹۱
16+

این همه اشتیاق برای دیدن صحنه «اعدام» چرا؟!

جعفر محمدی
عصرایران - صبح امروز 4 متجاوز به عنف ، در تهران به دار مجازات آویخته شدند. یکی از مجرمان مرد جوانی بود که سه سال قبل یک شب در حوالی میدان آزادی یک دختر دانشجو را با تهدید چاقو وحشیانه مورد تجاوز قرار داده بود اما به دلیل باقی ماندن تلفن همراهش در صحنه وقوع جرم مأموران پلیس موفق شدند او را دستگیر کنند.
 
در پرونده دیگر فردی در تیرماه سال 87 خود را به عنوان یکی از دوستان شوهر یک زن معرفی کرده و به بهانه دادن یک بسته از سوی شوهرش به او در خانه‌اش تجاوز کرده است.
 
همچنین در پرونده سوم مرد جوانی در پوشش مسافربر اقدام به سوار کردن زنان جوان کرده و سپس با تغییر مسیر در محلی خلوت به آنها تجاوز کرده است. جبار سینگ یا همان احسان متهم دیگری است که در سال 85 پسر جوان 17 ساله‌ای را مورد تجاوز قرار داده و از اشرار سابقه دار بوده است.

اعدام

در این که این افراد باید مجازات می شدند تردیدی نیست ، چه آن که عدم برخورد جدی با کسانی که متعرض ناموس مردم می شوند ، موجب گسترش ناامنی در جامعه می شود و از این رو ، اصل دستگیری مجرمان توسط نیروی انتظامی و مجازاتشان به حکم قوه قضاییه ، جای قدردانی دارد.

با این حال ، از کنار نکاتی چند نمی توان به راحتی گذشت:

1 - درست است که این افراد قطعاً و بلاشک مجرم هستند و قربانیانی مظلوم داشته اند ، اما از دیدگاهی عمیق تر ، خود اینان نیز قربانی اند (البته این سخن به معنای مظلوم نمایی نسبت به این متجاوزان نیست و بحث فراتر از چند فرد خاص است.)

همیشه در هر جامعه ای افرادی وجود دارند به که برغم برخورداری از امکانات مادی و معنوی ، دست به جرم می زنند و از این رو ، وجود سارقانی که تمکن مالی هم دارند یا وجود متجاوزان به عنفی که دارای همسر هستند ، دور از ذهن نیست. اما گذشته از این واقعیت غیرفراگیر ، آنچه عمومیت دارد این است که بخش عمده ای از مجرمان ، محصولات ناخودآگاه جامعه و کاستی های آن هستند.

نقل است که روزی جوانی را به اتهام "خودارضایی" نزد حضرت علی علیه السلام آوردند ، امام دستور دادند برای تنبیه وی ، با ترکه ای چند ضربه بر دستان او بزنند و سپس از محل بیت المال ، هزینه ازدواج او را بپردازند تا دیگر نیازی به این کارها نداشته باشد.

در واقع ، مشی حکومتی امام علی علیه السلام ، صرفاً بر برخورد و تنبیه استوار نبود بلکه ناظر به رفع نیازهای مردم بود کما این که وقتی پیرمردی را دیدند که گدایی می کند ، فرمودند: او جوانی اش را برای جامعه کار کرده و باید در این سن و سال از بیت المال مستمری بگیرد (حقوق بازنشستگی)... و چنین هم شد.

واقعیت این است که بسیاری از بزهکارانی که دست در جیب مردم می کنند یا مرتکب جرائم جنسی می شوند ، "نیازهای پاسخ داده نشده" دارند و این، وظیفه حکومت است که با کارآمدی ، اوضاع اقتصادی و اجتماعی را به سمت تأمین نیازهای مادی و معنوی مردم مدیریت کند و از جمله پاسخی در خور و غیرشعاری به نیاز مفرط جنسی جامعه جوان ایرانی بدهد.

البته این بدان معنا نیست که هر کس نیاز جنسی داشته باشد ، لابد دست به جرم جنسی می زند؛ ولی باید توجه داشت که میزان رواداری افراد متفاوت است و بسترهای ناسالم اجتماعی ، زمینه ساز جرائمی مانند آنچه در سطور آغازین گذشت ، می شوند.

2 - ابتدا این بخش از گزارش خبرگزاری مهر درباره اعدام های امروز را بخوانید:
  « ساعت 4 بامداد است و باران شدیدی در حال بارش است. خیابانهای منتهی به چهار راه میثم واقع در خیابان شهید محلاتی تهران پر از خودروهای پلیس است و مردم از محله های اطراف برای دیدن مراسم اعدام خود را به محل اجرای حکم می رسانند.

هر چه به محل اجرای حکم نزدیکتر می شویم تراکم جمعیت بیشتر می شود. جوانان و نوجوانان بیشترین تماشاچیان مراسم اعدام را تشکیل می دهند. از یکی از اهالی محل سوال کردم آیا می دانید چه کسانی امروز اعدام می شوند گفت: از شب گذشته که داربستهایی را نصب کردند و پلاکاردی بزرگ که روی آن نوشته شده بود مراسم اعدام  چهار متجاوز به عنف و اراذل و اوباش نصب شد این خبر مثل بمب در محل پیچید و همه برای هم پیامک می زدند.

وی افزود: من خانه ام درست مقابل جایگاه مراسم اعدام است و به جرات می توانم بگویم بیش از صد نفر از ساعت 10 شب در این مکان تجمع کرده اند و همینطور که می بینید الان ساعت 4 صبح است و حدود سه هزار نفر جمعیت آمده است. »

در این باره چند نکته قابل تأمل است:

الف - این سؤالی است که جامعه شناسان باید با دغدغه و نگرانی به آن پاسخ دهند: دلیل این همه اشتیاق عمومی برای دیدن صحنه اعدام در جامعه ما چیست؟ این اولین بار نیست که مردم - چه در تهران و چه در شهرستان ها - چنان با ذوق و شوق به سوی مراسم اعدام می شتابند که گویا قرار است در آنجا پول و سکه بین شان توزیع کنند!

اعدام

واقعاً دیدن مرگ چند نفر مجرم ، این قدر جذابیت دارد که مردم از نیمه های شب یا در ساعت 4 بامداد زیر بارش باران هم که شده ، از خواب و استراحشان می زنند و ساعت ها سر پا می مانند تا به تماشای جان کندن چند نفر مجرم بپردازند و فیلم و عکس بگیرند؟! خیلی ها هم هم برای این که حتی یک لحظه از این "مستند" را از دست ندهند ، از در و دیوار و تیر برق بالا می روند.

بررسی چرایی این "اشتیاق" در کنار مؤلفه هایی مانند عصبی بودن درصد قابل ملاحظه ای از مردم و افزایش خشونت ورزی در جامعه می تواند نتایج هشدار آمیزی به همراه داشته باشد.
به نظر نمی رسد در یک جامعه سالم ، این همه اشتیاق وصف ناپذیر برای دیدن صحنه اعدام وجود داشته باشد.

ب - هم اکنون در همه دنیا و از جمله در ایران رایج است که اگر فیلمی دارای صحنه های خشونت بار باشد ، در ابتدای فیلم به خانواده ها هشدار داده می شود که این اثر برای افراد زیر 13 سال یا زیر 16 سال مناسب نیست زیرا دیدن صحنه های خشن در روحیه کودکان و نوجوانان ، آثار روحی منفی فراوانی دارد و می تواند به ترسو و یا برعکس به خشن شدن آنها بینجامد.

وقتی در خصوص فیلم ها چنین تمهیداتی وجود دارد ، باید به طریق اولی در خصوص صحنه های زنده و واقعی نیز این ملاحظات جدی گرفته شود.
واقعاً چه معنایی دارد پدری دختر 5 ساله یا پسر نوجوانش را با خود به مراسم اعدام ببرد و در راه هم از دستفروشان برایشان بستنی بخرد و آنها را وادار به تماشای لحظات رقت انگیز و دردناک دست و پا زدن اعدامی ها بر فراز چوبه دار بنماید؟!

اگر قرار است بنا به مصالحی ، برخی اعدام ها در ملأ عام صورت گیرد ، باید به خانواده ها درباره عواقب روحی دیدن چنین صحنه هایی توسط کودکان و نوجوانان هشدار داده شود.
به علاوه اگر پدر و مادری از سر نادانی یا وظیفه نشناسی فرزندان خود را به این قبیل مراسم ببرند ، پلیس باید موظف شود که آنها را از محل اجرای حکم دور کند چه آن که این کودکان گناهی نکرده اند که بابت آن گناه ، زجر تماشای صحنه های مرگ را ببینند و تا آخر عمر با این صحنه ها - که فراموش هم نمی شوند - درگیر باشند.
حراست از فرزندان ایران ، وظیفه ای مهم تر از اعدام مجرمان است.

*سردبیر عصرایران

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۸۰
در انتظار بررسی: ۴۱۸
غیر قابل انتشار: ۶۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
3332
636
کار خوبی است اینجور آدمها را اعدام میکنند شما اگر رسات میگویی فرزندانتان را از دیدن فیلمهای اینچنینی ماهواره ای باز دارید کافی است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
این چه حرفی است؟
هبوط
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
بابا جان كار خوبي است ولي منظور نويسنده اينه كه روح و روان اون كودك بيچاره نابود مي شه اين رو بفهم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
عموجون ناشناس!!! هزار بار در متن اشاره شده که بحث سر خود اعدام نیست بلکه تماشای صحنه آن بوسیله مردم و بخصوص کودکان است... باز چشم را بستیم و دهان را باز کردیم؟؟؟؟؟!!!
ناشناس
| KUWAIT |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
واقعا جبهه گرفتن در مقابل مطلبی که از نظر علمی ثابت شده چه معنی دارد؟ واقعا از دیدن این همه مثبت به نظر شما از جهتی شگفت زده شدم و از جهتی بر خود باید بلرزیم .... تاثیرگذاری منفی چنین صحنه هایی بر ذهن کودکان و آماده کردنشان برای خشونت ورزی امری علمی است برادر من ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
دادش گلم، آدم سالم از دیدن صحنه مرگ دیگران لذت نمی بره، حتی حیوانات هم از دیدن صحنه مرگ همنوعانشان متاثر میشوند.
یک سوال هم به ذهن میرسه. مجازات جامعه ای که در دامن آن چنین مجرمانی پرورش یافته اند چیست؟
اینها که مادرزادی مجرم نبوده اند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
چه ربطی به ماهواره داره؟ به تربیت خانوادگی و شرایط جامعه ربط داره الان تو پشت بوم هر خونه ای یه ماهواره هست پس باید از هر خونه ای یه متجاوز و قاتل بیاد بیرون. یا تو کل دنیا همه باید در حال تجاوز و مزاحمت باشن چون به قول شما فیلمای اینچنینی میبینند. تا کی میخواهیم تقصیر رو از بندازیس گردن عوامل دیگه؟ فکر نمیکنید خودمون ایراد داریم. یه کم منصف باشیم.
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
واسه همینه اعدام برای امثال شما عادی شده و بازدارندگیش رو از دست داده .
علیرضا
| UNITED STATES |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
عقب افتادگی شاخ و دم ندارد
پرهام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
کسی که سردبیر یک سایت خبری هست نه فقط دغدغه ی خانواده ی کوچک خود را دارد که دغدغه خانواده ی هفتاد میلیونی ایران را دارد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
چه ربطی داشت؟ مجید جان دلبندم اول متن رو بخون بعد حرف بزن! به قول علیرضا عقب افتادگی شاخ و دم نداره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
94
900
شاید ؛ « قصاوت قلب » ما ؛ جواب این پرسش باشد .
پاسخ ها
سلمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
شاید هم «صنگدل» شدن ما.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
قساوت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
قساوت درست است
عکاس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
39
431
مردم در به در دنبال تصاویر اکشن میگردن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
29
1137
با سلام ، متاسفانه در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز همین کار را میکنند و کودکان خردسال را برای دیدن قربانی کردن گاو ، گوسفند و شتر تشویق میکنند حتی یکبار اعتراض کردم پدر با بی احترامی و نفهمی گفت به شما چه ربطی دارد؟!اینان تصور میکنند که بچه 2و 3 ساله اش با دیدن این وضعیت ، جسور ، بی باک و ... می شود
بینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
451
46
شنیدن ؛ کی بود مانند دیدن ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
17
351
چشمها را باید شست ؛ جور دیگر باید دید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
48
611
دست مریزاد! مقاله ایی پرمغز و واقع گرا. اما آیا این همه اشتیاق خود نشان از میل بی پایان ما بسوی خشونت و بی رحمی نیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
15
448
حرف دل زدی عصر ایران عزیز .. این سئوالی بود که مدتها مردم از خود می پرسند... دیدن این صحنه ها بیشتر قلب کودک و مردم را بی رحم می کند ... تا عبرت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
7
292
حراست از فرزندان ایران، وظیفه ای مهم
تر از اعدام مجرمان است.
ali
UNITED STATES
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
34
217
احسنت
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
11
176
مثل همیشه جالب والبته عبرت آموز .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
309
110
وقتی بلیط سینما 4 ، 5 هزار تومنه ، چی از این بهتر که مجانی این تصاویر ACTION رو رصد کنی ؟
مراسم اعدام رو پولیش کنن ؛ اونموقع ببینید یه نفر میره مراسم رو ببینه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
34
449
جناب محمدی عزیز اگر اشتباه نکنم قبلاً هم راجع به این موضوع نوشته بودید. خود من در اوایل دوران نوجوانی یک صحنه اعدام دیدم و با اینکه آن فرد گناهکار بود ولی هنوز که هنوز است از یاد آن صحنه و جان دادن یک آدم به صورت آگاهانه به دست انسانی دیگر ناراحت می شوم. تا قبل از آن فکر می کردم جلاد و اینجور آدمها فقط تو قصه هاست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
من ده سال پیش دیدم یادم رفت و چیزی یادم نمیاد عجب حافظه خوبی داری قدرش رو بدون
دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
616
30
سر دبیر جان باید بررسی شود .شاید برای عبرت گرفتن فرزندان باشد نه اشتیاق دیدن پس فلسفه اعدام در ملا عام چیست .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
موافقم باید از بچگی عبرت بگیرند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
دمت گرم فرزندت رو چطور تنبیه میکنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! منطق فکریت در مورد فرزندان و عبرت برای اونا واقعا افتزاحه
ناشناس
| SWITZERLAND |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
مگه بچه 5 ساله میدونه رابطه جنسی و تجاوز چیه که بخواد عبرت بگیره؟!!!!
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
9
180
چه عجب که +16 زدید و تشکر از متنتون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
971
22
اینهمه اشتیاق برای اینه که دیدن اعدام مجرمان ثواب دارد و توصیه فراوانی به ان در اسلام شده تا درس عبرتی برای دیگران شود لطفا اطلاعاتتون رو بالا ببرید بعدا مطلب احساسی بنویسین
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
جناب ناشناس
بهتره دوباره متن خبر رو به دقت بخونی
صحبت از چرایی انجام علنی اعدام نبود
بحث بر سر اینه که شرایط سنی بینندگان بایستس مراعات بشه
یه خردسال یا نوجوانی که هنوز قدرت تشخیص کافی نداره چطور میخواد درس عبرت بگیره
العاقل یکفی بالاشاره!
سپهر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
جناب اون چیزی که تو اسلام گفتن برای آدم بالغه نه بچه ی 5 6 ساله که هنوز عقلش کامل نشده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
واقعا متاسفم برای شما
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
این دوستان که اعدام ها رو دیدن (شاید شما هم اون تو بودید) لطف کنن واحبات رو دست و پا شکسته هم شده اتجام بدن ثواب اضافه پیش کش
واقعا تو ایران زندگی میکنی؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
اگر ممکنه مرجع و منبع صواب داشتن را به ما اعلام کنید. همین جوری که نمی شه مثل این مفتی های سلفی بگی صواب داره و...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
658
47
با نظر سردبیر محترم 100% مخالفم .
بعضی وقتها ؛ دیدن ، مایه عبرت است .
و این دست جرایم ، فقط با دیدن میتواند باعث عبرت شود .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
پس چرا با گذشت این همه سال هنوز عبرت نشده؟!!
آمار و ارقام جرم و جنایت چیز دیگه ای نشون میده.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
یعنی تا الان عبرت شده ؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
اگر عبرته تو محوطه زندان و با حضور دیگر محکومین برگزار بشه نه وسط شهر!!!!!!!!!!!!!
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
14
177
دمت گرم که به قلم ارزش دادی.
ناشناس
UNITED STATES
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
81
388
اعدام نباید در ملا عام صورت بگیره!
البته فرهنگ ملت ایران سیر قهقرایی داشته و داره! متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
پس با صندلی الکتریکی خوبه فرنگی جون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
15
93
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
459
40
اتفاقا تماشایه این صحنه ها از نظر علمی بسیار خوبه . حاته بازدارندگی که این صحنه ها داره هیچ مورد دیگه ای نداره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
ببخشید شما برای اینکه به ناموس مردم تجاوز نکنی باید صحنه اعدام ببینی ؟ و این علمی که گفتی عالمش کی بوده؟؟
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
میبینم آخه چقدر این بازدارندگی نتیجه داده
فکر نمیکنی معکوس شده؟؟؟؟
هر چی هر چقدر خشن دچار روزمرگی بشه عادی میشه و حتی تبدیل به سرگرمی میشه
ناشناس
SWITZERLAND
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
6
221
از جامعه ای که پر از خشم و ترس و نفرت شده، آدم هایی بیرون می آیند که از رقت انگیز ترین اتفاق ممکن برای همنوعشون لذت می برند . ابراز علنی خشونت براشون امری افتخار آمیزه. برای خودمون متاسفم که نتونستیم شرایط رو تغییر بدیم. کاش همدیگرو بیشتر دوست داشتیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
20
291
كاملا موافقم.اصلا اعدام در ملا عام آن هم در جامعه اي كه افسردگي وبزه در اوج است چه توجيهي دارد؟ كدام پژوهش ثابت كرده كه اين امر به كاهش جرم مي انجامد؟ايجاد رعب و وحشت در جامعه راهبرد مناسبي براي برقراري امنيت داخلي يك كشور نيست.
کلافه از برنامه های سیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
8
237
اگه صدا و سیما یه ذره خرج میکرد و برنامه های دیدنی میذاشت ؛ مردم برای دیدن اینجور چیزا هجوم نمیووردن .
پاسخ ها
ناشناس
| CANADA |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
آخه بابا اعدام که دیدنی نیست.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
دوست عزیز بحث خرج کردن نیست، صداسیما اگه می خواد مخاطب جذب کنه باید از همه تیپ افراد با سلیقه های مختلف استفاده کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
22
191
یکی از اقوام ما بیمار بود روز اجرای

حکم اعدام را در میدان شهر دیده بود

همان شب خود را دار زد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
7
175
حرف دل قشر فرهیخته جامعه رو زدی
گل گفتی...
باید برای مراسم اعدام که بنا به دلایلی در ملا عام برگزار می شود.تمیعدات خاصی در نظر گرته شود..
چون واقعا این صحنه هیچ وقت و هیچ وقت از یاد و ذهن آدم بخصوص کودکان و نو جوانان پاک نمی شود..
آیا واقعا ه روز خوب میاد..
جهانی رو تصور کن پر از لبخند و آزادی..
...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
فیلمها و بازیهای اکشن که بدتره
ويدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
19
491
من براي همه اعدامي ها ناراحت ميشوم. نه اينکه از کارهاي زشتشون دفاع کنم ! از اينکه انتخابي داشتند که نتيجه آن چيزي جز زجر نداره ناراحتم
پدرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
6
132
واقعا گل گفتی عصر ایران , نمی دانم ما مردمی که مهر ورز و ... بودبم چه شذیم که برای مرگ یک انسان ( هر چند خلاف کار) اینقدر اشتیاق داریم. از شما خواهشمندم این موضوع را با کارشناسان خوب و واقع گرا به کارشناسی برسانید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
889
80
بله جذابیت دارد و منکر واقعیت نباید شد.
پاسخ ها
ناشناس
| SWEDEN |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
یعنی واقعا دیدن مرگ یک انسان! جذابه؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
شما خودتون رو سریعا به یک دکتر معرفی کنین چون کسی که از دیدن صحنه دار زدن کسی لذت ببره ممکنه بعد از مدتی برای اینکه این صحنه ها رو ببینه اونا رو به وجود بیاره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
دوست گرامی فکر کنم شما نیاز به یک مشاوره داشته باشید. هیچ انسان عاقل و دل رحمی از دیدن لحظه ی جان دادن انسانی (ولو گناهکار) لذت نمی بره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
حتما به روانپزشک مراجعه کن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
انسان از دیدن مرگ یک انسان دیگر لذت نمی برد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
نه عزیز ناشناس دیدن مرگ یک انسان جذابیت نداره ولی آیا متجاوز به عنف انسان است؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
مرگ یک انسان جذابیت نداره
اجرای عدالت هست که جذابیت داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
26
472
مردم ما از بوسیدن دو نفر در خیابان صورت خود را بر می گردانند اما صحنه به دار آویختن را مو به مو نگاه می کنند.
masoud
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
45
252
اعدام در انظار عمومی درست نیست صرفا خبرش را منتشرکنند کافیست
کیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
20
339
متاسفانه دیدن چنین صحنه هایی از طرف مردم نوعی تخلیه روانی نسبت به این مجرمین فارغ از دلیل و علت وقوع جرم است
ناشناس
NETHERLANDS
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
11
785
از اين مردمي كه در زمان حوادثي مثل تصادف بجاي كمك كردن شروع به فيلمبرداري با گوشي همراه خودشون مي كنن بيشتر از اين انتظار نميره ...
پاسخ ها
آرمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
واقعا حق مطلب را خوب بجا آوردی .منم همین نظر رو داشتم. اما یه سئوال می مونه: آخه چرا چنین شده ایم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| GERMANY |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
واقعن معلوم نیست جامعه داره به چه سمتی میره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
11
495
حرف دل قشر فرهیخته جامعه رو زدی
گل گفتی...
باید برای مراسم اعدام که بنا به دلایلی در ملا عام برگزار می شود.تمیعدات خاصی در نظر گرته شود..
چون واقعا این صحنه هیچ وقت و هیچ وقت از یاد و ذهن آدم بخصوص کودکان و نو جوانان پاک نمی شود..
آیا واقعا ه روز خوب میاد..
جهانی رو تصور کن پر از لبخند و آزادی..
...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
بابا قشر فرهیخته....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
از کم کاری همون قشر فرهیخته است که این آدمها بوجود میان
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
در پاسخ ناشناس دوم: واقعا" شما فقط در جواب این همه حرف حساب ایشون بلد بودی بگی : بابا قشر فرهیخته؟؟؟؟؟ خدا همه را به راه راست هدایت کند انشالله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
9
89
امان از جهل و جهالت.
البته اعدام متجاوزان در ملا عام برای عبرت دیگر متجاوزان بالقوه خوبه. اما دلیلی ندارهکه پدر و مادرا فکر کنن سینماست و بچه هاشونو با بستنی و تخمه و یخمک به تماشای اعدام ببرن.
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
1
117
به نظر من هستند افرادي كه از نزديك شاهد صحنه اعدام اين افراد ميباشند و خوشحالي هم ميكنند چه بسافردا ممكن است يكي از همان بالاي دار رفته ها باشند به نظر من عامل اصلي اينجور جرايم وكساني كه به اين جور اعمال رومي آورند -مشكلاتي ايست كه درجامعه وجود دارد ازجمله بيكاري- تورم و .............
محمد از ایلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
2
89
نوشته خوبی است. بجز این مسایل ذکر شده توسط نویسنده باید گفت که ناآگاهی عمومی و بی ارزش بودن جان انسان در نزد اغلب مردم و سیستم ما چیزی جدید نیست. کاشکی همه مسایل همین چند جوان نگون بخت بودند و در زیر پوست شهر و پشت پرده مسایل دیگری نبود. بخدا و قیامتش اعتقاد دارم که فاسدان واقعی راى بموقع رسوا می کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
9
258
Likeeeeeeeeeeeeee
پاسخ ها
اميرحسين
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
كه چي ناشناس و بي خبر؟؟؟؟اگر اينها در اين دنيا دچاراين عاقبت شده اند نبايد تعجب كرد اگر بگوييم خيلي ها در اين گرفتاري ايشان مسئول هستند،خيلي ها
همان هايي كه بااختلاس و چپاول بيت المال شرايط اقتصادي را دچار چنين بحراني كرده اند كه اكثر جوانان حتي به ازدواج فكر هم نمي كنند چون ديگر نمي توانند از پس آن بربيايند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
151
12
اينم يه تفريح سالمه ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
3
33
واقعا احسنت بر سردبیر عصرایران. این نکته که جرم و گناهان این چنینی در جامعه معلول عللی است که بسیاری در آن مقصرند از دید بسیاری مغفول مانده. عللی که عده ای فکر میکنند فقط با بگیر و ببند میتوانند جلوی آن را بگیرند. مرحوم طالقانی میفرمود: مسجد که جای نمازگذاردن است احتیاج به توالت هم دارد.
شاید این مجرمان مشکلات روانی داشته یا به نوعی مریض باشند ولی بنظر شما با این اعدامها دیگر چنین جرایم و تجاوزاتی تکرار نمیشوند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
6
69
بسیار لذت بردم خصوصا از پاراگراف آخر!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
4
48
حرف دل قشر فرهیخته جامعه رو زدی
گل گفتی...
باید برای مراسم اعدام که بنا به دلایلی در ملا عام برگزار می شود.تمیعدات خاصی در نظر گرته شود..
چون واقعا این صحنه هیچ وقت و هیچ وقت از یاد و ذهن آدم بخصوص کودکان و نو جوانان پاک نمی شود..
آیا واقعا ه روز خوب میاد..
جهانی رو تصور کن پر از لبخند و آزادی..
...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
فرهیخته رو عشق است
اســد گدنگ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
192
16
اعدام در ملا عام براي شرايط فعلي كار خوبي است چون باعث عبرت آموزي ميشود و مردم نميگن هر كس تجاوز كرد او را ميگيرند و آزاد ميكنند بلكه خواهند گفت او را ميگيرند و اعدام ميكنند.
ترويج خشونت خوب نيست ولي بدترش اين است كه مردم فكر كنند شايد ميشود از چنگ عدالت گريخت.
مینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
10
81
اگر این مردم می دانستند نگاه کردن به صحنه اعدام چه صدماتی به روح و جانشان می زند هیچ وقت به آنجا نمی رفتند .یکی از این صدمات آلزایمر زود هنگام و همینطور ناراحتی روحی وچشمان انسان را بد نگاه می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
ممنون دکتر مینا از تذکرتون
غلام
TURKEY
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
234
70
باید در ملا عام اجرا بشه تا درس عبرت برای دیگران بشه. اشتیاق هم امری طبیعی است. دلتون بیخودی نسوزه...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
