۱۰ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۰۶-۰۴-۱۳۸۷
کد ۴۶۰۶۴
انتشار: ۱۸:۱۸ - ۰۶-۰۴-۱۳۸۷
پاسخ ما به اروپائیان
*مرتضی مونسی

اروپایی ها، اخیرا ایران را تهدید کرده اند که اگر غنی سازی را معلق نکند، کمک های خود به ایران برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر را قطع خواهند کرد.

طبق مقررات و توافقات بین المللی، مبارزه با مواد مخدر، بر دوش همه کشورهای عضو جامعه ملل گذارده شده و در این میان، مقرر گردیده است کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر هستند، از کمک های مالی، فنی و اطلاعاتی سایرین بهره مند شوند زیرا درافتادن با مافیای جهانی مواد مخدر، کار یک یا چند کشور خاص نیست.

با این وجود، در طول سالیان گذشته، اروپایی ها، کمترین کمک ها را در این زمینه به ایران داشته اند و این در حالی است که آنها، بزرگترین برنده مبارزه ایران با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در کشورمان هستند زیرا اقدامات ضد قاچاق ایران، عملا مانع از رسیدن بخش اعظم مواد مخدر به قاره اروپا می شود.

در واقع، ایرانی ها با میلیاردها دلار سرمایه ملی و هزاران شهید و مجروح و جانباز در طول سالهای اخیر سپر بلای اروپاییان شده اند و در مقابل، آنها نه تنها به وظیفه بین المللی خود عمل نمی کنند، بلکه اخیرا تهدید هم کرده اند که اگر به خواسته غیرقانونی آنها تن ندهیم، کمک های اندک موجود را هم قطع خواهند کرد!

به نظر می رسد، وقاحت اروپایی ها را می بایست با زبان خودشان پاسخ داد.

در شرایط کنونی بهترین گزینه برای ایران این است که از میانه راه قاچاقچیان مواد مخدر و قاره اروپا برخیزد و این همه هزینه های مادی و معنوی و از همه مهم تر انسانی را متحمل نشود.

آیا رواست جوانان این مملکت در مرزهای شرقی کشور و در تمام مسیر ترانزیتی قاچاقچیان در ایران، در مبارزه با سوداگران مواد مخدر هر روز تیر بخورند، کشته و مجروح شوند که مبادا اعتیاد به سراغ جوانان اروپایی برود!

البته، نگاه انسانی در شرایط متعارف قطعا این است که همه به یکدیگر کمک کنند تا هیچ انسانی در هیچ نقطه ای از دنیا، آلوده اعتیاد نشود ولی وقتی اروپاییان چنین بی پروا برای ایران شرط و شروط می گذارند و منت می گذارند و ... نباید رفتاری همانند شرایط عادی از خود بروز داد.

اگر ایران تنها حجم مبارزه با ترانزیت قاچاق مواد مخدر به مقصد اروپا را کاهش دهد، آنگاه اروپایی ها که با جریان عظیم ورود مواد مخدر به خاک خود مواجه می شوند، به تکاپو خواهند افتاد که به هر قیمتی که شده شرایط را به حالت سابق برگردانند و مواد مخدر را در همان "اول مسیر" (ایران) متوقف کنند.

هم اکنون، قیمت مواد مخدر در مرز ایران و ترکیه حدود یکصد برابر قیمت آن در مرز ایران و افغانستان است و این قیمت در اروپا، باز هم ده برابر می شود. بنابراین به سود قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر است که حتی یک گرم از مواد خود را در ایران توزیع نکنند و آن را به بازار پر سودتری به نام اروپا بفرستند. اما چون در داخل ایران، موانع زیادی برای حرکت آنها وجود دارد، ناگزیر می شوند مواد را در شهرهای داخل توزیع کنند و نتیجه نیز همین می شود که همه می دانند و می بینند.
این در حالی است که سران مافیای مواد مخدر، حاضرند تضمین بدهند که در ازای عبور از خاک ایران به مقصد اروپا، نگذارند مواد متعلق به آنها، در ایران توزیع شود و حتی حاضرند ارقام کلانی را نیز به دولت ایران بپردازند.

