صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۱۱۷۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۱ تير ۱۴۰۵ - 22 June 2026

صادرات 36 میلیون بشکه نفت ایران در 6 روز بعد از امضای تفاهم

روند بازگشت سریع صادرات نفت خام ایران در حالی است که تقریبا همین حجم نفت خام ایران به صورت شناور در آب‌های اطراف ایران باقی مانده است، یا توسط نفتکش‌ها حمل می‌شود یا در مخازن شناور نگهداری می‌شود.

یک شرکت رصد محموله های نفتی از صادرات 36 میلیون بشکه نفت خام ایران طی 6 روز گذشته پس از امضای یادداشت تفاهم اسلام آباد و باز شدن تنگه هرمز و رفع محاصره دریایی ایران از سوی آمریکا خبر داده است.

به گزارش عصرایران، شرکت "تانکر ترکرز" معتبرترین شرکت رصد بین المللی محموله های نفتی در جهان، اعلام کرده ایران از روز 15 تا 21 ژوئن (دیروز) طی 6 روز - از روز پس از امضای تفاهم‌نامه اسلام آباد تا یکشنبه - 36 میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است.

بر اساس اعلام این شرکت در حساب کاربری خود در توییتر، روند بازگشت سریع صادرات نفت خام ایران در حالی است که تقریبا همین حجم نفت خام ایران به صورت شناور در آب‌های اطراف ایران باقی مانده است، یا توسط نفتکش‌ها حمل می‌شود یا در مخازن شناور نگهداری می‌شود.

ایران پیش از جنگ و در ماه نخست پس از آغاز جنگ تقریبا به طور متوسط ماهانه نزدیک به 50 میلیون بشکه نفت صادر می کرد، اما از هفته پایانی جنگ و همزمان با اعلام محاصره دریایی آمریکا علیه بنادر ایران، حجم فروش نفت ایران به نحو محسوسی کاهش یافت.

پیش بینی می شود با معافیت تحریمی 60 روزه آمریکا برای صادرات نفت و مشتقات نفتی و پتروشیمی، صادرات نفتی ایران افزایش قابل ملاحظه ای یابد و جبران 3 ماه اخیر را بکند.

ارسال به تلگرام