دکمه W در گیربکس اتوماتیک قابلیتی هوشمندانه برای افزایش چسبندگی و کنترل خودرو در شرایط دشوار برفی و یخبندان است که به رانندگان کمک میکند تا با ایمنی بیشتری حرکت کنند.
به گزارش گجت نیوز، رانندگی در فصول سرد و جادههای لغزنده، چالشبرانگیز است. گیربکس اتوماتیک با حالتهای خاص رانندگی، پایداری و ایمنی را در این شرایط دشوار بهبود میبخشد.
حرف W مخفف Winter Mode است که چسبندگی را بهبود بخشیده و هرزگردی چرخها را در جادههای برفی یا یخبندان کاهش میدهد. در این حالت، گیربکس به جای دنده یک، حرکت را از دنده دو یا سه آغاز میکند تا گشتاور اولیه کاهش یابد. این کار از لغزش تایرها جلوگیری میکند.
دکمه W هنگام شروع حرکت از توقفگاهها در جادههای برفی و یخزدهی پاکسازینشده یا در باران یخزده، بسیار کاربردی است. هر زمان خطر هرزگردی تایر وجود دارد، استفاده از آن توصیه میشود. اما نباید برای رانندگی دائم در زمستان استفاده شود؛ زیرا در سربالاییها یا شتابگیری سریع، عملکرد خودرو را کاهش میدهد.