۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۸۷۵۶
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۹-۰۵-۱۳۹۴
کد ۴۰۸۷۵۶
انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۹-۰۵-۱۳۹۴

سفر فابیوس به تهران و تلاش شگفت انگیز برای تبدیل فرصت به تهدید!

کسانی که این روزها ماجرای خون های آلوده را علم کرده اند، همانهایی هستند که در سال های سخت تحریم بیماران دارای بیماری صعب العلاج را نادیده گرفتند.
عصر ایران ؛ رضا غبیشاوی - یکی از ویژگی های دلواپسان و مخالفان تندرو دولت، "تبدیل فرصت ها به تهدیدها در عرصه سیاست خارجی" است. چه خود در مصدر امور باشند که اصولا اجازه ایجاد فرصت نمی دهند و معمولا به سمت تهدید حرکت می کنند و اگر در خارج از قدرت باشند تمام تلاش و انرژی خود را به کار می گیرند تا فرصت های به دست آمده را بسوزانند و اگر بتوانند به تهدید تبدیل کنند.
 
در همین باره می توان به سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به تهران اشاره کرد.
 
البته قبل از این مخالفان تندرو دولت با حمایت تبلیغاتی بوق های رسانه ای و در راس آنها صداوسیما دو اتفاق مثبت و فرصت به دست آمده در عرصه سیاست خارجی یعنی صدور قطعنامه خوب پارلمان اتحادیه اروپا درباره ایران بعد از آغاز به کار ریاست جمهوری حسن روحانی و  ملاقات روحانی و دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا را با همین روند در عرصه افکار عمومی سوزاندند.

سفر فابیوس به تهران و تلاش شگفت انگیز برای تبدیل فرصت به تهدید!

درباره موضوع سفر فابیوس به تهران واعتراض مخالفان تندرو می توان به موارد زیر اشاره کرد.
 
اول -
اینکه وزیر خارجه فرانسه به تهران سفر می کند یک اتفاق خوب است و باید از آن خوشحال بود به ویژه که این سفر بعد از گذشت 12 سال از آخرین سفر یک وزیر خارجه فرانسه به ایران انجام می شود.
 
سفر قبلی وزیر خارجه فرانسه به ایران مربوط به دولت اصلاحات بود و بعد از آن در دولت محمود احمدی نژاد زمینه ای برای رفت و آمد ایران و اروپا فراهم نشد و روابط میان دو طرف به تیرگی گرایید.
 
 فرانسه یکی از کشورهای صنعتی و مهم جهان و عضو دائم شورای امنیت است. فرانسه به همراه آلمان دو رکن اساسی منطقه پولی یورو و به همراه بریتانیا سه کشور اصلی اتحادیه اروپا به شمار می آیند.
 
سفر فابیوس به تهران نشانه ای از آغاز دوباره روابط خوب ایران و اروپاست که مردم ایران تاثیرات مثبت آن را دیر یا زود احساس خواهند کرد.
این سفر یک نمره مثبت به عملکرد دولت در سیاست خارجی است و به همین دلیل مخالفان تندرو سعی دارند این موفقیت را کمرنگ کنند.
 
سفر فابیوس به تهران و تلاش شگفت انگیز برای تبدیل فرصت به تهدید!

دوم -
در پی نزدیک شدن به زمان سفر فابیوس به تهران بخشی به این سفر اعتراض کردند و موضوع خون های آلوده را پیش کشیدند.

در دهه 60 شمسی با ورود محموله خون آلوده از فرانسه به ایران در دوره نخست وزیری فابیوس اولین ایرانیان به بیماری سخت ایدز مبتلا شدند.
 
بخشی از این معترضان حق دارند اعتراض کنند یعنی آنهایی که دغدغه سلامت مردم ایران را دارند اما بخش مهمی از آنان که هم اکنون سنگ قربانیان این حادثه را به سینه می زنند نه درد سلامت ایرانیان را دارند و نه دلشان برای بیماران ایدز می سوزد.

 آنهایی که در این چند روز از تریبون های رسمی و شبه رسمی علیه توسعه روابط ایران و اروپا جیغ بنفش سر می دهند دغدغه سلامت ایرانیان را ندارند آنها همانهایی هستند که در سال های سخت تحریم، بیماران دارای بیماری سخت و صعب العلاج را نادیده می گرفتند و چشمان خود را بر سخت شدن وضعیت این بیماران، درمان و تهیه داروهای آنها می بستند و حتی صورت مساله را انکار می کردند.
 