درس عبرت واسه بچه 5 ساله؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
یک سوال دارم اونی که از دیدن کشتن یک حشره و یا یک مرغ ناراحت میشه و نگاه نمیکنه زودتر ممکن قتل انجام بده یا اونکه واسه دیدن مرگ یک نفر از دیوار بالا میره؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
8
164
"به نظر نمی رسد در یک جامعه سالم ، این همه اشتیاق وصف ناپذیر برای دیدن صحنه اعدام وجود داشته باشد."
متاسفانه باید این جمله ات رو با آب طلا نوشت چون بدبختانه جامعه ما بسیار بسیار بسیار بیمار است.
قادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
27
47
اگه قراره مردم تماشا نکنند پس چرا در ملاءعام اعدام میکنند!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
کودکان را از مردم جدا کنید. اقای قادر
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
8
134
مطمئن نیستم ولی ماایرانی ها یه چیزی کم داریم ! احساس کمبود شدید درونی باعث میشه که این همه جمعیت برای تماشای صحنه جان دادن یک انسان (ولو گناهکار) ، جمع شوند !
سوال :"اگر مراسم معرفی یک کتاب یا مجله علمی بود هم کسی حاضر بود از شب یا نمیدونم سپیده دم بره و جابگیره ؟"
کمبود ما فرهنگیه نه چیزدیگه !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
شما که کمبود ندارید چرا تو غرب فیلمها و بازیهای اکشن درست میکنید
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
155
169
مثالی از قضاوت امیرمومنان آوردید که بسیار بجا بود که علاوه بر تنبیه هزینه ازدواج ایشان داده شد ، اما چرا نگفته اید که دست دزد رو قطع میکردند ، احکام اسلام جنبه بازداشتی داره یعنی جلوی وقوع مجدد جرم رو میگیره ، اما این که بچه ها به دیدن اعدام میان ،خانواده نباید اجازه بده .
در مورد اینکه اعدام کار درستی هست یا نیس(مطمئنا کار درستی ه)بهتره خودتون رو به جای شخص تجاوز شده قرار بدین .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
خيلي خيلي با حرفتون موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
5
49
مقاله خوب و مفید بود انشالله که مورد توجه قرار گیرد.
خسرو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
111
38
کاملاً موافقم که دیدن صحنه اعدام برای بچه ها اثرات نامطلوبی دارد، اما همانطور که در شریعت اسلام هم هست باید مجازات برخی مجرمان را گروهی از مسلمانان تماشا کنند. باید باور کرد که این اثرات فردی مثبتی برایمان دارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
8
71
خیلی بزرگوار هستید جناب محمدی، خدا شما و رسانه محترم و موقر عصر ایران را حفظ کند و سایه این دو گوهر با ارزش را از سر جامعه کم نکند. این اجازه را به خود می دهم که بگویم عصر ایران تنها رسانه فارسی زبان است، یا حداقل یکی از معدود رسانه های فارسی زبان.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
9
46
5+1 چی شد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
10
88
اصولا چرا اعدام در ملا عام ؟
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
202
210
آقا/خانم محترم که این مقاله را تنظیم کرده ای دلایل این حضور مردم چند علت مختلف ممکن است داشته باشد.1- دیدن افرادی که به سزای اعمال خود میرسند این حس را در دل مردم ایجاد میکند که هنوز هم قانون و بارقه ای از عدالت در جامعه حاکم است. 2- ممکن است تعدادی از این شهروندان قربانیان چنین جنایت هایی باشند و با دیدن چنین صحنه هایی کمی از ناراحتی هایشان کاسته شود.3- هیچ انسان سالم و عاقی از دیدن اعدام که هیچ درد و رنج کشیدن انسان دیگر خوشحال نمی شود مگر در مواقعی که قربانی خشونت شده و چیزی نتوان آن را جبران کند. شما و همه ما تصور کنیم اگر بجای قربانیان جنایات این افراد خودمان یا خواهر و برادرانمان بودند چه انتظاری از قانون داشتیم که با این افراد به چه شکل برخورد نمایند؟ آیا آنموقع هم ادای روشنفکری و روانشناسی در می آوردیم! و بجای قصاص متجاوز به خواهر و برادر دنبال علت اینکار او بوده و در نهایت پل ازدواجی به او می دادیم تا برود پی کارش! قطعاً هیچکدام از ما در مورد خود و در چنین مواقعی همچنین رفتاری را نمی کنیم! درست عفو خوب است ولی در مورد متهمانی که ارتکاب جرمشان بنوعی قابل جبران بوده باشد. رویاهای قشنگ دختر مظلومی که بدست چنگال تیز یک ادم نفهم بهر دلیلی به تارج برده شده و او را دچار عذاب روحی کرده و آرزوهای خوشبختی اورا به خاطر چند لحظه لذت و هوس خود بباد داده چگونه می تواند با عفو و گذشت افراد و با چند روز زندانی و دادن جریمه جبران شود؟ ولی مثل ما ایرانیان این است که مرگ خوبه ولی نه برای من بلکه برای همسایه من! اگر فرزند و زن یکی از این روشنفکر نما ها روز یا ساعاتی دیر به خانه بیاید و بدست یکی از این افراد گرفتار شده و برایش اتفاقی بیافتد آیا باز هم بدنبال علت و چرایی ای کار فرد متهم می گردیم و شاهد آب شدن عزیزمان می شویم! قطعاً که پاسخ منفی است. امید است با درایت مسئولان و ایجاد نظم و امنیت محیط جامعه برای چنین افرادی چنان تنگ باشد که نتوانند عرض اندام کنند و نیز قانون باید چنان محکم با چنین افرادی برخورد بکند که کسی جرات و فکر تعرض و مزاحمت بدیگری بسرش نزند و اگر زد منتظر اجرای قانون و عدالت در مقبلا عمل ارتکابی خودش باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
اقای علی به نظم این طرز تفکر نیاز به روانکاوی دارد؟
یعنی واقعا انسان را اینگون درک کرده اید که دیدن این موارد التیام بخش روحش است و از ناراحتی هایششان کاسته می شود ؟مگر عقده گشائی می کنیم ؟ امام علی چگونه فکر می کرده و ما چگونه ؟اگر عمیق فکر کنیم نه به خاطر خوشحالی بلکه به خاطر عمق فاجعه باید گریست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
این طرز تفکر که ادم خوشحال میشه ناشی از فکر سطحی ما انسانها است که ارضا شویم
ولی اگر عمیق فکر کنیم باید بگرییم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
چه حوصله ای داشتی با این متن نوشتنت !
مشکل ما اینه که راضی به حبس ابد نیستیم و فقط به اعدام رضایت میدیم ..میدونی که تا آخر عمر تو حبس بودن از مرگ هم بدتره ؟ میگی نه یه هفته خودتو حبس کن تو اتاق
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
آقا جان چرا آسمون ریسمون می بافی؟ قربانی بره در محوطه زندان اعدام شدن جانی را ببیند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
اگه میشد 10000000000 تا مثبت میدادم :)
اعدامي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
115
72
حال ميده خب ...
جوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
131
42
شما گدا و كسي كه خود ارزائي كرده را با چند اوباش كه با بدترين شكل ممكن به ناموس مردم تجاوز كردن يكي ميكنيد.با اينها بايد اين كار را بكنند تا زن و بچه مردم در كوچه و خيابان امنيت داشته باشند
همين كه به گوش مردم ميرسه كه متجاوزين اعدام ميشن بقيه حساب كار مياد دستشون
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
برادر من اگه حساب دستشون میومد که هر روز خدا اعدام در ملاء عام انجام نمی شد. امان از دست هموطنان احساسی و کوته بین!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
نگفت که مجازات نشن، گفت که باید اقدامات پیشگیرانه انجام داد
بهارک
| CANADA |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
آخه میبینم الآن با این همه اعدامها جامعه چقدررررررر امنه!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
جناب جوان
اولا ارزایی نه و ارضایی
ثانیا این همه اعدام در ملاعام چقدر از جرایم رو در جامعه کم کرده؟؟؟ میشه بفرمایید؟؟ عزیز دل برادر مشکل در جای دیگه است.......
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
چقدر هم که زن و بچه مردم امنیت دارن چه قدر هم بقیه حساب دستشون اومده اگه قرار بود با اعدام همه چی حل بشه که ایران با داشتن بیشترین سرانه اعدام در دنیا الان امن ترین کشود دنیا بود من نمیدونم با این طرز تفکر ،امثال شما چه توجیهی برای پایین بودن جرم و جنایت تو کشورایی که اعدام در اونجا ممنوعه دارید و چرا تو ایران این قدر جرم و جنایت زیاده
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
بحث سر اینه که بچه زیر 10 سال اونجا چی کار می کنه؟ اون هم می خواد عبرت بگیره؟ اون که هنوز فکر جنایت هم تو سرش نیست. عبرت مال کسایی هستش که تصمیم دارن کار خلافی انجام بدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
24
156
احسنت به عصر ایران حرف دل انسان های بزرگ را زدی










