فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۰۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ - ۱۷-۰۲-۱۳۹۷
کد ۶۰۷۸۱۲
انتشار: ۰۷:۵۱ - ۱۷-۰۲-۱۳۹۷

مصرف میوه شانس بارداری را افزایش می دهد

محققان توصیه می کنند زنانی که قصد باردارشدن دارند میوه بیشتری مصرف کنند و از مصرف فست فودها بپرهیزند.

به گزارش مهر، محققان این مطالعه حدود ۵۶۰۰ زن را در استرالیا، نیوزیلند، بریتانیا و ایرلند که هرگز بچه ای نداشته و قصد بارداری داشتند مورد بررسی قرار دادند.

محققان دریافتند زنانی که کمتر از یک تا سه بار در روز میوه می خوردند در مقایسه با زنانی که سه وعده یا بیشتر در روز میوه مصرف می کردند، طول مدت باردار شدن شان یک ماه بیشتر بود.

همچنین محققان دریافتند زنانی که چهار وعده یا بیشتر در هفته فست فود می خوردند در مقایسه با زنانی که به ندرت فست فود خورده یا اصلا فست فود نمی خوردند، مدت زمان باردارشدن شان حدود یک ماه بیشتر بطول انجامید.

هشت درصد زوج های این مطالعه جزء گروه نابارور دسته بندی شدند چراکه مدت زمان باردارشدن شان بیش از یک سال بطول انجامید، درحالیکه ۳۹ درصد زنان در مدت یک ماه باردار شدند.

محققان دریافتند ریسک ناباروری در بین زنان دارای کمترین میزان مصرف میوه از ۸ درصد تا ۱۲ درصد افزایش یافت، و در بین زنانی که چهار بار در هفته یا بیشتر فست فود می خوردند این خطر از ۸ درصد تا ۱۶ درصد افزایش یافت.

«کلر رابرتس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آدلاید استرالیا، در این باره می گوید: «این یافته ها نشان می دهد که مصرف رژیم غذایی با کیفیت خوب که شامل میوه و به حداقل رساندن مصرف فست فودها باشد موجب بهبود باروری شده و مدت زمان باردار شدن را کاهش می دهد.»

وی در ادامه می افزاید: «داده های ما نشان می دهد که مصرف مکرر فست فودها زمان باردارشدن را به تاخیر می اندازد.»

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: میوه ، بارداری
ارسال به دوستان
captcha
تاسف یک روزنامه از صحنه گردانی هیات‌های مذهبی به دست مداحان بی سواد تقویم روز یک آلمانی و همسرش با خودروی مرسدس در دروازه شمیران؛ 97 سال قبل (عکس) نیوشا ضیغمی: وقتی رژ لب پر رنگ می زنم یعنی حالم بد است دلیل خوابیدن مداوم باتری خودرو چیست؟ آقای احمد خاتمی! باشد صلح نه، اصلا همین «مهادنه» که شما می‌گویید به معنی آتش‌بس و مصالحه... یک سکه تا هک هواپیما؛ حفره امنیتی خطرناک در بوئینگ ۷۳۷ کشف شد عکس یادگاری ناصرالدین شاه با شمس‌الدوله و عالیه خانم در حرمسرا آیا استفاده از بنزین با اکتان بالاتر در هر شرایطی انتخاب درستی است؟ ۱۰ نشانه که ممکن است سیستم ایمنی بدن به خودِ بدن حمله کند کشورهایی که بیشترین سرانه ذخایر آب شیرین در دسترس را در سال ۲۰۲۶ دارند (+ اینفوگرافیک) مریم معصومی : سوال خصوصی مهران مدیری ۳۰ روز به گریه ام انداخت ادامه تظاهرات اسرائیلی ها علیه نتانیاهو سقاب اصفهانی: بنزین در ایران به نوعی لنگر اسمی تورم تبدیل شده محسن امیریوسفی: فیلم‌های زیرزمینی قسمتی مهم از سینمای امروز ایران است