صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۱۱۷۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۹ - ۰۵ تير ۱۴۰۵ - 26 June 2026

ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند

 مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا پیش تر ادعا کرد که در پی گفت وگوها در واشنگتن، رژیم اسرائیل و لبنان به چارچوب توافق دست یافته‌اند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از اعلام دستیابی بیروت و تل‌ آویو به چارچوب یک توافق در واشنگتن در اظهاراتی مدعی شد که ارتش این رژیم تا زمان خلع سلاح مقاومت در جنوب لبنان باقی خواهد ماند.
 
به گزارش ایرنا از الجزیره، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: دستاورد بزرگی برای (رژیم) اسرائیل محقق کردیم.
 
نتانیاهو مدعی شد: (رژیم) اسرائیل تا زمان خلع سلاح حزب الله در کمربند امنیتی خواهد ماند.
 
وی افزود: اجازه خواهیم داد ارتش لبنان به صورت آزمایشی در دو منطقه در جنوب لبنان تسلط یابد.
 
 مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا پیش تر ادعا کرد که در پی گفت وگوها در واشنگتن، رژیم اسرائیل و لبنان به چارچوب توافق دست یافته‌اند.
 
وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ امروز جمعه به وقت محلی افزود که پس از مذاکرات در واشنگتن، چارچوب یک توافق میان رژیم اسرائیل و لبنان به دست آمده است.
 
مذاکره‌کنندگان ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی و لبنان پس از پنجمین دور مذاکرات دیپلماتیک، یک چارچوب سه‌جانبه را امضا کردند.
 
روبیو در مراسم امضای چارچوب این توافق تصریح کرد که دستیابی به این چارچوب (توافق اولیه) آغاز کار است.
 
وزیر خارجه آمریکا گفت: «این شروع آغاز است. کار زیادی در پیش داریم. امروز نخستین گام است و نخستین گام گاهی دشوارترین گام است.»
 
وی مدعی شد: مردم لبنان شایسته زندگی در صلح هستند و توافق بدست آمده، گام مهمی در جهت تحقق صلح میان (رژیم) اسرائیل و لبنان محسوب می‌شود.
 
وزیر خارجه آمریکا از هیات‌های رژیم صهیونیستی و لبنان برای مشارکت و تعهدشان به این توافق قدردانی کرد و گفت که این تنها نخستین گام از «فرایندی دشوار اما ضروری» است.
 
روبیو افزود که این توافق حاصل مذاکرات در واشنگتن است و نشان‌دهنده پیشرفت محسوب می‌شود، اما بار دیگر تاکید کرد که «کار زیادی» همچنان باقی مانده است.
 
سفیر لبنان در آمریکا نیز اعلام کرد که این چارچوب، گام اولیه در مسیر بازگرداندن حاکمیت لبنان است.
 
سفیر رژیم اسرائیل در واشنگتن نیز با تکرار اتهامات تل آویو علیه ایران و گروه‌های مقاومت منطقه، مدعی شد: ما خواهان صلح واقعی با لبنان هستیم.
ارسال به تلگرام