۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۳۲۴۳
تعداد نظرات: ۷۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۱-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۳۲۴۳
انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۱-۰۶-۱۳۹۴

بازگشایی سفارت بریتانیا و دلواپسانی که حتی نمی‌دانند خودشان چه تصویب کرده اند!

دلواپسان، گویا حواس شان نیست که این ، فقط بریتانیا نیست که سفارتش را در ایران بازگشایی می کند، بلکه ایران هم سفارتش را در لندن افتتاح می کند.
عصر ایران؛ جعفر محمدی - این روزها، همزمان با بازگشایی سفارتخانه های ایران و بریتانیا در لندن و تهران، گروهی از دلواپسان جار و جنجال راه انداخته اند که چرا دولت، پای روباه پیر را به ایران باز کرده و در صدد است سفارت بریتانیا را بار دیگر بازگشایی کند. گروهی دیگر از همین افراد، به مصوبه آذر 1390 مجلس اشاره می کنند و مدعی اند اقدام دولت، "غیرقانونی" است.

در این باره نکاتی چند قابل تأمل است:

1 - در دنیای امروز، قطع رابطه با کشورها، به ویژه کشورهای مهم دنیا اصولاً متضمن منافع ملی نیست و اغلب آثار زیان بار هم دارد. قطع رابطه یعنی محروم سازی خود از مزایای نسبی یک کشور، ولی داشتن رابطه یعنی باز بودن دست برای بهره مندی از مزایا و کنترل مضرات.
بنابراین، عقل سلیم حکم می کند، اصل را بر رابطه بگذاریم و هر گونه قطع رابطه را استثنایی بر آن بدانیم.

بازگشایی سفارت انگلیس و دلواپسانی که حتی نمی دانند خودشان چه تصویب کرده اند!

2 - اشاره می کنند به سوابق سوء بریتانیا در ایران و مستنداً به آن، خواستار استمرار قطع رابطه با آن می شوند.
این که بریتانیا در ایران سابقه خوبی ندارد و همواره در تعاملات فیمابین، نقش ستمگر و مداخله جو را ایفا کرده و در درازنای تاریخ به ایران و ایرانی ها جفا کرده ، امری بدیهی است که هیچ تاریخ خوانده ای نمی تواند منکر آن شود.

با این حال، اگر بنا بر این باشد که با هر کشور بدسابقه ای قطع رابطه کنیم، باید با اکثر کشورهای مهم جهان قهر کنیم و قبل از همه و به قید فوریت با کشور روسیه که سابقه ای به مراتب خشن تر ، خیانت بار تر و ننگین تر از انگلیس در ایران دارد قطع رابطه کنیم. سپس دیپلمات های فرانسه ، پرتغال ، هلند و ... که سوابق استعماری در تاریخ ایران دارند را از ایران اخراج کنیم و بعد، تاریخ را ورق بزنیم و با هر کشوری که سابقه ای نامطلوب در ایران دارد، برخورد و قهر کنیم!
 
این در حالی است که اصل در روابط بین الملل، منافع کنونی و آتی کشور است و نه ماندن در اعماق تاریخ چرا که تاریخ برای عبرت گرفتن و درس آموختن است نه برای پوسیدن در آن.

3 - دلواپسان، گویا حواس شان نیست که این ، فقط بریتانیا نیست که سفارتش را در ایران بازگشایی می کند، بلکه ایران هم این فرصت را یافته است که بار دیگر در لندن حضور داشته باشد و سفارتش را بازگشایی نماید.