ا
پاسخ ها
اعدامي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
اصلا تو خوبي!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
301
95
اینکه در ملا عام اجرا شده بهترین کار است که قوه قضاییه آنرا انجام داده . کسی ظرفیت ندارد نگاه نکند .
پاسخ ها
ali
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
من اشتباهی مثبت دادم. ببخشید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
بابا ظرفیت بالا !
با این ظرفیتی که تو داری اگه روزی چندین نفر هم اعدام بشن واسه تماشا میری !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
11
113
اين قشر - كساني كه به تماشاي اعدام مي روند- در واقع به اين طريق ميل به خشونت در وجودشان را ارضا مي كنند
سعدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
5
82
در زمان دانش آموزی خودم سال 66 موقع رفتن به مدرسه در میدان شهرداری شیراز ناخواسته با صحنه ی اعدام چند قاچاقچی مواجه شدم و صحنه ی گریه ی دو دختر یکی از آنها هیچگاه از ذهنم پاک نمی شه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
84
23
در عین حال که داشتن شور و شوق برای دیدن اعدام در ملاء عام باید حتما بررسی و مطالعه شود شاید بتوان گفت که یکی از دلایل تماشای صحنه اعدام نوعی کنجکاوی در خصوص نحوه خروج روح یک نفر یا همان مرگ باشد. به نظر می رسد وجود نوعی ابهام و راز آلودگی در زمینه مرگ به این عادت بد (نگاه به صحنه اعدام) دامن زده باشد.
شهرام
GERMANY
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
30
126
.....................................................................................................؟ واقعا خواهش می کنم بیشتر به این موضوع بپردازید. مخصوصا اثرات روحی روانی دیدن این مراسم ها رو بچه ها و نوجوانان مخصوصا دختر کوچولوها جبران ناپذیره. واقعا متاسف میشم برای پدر و مادرانی که دست بچه های گلشون رو می گیرن و انگار دارن می رن پارک و سینما! بیشتر اطلاع رسانی کنید تا حداقل نیروی انتظامی طرحی بگذاره و از تماشای افراد زیر 18 سال خودداری کنه و همین طور جلوی فیلمبرداری و عکس برداری از مراسم رو بگیره. این کار شدنیه و حداقل می تونه جلوی بخشی از اسیب های اجتماعی رو بگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
ملاء عامه بابا
به توچه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
91
4
اگر این جرثومه های فساد از صحنه جامعه پاک نشوند هر روز شاهد یکی دیگر از اعمال وقیح آنها خواهیم بود برای درمان وتسکین هیچ چاره جز جراحی عضو ناقص وبیمار نیست درمان آن فقط با جراحی حل خواهد شد بهتر است شما هم دایه مهربان تر ازمادر نشوید اگر این حوادث برای شما اتفاق افتاده بود باز هم چنین می گفتی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
2
35
واقعا علت این همه جرم جنیس در یک جامعه اسلامی چیست ؟بایستی به این جواب داده شده .و برطرف شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
3
25
...انصافا بجا و به شایستگی تذکر میدی "عصر ایران عزیز"
بندی خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
4
65
برادر بزرگوار جناب جعفر محمدی نوشته جناب عالی بسیار بجا بود و پرسشی که فرموده اید برادر مردم ما تازمانی که برای شادی نمیتوانند دور هم جمع شوند کمبود خودرا در این مراسم جبران میکنند چون در اینجور مر اسم نیروی انتضامی کاری به انها ندارد ولی اگر همین جمعیت برای یک مراسم شادی جمع شوند برادران نیروی انتظامی انهارا دعوت به متفرق شدن میکنند
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
60
5
اين كار اعدام در ملاء عام خوب است تا عبرتي براي ديگران باشد
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
148
76
با سلام.
خیر سرت تو سردبیری؟!!!!!!
من چندروزی بود خبرای این سایتو می خوندم و جز سایتای روزانم شده بود. اما با این یاداشت اول واسه سایت و آقای سردبیر بعد خودم متاسف شدم. بجای همایت ازین حرکت که 4تا آدم شیطان صفت اعدم شدن یجورایی صورت مسیله رو پاک کردید. واقعا متاسفم واستون. مسیر سایت به شدت داره به بیراه میره از نظر من. پایان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
3
24
از مقاله عصر ايران متشكريم.واقعيت امر هم همين است كه نگارنده محترم بيان داشته ، واقعا والدين با دست خودشان ضربه روحي به فرزندان خوردسالشان ميزنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
2
32
این حاصله سال ها بررسی من هست.
یکی از عادت بدی که مردم ایران دارند این است که اولا خودشان کاری بدی بکنند ایرادی ندارد اما اگر کسی همان کار را کرد و گیر افتاد همه جوره تقبیح می کنند و هر کاری می کنند که ایم اتفاق بد جلوه کنه.
دوم اینکه مردم ایران از گذشته به سختی درس می گیرند.
آرمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
4
98
با سلام خدمت دوستان من خودم یکی از قربانیان دیدن صحنه اعدامم . متاسفانه در سن 10 سالگی به طور اتفاقی صحنه اعدام یک قاتل را در شهر خودمون اردبیل دیدم و حدود 11 سال تمام مشکلات روحی و تشنج و درمان این بیماریها خواب راحت رو از چشم من و خونوادم گرفت. با اینکه الان ازدواج کردم و صاحب فرزند شدم هنوزم اسم اعدام منو عذاب میده .من مخالف مجازات افراد شرور نیستم ولی از مسئولین عاجزانه میخوام که کمی هم به فکر اونایی باشن که نمیخوان و نباید از چنین صحنه هایی در س عبرت بگیرن چون هنوز فرق آدمای خوب و بد را به اقتضای سن کمشون تشخیص نمیدن.
حسین
UNITED STATES
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
4
101
متاسفم که ملت ایران با این تمدن کهن به حدی رسیده که فکر میکند دار زدن یک انسان در ملا عام ، عبرت آموز است آنهم برای کودکان !!!!مگه ما حیوانیم که با گذاشتن مترسک سر مزرعه بخواهند ما را بترسانند؟انسان صاحب خرد و اندیشه و فهم است.مگر اعدام لاقل در ملا عام چاره ساز است؟ اگر بود که پس از ماجرای خفاش شب همه چیز میبایست درست میشد....چرا نشد؟ برادری که باد در غبغب میاندازی و جان دادن انسان در ملا عام را پند آموز میدانی جوابی به این سوال داری؟تازه این مشتی از نمونه خروارها تجاوزی است که در این جامعه به نوامیس مردم صورت میگیرد و صدایش در نمیاید....از ترس آبرو...از ترس طرد از خانواده....از ترس کشته شدن بدست پدر و شوهر یا برادر....من با مجازات اعدام انسانی که به ناموس کسی بزور تعدی کرده موافقم اما با اعدام آشکار مخالف...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
2
76
تماشای صحنه های خشن با روح لطیف انسانی سازگار نیست و این باعث کدر شدن روح و قلب انسان میشود و سموم مختلف وارد بدن انسان میکند که به راحتی قابل رفع نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
100
11
یک چیز دیگه یادم رفت بگم
می دونم که این رو اصلا منتشر نمی کنن
اما من می گم.
آقا یا خانومی که این مطلب رو نوشتی.
بعد از خواندن این کامنت 5 دقیقه دست از کار بکش و فکر کن!
اگر این این کاری که متجاوزان کردند را با نزدیکانتان می کردند باز هم می توانستی اینگونه مطلب بنویسی؟!
تصور کن زن ،مادر یا خواهر تان در شبی تاریک زیر دست و پای متجاوز آزادی قرار می گرفت!
می دانی او با آن زن چه کار کرده است؟!
برو برو و از این حدیث امام صادق پیروری کن
«همانگونه با مردم برخورد کن که دوست داری با تو بکنند»
مطلبی بنویس که جامعه اصلاح شود........
من مدتها خارج بودم
اگر در آنجا چنین کاری کنند حداقل آمار تجاوزر کمی تکان می خورد.
Amir
FINLAND
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
5
91
با سلام
به نظر اینجانب نه تنها هیچ درس عبرتی به دیگران نمی دهد بلکه برروی روحیه و زندگی اقراد بازدیدکننده تأثیر می گذارد.اینجا در فنلاند یک فرد خارجی اقدام به ذبح گوسفند در خیابان کرد.روز بعد 700 یورو جریمه شد.چون تأثیر منفی برروی انسانها می گذارد.اما متأسفانه در کشور ما انسانها را (گناهکار با بی گناه ) در خیابان می کشندو با این کار آمار قاتلین روز به روز بیشتر می شود.حدود 12 سال خارج از کشور زندگی می کنم تا به حال یه چشم خودم هیچ گونه درگیری فیزیکی مشاهده نکردم.چرا نباید علت را پیدا کنیم و معالجه کنیم !!!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
28
7
تحلیلتون کاملا درست نیست... یکی به نعل زدید یکی به میخ!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
82
5
مرد را دردی اگر باشد خوش است