البته تاکنون جمهوری اسلامی ایران، رویکردی انسانی و منطبق با هنجارهای بین المللی در این خصوص داشته است ولی اگر اروپایی ها همچنان بر زورگویی های خود اصرار دارند، باید تاوان رفتارهای غیرمنطقی خود را هم بدهند.

به راستی تا کی باید پول و سرمایه و از آن مهم تر جان و زندگی جوانان ایرانی صرف جلوگیری از عبور مواد مخدر به مقصد اروپا شود؟
آیا وقت آن نرسیده است که نقطه آغاز ترانزیت مواد مخدر از مرزهای شرقی ایران، به مرزهای شرقی اروپا منتقل شود؟ و اگر اروپایی ها دلشان به حال جوانانشان بسوزد ، می توانند با سربازان خود در عمده ترین محل تولید مواد مخدر ، یعنی افغانستان رأساً به مبارزه با آن بپردازند ؛ راستی مگر اکنون "ناتو" در افغانستان مستقر نیست؟

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
واقعا این سوال بی جواب را کی جواب میده ؟؟؟!!!
ناشناس
-
۱۹:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
اگر قاچاقچی ها به خاطر موانعی که در ایران دارند مجبور می شوند مواد را در ایران هم توزیع کنند پس مسوولان دارند به مردم خیانت می کنند مگر جوانان اروپایی از جوانان خودمان عزیزترند؟
ناشناس
CANADA
۱۹:۲۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
Ahsant!
Kamelan manteghist
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
قطعاً اقدام درستی است. وقتی برخورد آنها از چارچوب منطق خارج شده است، باید با همین ادبیات اقدام کرد. قطعاً درآمد حاصل از این محل می تواند مشکلات بسیاری را در کشور مرتفع کند.
علاوه بر این مشکل مواد مخدر داخل هم به نحو مطلوبی بهتر خواهد شد.

البته باید موضوع را به شکلی مدیریت کرد که در صورت تغییر سیاست، در کمترین زمان ممکن وضعیت به حال قبل خود بازگردد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
اونا به ما رحم نمی کنند اما به خاطر اون ها خودمون رو بدبخت می کنیم ... اتفاقا ترانزیت باعث می شه دیگه هیچ مرد جنگی در دنیا نباشه که بخواد به ایران حمله کنه
ناشناس
-
۲۱:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
باسلام
راستش را بخواهيد همين فكر به ذهن بنده هم رسيده بود كه خوب شما هم همان حرف دل بنده را بيان كرديد.
راستي تا كي بايد جوانان ما جان خود را به خطر بيندازند؟
تا كي بايد سينه شان را سپر بلاي اين نمك به حرام ها كنند؟
تا كي ميليارد ها بودجه ي مملكت هزينه شود ولي سود اصليش را اروپائيان ببرند؟
وتازه به جاي تشكر, اين "نمك نشناس ها" ايران را در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر "تحريم" كنند؟!!!!!
راستي مگر جوانان ما نوكر آنها هستند؟
اينجانب به عنوان يك ايراني دو پيشنهاد دارم. اول به مسئولان كشور:حال كه اين نمك به حرامان براي تحت فشار قرار دادن "ايران عزيزمان"تا اين حد جسور و وقيح شده اند پيشنهاد مي كنم شما نيز در جواب اي مفت خوري آنها ديگر جلوي"ترانزيت مواد مخدر به اروپا" را نگيريد.البته با اين ضمانت كه اين مواد در داخل كشور توزيع نشوند.
"باور كنيد فقط همين تصميم براي اينكه اين زياده خواهان به غلط كردن و چه كنم چه كنم بيفتند كفايت مي كند."
دوم پيشنهادي هم به شما عزيزان مي كنم.
واينكه همين موضوع را به عنوان يك نظرسنجي در سايت محترم "عصرايران" مطرح كنيد تا هم مسئولان مملكت از يك سو و هم از سوي ديگر اروپا متوجه شوند چه درصد عظيمي از مردم عزيز ايران با اين نظر موافق هستند.