4 - اما گذشته از آنچه ذکر شد، نکته جالبی وجود دارد که به ادعای دلواپسان درباره "غیرقانونی" بودن بازگشایی سفارت بریتانیا در ایران  مربوط می شود.
از جمله حمید رسایی، نماینده نزدیک به جریان پایداری در مجلس شورای اسلامی گفته است: طبق مصوبه مجلس، فعالیت دیپلماتیک انگلیس در ایران منوط به مصوبه مجلس می باشد که نمایندگان تا کنون چنین مصوبه ای نداشته اند و در نتیجه بازگشایی سفارت و نیز بهبود روابط میان 2 کشور در شرایط کنونی غیرقانونی است. (روزنامه کیهان، شماره امروز)

اگر واقعاً مجلس مصوبه ای مبنی بر منع بازگشایی سفارت بریتانیا داشته است، فارغ از مباحث فکری و سیاسی، باید منتظر مصوبه جدید مجلس برای هر گونه تغییری در این رابطه باشیم چرا که همان گونه که رسایی هم گفته، برقراری روابط غیر قانونی است.

اما واقعیت چیست؟ آیا چنین مصوبه وجود دارد و آن طور که گفته شده ، " فعالیت دیپلماتیک انگلیس در ایران منوط به مصوبه مجلس است"؟
واقعیت این است که هیچ مصوبه ای در مجلس وجود ندارد که فعالیت دیپلماتیک بریتانیا در ایران را منع کرده و از سرگیری آن را به مصوبه جدید مجلس منوط کند.

تنها مصوبه ای که در این مورد وجود دارد، به سال 1390 برمی گردد که بعد از تحریم بانک مرکزی ایران توسط انگلیس، مجلس تصویب کرد که روابط دو کشور از سطح "سفیر" به سطح "کاردار" کاهش یابد.
 الان هم که سفارت بازگشایی می شود، روابط دو کشور، در سطح سفیر از سر گرفته نمی شود بلکه کاردار انگلیس در سفارتخانه مستقر می شود. این نه تنها نقض مصوبه مجلس نیست بلکه عین مصوبه آن است که سطح روابط را در حد کاردار تعیین کرده است.

به علاوه در تبصره یک این ماده واحده آمده است که اگر سیاست های خصمانه انگلیس تغییر کند، می توان سطح رابطه را ارتقا هم داد و بنابراین نیازی به مصوبه جداگانه هم نیست. لذا اگر دولت ایران با ارتقاء سطح روابط به حد سفیر هم موافقت می کرد، با توجه به این که انگلیس در جریان مذاکرات 1+5 و ایران، با لغو تحریم های ایران موافقت کرده - بر خلاف زمانی که خودش بانک مرکزی ایران را تحریم کرد - کار غیر قانونی انجام نداده بود.

عین مصوبه مجلس را خودتان بخوانید:

قانون کاهش روابط با انگلیس

ماده واحده ـ وزارت امورخارجه موظف است در چهارچوب حفظ منافع ملی و دفاع از حقوق ملت بزرگ ایران ظرف دوهفته، روابط سیاسی را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل دهد و روابط اقتصادی و بازرگانی را نیز به حداقل ممکن برساند.

تبصره۱ـ در صورت تغییر سیاستهای خصمانه کشور مزبور وزارت امورخارجه می‌تواند سطح روابط را ارتقاء دهد.
تبصره۲ـ وزارت امور خارجه موظف است در مورد سایر کشورهایی که رفتار مشابه انگلیس داشته باشند، گزارشی جهت اخذ تصمیم مناسب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

حال در کجای این چند سطر که به زبان فارسی هم نوشته شده ، آمده است که "فعالیت دیپلماتیک انگلیس در ایران منوط به مصوبه مجلس است" که جناب رسایی و همفکرانش چنین می گویند؟ حالا خوب است که این قانون را خودشان تصویب کرده اند ولی نمی دانند که چه تصویب شده است!
شاید هم خود را به جهالت زده اند و چشم بسته اند و دهان گشوده اند و هر چه بر زبانشان می آید را بی هیچ اندیشه ای می گویند!