ظاهرا از نظر نویسنده فقط دیدن صحنه اعدام یک جانی مشکل دارد و صحنه های زشت بی اخلاقی در خیابان و صحنه های تحریک کننده فیلم های مستهجن ماهواره مشکل ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
28
7
اگر بد است، عصر ايران، چرا خودتان عكس‌هاي ترسناك اين مراسم را مي‌گذاريد. اصلا هدف شما از گذاشتن انواع عكس‌هاي افراد شيطاني و بقاياي اجساد شيطان نما و عكس اعدامي‌ها و غيره چيست همه اش اعصاب و روان مردم را خراب مي‌كند.
وحید
FRANCE
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
2
46
دلیلی نداره مثل دوران قاجار عمل کنند و اعدامی ها رو جلوی چشم مردمی که هر روز صدها بار با گرانی و مشکلات میمیرند و زنده میشند انجام بدن!, و مسئولان بدونن اینهای که اعدام میشن اگه یک شغل و تفریح درستی برای اونها تامین میکردن هیچ وقت دنبال این کارا نمیرفتن, عصر ایران خواهش پخش کن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
87
6
... زر مفت نزن عصر ايران
شاهرخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
1
26
خداوندا خدايا تمامي گمراهان را هدايت كن و اسباب دوري از گناه را براي همه بندگانت فراهم نما.آمين
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
1
22
برای من یک چیز جالب است و اون عدم اهمیت جامعه شناسی واقعی جامعه ماست. اهمیت ندادن به این امر جامعه را به انحطاط می کشد و دودش به چشم همه خواهد رفت، چه اونایی که به قولی خواص و چه اونایی که عوام هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
0
13
باید روی پیشگیری سرمایه گذاری شود لیکن در جامعه ما وزنه مقابله و برخورد بر پیشگیری می چربد. با ارتکاب چنین جنایاتی وجدان جامعه مورد هجوم قرار می گیرد و برخی اشتیاق دارند که ببینند این متجاوزان چگونه تاوان عمل خود را پس می دهند برخی نیز دنبال هیجان هستند مانند افرادی که از فیلم های ترسناک لذت می برند. باید قبول کرد مرگ یکی از رمزآلود ترین مسائل است و لذا افراد مشتاق دیدن این صحنه ها می باشند آیا در یک کشور اروپایی این اقدام صورت گیرد مردم به تماشا نمی ایند؟ اما مسئله اساسی این است که باید به ندرت اعدام در ملاء عام صورت گیرد و تنها افراد بالای 18 سال بتواند در زمان اعدام حضور داشته باشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
3
23
متاسفانه مردم ايران كمبودهاي تفريحي خود را با ديدن صحنه هاي اعدام پر ميكنن.
hasani
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
1
10
بالاخره استاد جعفرمحمدی بده؟خوبه؟ متوسطه؟از پیامه چی دستگیرتان شد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
1
19
این اولین باری نیست که این همه جمعیت برای تماشای اعدام میان که حتی بیشتر از
یه سابقه فوتبال تماشاچی داره اعدام
dsfdsf
JAPAN
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
2
28
خداعمرت بدهد محمدي عزيز!
حرف دل ما را زدي . من اكثرا تحليل ها و مقالات شما را مي خوانم ولي تا حالا هيچ مقاله اي را با اين زيبايي نخوانده بودم مگر تا حالا كسي جرات كرده تابو شكني كند و اين كارها را مذمت كند ؟ اين افرادبايد مجازات مي شدندبخاطر اعمال مجرمانه ولي آيا با اعدام آنها همه چيز حل مي شود ؟ آيا اين پاك كردن صورت مساله نيست بجاي حل مسأله ؟ خود مسولين چقدر در ايجاد اين جرايم دخيلند؟ آيا با تورم و وضعيت مسكن جوانان مي توانند ازدواج كنند تا بخشي از اين جرايم كم شود؟ ولي جاي تأسف دارد براي پدران ومادراني كه انگار براي زيارت فرزندانشان را براي ديدن اين صحنه ها مي برند اگر همين افراد را براي نماز صبح بيدار كني آيا با رغبت بيدار مي شوند؟
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
4
26
وقتی انسانها به نیازهاشون پاسخ داده نمیشه یه جور عقده ای میشن و انسانهای عقده ای از دیدن زجر و شکست وحتی مرگ دیگران لذت می برند.
ناشناس
SWEDEN
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
3
30
زمانی که انسانی میکشد انسانی دیگر را می کشد در خود انسان بودن را!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
4
15
شاید امکانات تفریحی دیگری ندارند
arash
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
3
27
واقعا ممنونم.اگه تا الان حرفي زده ميشد در اين باره به جرم عناد با اسلام وانقلاب خودمونم اعدام ميكردن!ازت ممنونم عصر ايران به خاطر شهامتت...
علي اكبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
2
19
من هم عميقابا اين مطلب موافق هستم
یه ایرانی
GERMANY
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
2
43
نوشته خوبی بود.
سوالی که همیشه برای من وجود داره اینه که چرا مجرمینِ سنگین رو وادار به کار اجباری نمیکنن؟ این همه پروژه عمرانی نیمه تموم داریم، این افراد رو در سخت ترین شرایط مجبور به خدمت به کشورشون بکنند وگرنه با اعدام کسی که قیدِ جونش رو زده خیلی تنبیه نمیشه یا سختی نمیکشه، مخضوضاً که خیلی از این خلافکارا ایدئولوژیشون اینه که بالاتر از سیاهی که رنگی نیست دیگه...
نظر بقیه دوستان چیه؟
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
آفرین به نظر من با اعمال شاقه باید کار ازشون کشید و بعد از چند سالی در محوطه کویری بسته ای به حال خودشون رها کرد تا بمیرن. باید کثیفترین و ناسالم ترین غذاهار ور ریخت تو حلقشون. با حبس ابد موافق نیستم چون هزینه ش رو باید از مالیاتی که جامعه و قربانی پرداخته تامین کنن.
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
1
18
هميشه بهترين حرفو مي زني
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
1
38
سلام!
در مورد نمونه ای از آثار دیدن صحنه هایی از این دست بعرضتون میرسونم من یک پسر 10 ساله دارم، 2 یا 3 ساله بود که شاهد قربانی کردن یک گوسفند شد و از آن روز لب به گوشت نمی زند. چندین ماه دائما" می گفت بع بعی وقتی ازش خون میومد گریه می کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
54
17
بدترین احساس اینه که به حریمت تجاوز بشه . و خوشایندترین احساس مجازات متجاوزه ، البته بشرطیکه متجاوز ، خودش قربانی نباشه و یک زیاده خواه راحت طلب باشه.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
6
28
خوب اینجا ایرانه دیگه ! نفر آخری همیشه بدبخته.اگه با اعدام اینگونه رفتارها کاهش پیدا می کرد که تا الان باید جواب داده بود؟رفتن افراد برای تماشای اینگونه صحنه ها نشانه اینه که قلب های ما دیگه اون پاکی گدشته رو نداره و شاید با دیدن این صحنه ها دیگه به یاد گرسنگی و بدبختی و قرض و خرج بچه هامون نیفتیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
2
28
خدا پدرتو بیامرزه بالاخره یه نفر پیدا شد در مورد مجازاتها در ملا عام یه مطلب درست و تحلیلی بنویسه. یکی هم باید پیدا بشه در مورد بازخورد و تاثیر این روش مجازات در کاهش جرم و جنایت بنویه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
4
29
وقتي يه فيلمي توي تلويزيون پخش ميشه كه براي بچه ها خوب نيست حداقل يه هشداري گوشه فيلم مي زارند . يعني صحنه اعدام اونم به طور زنده خشن نيست برا بچه ها؟
مجدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
41
56
حقشونه..اونی که این مطلب رو نوشته ی ذره موقعیت شناس نیست.این کار باعث می شه دیگه جرات نکنن که از این غلطا بخورن.در ضمن ی ذره هم نویسنده فکر اون بدبختایی باشه که بهشون تجاوز شده.ببخشیدا به خانواده یا دوستان خودتونم شده بود اینو می نوشتین.واقعا که
صفا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
2
24
اکثر نظرات مربوط به صحنه اعدام بود کمتر به علت وعلل رشد روز افزون این همه جرم جنایت اشاره کرده .اگر اعدام تاثیر داشت باید کاهش این جنایات خودش را نشان میداد متاسفانه در این مملکت تنبیه چند بی سروپارا اجرای عدالت قلمداد میکنند در حالیکه از این دست جنایات در طبقات مرفه وخاص جامعه رخ میدهد که خبر ان منتشر نمی شود ومخفی میماند!کدام برنامه به مردم درس مهر ورزی ومحبت میدهد در اکثر فیلمها ترویج خشوند وقتل وجنایت میشود در نتیجه برای مردم کشتن وکشته شدن وتجاوز امری عادی شده واز دیدن صحنه های واقعی هم لذت میبرند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
4
33
من يادمه زانيكه بچه بودم در روزعاشورا و تاسوعا برخي ها قمه مي زدند و لباس سفيد هم مي پوشيدند و خون از سر و صورتشون روي لباس مي ريخت؟ و تا به امروز من هر لباس سفيدي رو مي بينم بطور ناخودآگاه خون رو روي لباس سفيد تجسم مي كنم و از اين بابت خيلي ناراحتم؟
محمد مجذوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
3
37
سلام همه این حرفهایی که زدین درست ولی اینکه تو یک مملکتی کسی برای دیدن صحنه ئ جان کندن انسانی اینقدر بی تابی میکند جای تامل زیادی دارد.
sadegh
UNITED KINGDOM
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
2
36
بابا جان اعدام در ملا عام رو گذاشتن که تبهکارا و اراذل اوباش ببینن و عبرت بگیرن! نه مردم عادی...!به نظرم باید در زندان و جلوی اراذلین اوباش این کارو کنن!(البته اراذلین اوباشی که قراره آزاد بشن!مطمئنم عبرت میگیرن!)
منصوراكبري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
4
34
دوستان همه چيزابتدا با نگاه كردن شروع ميشه وبعد مراحل بعدي و عادي شدنش را طي ميكند
سعید
CANADA
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
5
48
دوستانی که ادعای می کنند که مشاهده این صحنه ها باعث عبرت آموزی در کودکان و نوجوانان میشود بفرمایند چرا با اینهمه عبرت آموزی تعداد جرم و جنایت های منتهی به این اعدام بشدت داره افزایش پیدا میکند.
در کانادا و کشورهای مثل آن که البته مدینه فاضله نیستند جرم هایی مثل قتل و امثالهم هست ولی نه بشدتی که الان در ایران هست. اینجا بابت هر قتل که شاید سالی دو سه بار اتفاق بیفتد مدتهای مدید بحث میشه و ریشه یابی میشه و خیلی براشون سنگینه ولی در ایران متاسفانه مردم بی تفاوت شدند و به رویه عادی تبدیل شده. در اینجا روشی که دارند اینه که از همان اول با کوچگترین پرخاشگری و خلافکاری شخص برخورد قاطع می کنند و با تمهیداتی شخص رو مجبور به تبعیت از قانون و نظم اجتماعی می کنند تا کار به بزهکاری های سنگین و هولناک مثل قتل، تجاوز و سرقت مسلحانه و امثالهم نرسد. بخاطر کوچکترین موردی ولو در مورد خشونت خانوادگی شخص در بانک، محل کار، استفاده از امکانات عمومی محدود میشود و هر جا میرود به وی یادآوری می کنند که شما سابقه فلان کار را داشتید ما نمی توانیم فلان سرویس رو به شما بدهیم. در ایران وقتی شخصی مزاحمت و شرارت و پرخاشگری و دزدی میکند، یا باوی برخورد نمی کنند یا اگر هم دستگیر شود سریع بدون اینکه بعداً کنترلش کنند آزادش می کنند. خوب معلوم است که وی جری تر و گستاخ تر میشود و مشکلات اقتصادی اجتماعی هم برایش توجیه گر می شود. اگر طرف از این راه مال و قدرتی برای خودش کسب کرده باشد حاشیه امن پیدا می کند و در اکثر موارد هم متاسفانه این افراد در قبال جرمهای بالاتر اصلاً مجازات نمیشوند

حالا بنظر شما اعدام کردن در ملاء عام جواب میدهد یا روش اینها؟ قدیمی ها می گفتند تخم مرغ دزد شتر دزد میشود حالا مصداقش نه فقط در سرقت بلکه در حتی در قتل و تجاوز چیزی است که این کشورها همیشه در برخورد با بزهکاری های کوچک دارند.
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
3
44
متاسفانه این راه که جامعه در پیش گرفته باعث انحطاط و زوال اخلاق است به قول شما حق هر مجرمی هست که به سزای اعمالش برسد اما چرایی اینست که مردم ازجری که این مجرم می کشد در چه راستایی لذت می برند
صحنه ای اکشن و یا واقعیتی عبرت آموز که باعث شادی وجدان می شود
مسئله اینست که باید بدنبال مرض جامعه بود که متاسفانه برداشت ها معمولا اشتباه است
ali
TAIWAN, PROVINCE OF CHINA
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
2
50
این، وظیفه حکومت است که با کارآمدی ، اوضاع اقتصادی و اجتماعی را به سمت تأمین نیازهای مادی و معنوی مردم مدیریت کند و از جمله پاسخی در خور و غیرشعاری به نیاز مفرط جنسی جامعه جوان ایرانی بدهد.
آرا
UNITED STATES
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
3
53
خیانت به آینده ی بچه هاست.
من خودم 5 6 سالم بود بابام فیلمهای بسیار وحشتناک واسم میذاشت .
الان که بیست و چند سالمه نه تنها جسور و بی باک نیستم بلکه بسیار ترسو و متزلزل هستم.
اميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
4
60
برخي از دوستان گفته اند تماشاي اعدام براي عبرت گرفتن ديگران است حال اين سئوال مطرح است كه اگر اعدام در ملاء عام بازدارندگي داشت كه الان ديگه بايد تجاوز و خشونت به دليل ترس از اعدام ريشه كن يا حداقل كاهش مي يافت كه نه تنها كم نشده بلكه بيشتر هم شده است!!!!!!!!!!!!!1
سیدمحمدعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
4
47
معمولا مجازات ها میباید موجب از بین رفتن یا حداقل کاهش جرم های مشابه بشه. اما نمیدونم چرا با اینهمه اعدام که داشتیم (رتبه دوم در دنیا بعد از چین و البته از نظر سرانه جمعیت، رتبه اول در جهان) نه اینکه جرم های مشابه از بین نرفته، بلکه متاسفانه کلی هم افزایش داشته ؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
3
84
شما مطمئن باشید که دیدن اعدام یک مجرم تاثیر خیلی کمی تو جلوگیری از جرم داره، چون آدم همیشه فکر می کنه که خودش گیر نمیفته.
این شیوه نادرست مگر تو مدارس جواب داده که تو جامعه پیاده میشه؟ مگر دانش آموزان با دیدن تنبیه همکلاسی هاشون دست از خطا بر داشته اند؟
من هر وقت سر امتحان تقلب می کردم، مطمئن بودم که «من» گیر نمی افتم، که البته یک بار گیر افتادم!
ناشناس
GERMANY
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
3
109
واقعا نویسنده داره درست میگه، هیچ چیز زننده تر از دیدن صحنه‌ی دست و پا زدن یک انسان بالای چوبه نیست چه برای یک کودک و چه برای یک بزرگسال
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
4
128
حاضرم قسم بخورم اگه می گفتن یه نفر می خواد بمیره بیاین کمکش 10 درصد این آدم هایی که اومدن برای تماشای اعدام نمیومدن
این مطلب رو پایین بازنویسی می کنم ببینیم چند نفر با من هم عقیده اند
روزبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
106
67
آقا این حرفا چیه که میزنین من خودم زمانی که بگیر و بنند اعدام قاچاقچیای مواد مخدر بود 5 یا 6 بار زمانی که از دبستان به سمت خونه میرفتیم شاهد این عدامها بودیم و تا الانم هیچیم نشده و مثل شما غش و ضعف نکردم آخه بیگناه که نبودن / نه تنها دیدن این صحنه ها بد نیست بلکه آمونده و جنبه پیشگیری کننده تو جامعه داره آخه این چند نفر که صبح اعدام شدن از حیوون هم پست تر بودن و حقشون اعدام دردناکتری بود فقط به اشکهای اون دختر و زنان بیگناه فکر کن و یه خورده خودتو جای خانواده قربانیان این حیوونا بذار که تا آخر عمر چه عذابی میکشن
پاسخ ها
ناشناس
| CANADA |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
هيچ فردی مجرم بدنيا نيامده. او بخاطر شرايط اجتماعی و اقتصادی مجرم شده و اعدام مشکلي را حل نميکند
امیر مشهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
5
177
حدود شش سال پیش من افسر وظیفه ی راهنمایی رانندگی در مشهد بودم، قرار بود تعدادی مجرم که گویا آنان هم جرایم جنسی داشتند در پل اندیشه مشهد اعدام شوند، ما از شب قبلش آماده باش بودیم و در محل حضور داشتیم، شاید باورتان نشود از شب قبلش تعدادی با وسایل پیک نیک در محل حضور داشتند. در هنگام اعدام شخصا پدری را دیدم که دختر چهار ساله اش را بر روی شانه هایش قرار داده بود و سعی میکرد تا از نزدیکترین نقطه شاهد مراسم باشد، و در تمام مدت تخمه میشکست. پیرزنی با ویلچرش آمده بود، جوانان بالای دیوار منتهی به جایگاه نشسته بودند و مراسم را میدیدند، بعد از مراسم جوانی برای دوستانش با افتخار از اینکه مراسم را از نزدیکترین نقطه دیده تعریف میکرد و میگفت" آنقدر نزدیک بوده که صدای شکستن گردن یکی از اعدامیها را شنیده" همه آنقدر هیچان زده بودند که انگار فیلمی را به صورت سه بعدی در بهترین سینمای دنیا دیده اند!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
40
91
بعد هم خدایی نکرده همین بچه که بزرگ میشه تبدیل می شه به یه بزهکار و قاتل و...
چقدر وحشیانه است دیدن این صحنه ها!
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
8
260
اگر قرار بود دیدن صحنه اعدام باعث عبرت اموزی بشه تا حالا باید میزان جنایت و تجاوز در ایران به صفر میرسید
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
7
314
وقتی کنسرت خوانندگان محبوب کشور که جزو سالمترین تفریحات مردم است توسط عده ایخودسر واوباش بهم میخورد وجلو سایر تفریح سالم وارزشمند برای حتی کودکان گرفته میشود این صحنه های روانگردان مشتری پیدا میکنند .
سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟ آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر) افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید سفر به ایران قدیم؛ لشکر شاه با کوچکترین خط می‌توانست از هم بپاشد یورو رکورد زد آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم تماس علی دایی با پدر ترانه علیدوستی سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳ از این فراری فقط 31 دستگاه در جهان وجود دارد (عکس)
وبگردی