اینان همان افرادی هستند که برای اضافه شدن تحریم ها در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد هورا می کشیدند بدون اینکه توجه کنند قربانی بزرگ این تحریم ها بیماران بی گناهی هستند که نخواهند توانست داروهایی را که تا دیروز در هر داروخانه ای وجود داشت تهیه کنند.

اینان همان افرادی اند که امروز هم با توافق هسته ای و نتیجه آن یعنی رفع تحریم ها به مخالفت برخاسته اند.

گذشته از این، در صورت وجود رابطه خوب میان ایران و فرانسه بهتر می توان ماجرای خون های آلوده را پیگیری کرد و به دنبال غرامت بود.
در صورت بهبود رابطه می توان برای درمان بهبود بیماران صعب العلاج گام برداشت. می توان به جای واردات دارو از چین، هند، مالزی و پاکستان از آلمان و فرانسه دارو وارد کرد. اگر با جنجال و هیجان زدگی کارهای پیش می رفت، امروز هیچ مشکلی در کشور نداشتیم!

قطعاً ما نه به فابیوس دل بسته ایم و نه به فرانسه اعتماد داریم. در عرصه بین الملل، چیزی به نام دلبستگی و اعتماد فقط از ساده لوحان بر می آید ولی عقل سلیم ایجاب می کند که با دنیا به ویژه بخش های مهم آن ارتباط داشت و از منافع این ارتباط برای ملت خود بهره گرفت. انزوا، نشانه انسان های ناتوان است.
 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۱۸۷
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
17
764
اشکال ندارد، رئیس جمهور گابن(اگر اشتباه تایپی نداشته باشم!) دعوت شود تا با دلواپسان دیدار کند. موقع رفتن هم یک چمدان دلار به درد نخور از دلواپسان بگیرد و برود!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
منظور شما اینکه چون یک سری ها از موضوع خون های الوده سو استفاده می کنند ما نباید به این موضوع اعتراض کنیم. نکته بعدی هم اینکه تو را به خدا انقدر که ضد اقای احمدی نژاد می نویسید نصفش را هم ضد کسانی بنویسید که ما را تحریم دارویی کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
14
739
چرا همین افراد از پنی سیلین های چینی چیزی نمی گن که جون خیلی ها رو گرفت و اون زمان همیشه این اخبار رو تکذیب می کردند.
دمت گرم عصر ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
آن زمان بیماران دارو نداشتند آقایان ارز دولتی ار به چوب بستنی و دسته بیل و لوازم آرایشی می دادند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
میشه اون وقت بگب چرا ارز نداشتیم؟چرا باید از چین و بی کیفیت می اوردیم؟
م م
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
12
409
آفرین عصر ایران؛
سعیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
9
332
احسنت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
439
136
میدونم چاپ نمیکنین. اما جواب شما نویسنده محترم رو میدم. دلواپس هم نیستم. فقط یک ایرانیم. در دنیا کشورهای با توانمندی فرانسه کم نیستن. چه در صنعت چه در پزشکی و در سایر امور. مردم الان از فرانسه بدشون میاد. چون در زمانیکه خیابانهای این مملکت پر از آرم پژو و رنو بود بجای قدرشناسی، کاسه کوزه اش رو جمع کرد و از ایران رفت و پشت سرش رو هم نگاه نکرد. سردمدارانشون میگفتن نیازی به روابط اقتصادی با ایران نداریم. ایرانخودرو ورشکسته شد. ایرباس درسته که یه کنسرسیوم اروپاییه ولی اساسش مال فرانسه است. 30 ساله که به دقت تحریمهارو اجرا کرده. تو مذاکرات هسته ای نماینده اسراییل در گروه 5+1 بود و بارها کارشکنی کرد. سال 2012 میخواست تمام دانشجویان ایرانی رو از فرانسه اخراج کنه به بهانه تحریمها. موضوع خونهای آلوده رو هم اصلا به حساب نمیاریم. شما چطور میگید که مردم باید این چیزا رو فراموش کنن. کسی دم از انزوا نمیزنه. بلکه میگیم دوست واقعی اونه که در غم و تنگدستی کنارت باشه نه در روز شادی و خوشی. قزافی همه میگفتن دوانه اس. اما در زمانیکه یکه و تنها در برابر صدام و حامیانش میجنگیدیم همون قزافی بود که به ما موشک اسکاد میداد تا اگه صدام 10 تا موشک به شهرهای ما میزد ما هم بتونیم لاقل دوتاشو جواب بدیم. تاریخ گواهی میده که همون موشکها چقدر در تقویت روحیه مردم و نیروهای ما موثر بود. سوریه هم همچین نقشی رو داشت. نمیگم بریم با لیبی و سوریه و تمثال اینا لابی کنیم بلکه منظورم اینه که خیلی کشورهای دیگه هستن که میتونن جای خالی فرانسه رو در ایران پر کنن. میتونیم بریم سراغ اونا تا بقول شما هم از انزوا خارج بشیم و هم درس بزرگی به امثال فابیوس داده باشیم و هم اینکه غیرت ایرانی رو نشون دنیا داده باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
