فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۲۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۴ - ۰۶-۰۵-۱۳۹۷
کد ۶۲۳۲۸۶
انتشار: ۰۷:۲۴ - ۰۶-۰۵-۱۳۹۷

خوردن روزانه پنیر ریسک سکته را کاهش می دهد

طبق نتایج یک تحقیق جدید، مصرف روزانه پنیر می تواند ریسک حملات قلبی کُشنده و سکته را کاهش دهد.

به گزارش مهر، در مطالعه چند ماه قبل یک گروه تحقیق در دانشگاه ریدینگ انگلستان مشخص شده بود که مصرف پنیر می تواند موجب افزایش طول عمر شود.

طبق تحقیق فعلی این محققان، مصرف روزانه پنیر به اندازه یک قوطی کبریت، احتمال حمله قلبی و سکته را تا ۱۴ درصد کاهش می دهد. تمامی انواع پنیرها غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین های هستند که به حفاظت در مقابل بیماری قلبی-عروقی کمک می کنند.

پنیر همچنین حاوی مقادیر بالا کلسیم است، از اینرو با وجود چربی بالا، میزان کمتری از چربی از طریق بدن جذب می شود.

در این مطالعه شرکت کنندگانی که روزانه حدود ۴۰ گرم پنیر می خوردند شاهد بیشترین میزان کاهش ریسک بروز مشکلات قلبی عروقی بودند.

محققان همچنین عنوان می کنند مصرف پنیر موجب افزایش میزان کلسترول «خوب» و در عین حال، کاهش کلسترول «بد» می شود.

ایان گیونز، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «به نظر می رسد مصرف روزانه محصولات لبنی با کاهش ریسک بیماری قلبی-عروقی و بخصوص مصرف ماست با کاهش ریسک دیابت نوع۲ مرتبط است.»

وی در ادامه می افزاید: «بزرگ ترین ویژگی پنیر، ارتباط نزدیک بین کلسیم و چربی است. چراکه ارتباط بین چربی و کلسیم موجب می شود چربی کمتر قابل هضم و جذب شود.»

برچسب ها: پنیر ، حملات قلبی ، سکته
ارسال به دوستان
captcha
ادعای اسرائیل مبنی بر به شهادت رساندن یکی از فرماندهان نیروی رضوان در لبنان پیام ترامپ برای رهبر کره شمالی: من و کیم خیلی خوب با هم کنار می‌آییم! تصادف مرگبار در زنجان؛ برخورد سمند با تیر برق یک کشته برجا گذاشت آمریکا آخرین ناو هواپیمابر خود را از اقیانوس آرام خارج می‌کند بازیکن پرسپولیس نیامده جدا شد مشاور سید محمد خاتمی: دولت یک تنه در برابر فشارهای داخلی و خارجی ایستادگی نمود سناتور آمریکایی: جنگ ایران غیرقانونی است؛ نباید حتی یک دلار دیگر برای آن هزینه شود چرا برخی سایت‌های بانک مرکزی با خطای گواهی امنیتی مواجه شده‌اند؟ میکرودرامای عمودی؛ روایت تازه‌ای برای مخاطبی که در «زمان‌های مرده» تماشا می‌کند آمریکا و کانادا در آستانه توافق برای جلوگیری از تعرفه‌های ۵۰ درصدی ترامپ معرفی نمایندگان اتریش، جمهوری دومینیکن و سوئیس در اسکار ۲۰۲۷ ادعای اسرائیل درباره نقض آتش‌بس؛ حملات مرگبار به جنوب لبنان ادامه یافت ترکیب پرسپولیس برای شروع لیگ برتر اعلام شد؛ تارتار با این ۱۱ نفر مقابل شمس‌آذر اردوغان: ادامه جنگ اسرائیل علیه لبنان نگران‌کننده است؛ آمریکا وارد عمل شود بررسی انحلال یا ادغام نهضت سوادآموزی در جلسه با پزشکیان