صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۱۱۷۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۲ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ - 20 June 2026

ورود دادستانی به پرونده مسمومیت غذایی در رامیان گلستان

دادستان عمومی و انقلاب رامیان در استان گلستان از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی مسمومیت غذایی تعدادی از شهروندان این شهرستان خبر داد. این حادثه که منجر به فوت دو نفر و بستری شدن چهار تن دیگر شده، با ورود فوری دستگاه قضایی تحت پیگیری دقیق قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامیان از ورود دستگاه قضایی به پرونده مسمومیت غذایی تعدادی از شهروندان این شهرستان خبر داد و گفت: بررسی‌های تخصصی برای شناسایی علت دقیق این حادثه در حال انجام است.

امین ذوالفقاری شامگاه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر مسمومیت تعدادی از شهروندان و انتقال آنان به بیمارستان، به دلیل اهمیت موضوع و ضرورت صیانت از حقوق عمومی، دادستانی به عنوان مدعی‌العموم بلافاصله به پرونده ورود کرده و موضوع با جدیت در دستور پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: همزمان با ورود دستگاه قضایی، عوامل شبکه بهداشت و درمان و پزشکی قانونی در محل حاضر شدند و نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌های لازم برای مشخص شدن علت حادثه انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب رامیان با اشاره به نتایج اولیه بررسی‌ها گفت: شواهد و قرائن موجود نشان می‌دهد این حادثه به محدوده‌ای مشخص مربوط بوده و تاکنون گزارشی از نقاط دیگر شهرستان دریافت نشده است.

ذوالفقاری تاکید کرد: نتیجه نهایی این پرونده پس از تکمیل بررسی‌های کارشناسی و دریافت نتایج آزمایش‌ها اعلام خواهد شد و دستگاه قضایی تا روشن شدن ابعاد مختلف موضوع، پیگیری‌های لازم را ادامه می‌دهد.

وی همچنین با ابراز تاسف از جان باختن ۲ نفر در این حادثه، گفت: چهار نفر دیگر نیز در بیمارستان بستری هستند و روند درمان آن‌ها ادامه دارد.

ارسال به تلگرام