صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۱۹۶۱۶۵
تعداد نظرات: ۹۸ نظر

مهدی مرد لحظات سخت نیست

عصر ایران ورزشی، پرناز صدیق - مهدی مهدوی کیا فوتبالیست خوبی است. او در فوتبال ایران منشاء خدمات بسیار بوده است. زمانی که بسیار جوان بود و در دالیان چین آن گل های استثنایی را وارد دروازه دروازه بان نگون بخت تیم ملی چین کرد، همه فهمیدند که جوانی آینده دار در فوتبال ایران سر بر آورده است. بعدها نیز در مسیر راهیابی به جام جهانی 1998 خوش درخشید. گل زیبایش به ژاپن و بازی های خردمندانه اش در جام 98 از خاطر فوتبالدوستان ایرانی پاک نخواهد شد.

 
مهدوی کیا در چهارده سال گذشته، آبروی فوتبال ایران بوده است. خوب بازی کرده و شخصیتی محترم و معقول داشته است. با بازی های خوب و رفتار قابل قولش در بوخوم و هامبورگ بر اعتبار فوتبال ایران افزوده است. اما مهدی سر به زیر، هر اندازه خوب بازی کند و عاقل و متین و موقر باشد، مرد لحظه های بزرگ نیست. او قدرت رهبری بالایی ندارد و هم از این روست که خودش نیز اشتیاقی به بستن بازوبند کاپیتانی ندارد.
 
مهدوی کیا نه در تیم ملی کاپیتان موثری بود و نه در بازی دیروز پرسپولیس و ملوان. او در تیم ملی، در حالی که بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته بود، با هدر دادن پنالتی اش در برابر کره جنوبی، زمینه ساز حذف ایران از جام ملتهای 2007 آسیا شد. دیروز هم با بازوبند کاپیتانی، پرسپولیس را در برابر ملوان به خاک سیاه نشاند!

مهدوی کیا روحیه بالایی ندارد. او در لحظه هایی که تیم به کمک مردی بزرگ نیاز دارد، مردی که تاب تحمل فشار دشوار لحظه های نفسگیر را بیش از همبازیانش داشته باشد، خود بیش از سایرین نیازمند کسی است که به او روحیه بدهد و دست دلش را بگیرد و از گرداب اضطراب بیرونش آورد.

دیروز همه طرفداران پرسپولیس در سراسر ایران چشم به پای مهدوی کیا دوخته بودند تا او به جبران ضعف و ترس مازیار زارع و محمد نوری، نشان دهد که در پرسپولیس هنوز هم مردان بزرگ و باروحیه پیدا می شوند؛ مردانی که در بزنگاههای سرنوشت قد علم می کنند و مقتدرانه تیم خود را به پیش می برند.

اما مهدی نیز همچون مازیار آکنده از ضعف و ترس بود. او همانند بازی با کره جنوبی، پنالتی اش را با بیم و هراس بسیار زد. فقط می خواست توپش راهی اوت نشود و روحیه لازم برای زدن ضربه ای محکم را نداشت.

زمانی که بحث کاپیتانی مهدوی کا و رافائل فن در فارت در هامبورگ مطرح شده بود، همه انتظار داشتند که مهدی به دلیل سابقه بیشترش در هامبورگ، کاپیتان این تیم شود. ولی مربی هامبورگ در نهایت فن در فارت را به مهدوی کیا ترجیح داد. این تصمیم او فوتبالدوستان ایرانی را ناراحت کرد و چه بسیار کسانی که در دل به این نتیجه رسیدند که آلمانی ها خوش ندارند یک آسیایی کاپیتان تیم آنها باشد.

اما دیروز بر همه ثابت شد که مسئولان هامبورگ تصمیم درستی گرفتند که مهدوی کیا را به عنوان کاپیتان تیم خود انتخاب نکردند.

کاپیتانی بزرگی می خواهد و قدرت رهبری. مهدوی کیا بازیکن خوبی است ولی فاقد این دو ویژگی اساسی است. او می تواند در جمع بزرگان خوش بدرخشد اما نمی تواند بزرگ جمعی باشد و دیگران را با قدرت رهبری خودش به خودباروی و اعتماد به نفس برساند.

