اگر می‌خواهید پیر نشوید این کار را زیاد انجام دهید

اگر می‌خواهید پیر نشوید این کار را زیاد انجام دهید

پژوهشگران استرالیایی می‌گویند تجربیات مثبت سفر با قراردادن افراد در محیط‌های جدید، افزایش تحرک بدنی، تعاملات اجتماعی و ایجاد احساسات مثبت، می‌تواند به حفظ سلامت جسم و روان کمک کنَد و روند پیری را کُند نماید.
۱۴۰۵/۰۲/۲۱ ۰۸:۴۹
بحران «دست‌ودلبازی» در درمان؛ سرم و آنتی‌بیوتیک را هدر ندهید!

بحران «دست‌ودلبازی» در درمان؛ سرم و آنتی‌بیوتیک را هدر ندهید!

پایش‌های صورت گرفته از سوی سازمان غذا و دارو نشان می‌دهد که اسراف در حوزه دارو بویژه در نسخ‌ سرپایی بسیار گسترده است؛ به‌طوری که مصرف ماهانه سرم در کشور به رقم سرسام‌آور ۲۳ میلیون واحد رسیده و بیش از یک‌سوم نسخ‌ پزشکان نیز حاوی آنتی‌بیوتیک است.
۱۴۰۵/۰۲/۲۱ ۰۸:۲۵
در هوای گرم چقدر آب بنوشیم؟

در هوای گرم چقدر آب بنوشیم؟

کم‌ آبی به علائمی همچون سرگیجه، ‌گیجی، خستگی و تشنگی شدید منجر می‌شود و در موارد شدیدتر ممکن است باعث عوارض جدی‌ مانند تشنج یا نارسایی کلیه شود.
۱۴۰۵/۰۲/۲۱ ۰۷:۴۱
شکلات بخوریم یا نه؟

شکلات بخوریم یا نه؟

شکلات همیشه متهم ردیف اول خوراکی‌های ناسالم نیست؛ متخصصان می‌گویند مصرف متعادل برخی از شکلات‌های تلخ می‌تواند برای سلامت مفید باشد، اما زیاده‌روی در مصرف انواع دیگر خطراتی را به همراه دارد.
۱۴۰۵/۰۲/۲۱ ۰۶:۳۰
مکمل‌های بدنسازی؛ از پروتئین تا کراتین، کدام واقعاً ایمن است؟

مکمل‌های بدنسازی؛ از پروتئین تا کراتین، کدام واقعاً ایمن است؟

دکتر «فاطمه احمدی» متخصص فارماسیوتیکس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از دیدگاه داروسازی، مکمل‌ها اگرچه به‌عنوان «کمک‌کننده» تعریف می‌شوند، اما مصرف نادرست آن‌ها می‌تواند با عوارض و خطراتی همراه باشد؛ به‌ویژه زمانی که بدون آگاهی یا نظارت متخصص مصرف شوند.
۱۴۰۵/۰۲/۲۰ ۱۴:۴۹
۱۰۰۰ گام بیشتر برای بهبودی پس از عمل جراحی

۱۰۰۰ گام بیشتر برای بهبودی پس از عمل جراحی

ورزش نقش مهمی در ریکاوری و بازیابی دوباره سلامت افراد دارد. در این باره تحقیقات زیادی انجام گرفته، از جمله نتایج یک تحقیق اخیر نشان داده که افزایش تعداد قدم‌های روزانه می‌تواند بهبودی پس از جراحی را تسریع کند.
۱۴۰۵/۰۲/۲۰ ۱۲:۴۳
هورمون‌درمانی دوران یائسگی چقدر خطرناک است؟

هورمون‌درمانی دوران یائسگی چقدر خطرناک است؟

به گفته محققان؛ هورمون‌درمانی در کاهش علائم یائسگی زنان زیر ۶۰ سال بی‌خطر و موثر شناخته می‌شود اما نتایج تحقیقات پیشین خطر بالای بیماری‌هایی مانند مشکلات قلبی و سرطان را با آن مرتبط می‌دانستند.
۱۴۰۵/۰۲/۲۰ ۱۰:۳۸
شیوع ۹ درصدی علائم آسم در بزرگسالان / تاثیر حیوانات خانگی بر شدت بیماری

