صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۱۱۷۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۰۶ تير ۱۴۰۵ - 27 June 2026

کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت

بنابر اعلام سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده (USGS)، دو زمین‌لرزه به بزرگی ۷.۲ و ۷.۵ ریشتر روز چهارشنبه، تنها با فاصله ۳۹ ثانیه، ونزوئلا را لرزاند و خرابی‌های گسترده برجای گذاشت.
خورخه رودریگز، رئیس مجلس ملی ونزوئلا در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد آمار رسمی کشته‌شدگان دو زلزله شدید اخیر در این کشور به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت.
 
به گزارش ایسنا، او همچنین گفت بیش از ۳۲۰۰ نفر در اثر زلزله‌های ۷.۲ و ۷.۵ ریشتری، زخمی و بیش از ۳۰۰۰ نفر بی‌خانمان شده‌اند.
 
رودریگز گفت که از زمان وقوع زلزله در روز چهارشنبه، ۴۳۰ پس‌لرزه رخ داده است.
 
به گزارش نیویورک پست، در حالیکه زمان طلایی برای نجات زیر آوارماندگان به سرعت سپری می شود، مردم پس از نزدیک به سه روز در مناطق حادثه دیده برای یافتن عزیزانشان تلاش می‌کنند.
 
خبرگزاری آناتولی نیز در گزارشی آورده است، آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد امروز (شنبه) با استناد به برآوردهای اولیه اعلام کرد که تا ۶.۷۶ میلیون نفر ممکن است تحت تأثیر این زلزله‌های ویرانگر قرار بگیرند.
 
بنابر اعلام سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده (USGS)، دو زمین‌لرزه به بزرگی ۷.۲ و ۷.۵ ریشتر روز چهارشنبه، تنها با فاصله ۳۹ ثانیه، ونزوئلا را لرزاند و خرابی‌های گسترده برجای گذاشت.
ارسال به تلگرام