این ها البته ویژگی های شخصیتی مهدوی کیاست و کسی هم نباید از او بخواهد که خودش را از اساس دگرگون کند. او با همین شخصیت هم دوست داشتنی و عزیز است اما کسانی که استیلی را به باد انتقاد می گرفتند که چرا مهدوی کیا را به پرسپولیس نیاوردی، شاید دیروز فهمیده باشند که خارج ساختن این پرسپولیس بحران زده، از عهده بازیکن کم روحیه و نامقتدری چون مهدوی کیا، که مرد لحظات بحرانی نیست، برنمی آید.
 
 مهدوی کیا در این پرسپولیس خودش دچار بحران می شود نه اینکه چونان مرد عبور از بحران قد برافرازد و تیمش را از دریای بلا به ساحل نجات برساند. هر کسی را بهر کاری ساختند. مهدی مهدوی کیا به هر کار که بیاید، به کار ایفای نقش " کاپیتان بحران سوز " نمی آید. او با ضعفی که در برابر ملوان نشان داد، بیشتر کاپیتانی بحران ساز بود نه بحران سوز!


 

ارسال به تلگرام
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
به امید خدا پرسپولیس سال بعد قهرمان می شه ، عصر ایران تعطیل می کنه از حرصش...
ناشناس
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
عجب نمک نشناسی نویسنده ی نیمه محترم، البته اگه عصر ایران رسانه ی عادلی بود به علی دایی و علی کریمی با بدترین و پوچ ترین تحلیل ها نمی تاخت! مهدوی کیا سومیشه ، تا چهارمیش کی باشه...
بابک
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
سلام
اصلا اینطور نیست
احسان
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
من همین الان یک نکته مهم رو از این یادداشت برداشت کردم و اون هم این که روبرتو باجو هم بازیکن روزها و لحظات سخت نبود !!!
آخه عزیز من این چه حرفیه شما میزنی؟
یادت رفته روزهایی رو که مربی هامبورگ فرستادش تیم دوم با یک مشت بازیکن آماتور تمرین کنه یادتون هست که همون موقع ها بود که مهدی آقای پاس گل شد
پس به این نتیجه می رسیم که مهدی مرد روزهای سخت نیست
ناشناس
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
لنگش کن
هادی
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
سلام
بد نیست سری بزنید به آرشیو فیلمهای جام جهانی وببینید که چه بازیکنهای بزرگی بودند که پنالتی را حتی در چارچوب دروازه نزدند. خواهشا در نقد کردن انصاف به خرج بدهید
محسن
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
دوست عزیز بازی ایران امریکا هامبورگ یوونتوس ایران چین و دهها بازی دیگری که مهدی در مقابل غول های اروپا از جمله بایرن مونیخ انجام داده بازی بزرگ نیست!؟
عصر ایران بار اصلي مشكلات تيم در تمامي بازي هاي مورد اشاره شما، بر دوش مهدي مهدوي كيا نبود دوست عزيز. البته اين به معناي بازي ضعيف مهدوي كيا در آن بازي ها نيست.
ياسر
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
من كاملاً با نظر شما موافقم، دوستان مخالف اصلاً متوجه منظور شما نشدند. مهدوي كيا بازيكن بزرگي است ولي يك مدير و رهبر نيست و كاپيتاني به اين نيست كه فلاني سابقه بيشتري از بقيه داشته باشد يه كاپيتان بايد يك رهبر خوب باشد.
ناشناس
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
حرفت شاید درست باشه شاید هم نباشه ولی برای تخم یاس و نا امیدی پاشیدن زوده شما انگار هنوز خودتون به نقش سازنده یا مخربی که مطبوعات میتونن داشته باشن پی نبردید
ایرانی
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
مهدی مهدوی کیا تو قلب همه پرسپولستی ها جاداره
تا ابد
با این نظرات کوته بینانه به جایی نمیرسید
راستی یه سوال
کدوم استقلالی تا حالا پاشو از کشورهای عربی اونورتر گذاشته؟؟؟؟؟؟؟
البته برا فوتبال نه گشت و گذار؟!؟!؟!؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
چندتا بازی دیگه مشخص میشه خوبه یا نه! درمورد استیلی هم همینو گفتین بیچاره رو به خاک سیاه نشوندین! چه چیزا که از دهان شما در نیومد!
ناشناس
| |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
البته برای گشت و گذار هم متاسفانه می رن کشورهای عربی!!!!!!!!!!
ناشناس
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
کاملا با نظر نویسنده موافقم. مهدوی کیا بازیکن بسیار خوب و موثریه ولی برای لحظات حساس و سرنوشت ساز نمیشه روش حساب کرد.