با تشكر عيسي از مازندران
ناشناس
KOREA, REPUBLIC OF
۲۱:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
پرسش بی پاسخ ما این است: چرا تا به حال جوانان ایران برای پاسداری از جوانان اروپایی در برابر مواد مخدر در مرزها و داخل کشور به شهادت می رسند ؟
آیا بهتر نیست به جای درگیری با قاچاقچیان بین المللی که مقصد شان ایران نیست به صورت کنترل شده اجازه بدهیم به مقصد خود برسند و سرمایه های جوان و همچنین پول کشور را برای دفاع از اروپایی ها هدر ندهیم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
این دقیقا وسیله ایی است که ما با ان میتوانیم بر دنیا اقایی کنیم .چون در این دنیای کثیف برنده کسی است که هر تهدیدی را به فرصتی برای خود تبدیل کند و این یکی از همان تهدیدهاست .کافی است دولت جلوی مافیا را باز بگذارد به شرط انکه در ایران موادی توزیع نکنند و قطعا با توجه به دلایلی که خودتان ذکر کردید مافیا هم 100در 100 این پیشنهاد را قبول میکند.
به نظر من همین که دولت جلوی مافیا را باز بگذارد کافی است و پیروزی لازم و سود کلان را میکنیم و کاملا حق ماست و هیچکس هم نمیتواند از ما ایراد بگیرد چون دخالت در امور داخلی است ولی اگر از مافیا پول بگیریم این کار صرف نظر از غیر اخلاقی بودنش بهانه به دست غربیها میدهد که ما را متهم به تروریست بدون میکنند و البته این بار با دلایل واقعی!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
به لقمان حکیم گفتند ادب از که آموختی! گفت : از بی ادبان!
این پیشنهاد شما با این سخن اخلاقی در تناقض نیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
راستی مگر اکنون "ناتو" در افغانستان مستقر نیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
می توان با قاچاقچیان مواد مخدر توافق نمود که به شرط عدم توضیع مواد در کشور اجازه ترانزیت مواد به آن ها داده شود. مسلما بازار اروپا بازار پردرامدتری برای آن ها خواهد بود.
ناشناس
UNITED STATES
۰۴:۰۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
کاملا درسته. باید قاچاقچیها کامیونشان را زاهدان وزن کنند و پلمب کنند ترکیه وزن کنند و از مرز رد شوند. به ما چه که فدایی اروپاییها بشویم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
با عرض معضرت میخواستم نکته ای را خدمتتان عرض کنم و اینکه اگه ما با ترانزیت مواد مبارزه نکنیم اولا قسمت بسیاری از مواد در ایران مصرف میشود زیرا به هر حال بازار ایران دم دست تر از بازار اروپا است و تازه آنموقع ریسک خرید و فروش هم کمتر میشود.
دوما خود شما اذعان کردید که قیمت مواد از ایران تا اروپا 5 برابر است آیا دلیل این جز وجود مبارزه با این مواد در مرزهای دیگر کشورهاست؟ و آیا فکر میکنید برای قاچاقچیان مواد مخدر فروش مواد در کشور مبارزه کتتده سختتر است یا در کشوری که با ترانزیت آن مبارزه نمیکتد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
تا اينجاي كار درسته ولي خوب مثلا اگه چند يورو به ما بدهند پس در نتيجه ما هم حاضريم جوانان عزيزمان وسرمايه مملكت را جلوي گلوله بگذاريم مگه نه؟؟.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