قذافی هدفش از کمک به ایران چیز دیگری بود. اون نمیخواست صدام در دنیای عرب گنده بشه و خودش رو بزرگ اعراب میدونست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
کشور هایی که در زمان تحریم با ایران رابطه ی خودشونو حفظ کرده بودن فقط به فکر سوءاستفاده کردن بودن مثلا دسته بیل های چینی!!!!!!!که از این موارد زیاد هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
ممنون که چاپ کردین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
آهان بریم با روسیه و چین لابی کنیم که فقط از ما باج بگیرن و به همه قطعنامه های علیه ما هم رای مثبت بدن؟؟؟!!!
بعدشم به غیر از این کشورهایی که نویسنده ذکر کرده، کدوم کشور صنعتش در حد فرانسه است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
نه . چرا چینی و روسی؟؟؟؟؟؟ بریم سراغ آلمان، سوئد، استرالیا، ژاپن، کره و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
دوست عزیز اشکال استدلال شما این است که روابط بین کشورها را شبیه به روابط بین انسان ها فرض کرده اید. در روابط بین کشورها دوست واقعی و دشمن واقعی و بی وفا و ... معنی ندارد بلکه چیزی که تعیین کننده سطح روابط در زمان های مختلف است منافع ملی کشورها است. منافع ملی فرانسه در دوران تحریم ایران حکم می کرده که سطح روابط را با ما کاهش دهند. الان هم بعد از توافق هسته ای منافع مشترک ایران و فرانسه ایجاب می کند که سطح روابط فی مابین را افزایش دهند.
امرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
من با نظر ایشون موافقم. بهتره یادمون باشه فرانسوی ها در اولین فرصت ما رو دور میزنن...به نظرم کشورهایی با تکنولوژی همسطح با اونها کم نیست...آلمان..ژاپن و ...
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
337
43
اره واقعا عصر ایران دست درد نکنه اون خانواده هایی که در ماجرایی خون های آلوده آسیب دیدند و از هم پاشیدند اصلا حقی ندارندرابطه با فرانسه نامرد مهم تره همون فرانسه ای که بارها در مذاکرات سنگ اندازی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
امیرخان یه کم اگه با دقت متن رو میخوندی بد نبود، نویسنده گفته که اگه رابطه با فرانسه خوب بشه، موضوع خونهای آلوده رو هم بهتر میشه پیگیری کرد و حداقل طلب غرامت کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
کسی نگفت آنها حق ندارند اما شیوه مطالبه حق آنها دادگاه های پزشکی است نه سطح کوچه و خیابان با این حرکات احساسی فقط یک عده مفت خور سود می کنند و شما هم اعصابتان داغون می شود
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
7
268
هرچی باشه از معاشرت و مراوده با گینه بی صاحب و مراسم ختم چاوز بهتره.حداقل تو صنعت خودرو و هواپیمایی بهشون نیاز داریم.تازه پول سفرشون ب ایران رو خودشون میدن.نیاز نیس ما هواپیما بفرستیم
صمد
United States of America
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
6
261
چرا اینان از امپولهای بی هوشی چینی نمیگن که هر کسی انها را قبل از ورود به اتاق عمل تزریق کرد دیگه هرگز به. هوش نیامد خواهشا به اینا بگید... حرف نزنن ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
یکی از آشنایان ما هم دو هفته پیش عمل کرد و دیگه بهوش نیامد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
4
190
دلواپسان واردات ازچین وکوتاه شدن دستشان ازدرامدهای بادآوردهستند