دلواپسان! لااقل مصوبه خودتان را یک بار دیگر بخوانید و بعد حرف بزنید.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۲۶۲
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
40
1174
دلواپس ها دارن زورهای آخرشون رو میزنن.
اهمیت ندین.
پاسخ ها
نقی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
سنگی را که عده ای خودسر به چاه انداختند و هزینه های گزافی بر گرده کشور تحمیل کردند ، 4 سال طول کشید تا از چاه در آوریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
حیف وقت و انرژی شما که دارد صرف حمید رسایی میشود!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
نقی جان حرف دل زدی برار "خودسر"
ولی جالبه که یه تظاهرات مدنی هزار تا فیلتر داره، اونوقت یه عده بچه .... و از دنیا بیخبر با حمایت نمیدونم کیا! اومدن مثل آب خوردن قانون زیر پا گذاشتن کلی خرج رو دست ایران و ملت گذاشتن. ملت مطالعه کنید و عقل بکار ببرید تا ازتون سوءاستفاده نکنند. (توروخدا عصریجون انتشار بده)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
"خودسر"
قانون و امنیت پس کجا بود. همه جا خودسر هست. شما یه حرکت ریز بیا پلیسا دورت می کنند. انوقت ... عجب!
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
خودسر؟؟؟ من که بعید میدونم خودسر باشن... والا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
27
652
کلید روحانی، هر چند آرام ولی همچنان با طمأنینه دارد کار می کند.
روحانی مچکریم.
moji
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
896
63
از جمله مزایای باز بودن این سفارت می توان به انجام کودتایی در در کشور نیز اشاره کرد.
یا در چند سال دیگر باید منتظر ساماندهی داعش در ایران باشیم.
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
کودتا توسط نظامیان انجام میشه و نه سفارت یک کشور. سفارت یک کشور فقط می تونه با نفوذ در نظامیان ، آنها را راضی به کودتا کنه یا اینکه نظامیان نسبت به اون سفارت و کشور دلدادگی داشته باشن.
سوال 1 : نفوذ در نظامیان در نیای امروز فقط از طریق سفارت فیزیکی امکان پذیره؟
سوال 2 : نظامیان ما نسبت به انگلیس دلدادگی دارن؟
سوال 3 : نظامیان ما وفادار به نظام نیستن و با وسوسه سفارت انگلیس در تهران ....
خداوکیلی خودت می فهمی این جمله ای که نوشتی توهین به خودمون بود یا انگلیس؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
تا امثال شما در این کشور هستن نیازی به داعش نیست شما خودتون داعش رو درس میدین برادر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
اشتباهی مثبت دادم
مجمد
| France |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
به اینmogi باید گفت یاسخن دانسته گو یاکه خموش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
مگر فعلا از شما داعشی تر هم وجود دارد؟
عمو عبداله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
ولمون کن بابا! با این چرندیات ات
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
به داعش نیازی نیست شما رو داریم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
14
537
هندی ها هم باید به خاطر نادر شاه با ما قطع رابطه کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
15
481
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است/ با دوستان مروت با دشمنان مدارا- روحانی مچکریم.
پاسخ ها
سید رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
مروت با دوستان رو که ما ندیدیم. مگر اینکه ما دشمن باشیم که باز مدار رو ندیدیم.
بچه ها حمله برای رای منفی
عصر ایران بچاپش
omid
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
11
330
حالا خوب است که این قانون را خودشان تصویب کرده اند ولی نمی دانند که چه تصویب شده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????