شیوع ۹ درصدی علائم آسم در بزرگسالان / تاثیر حیوانات خانگی بر شدت بیماری

، آسم همچنین شایع‌ترین علت بستری کودکان در مراکز درمانی و غیبت از مدارس در سطح جهان محسوب می‌شود. عدم حضور در محل کار از دیگر پیامدهای ابتلا به این بیماری است که گریبان بزرگسالان را می‌گیرد. اگرچه این بیماری کشندگی بالایی ندارد، اما می‌تواند ناتوانی طولانی‌مدت ایجاد کند.
۱۴۰۵/۰۲/۲۰ ۰۹:۵۸
خوردن این مواد غذایی استرس را از شما دور می‌کند

خوردن این مواد غذایی استرس را از شما دور می‌کند

وقتی فشار روانی به هر دلیلی بالا می‌رود توجه به خورد و خوراک باید در اولویت ما باشد. در این موقعیت باید سراغ خوراکی‌هایی برویم که باعث تشدید خستگی و استرس نشوند و برای آرامش اعصاب و روان مفید باشند.
۱۴۰۵/۰۲/۲۰ ۰۸:۴۸
هشدار سازمان غذا و دارو درباره پیامدهای پنهان تتو و آرایش دائمی

هشدار سازمان غذا و دارو درباره پیامدهای پنهان تتو و آرایش دائمی

کارشناس اداره کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، با اشاره به رواج گسترده خدمات تتو و آرایش دائمی، نسبت به عوارض کوتاه‌مدت و بلندمدت استفاده از فرآورده‌های تتوی غیرمجاز و تأثیرات آن بر سلامت پوست و بدن هشدار داد.
۱۴۰۵/۰۲/۲۰ ۰۸:۰۵
۶ کربوهیدراتی که پروتئین‌شان از یک تخم‌مرغ هم بیشتر است

۶ کربوهیدراتی که پروتئین‌شان از یک تخم‌مرغ هم بیشتر است

همه ما تخم‌مرغ رو به‌عنوان یک منبع عالی پروتئین می‌شناسیم (حدود ۶ گرم در هر عدد). اما جالبه بدونی بعضی غذاهایی که فکر می‌کنیم فقط «کربوهیدرات» هستن، حتی بیشتر از تخم‌مرغ پروتئین دارن—مخصوصاً گزینه‌های گیاهی.
۱۴۰۵/۰۲/۲۰ ۰۷:۵۱
آیا واقعاً ترک سیگار باعث بازسازی ریه‌ها می‌شود؟

آیا واقعاً ترک سیگار باعث بازسازی ریه‌ها می‌شود؟

برخلاف یک باور قدیمی مبنی‌بر اینکه ریه‌ها قادر به ترمیم نیستند، تحقیقات جدید نشان می‌دهد این اندام حیاتی ظرفیت فراوانی برای بازسازی دارد. با این حال، پزشکان هشدار می‌دهند که برخی افراد پس از آسیب‌های ناشی از سیگار، با عوارض جبران‌ناپذیری مواجه می‌شوند.
۱۴۰۵/۰۲/۲۰ ۰۶:۰۰
مصرف ویتامین «دی» برای کدام افراد مبتلا به دیابت مفید است؟

مصرف ویتامین «دی» برای کدام افراد مبتلا به دیابت مفید است؟

پیش‌دیابت، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد و نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد، برای بسیاری از افراد، مصرف مکمل ویتامین «دی» ممکن است به کاهش این خطر کمک کند و افرادی که دارای نوعی تغییر ژنتیکی مشخص هستند احتمالا بیشتر از دیگر مبتلایان از مصرف ویتامین «دی» سود می‌برند.
۱۴۰۵/۰۲/۲۰ ۰۴:۳۰
آب فشار خون را کاهش می‌دهد؟

آب فشار خون را کاهش می‌دهد؟

هنگامی که بدن دچار کم آبی می‌شود، حجم خون کاهش می‌یابد. برای جبران این کاهش حجم، قلب با شدت بیشتری پمپاژ می‌کند تا خون را به تمام بدن برساند. این افزایش فشار خون می‌تواند در طولانی مدت به دیواره رگ‌ها آسیب رسانده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهد. اما راهکار چیست؟
۱۴۰۵/۰۲/۲۰ ۰۲:۰۰