فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۴۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰ - ۲۱-۰۴-۱۳۹۶
کد ۵۴۸۴۶۱
انتشار: ۰۷:۲۰ - ۲۱-۰۴-۱۳۹۶

خوردن قهوه خطر مرگ را کاهش می‌دهد

محققان علوم پزشکی اعلام کردند مصرف قهوه بیشتر، مرگ و میر جامعه را کاهش می دهد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محققان این نتیجه را در مطالعه بر روی مردم اروپا یافتند و نتایج آن را در شماره اخیر نشریه تازه های طب داخلی منتشر کردند.

در دو مطالعه ای که بر روی 451 هزار و 743 شرکت کننده مرد و زن در ده کشور اروپایی انجام گرفت مشخص شد نوشیدن قهوه خطر مرگ و میر را کاهش می دهد.

این مطالعه به مدت 16 سال و 5 ماه انجام شد و در نهایت محققان دریافتند نوشیدن سه فنجان یا بیشتر از قهوه در روز خطر مرگ را تا 12 درصد کاهش می دهد و این کاهش خطر در زنان 7 درصد است.

همچنین این میزان نوشیدن قهوه در روز خطر مرگ ناشی از بیماری های دستگاه گوارشی را تا 59 درصد در مردان و 40 درصد در زنان کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت،‌ قَهوه نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب شده گیاه قهوه به دست می‌آید.

گیاه قهوه بومی مناطق نیمه‌گرمسیری آفریقا و برخی از جزایر جنوب و جنوب شرق آسیا است.

 این گیاه از آفریقا به سایر نقاط جهان پراکنده شد و در حال حاضر در بیش از 70 کشور کشت می‌شود که در درجه اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقاست.

 هنگام رسیدن میوه گیاه قهوه، دانه‌های قهوه را برداشت، پردازش و در نهایت خشک می‌کنند.

دانه‌های قهوه خشک شده به درجات مختلف بو داده می‌شوند، بسته به عطر و طعم مورد نظر، درجه‌بندی‌های مختلفی برای این محصول در نظر گرفته شده است.

 قهوه کمی اسیدی است و می‌تواند به علت داشتن کافئین بالا موجب تحریک انسان گردد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: قهوه
ارسال به دوستان
captcha
تاسف یک روزنامه از صحنه گردانی هیات‌های مذهبی به دست مداحان بی سواد تقویم روز یک آلمانی و همسرش با خودروی مرسدس در دروازه شمیران؛ 97 سال قبل (عکس) نیوشا ضیغمی: وقتی رژ لب پر رنگ می زنم یعنی حالم بد است دلیل خوابیدن مداوم باتری خودرو چیست؟ آقای احمد خاتمی! باشد صلح نه، اصلا همین «مهادنه» که شما می‌گویید به معنی آتش‌بس و مصالحه... یک سکه تا هک هواپیما؛ حفره امنیتی خطرناک در بوئینگ ۷۳۷ کشف شد عکس یادگاری ناصرالدین شاه با شمس‌الدوله و عالیه خانم در حرمسرا آیا استفاده از بنزین با اکتان بالاتر در هر شرایطی انتخاب درستی است؟ ۱۰ نشانه که ممکن است سیستم ایمنی بدن به خودِ بدن حمله کند کشورهایی که بیشترین سرانه ذخایر آب شیرین در دسترس را در سال ۲۰۲۶ دارند (+ اینفوگرافیک) مریم معصومی : سوال خصوصی مهران مدیری ۳۰ روز به گریه ام انداخت ادامه تظاهرات اسرائیلی ها علیه نتانیاهو سقاب اصفهانی: بنزین در ایران به نوعی لنگر اسمی تورم تبدیل شده محسن امیریوسفی: فیلم‌های زیرزمینی قسمتی مهم از سینمای امروز ایران است