فوق العاده بووووود......
احمد
United States
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
8
223
نمیدونم این حدیث رو شنیدید یا نه ((انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال)) نگاه کن به سخن و نگاه نکن به گوینده سخن . متاسفانه این عزیزان دلواپس دقیقا عکس این حدیث رو عمل میکنند به صورت که شاید عمل انجام شده خوب باشد ولی کسی که عمل رو انجام داده به نظر ما خوب نیست حال اگر آقای احمدی نژاد و دارو دسته اش این کار رو انجام میدادند مدال افتخار از جانب دلواپسان محترم دریافت میکردند اما چون دولت تدبیر این کار رو کرده ذاتا کار اشتباهی میباشد
ناشناس
-
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
9
282
زیاد خودتونو ناراحت نکنید .سطح سواد این اقایون دلواپس در همین اندازه است .اگر غیر این صورت بود الان حال و روز بهتری داشتم.احتمالا اقای رسایی سال دیگه برای ارشاد مردم انگلیس به ان کشور سفر خواهد کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
و در آنجا انگشت نگاری عزتمندانه خواهند شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
United Kingdom
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
9
179
احسنت ، اینم من اضاف کنم که کشورهای مستعمره هم با یک رویکرد منطقی تونستن در کنار این مسئله سود هم ببرن . ما چوب بی سیاستی ای خودمون رو هم میخوریم . یه نگاه به استرالیا و کانادا بندازیم و قدری تامل کنیم. صرفا مستعمره بودن دلیل بر پسرفت نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
کانادا و استرالیا مستعمره انگلستان نیستند. کانادا و استرالیا و نیوزیلند ، کشورهای مستقلی هستند که حاکم اون ها خاندان سلطنتی انگلستانه ولی اگر بر فرض مثال یک انگلیسی قصد مهاجرت به کانادا یا استرالیا رو داشته باشه باید همانند یک هندی و یک ایرانی و یک عرب ، تمام مراحل قانونی این کار رو طی کنه و تمام این کشور ها استقلال دارند. در حقیقت کانادا و انگلیس و استرالیا در کنار هم و با حقوق برابر دارای یک خاندان سلطنتی مشترک هستند که به همه اون ها حکومت میکنه. چیزی مثل دانمارک و گرینلند.
یک وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
4
58
محترمانه سیلی بر دهان همیشه بازشان زده ای ای عصر ایران. دست مریزاد
آشنا
United States
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
4
176
چه زیبا گفتی ولی افسوس که نرود میخ آهنی در سنگ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
3
156
بسيار عالي
ناشناس
Netherlands
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
94
9
مرگ بر انگلیس و مرگ بر دوستدارانش
مستر بين
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
311
15
با تبريك به سايت پرريخته ببخشيد فرخيخته عصر ايران به خاطر بازگشت غرور آفرين اربابش !!! شك نداشته باشيد امثال شما ارادتمندان و نوكران بي جيره و مواجب استعمار پير فقط و فقط حكم دستمال توالت را براي آنها داريد و بس !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
اخوی اسمت از سرزمین استماره هاااا!
ناشناس
United States
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
5
120
بدبختی اینجا است که عده‌ای اقلیت برای اکثریت تصمیم میگیرن و صدای رساتری دارند که این تنها در ایران ما اینگونه است.
تا کی....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
5
119
مهم نیست انگلیس و فرانسه و هلند و چین. برای دلواپسان عدم ارتباط مهم است. دلواپسان دوست دارن مثل کره شمالی باشیم ولی مردم ترجیح میدهند مثل کره جنوبی باشیم.
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
3
129
سخت ترین کار دنیا بحث کردن با کسی که به خودش قول داده است ،که نفهمد !

