صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۱۱۷۰۹۶

برنامه‌ريزي باورنكردني فدراسیون فوتبال

در حال حاضر در گروه اول تيم شهرداري تبريز صعود كرده و با وجود درگيري با مسابقات مشغول برنامه‌ريزي براي فصل بعد مي‌باشد. اما در گروه دوم كه رقابت صعود فشرده است، هيچ تيمي نمي‌تواند براي بازار نقل و انتقالات برنامه‌ريزي كند
گل ـ با پايان هفته بيست و دوم مسابقات ليگ دسته اول، اين مسابقات تا روز 21 خردادماه تعطيل شد. اين برنامه‌ريزي عجيب در شرايطي است كه تيم‌هاي درگير در اين مسابقات نه بازي ملي دارند و نه درگير رقابت‌هاي آسيايي هستند و بنابراين بايد به سهولت اين رقابت‌ها را برنامه‌ريزي كرد. اما در حالي كه تيم‌ها در كوران رقابت براي صعود قرار دارند. اين تعطيلي آخري آنقدر نوبر است كه همه افراد درگير در اين مسابقات را به خشم آورده است. نكته مهم زمان پايان مسابقات ليگ يك است كه 20 روز قبل از آغاز مسابقات ليگ برتر برنامه‌ريزي شده و با اين برنامه‌ريزي مشخص نيست كه تيم‌هاي صعودكننده چگونه مي‌خواهند خود را آماده رقابت‌هاي سال آينده كنند!

در حال حاضر در گروه اول تيم شهرداري تبريز صعود كرده و با وجود درگيري با مسابقات مشغول برنامه‌ريزي براي فصل بعد مي‌باشد. اما در گروه دوم كه رقابت صعود فشرده است، هيچ تيمي نمي‌تواند براي بازار نقل و انتقالات برنامه‌ريزي كند. تازه اين درشرايطي است كه فاكتور مهم استراحت را براي تيم‌هاي صعودكننده كه مي‌خواهند خود را براي ليگ فشرده سال آينده آماده كنند ناديده بگيريم، ضمن اينكه به هر حال برخي مربيان و بازيكنان و مربيان موفق ليگ دسته اول به فكر حضور در ليگ برتر هستند كه با اين برنامه‌ريزي فرصتي براي انتقال نخواهند داشت.

غلامرضا بهروان مسئول برگزاري رقابت‌هاي سازمان ليگ در برنامه نود علت اصلي اين مسأله را تيم‌هاي تعليقي اين رقابت‌ها عنوان كرد و قول داد سال آينده همه چيز درست بشود، اما مشخص است كه آنقدرها هم كه ما فكر مي‌كنيم ساده نيست. چه خوب بود او به جاي وعده سال آينده همين وقفه سه هفته‌اي را كاهش مي‌داد تا حداقل رقابت‌هاي ليگ دسته اول دو هفته زودتر به پايان برسد. باور كنيد آنچه كه در اين برنامه‌ريزي رخ خواهد داد فاجعه بزرگي است و بدون ترديد فصل بعد مسابقات را تحت تأثير منفي خود قرار خواهد داد.

تكمله از آنجا كه در فوتبال ايران هر چيزي امكان دارد برخي از شاغلان در ليگ دسته اول اين برنامه را طراحي شده تلقي مي‌كنند و عقيده دارند اين برنامه‌ريزي به دو دليل انجام شده است؛ اول اينكه مربيان منشوري مثل دست‌نشان، كاظمي، كريمي و ميثاقيان فرصت مذاكره با ليگ برتر را پيدا نكنند و دوم اينكه با حذف دسته‌ اولي‌ها جا براي تمديد قرارداد با ليگ برتري‌ها همچنان باز بماند. ما دوست داريم شما هم نظر خود را در اين موضوع بسيار مهم بنويسيد.
ارسال به تلگرام