اشتباه کردید، پاسخ ما می تواند این باشد: مبارزه انسان دوستانه ایران با ترانزیت مواد مخدر متوقف می شود اگر این بازی های اقتصادی و سیاسی در مورد برنامه غنی سازی برداشته نشود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
واقعا این طرح ها کارشناسی شده است؟ همین مانده است که در دنیا اعلام بکنند که ایران حامی مافیاهای قاچاق مواد مخدر شده است، همان چند درصد افکار عمومی هم که از ایران حمایت می کند از دست برود. سیاست خارجی مگر انتقام گیری است؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
امیدواریم که این اتفاق بیافتد تا جوانان ما از این بلای خانمان سوز رها شوند و زبان اروپاییها کوتاه شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
afarin
kheyli doroste
ناشناس
NORWAY
۱۳:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
با سلام از مقاله شماها بسیار خوشم امد. ما ها که الان اورپا زندگی می کنیم می بینیم که این ها هیچ کاری برای مبارزه با مواد مخدر انجام نمی دهند و همه مشکلات به دوش کشورهایی مثل ایران است. ایا بهتر نیست که ایران یک چند وقتی سیاستی دیگر مثل طرحی که شما ارائه کردی بدهد تا بعد ببینند که چطور به دست و پاهای ایران می افتند. به نظرم اروپا اگر این طور شود طی مدت خیلی کوتاه به ویرانه تبدیل می شود!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
این اقدام اگر همین الان هم اجرا شود بازهم دیر است. جوانان ما مثل دسته گل پرپر میشوند تا حضرات اروپایی به تحقیقات علمی خود برسند. باید دید اگر هزینه مبارزه با مواد مخدر از دوش ایران به آنها منتقل شود بازهم میتوانند دم از تمدن غربی بزنند یا خیر. تصویری که منتشر کردید واقعا زیبنده آنهاست نه ما. قطع مبارزه با مواد مخدر از یکسو و کاهش جرایم ناشی از مواد مخدر از سوی دیگر (طبق تحلیل فوق) و نیز روشنگری در بین مردم که چرا ما باید هزینه کنیم تا دیگری به سود برسد، حمایت همه جانبه مردمی را در پی خواهد داشت. برای اطمینان از این مورد انجام یک نظرسنجی پیشنهاد میشود که در آن پرسش گردد آیا حاضرید اجازه دهید جوانان ایرانی در راه سلامت جوانان اروپایی های خودخواه کشته شوند یا خیر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
سیاستمدارای ما، چرا از حربه هایی که در دست دارند جهت انتقام از اون اروپایی های بی انصاف و ... استفاده نمیکنند.
ناشناس
-
۰۸:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
اگر واقعا گسترش اعتیاد در ایران به این دلیلی است که در نوشته بالا ادعا شده است خاک بر سر مسولان ما که دارن اینگونه تیشه به ریشه بسیاری از خانواده ها و جوانان این مرز و بوم می زنند. این خیانت به مردم است. بابا کسی نیست بپرسد که چرا آمریکا و کشورهای که در افغانستان حضور دارند خودشان در همانجا جلوی کشت و تولید مواد مخدر را نمیگیرند؟ مگر طبق آمارهای ارائه شده نود و پنج در صد مواد مخدر در افغانستان تولید نمی شود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
خوی و منش ایرانی و اسلامی، مازرا براین میداره که با چنین امری مقابله کنیم اما اگر قرار باشه به خاطر منافع غیر منطقی اروپایی ها اینطور تهدید بشیم بهتر است استراتژی مقابله را با استراتژی کانال ترانزیت جایگزین کنیم - نمونه: در زمان جنگ ما به شهر های عراق موشک شلیک نمی کردیم اما عراق بطور کسترده ای علیه شهرهای ما از موشک استفاده می کرد تااینکه تصمیم گرفته شده جواب موشکها رو با موشک بدهند و این کارو انجام دادند دستاوردهای روانی این مسئله در عراق بیش از آن چیزی بود که انتظارش می رفت - بدون تردید این آزاد سازی ترانزیت دستاوردهایی فراتر از مبارزه ملی با مواد مخدر خواهد داشت ...
ناشناس
-
۰۹:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
ایران باید از همون روز اول برای ترانزیت مواد مخدر به اروپا مانع ایجاد نمی کرد حالا هم دیر نشده بگذارند مواد مخدر به اروپا برسد و جوانان ما از شر این بلای خانمانسوز رها شوند نیروی اتظامی هم نفس راحتی بکشد به خدا صرف این همه هزینه برای آسایش اروپایی ها خیانت است .
ناشناس
-
۰۹:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
ایران باید از همون روز اول برای ترانزیت مواد مخدر به اروپا مانع ایجاد نمی کرد حالا هم دیر نشده بگذارند مواد مخدر به اروپا برسد و جوانان ما از شر این بلای خانمانسوز رها شوند نیروی اتظامی هم نفس راحتی بکشد به خدا صرف این همه هزینه برای آسایش اروپایی ها خیانت است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
كشورهاي اروپايي يك تودهني محكم نياز دارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
اگر دولت بخاطر حمايت از خارجيها اجازه ترانزيت نميدهد وبراي مبارزه با قاچاقچياني كه به ادعاي دولت فقط ترانزيت ميكنند جان جوانان ومرزبانان را به خطر مياندازد واقعا خيانت نابخشودني است. ما جان وناموس خودمان را فدا كنيم وجوانان برومند خودمان را فدا كنيم كه اروپائيان الوده نشوند؟ اين چه منطق بي جا وغلظي هست كه مسئولان ادعا ميكنند خيانت از اين بالاتر ايا اروپاوامريكا همان جنايتكاراني نيستند كه بمب شيميايي را بر سر مردم سردشت وحلبچه انداختند ؟ براي اينها دلسوزي ميكنيد؟ انهم به قيمت فدا كردن جان جوانان اين مملكت؟واقعا شرم اور است؟ ...كدام قانون چنين مجوزي را به دولت داده است؟كه جوانان نيروي انتظامي وبسيج فداي جوانان اروپايي شوند؟اين خفت نيست؟بگذاريد انقدر مواد مخدر ترانزيت شود كه دمار از روزگار انها در بيايد چند سال است كه جوانان ما در مرزهاي شرقي كشور فداي سوداي مواد مخدر ميشوند؟ داستان حاج بلوچ را كه فراموش نكرده ايد.؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
اين كار از خيلي وقت پيش بايد انجام مي شد و يا حداقل براي نشون دادن اهميت كار ايران يه مدت راه ترانزيت را باز مي كردند تا با عواقب كارشان و اهميت ايثار ايران پي مي بردند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
سئولین محترم کشورمان اگر واقعا می خواهند مسئله اعتیاد در کشورمان حل شود ،قبول کنند که یکی از راه های نیل به این هدف عمل کردن به موردی است که در مقاله بدان اشاره شده است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
به نظر بهترين راهكار اين است كه اين محموله ها در مرز ايران و افغانستان پلمپ شده و در هر جايي كه ايشان بخواهند در يك مرز ديگر تحويل شود و حق ترانزيت نيز از ايشان اخذ شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
بهترين راه مبارزه با مواد مخدر فقط ترانزيت آن است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