مارک تواین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
6
84
آفرین بر عصر ایران بسیا عالی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
81
5
خوش به حال شما دل خوشها!!
مرگ بر شما!
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
وای به حال شما کور دل ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
219
12
به کوری چشم شما "دل خوش ها" باز هم می بندیمش!!
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
143
11
حالا خوب است که این قانون را خودشان تصویب کرده اند ولی نمی دانند که چه تصویب شده است.
عصر ایران کاملاً احساسی شدی.
اصطلاحاتی مشابه این مطلب معمولا در محاورات عامیانه بکار برده می شود نه در اخبار رسمی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
خبر با تحلیل فرق داره برادر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
5
77
روحانی مچکریم
رسایی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
2
105
تبریک خدمت جناب رسایی. از این به بعد برای سفر به انگلیس به منظور ارشاد آنان به اسلام، لازم نیست برای اخذ ویزا آواره سفارت انگلیس در کشورهای همسایه شوند. خیابان فردوسی. همون نزدیک بهارستان. از برادران اشغالگر سفارت که بپرسند، آدرس دقیق رو میدن خدمتشون.
هالو شهوها
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
189
14
وقتی حقیر باشین مرغ همسایه غاز میشه جزیره ورشکسته انگلیس میشه بریتانیای کبیر برای شما ولی بدونید ۳۶ سال تلاش شما نتیجه نداده بیخودی زور میزنید
ناشناس
Canada
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
147
12
1- حق با شماست به شرطی که منافع ملی رو فدای سیاست بازی نکنیم
2- بحث اعماق تاریخ نیست و همین چند سال پیش و فتنه 88 و اختلافاتی شدیدی که حتی همین الان هم وجود داره
3- دلواپسان میدانند که ما هیچ وقت در انگلستان دست به خرابکاری ، جاسوسی ، قطع درخت و ... نمیزنیم اما دلواپس سیاست های انگلیس هستند که متاسفانه تغییری نکرده
4- حق با شماست البته فکر میکنم یکم بیشتر ادب رو در مقابل مخالفان خود رعایت کنید بهتره
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
2
98
با عراق هم بايد قطع رابطه كنيم،٨ سال با ما جنگيد و هزاران جوون از ما گرفت،با عربستان ك آن همه زائر ما رو شهيد كرد و الان چ بازيايي سر زائرا ك نمياره
كاش از ژاپن ياد ميگرفتند ك بعد از بمباران اتمي بازم با آمريكا رابطشو قطع نكرد،چون منافعش از رابطه بيشتر بود تا قطع رابطه،و الان ميبينيم چ پيشرفتهايي ك نكردن،چون دلواپساشون عاقلند
حاجی لطیفه گو
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
2
41
حاجی. خبر مبریه؟ اشاره کنی، سه سوت با برو بچ میریزیم مثل دفه پیش طومارشونو میپیچیم به هما. دیگه نمی خاد شمام زحمت بیافتی تو مجلس بخواین چیز صادر کنید. چیز به قول معروف. مسوبه. فقط یه ندا بده حاجی. الانم که این هامونده این جاهاس. خیلی توپ میشه. اونم دستگیر می کنیم مث سفارت اون رفیقشون که از سال 58 این امریکایی هارو فراری داده.
رضائی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
154
10
مقامات انگلیس اعلام کرده اند تا هجده ماه دیگر مسله هسته ای سبب دو قطبی شدن جامعه ایران بعد هم سرنگونی و... حالا عصر ایران چه منافع در این باز گوشائی داردکه به مدح سرایی انگلیسها پرداختند چرا؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
5
61
چرا جناب رسایی فکر می کنند مردم چشم و گوش بسته حرف آن ها را قبول می کنند؟! و چرا یک نماینده بدون سند و دلیل حرف می زند؟ باید برای کنترل نمایندگان مجلس قوانینی برای مجازات وجود داشته باشند. در این صورت نمایندگان بدون دلیل حرف نخواهند زد(البته چنین قوانینی حتما وجود دارند ولی اجرا نمی شوند)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
5
69
تمام مشکلات ما به دلیل بی سوادی دلواپسان است یک عده که نون خودر ا در مشکلات مردم در روغن می زدند و می خوردند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
4
55
یک تکته بسیار ساده این است که دانش آموزانی که کلاس های زبان انگلیسی را می خوانند به دلیل بسته بودن سفارت پس از اتمام دوره های تکمیلی و هزینه گزافی که پرداخت کرده بودن نمی توانستند مدرک کمبریج را دریافت کنند
ای کاش دلواپسان کمی سواد داشتند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
178
7
خفه شو کثافت اینقدر برای استعمار انگلیس دم تکان نده آشغال نوکر اجانب
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
4
50
اگر بنا بر این باشد که با هر کشور بدسابقه ای قطع رابطه کنیم، باید با اکثر کشورهای مهم جهان قهر کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
48
5
هر دولت با هر شعاری اومد عکسش عمل کرد
قبلی با شعار مبارزه با فساد
و این با شعار عمل به قانون .. .
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
2
70
اگر نظر دلواپسان صحيح باشد پس ارتباط به اين تنگاتنگي با عراق که قاتل جوانان ماست چرا برقراره و دلواپسان دلواپس نيستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
141
9
مرگ بر انگلیس ، خدا می داند چه خواهد شد‌. تکرار کودتا هایی همچون نوژه ،..... و به راه انداختن فطنه هایی همچون سال ۸۸، صدور ارسال تروریست و عاملین انتحاری در کشور همانند جندالله و مجاهدین خلق، ارسال جاسوس به کشور،حمله مخفیانه دشمن مانند حادصه طبس و... الله اکبر انشاالله دوباره گورشان را از کشور ما گم کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
فطنه!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
4
52
اتفاقات خوب در راهه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
3
62
هرکار منفی که دولت قبل انحام داده اینها تازه دارن خنثی میکنن.....هنوز از نقطه منفی به صفر رسیدیم....باید ببینیم به نقطه مثبت چی میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
5
76
آخرین میخها دارد به تابوت دلواپسان می خورد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
2
18
مگه همچين مصوباتي در مجلس دخالت قوا در كار هم نيست؟! چرا اصلن بايد همچين مصوباتي تصويب و اجرايي بشه؟
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
4
47
اشاره می کنند به سوابق سوء بریتانیا در ایران و مستنداً به آن، خواستار استمرار قطع رابطه با آن می شوند....

