۱۰ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۶۹۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۶-۰۲-۱۳۹۹
کد ۷۲۶۹۵۹
انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۶-۰۲-۱۳۹۹
پراید 111 به 89 تا 90 میلیون تومان رسیده و پراید 131 نیز برچسب قیمتی 80 میلیون تومان را بر خود دارد.

این روزها بازار خودرو حال و روز خوشی ندارد و قیمت ها در این بازار به صورت روزانه در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار عصر ایران بر اساس پایش های انجام گرفته از نمایشگاه های تهران، قیمت خودروهای داخلی این روزها با شیب تندی در حال افزایش است به طوریکه فقط در یک مورد قیمت خودروی پراید که به نوعی شاخص هم تلقی می شود طی 20 روز با افزایش 10 میلیون تومانی همراه بوده  است.

قیمت

امروز پراید 111 که در چهارم اردیبهشت99 تولید آن رسما متوقف شد به 89 تا 90 میلیون تومان رسیده و  پراید 131 نیز برچسب قیمتی 80 میلیون تومان را بر خود دارد.

 بر اساس این گزارش محصولات ایران خودرو خصوصا خانواده پژو نیز با افرایش قیمت مواجه شده است به طوریکه قیمت پژو 206 تیپ 2 مدل 99 هم اکنون به 145 میلیون تومان و تیپ 5  آن نیز به قیمت 170 میلیون تومان رسیده است.

شیب افزایش قیمت فقط مربوط به 2 خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا نبوده و در دیگر محصولات داخلی و یا مونتاژ داخل نیز به چشم می خورد به طوریکه هم اکنون قیمت مزدا 3 که در آخرین روزهای اسفند 98 حدود 500 میلیون تومان بود امروز به 630 میلیون تومان افزایش یافته است.

کاهش عرضه خودرو به بازار،حضور واسطه ها و دلال ها و همچنین سرازیر شدن نقدینگی به بازار خودرو از جمله دلایل افزایش قیمت از سوی کارشناسان عنوان می شود.

قیمت های بالا و حبابی که این روزها در بازار خودرو شاهد آن هستیم لزوم مداخله جدی مسئولان برای کنترل قیمت ها را طلب می کند و جا دارد تا وزرات صمت و دیگر نهاد های نظارتی با ورود به موضوع تصمیمات جدی را برای کنترل قیمت ها در این حوزه اجرایی کنند.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه خودرو : افزایش 10 درصدی قیمت خودرو داخلی در سال 99 در بازار (+جدول قیمت 30 فرودین 99 / از پراید تا پژو 2008)

 

سایپا: تولید پراید 111 یا هاچ بک متوقف شد / عرضه شاهین، کراس‌اور جدید و دو خودرو فیس‌لیفت به بازار در سال 99 (+جزئیات)

 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۵۱۱
غیر قابل انتشار: ۰
امیر خسروزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
14
14
راه کارساده: خودرو نخریم تا ارزان شود.
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
5
11
90 ملیون که پول پوسشه
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
4
17
بارک الله پراید..بتاز،مگر ازبقیه خودروها چی کم داری؟؟چراعقب میمونی!هرج ومرجه هرچقدر میتونی برو بالا..الابرکت الله
با پدر پزشکی هسته‌ای جهان آشنا شوید ۲۷ هزار نخ سیگار قاچاق در نظرآباد کشف شد انتخاب ورونا برای رقابت با امین اسماعیل‌‌نژاد بازداشت ۹ نفر در ارتباط با حمله تروریستی کروکوس در تاجیکستان پرس لاین ؛ ماجرای کسب‌و‌کاری که می‌پرسد پهپاد ایرانی کرار، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد واکنش دبیرکل جامعه پزشکی به مرگ دکتر پرستو بخشی: فشار ها بر پزشکان جوان به مرز هشدار رسیده چگونه "کیک مذاکره" را تقسیم کنیم؟ ۱۰ واقعیت جالب که ممکن است نظر شما را نسبت به قهوه تغییر دهد افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات: اولین کسی که توئیت مخالفت زد، آقای رئیسی بود که نامه سران قوا را امضا کرده بود! دیدنی های امروز؛ از شستن پای زنان زندانی از سوی پاپ تا تصاویر برگزیده طبیعت 2024 نیفلو؛ تسکین درد زانو در کمتر از 15 دقیقه (+فیلم و عکس) پارک قیطریه و تمدن ۳۲۰۰ ساله‌ای که زیر آن خوابیده است! چند راهکار ساده برای ترک عادت ناخن جویدن سه چالش اساسی نظام در سال ۱۴۰۳ به روایت حسین علایی /حاکمیت باید یک تغییر معنادار در سیاست‌های اقتصادی و سیاسی خود ایجاد کند
وبگردی