تمیسار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
210
17
آنهایی که امروز امدن فابیوس را به ایران ک فرصت بزرگ میدانند همانهایی هستند که هنگامی که امریکا از اینکه ایران کسی را برای نمایندگی در سازمان ملل معرفی کرده بود که در اشغال لانه جاسوسیشان در ایران نقش داشته است ابراز دلواپسی کرده بود حق را به امریکا میدادند!
عمو عبداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
4
118
برای مخالفت با ورود وزیر امور خارجه فرانسه به ایران، دلواپسان روی خون های آلوده خیلی مانور می دادند که البته در جواب به موضوع تحریم و اثر آن بر واردات داروی بیماری های صعب العلاج اشاره کردید که البته کلی بود. لطفا در این مورد بیشتر توضیح بدهید تا عمق فاجعه اثر تحریم بر دسترسی به داروها بیشتر روشن شود.
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
5
97
احسنت. حرف دل مردم را زدید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
3
142
دلواپسان عزیز در ماجرای خون های آلوده نقش سازمان انتقال خون و وزارت بهداشت خودمون که درست سلامت خون ها رو بررسی نکردند رو از یاد نبرند !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
2
133
دلواپس جیبشان هستند. نه مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
111
12
چه کسی گفته اینها هموم افراد هستند که هورا کشیدند کشوری که به یک کشور دیگر خسارت بزند باید غرامت بدهد عصر ایران اگر خانواده خودت در بین قربانیان بود باز از سفر فابیوس حمایت میکردی؟؟؟؟؟؟؟چیزی درست میگن شما سعی نکن وارونه نشان بدی
آرامش
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
1
86
پزشکی در شهر ما به همسر. مریضی آمپول پنی سیلین چین را تزریق کرد. قبل از آنکه به بیمارستان برسد فوت شد.
جاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
1
110
دلواپسان نظرشان این است که برادرجلیلی درراس هیئت با 5+1 مذاکره بی نتیجه می کرد وماهمچنان سوارقطارهای زمان رضاشاه بشویم با ریل های چینی وهموطنان همچنان سوارکامیون های بدون ترمزچینی و... ترا بخدا بس کنید. دلواپس عزیزبرای یک بارهم شده اگربلدی راه چاره بده واگرنمیدانی که نمیدانی آرام به کناری بنشین بگذارآنهایی که میدانند کارشان را بکنند رفتن به جزیره قمر وملاقات باحاکم قمر ودادن تراکتور به ونزوئلا وبولیوی نشون داد مشکلات مارا حل نمی کند
علی
Brazil
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
139
14
سلام متا سفانه عصر ایران فقط طرفدار دولت است به نظر میرسد کار عصر ایران جالب نیست
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
2
48
من مخالف ارتباط بافرانسه بودم اما به نظرم دوپاراگراف آخری جالب بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
51
26
امیدوارم این جوزدگی و ذوق کردنها به ضرر ما تموم نشه!
فرانسه سیاستش اقتضا کرد که الان با ما رابطه تجاری خوب داشته باشه به وقتش هم به ما پشت خواهد کرد مثل سایر کشورها
اونها عاشق چشم و ابروی ما نیستن
فعلا بوی پول به مشامشون رسیده! مراقب باشیم
علي اوسط
Netherlands
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
5
91
یک بچه هم میتونه بفهمه اعتراضهای این گروه ،،دلواپسان قدرت،، فقط به خاطر ایجاد جنگ روانی و تضعیف دولت و اصلاح طلبانه وگرنه خون مردم حتی جونه مردم واسشون مهم نیست.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
3
50
عالی بود
ahmad
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
2
69
برخی از این دلواپسان هم ، دلواپس حذف رانت ورود داروهای این بیماران و ارزان شدن داروهایی است که ایشان به قیمت دهها برابر به این بیماران می فروختند و حالا با عادی شدن روابط دیگر از این خبرها حداقل به راحتی قبل نخواهد بود و در دکان ایشان تخته می شود ، پس بخشی از این نگرانی ایشان بیهوده نیست.
فواد
United States of America