بابا، يكي به اين آقايون بگه گذشته ها گذشته، سياست دولت ها عوض ميشه، دنيا عوض شده، اگه قرار باشه توي گذشته بمونيم پس هندوستان هم بايد با ما قطع رابطه كنه چون يه زماني نادر شاه به هند حمله كرد و هند رو تاراج كرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
3
54
پیشنهاد می کنم که حسب تبصره دو دولت گزارشی در مورد روسیه و چین و خیانت های یکه تا کنون بخصوص در دوران تحریم انجام داده اند از جمله سهم ایران در دریای خزر به مجلس ارائه نماید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
3
65
"قبل از همه و به قید فوریت با کشور روسیه که سابقه ای به مراتب خشن تر ، خیانت بار تر و ننگین تر از انگلیس در ایران دارد قطع رابطه کنیم." به نظر رابطه با آمریکا که نخبه های دنیا با ملیتهای مختلف آنرا اداره میکنند بهتر از روسیه خبیث میباشد که مرزهایش بواسطه خباثتش به 4 قاره جهان کشیده شده است.
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
کسی دلواپس نفت کش های برادر عراق تو جاده های خوزستان نیست ؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
2
35
امیدوارم همه ملت ایران این متن بسیار با محتوا را بخوانند . دلواپسان شماها هزینه های بسیار هنگفتی را به ملت ایران تحمیل کردید و جیبهای خود را پر کردید ایا این کافی نیست؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
5
42
جز اسراییل
درود همه کشورها
مرگ بر تمام کسایی که پیشرفت ایران باعث پسرفت اونها میشه
ناشناس
Australia
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
1
17
دولت روسیه ، دولت جنایت کاری بوده تنها کشور بزرگ است که سابقه رویا رویی مستقیم با ایران دارد و بیش از نیمی از سرزمین ایران را تصرف کرد و قرار داد‌های ننگین ترکمنچای و گلستان را به ایران تحمیل کرد، حالا بر اساس این منطق ایران باید تا آباد مرگ بر روسیه بگوید و از دیوار سفارت روسیه بالا برود. تاریخ برای عبرت است نه برای ماندن در آن‌.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
14
5
ما را به خیر این روباه مکار امیدی نیست، امیدواریم شر مرساند
احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
2
14
آفرین بر شما آقای جعفر محمدی عزیز
شما مصداق "کم گوی و گزیده گوی چون در"
هستید.از قلم منصف و گویا و بجای شما لذت میبرم.
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
2
15
بعضی مطالب از سوز دله وزیان اقتصادیست . شماهم اگر درآمدتون اینطوری ازبین بره دست به هرکاری میزنین . حالاخیلی بها ندین .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
24
4
روباه پیر استثمارگر بالاخره در آه مظلومان جهان خواهد سوخت،
وبگردی