صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۱۱۷۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۰۲ تير ۱۴۰۵ - 23 June 2026

مارکو روبیو: مسئله لبنان از ایران جداست

مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، در جریان سفر خود به منطقه اعلام کرد که پیگیری آتش‌بس و مذاکرات مربوط به لبنان، روندی مستقل از هرگونه توافق احتمالی با ایران دارد و واشینگتن مستقیماً با دولت مستقل لبنان در این باره تعامل خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت مذاکره و حفظ آتش‌بس در لبنان جدا از هرگونه توافقی با ایران خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه هنگام ورود به ابوظبی به خبرنگاران گفت: این روند جداگانه است زیرا لبنان یک کشور مستقل است؛ دولت دارد و وقتی صحبت از لبنان و اتفاقات داخل لبنان می‌شود، ما مستقیما با دولت لبنان مذاکره و تعامل خواهیم کرد.

طبق گزارش بخش انگلیسی‌زبان الجزیره، وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: یک مسئله ایرانی درباره لبنان وجود دارد و آن حمایت و پشتیبانی آنها از حزب‌الله است. بنابراین این عامل به عنوان بخشی از گفت‌وگوهای ما با ایرانی‌ها مورد بحث قرار خواهد گرفت.

او با این حال افزود: اما در مورد آینده لبنان، باید گفت که متعلق به مردم لبنان از طریق دولت مستقل و منتخب آنها است. و این طرفی است که ما با آن همکاری خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا در اولین مقصد سفر خود به کشورهای خلیج فارس، وارد ابوظبی شد. او قرار است امشب با مقامات اماراتی دیدار و سپس فردا برای شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس به کویت و بحرین سفر کند.

ارسال به تلگرام