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
103
8
عصر ایران دیگه داری شورشو در میاری بسه دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
3
66
عصر ایران ، احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
3
79
موضوع خون های آلوده مسئله جدیدی نیست چرا در دوره احمدی نژاد از ایشان نخواستید پیگیر شكایت بشوند ایشان كه ید طولانی در شكایات بین المللی از جمله شكایت و طرح درخواست غرامت جنگ جهانی دوم داشتن راستی نتیجه اش چی شد وكیل پرونده اخرش چقدر گرفت بی وجدان؟ اگر اشتباه نكنم وكیله فرانسوی بود نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
ایشون اگه عرضه پیگیری نداشت حد اقل دعوت نکرد از قاتل مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
هزار لایک
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
0
54
دلواپسان اگه به خودشون كمي زحمت بدن و تاريخ معاصر روابط ايران- روسيه را بخونن و مطلع بشن در مقاطع تاريخي دولتمردان روسي چه رفتاري با ما داشتن قطعا" جفاهاي دولت فرانسه كه البته آنهم قابل تأمل است را از ياد خوهند برد، ماجراي خونهاي آلوده هم فقط منحصر به ايران نبود خطائي بود ناخواسته كه چندين كشور مهم جهان را هم شامل گرديد و متأسفانه جان تعدادي از هموطنان بيگناه و دردمند ما را گرفت .
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
1
71
دوستان عزیز دنیای دیپلماسی دنیای فامیلی نیست که مثلا اگه از احمد آقا ناراحت شدیم باهاش قهر کنیم. در دنیای دیپلماسی به خاطر منفعت باید با همه کشورها رابطه داشته باشیم. در اینصورت اگر بحث از خیانت باشه می تونیم از خیانت های تاریخی روسیه به ایران چند ده جلد کتاب نوشت لطفا یکم بزرگ فکر کنید
ناشناس
United States of America
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
50
13
چرا به سفر مقامات آلمانی اعتراض نشد؟چون:
1- فرانسه پس از افشای رسوایی خون های آلوده رسما ازکشورهای درگیر ایین مسئله عذرخواهی کرد و حتی غرامت های قربانیان را نیز پرداخت کرد غیر از ایران که نه عذرخواهی کرد و نه غرامتی پرداخت کرد
2. در جریان جنگ ایران و روسیه فرانسه به ایرن قول داده بود از ما حمایت کند بههمین فرانسه اعتماد کردیم و خیانت کرد؛ در عهدنامه گلستان و ترکمنچای فرانسه به ایران خیانت کرد. در جنگ به نفع روس ها، پشت ما را خالی کردند و ما شکست خوردیم.
ناشناس
United States of America
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
73
9
چرا در دوره اصلاحات که از این فرصت ها استفاده نشد به قول خودتون رابطه ما که با همه کشورها خوب بود حتی شیراک هم شخصا از رئیس دولت اصلاحات استقبال کرد نتیجش چی شد غرامتی پرداخت شد از خباثت ها و شرارت های فرانسه کاسته شد>؟
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
3
66
دوستان عزیز دنیای دیپلماسی دنیای فامیلی نیست که مثلا اگه از احمد آقا ناراحت شدیم باهاش قهر کنیم. در دنیای دیپلماسی به خاطر منفعت باید با همه کشورها رابطه داشته باشیم. در اینصورت اگر بحث از خیانت باشه می تونیم از خیانت های تاریخی روسیه به ایران چند ده جلد کتاب نوشت لطفا یکم بزرگ فکر کنید
داستان پدر پستچی من: زمینی که نخرید و پیکانی که خرید(اطلاع رسانی تبلیغی) تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر) انواع گل مژه و درمان آن کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد! اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص عفاف و حجاب یحیی السنوار برای لذت بردن از آفتاب بیرون می‌رود و خیابان‌های ما خالی است رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر) اگر کسی خود را مامور معرفی کرد چه کنیم؟ با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟ تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد از این حیوان فقط دو نمونه در جهان باقی مانده آنچه ابن سینا می‌تواند در مورد هوش مصنوعی به ما بیاموزد
وبگردی