اونا شیشه وهزارزهر ماری برای ما می فرستنند .به فکرجوانهای ما که پرپر می شوند نیستند.باید زودتر اقدام می شد .خون اونها ازخون ما رنگین تر که نیست.منتها بدون تبلیغات این کار باید انجام شود .گفتن این درست نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
اولا منم مثل بقيه ميگم در اين رابطه نظر سنجي كنيد و نتيجه را براي مسئولين ارسال كنيد.
دوما خطاب به كساني كه ميگويند( اين كار اشتباه است و مافيا به جان مردم خودمان ميافتند و علت گراني مواد در اروپا هم به سبب كمبود ان و مبارزات ما است)بايد بگويم:هموطن عزيز مطمئن باش با ازادسازي مافيا در ايران با زهم مواد در اروپا نسبت به ايران گرانتر خواهد بود و در نتيجه سوداوريش بيشتر!به چه دليل؟ به اين دليل كه ايران يك كشور جهان سومي است و درامد مردمش و ارزش پولش در برابر اروپا به مراتب كمتر است و از انجايي كه قاچاقچي مجبور است به دليل عدم امنيت جنسش را زود اب كند به همين خاطر قيمت انرا در حدي پايين مياورد كه سريعا فروخته شود و قشر معتاد كه اكثرا از فقرا ميباشند قدرت خريد انرا داشته باشند پس در نتيجه سود كمي عايدشان ميشود اين در حالي است كه در اروپا هم ارزش پولشان بسيار بيشتر است و هم اينكه وضع مالي مردمشان حتي بيكارهايشان(به دليل بهرمندي از حقوق بيكاري كه از ماليات شهروندان بدبخت جونكن و سخت كوش درجه 2 جهان سومي بدست ميايد!!!)از ما هم بهتر است و قدرت خريد بالاتري دارند درنتيجه سود موادفروشي در اروپا نسبت به جهان سوم سرسام اور و تصاعدي است.البته درست است كه پليس اروپا از ما پيشرفته تر است اما هرگز توان مقابله با اين مافيا را ندارد چرا كه از هسته هاي مافيا در اروپا فعال است و خيلي قويتر از پليس عمل ميكنند و حتي قادرند برخلاف حضور در كشورهاي جهان سوم كه به دليل دوري از مقر و كمبود نفرات در مضيقه و حالت ضعف و شكننده اند مواد خود را ذخيره كنند و در فرصت مناسب به مشتريهاي بهتر بفروشند(يعني برخلاف كشورهاي جهان سومي در اروپا فرصت انجام مناقصه هم دارند!!).حال اگر قاچاقچي مواد مغز خر هم بخورد با ازادسازي در ايران به بازار كم سود ايران طمع نميكند و نقد را به نسيه ترجيح نميدهد و از انجايي كه ادم باهوشي است از اين فرصت در جهت اطمينان سازي به منظور از دست ندادن اين موقعيت به نحو احسن استفاده ميكند و خوب ميداند كه پليس مواظب او در ايران است پس حاضر نميشود فقط به خاطر يك بازار نسيه و ناچيز با ريسك فراوان بوقلمون ميلياردي اروپاي بدون خطر را از دست بدهد.
اگه دروغ ميگم بگو دروغه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
اونايي كه فكر ميكنند كه با ازاد سازي مواد قيمت ان در اروپا كم ميشود در نتيجه سوداگران به ايران طمع ميكنند بايد بگويم مگر قرار است ما بي حساب كتاب در را باز كنيم ؟بعدشم در ايران مگر بعد برداشت مانع قدرت خريد مردم و ارزش پول ما با اروپا يكي است كه سوداوري بازار ايران با اروپا برابر شود؟!!در ثاني مگه بر بازار قاچاق فروشا مركز كنترل قيمت نظارت دارد تا به انها گوشزد كند كه با از بين رفتن استهلاك ايران حالا بايد قيمت را پايين بياوريد چرا كه دليلي براي گراني وجود ندارد؟!در ضمن مافيا داراي سيستمي هستند كه خودشان ضعيفا را ازبين ميبرند تا دست در اين بازار زياد نشود و بازار انحصاري بماند پس با ازاد سازي در ايران ميتوانيم مطمئن باشيم كه فروش مواد در ايران زياد نميشود چرا كه ما مرز را براي عبور باز گذارديم نه براي ماندن پس اگر خورده پايي از دست دانه درشتهاي مافيا هم در امان بماند(احتمالش يك در ميليون است)تازه به چنگ پليس با تجربه ايران ميافتد و در اينجا ديگر به دام است.