فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۲۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۸-۱۰-۱۴۰۰
کد ۸۲۱۲۶۵
انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۸-۱۰-۱۴۰۰

آنتی‌بادی موجود در شیر مادر نقش محافظتی برای نوزادان در برابر کرونا دارد

آنتی‌بادی موجود در شیر مادر نقش محافظتی برای نوزادان در برابر کرونا دارد
نتایج نشان می‌دهد سه چهارم زنان مبتلا به کرونا تا دو ماه آنتی‌بادی‌هایی را در شیر خود دارند که می‌تواند عامل محافظتی نوزاد در برابر ویروس باشد.

مطالعات جدید نشان می‌دهد شیردهی مادر مبتلا به کرونا نه تنها برای نوزاد مضر نیست؛ بلکه آنتی‌بادی موجود در شیر مادر برای نوزاد در برابر کرونا نقش محافظتی دارد.

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه خبری ساینس، از اوایل شیوع کرونا، مطالعات مختلفی در زمینه سلامت مادران باردار و شیرده در مواجهه با ویروس منتشر و سوالات مختلفی در این زمینه مطرح شده است که یکی از آنان احتمال انتقال ویروس از طریق شیر مادر آلوده به نوزاد بود.

مطالعات جدید محققان دانشگاه‌های روچستر، واشینگتن، آرکانزاس و بیمارستان بریگام با بررسی نمونه شیر ۶۰ مادر نشان می‌دهد شیر زنان مبتلا به کرونا، حاوی ویروس عامل کرونا نیست.

این مطالعه نشان می‌دهد آنتی‌بادی‌های موجود در بدن زنان مبتلا به کرونا تا ۲ ماه باقی‌می‌ماند. این آنتی‌بادی‌ها می‌تواند محافظی در برابر کرونا برای نوزاد باشد.

این مطالعه نمونه شیر مادر را برای جستجوی آنتی‌بادی ایمونوگلوبولین A بررسی کرد. نتایج نشان می‌دهد سه چهارم زنان مبتلا به کرونا تا دو ماه آنتی‌بادی‌هایی را در شیر خود دارند که می‌تواند عامل محافظتی نوزاد در برابر ویروس باشد.

محققان احتمال می‌دهند آنتی‌بادی‌های موجود در شیر منبع پایداری از ایمنی غیرفعال برای نوزاد فراهم می‌کند. نتایج این مطالعه، مادران مبتلا به کرونا را به شیردهی در زمان ابتلا و پس از آن تشویق می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت نیز چندی پیش در پی انتشار گزارش های متعدد از نگرانی مادران شیرده مبتلا به کرونا در خصوص انتقال این بیماری به نوزادان خود، اعلام کرد که شیـر مـادر به خودی خود ویروس کرونا را به نـوزادان منتقل نمی کند و کاملا بی خطر است و مادران را تشویق می کند که به نوزاد خود شیر دهد.

این سازمان همچنین در مورد نگرانی هایی که در مورد نزدیک بودن مادر مبتلا به نوزاد وجود دارد، اعلام کرد آنچه ما دریافتیم این است که در واقع، خطر انتقال ویروس به نوزاد بسیار بسیار کم است و اگر قرار باشد نوزاد آلوده شود، معمولاً به موارد بسیار خفیفی از کووید۱۹ مبتلا خواهد شد؛ بنابراین این یک خطر جدی برای سلامتی محسوب نمی شود.

از سوی دیگر، ما باید آن را در برابر از دست دادن مزایای تغذیه با شیر مادر مقایسه کنیم. بسیار مهم است که نوزاد در برابر بسیاری از بیماری های دیگر که ممکن است در صورت عدم تغذیه با شیر مادر مبتلا شوند، محافظت شود. پس اگر تجزیه و تحلیلی انجام دهیم، به این نتیجه می رسیم که مزایای تغذیه با شیر مادر بسیار مهمتر از خطرات احتمالی انتقال کووید۱۹ است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود