۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۱۶-۰۲-۱۳۹۹
کد ۷۲۶۹۵۶
انتشار: ۱۷:۱۷ - ۱۶-۰۲-۱۳۹۹

گزارش سازمان ملل از افزایش ربایش و بازداشت و شکنجه اصحاب رسانه در لیبی

لیبیهیأت سازمان ملل در لیبی اعلام کرد که از ماه مه سال گذشته میلادی دست کم ۹ مورد از آدم ربایی، بازداشت بی‌هدف و کورکورانه و در اکثر اوقات شکنجه خبرنگاران و وبلاگ‌نویسان در شرق و غرب لیبی گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، هیأت سازمان ملل در لیبی اعلام کرد، خبرنگاران و کارمندان رسانه‌های لیبی به صورت مکرر در معرض هراس، آزار و اذیت و تهدید به قتل قرار دارند.

این هیأت همچنین اعلام کرد، در اکتبر ۲۰۱۹ و ژانویه ۲۰۲۰ کشته شدن دو خبرنگار در جنوب طرابلس ثبت شده است.

دو ایستگاه رادیویی نیز در معرض حمله و آتش‌سوزی در شهر سرت تحت کنترل نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" قرار گرفتند.

در آوریل گذشته، مدیر رادیوی "القره بوللی" در حالی که در "القویعه" در شرق طرابلس سوار بر خودرویش بود، ربوده شد و سرنوشت وی همچنان نامشخص است و مکان حضورش مشخص نیست.

این هیأت همچنین اعلام کرد، بر اساس گزارش سالانه "مرکز دفاع از حقوق بشر" در فوریه ۲۰۲۰، افزایش خشونت علیه خبرنگاران در لیبی منجر شده است که بیش از ۸۳ خبرنگار از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ میلادی این کشور را ترک کنند.

هیأت سازمان ملل برای حمایت از لیبی اعلام کرد، تهدید خبرنگاران و بازداشت آنها تنها به خاطر انجام وظایفشان، نقض قوانین حقوق بشر است.

برچسب ها: لیبی ، رسانه
ارسال به دوستان
برای تقویت حافظه چی بخوریم؟ رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید! خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس) گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی) هوش اجتماعی مدیران چیست؟! لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس) رگبار شدید باران از فردا شروع می شود اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی دیدار مردم جنوب غرب تهران با رییسی (عکس)
وبگردی