ما ميتوانيم با سران مافيا براي عبور وارد مذاكره شويم و خيالمان از بابت انها و پخش نشدن مواد در ايران به هزار دليل راحت باشد و البته به انها شرط كنيم كه خودشان قبل امدن به ايران خورده فروشاني كه قادر به رفتن اروپا نيستند و به قصد بازار ايران مواد حمل ميكنند را نابود كنند وگرنه پليس ايران اگر يكي از اين خورده فروشا را در ايران دستگير كند همه جيز را از چشم بزرگان مافيا ميبينيم و امتيازشان را لغو ميكنيم و قطعا انها اين پيشنهاد بدون خرج را قبول ميكنند چون همان طور كه در بالا گفتم اينها چه ايران بخواهد يا نخواهد خورده فروشان را در جهت منافع خودشان حذف ميكنند اما اينبار فقط بايد قبل ورود خورده فروشان به ايران ترتيبشان را بدهند .زماني كه مرز باز شد 2 گروه اشرار پشت ان هستند يكي كله كندهايي كه قصد اروپاي پر سود را دارند و ديگري خورده پايي كه فقط قدرت امدن به ايران و فروش در ايران را دارد اما از اين در فقط يك گروه با توافق قبلي رد ميشوند(كه دلاليش را شرح دادم)و وقتي گندها رد شدن ميتوانند با اسكورت پليس مخفي با حفاظت تمام در حالي كه دست از پا خطا نخواهند كرد تا مرز كشور بعدي همراهي شوند و عبور از انرا خودشان ميدانند و اينچنين ديگر خبري از مواد در ايران نيست چراكه پليس ضد مواد ايران با كماندوهاي مافيا!از ان بدون هزينه محافظت ميكنند و همچنين ما ميتوانيم با استفاده از همكاري قاچاقچيان به مبارزات كم هزينه تر و موفق تر با تروريستهاي ضد انقلاب نظير ريگي بپردازيم.
شما فكر ميكنيد اگر ما يك همچنين رابطه ايي با مافيا داشتيم ايا بازهم ريگي ميتوانست 16پليس ايران را گروگان بگيرد؟؟؟؟؟
ناشناس
-
۲۰:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
دوست گرامی که پای لقمان را به میان آوردی، ما بی ادب نیستیم که بخواهیم از بی ادبان ادب بیاموزیم به فرض هم که بی ادب باشیم باید جوانمان قربانی شود تا ادب بیاموزیم؟
ناشناس
-
۲۰:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
عزیزی که پرسیده بودند "سیاست خارجی مگر انتقام گیریست؟" بهتر است این سوال را از غربیها بپرسند. شما که اینقدر سیاست خارجی داری لطف کن و تشریف ببر دم مرز و با مبارزه با قاچاقچیها سیاست خارجی خود را به رخ دنیا بکش.
ناشناس
SWITZERLAND
۰۱:۵۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۹
0
0
تا کی خوش رفصی در برابر غرب. بس است. مقالع فوق بسيار واقعبینانه است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۹
0
0
هيچكس نيستاز ما بپرسد اگر ما داعيه دين داريم چرا جوانانمان بايد به سمت اعتياد بروند؟
بهتر نيست اول از همه بفكر اين باشيم كه فرهنگ عدم روي آوري به موتدمخدر را گسترش دهيم؟
در آنصورت توزيع كنندگان ديگر در ايران كاري نخواهند داشت و نيازي به اين همه شاخ و شونهكشيدن نيست!!!
وقتي تقاضانباشد، بازاري هم نيست!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۹
0
0
این موضع فقط در حد یک شعار باید باشه اگه ایران این کار رو کنه کشور ترکیه نقش کنونی ایران در مبارزه با مواد مخدر را به عهده می گیره و یک کشور مسلمان دیگه نیز قربانی میشه و کشور ما هم مثل افغانستان میشه در ضمن مرز ترکیه یک گلوگاه تنگ برای ورود مواد مخدر به اروپا میشه وبه همین دلیل استانهای غربی و شمال غربی کشورمان نیز مثل سیستان و بلوچستان میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۹
0
0
یک دفعه بفرمایید خودمان تولید هم بکنیم!
ناشناس
-
۰۹:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۹
0
0
عجب ساده انديشاني پيدا مي شوند.كساني كه مسائل كشور را اينطور سطحي ميبينند و از اين راه حل هاي آبكي مي دهند مملكت را به اين وضع رسانده اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۹
0
0
منم موافقم !!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۱
0
0
دوست عزيزي كه گفته‌اند ترانزيت مواد مخدر از ايران تركيه كه كشور اسلامي است را آلوده مي‌كند بايد عرض كنم خير اينطر كه مي‌فرماييد نيست، به دلايل زير:
1- هم اكنون نيز بخش زيادي از مواد مخدري كه به اروپا مي‌رسد از تركيه مسلمان عبور مي‌كند و خوشبختانه مردم تركيه اعم از مسلمان و غير مسلمان خيلي كمتر از ما ايرانيان آلوده مواد افيوني شده‌اند.
2- تركيه تنها راه عبور و ورود مواد به اروپا نيست و غير از راههايي كه از ايران نمي‌گذرند مسيرهاي ارمنستان و آران نيز كه به كشورهاي اروپاي شرقي مي‌رسند نيز وجود دارند كه در صورت مقاومت تركيه در برابر ترانزيت قاچاقچيان مسيرهاي جايگزين را طي خواهند نمود كه اگرچه گرانتر هستند ولي با توجه به سهل شدن عبور آنها از ايران و صرفه‌جويي صورتگرفته در مسير ايران مسيرهاي مزبور را مقرون به صرفه خواهد نمود.
بنده نيز مانند بيشتر هموطنان با ترانزيت مواد به اروپا، البته با كنترل شديد جهت جلوگيري از ورود به داخل، موافقم. لزومي هم ندارد اين موضوع را سر چوب كنيم و همه جا جار بزنيم. ترانزيت مواد مخدر مي‌تواند پس از صادرات نفت و گاز درآمدي خوب براي كشور داشته و در ضمن موجب اضمحلال و تضعيف نيروي جوان كشورهاي اروپايي و امريكا شود.
راز کثیف نادیده؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟ قبل از خواب آب ننوشید اعتیاد به گوشی را با ابزارهای دیجیتال سلامت شکست دهید معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان (+عکس) گوشت این پرنده برای مصرف روزانه هیچ هورمون خطرناکی ندارد / شش برابر میگو هم فسفر دارد تمام اقداماتی که قبل سفر با خودرو شخصی باید انجام دهید واکنش یک روحانی به دعوت از "کاظم صدیقی" برای سخنرانی در مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق (ع): دهن‌کجی به مردم عاقبت خوشی ندارد! انتخابات آمریکا و یک بازی خراب کن جدی به نام "رابرت کِنِدی" و معاونش خانم شاناهان! (+عکس) امام جمعه سابق لواسان: ساخت مسجد کار شهرداری نیست؛ شهرداری به وظایف اصلی خود بپردازد که درباره آن‌ها به غایت کم کاری می‌کند قتل ۲ نفر در آرامستان یاسوج/ دادستان: علت درگیری اختلاف شخصی دو خانواده بود حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان اسرائیل پارک قیطریه و مساجد اطراف (نقشه) آمریکا : به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم واکنش عجیب دختران بعد از دیدن شهاب حسینی (فیلم) کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود
وبگردی