ناشناس
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
این هم نتیجه دخالت در کار مربی !دنیزلی که از اول گفت نمیخوادش !رویانیان تحویل بگیر!
سیاوش
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
نوشته ای کاملا مغرضانه بود.پنالتی که هیچکی نمیزد را زده وگل نشده.فدای سرش.زیادی بزرگش نکنید این مساله را.مطلب کم آوردیدبگید
ناشناس
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
یک روز تیتر میزنید که چرا مهدوی کیا را نمیارن پرسپولیس و یک روزم این تیترو میزنید.
تکلیفتونو مشخص کنید.
عمرا چاپ کنی
ناشناس
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
نظر من چرا منعکس نشد هنوز؟!
شهاب3
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
بگو استقلالی ام خلاص!!! حالا این بنده خدا رو سوژه کردید؟؟؟
همه چی درست میشه....صبرکن ببین!
ناشناس
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
پرناز جان خيلي هم خوب نوشتي دستت درد نكنه... حقيقت تلخ دوستان نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
بله حقیقت تلخه
ولی نیاز به گفتن نداره که هر تلخی حقیقت نیست
این طور نیست دوست عزیز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خداوکیلی این چه تحلیل های بی ارزش ورزشی است که شما هر چند وقت یک بار منتشر می کنید؟ واقعا که..
محسن
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
بررسی بسیار عجولانه ای بود.
سیدحسین
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
چه ربطی داشت؟؟؟
پنالتی پنجاه پنجاهه دیگه!
بزرگترین بازیکن های دنیا هم گاهی اوقات خراب می کنند پس مرد لحظات سخت نیستند، خواهشا آسمون ریسمون نباف
علی
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
اینا چه حرفاییه
مهدوی کیا همیشه عالیه
مجید - اهواز
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
چرا ناراحت می شوید،خب پرناز خانم راست
می گوید.آقای مهدوی کیا شخصیت محجوبی دارد و خیلی هم مودب است،این چنین شخصی بدرد مدیریت نمی خورد.در مدیریت کمی باید مغرور و جنگنده بود.خواهشا بدون تعصب کور قضاوت کنید.
پاسخ ها
کوروش
| |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
آقا مجید می شه بگید این تز و تعریف مدیریت را از کجا و از کدام کتاب آورده اید؟
کی و در کدام کتاب گفته که مدیر باید جنگنده و مغرور باشه؟
اتفاقا کاپیتان تیم باید آرام و متواضع باشه.
ناشناس
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
همه تو این تیم ضعیفند . یکی به فکر همشهریاش . یکی به فکر باشگاه قبلیش . یکی تو فکر لیگ آینده . این وسط اسم این باشگاه به خاطر چند نفر که هنوز نمی دونن وارد چه جایی شدن داره خراب میشه
ناشناس
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
زمین باتلاقی انزلی فراموش نشه لطفاً !
ناشناس
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
این تیم نیاز به روانشناس داره نه مربی جدید! از نظر روحی بیمار هست.
تیمسار
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا میخونه!
پرسپولیس الآن دچار بحرانه و همین باعث شده یه عده تحلیلگر نما به خودشون اجازه بدن هرچی از دهنشون در میاد بار این تیم و بازیکنانش کنند. چندی پیش یکی از همین تحلیلگرهای عصر ایران به علی کریمی حمله کرد که با انتقادهای شدید و پاسخهای مناسب با سواد ورزشیش مواجه شد حالاهم این خانم میگه مهدی مرد روزهای سخت نیست! در حالی که تو بازی چین که دو هیچ عقب بودیم دو تا گل زد. مهدی ممکن پنالتی زن خوبی نباشه اما در روزهای سخت همیشه کمکیار تیمشه! خیلی ها میگفتند رویانیان بدرد پرسپولیس نمیخوره ولی همین عصر ایران چندی پیش به درایت وی اذعان کرد! دیری نپاید که همین عصر ایران که به کریمی و مهدوی کیا حمله میکنه آن چنان ازشون تعریف کنه که خود سردبیر عصر ایرانم هنگ کنه!
محسن
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
بسیار بررسی عجولانه ای بود.که این امر با حرفه شما در تضاد است
علی
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خانم محترم نویسنده!
تحلیل شما نه انتقاد بلکه تخریب شخصیت بزرگی مثل مهدوی کیا بود. من خودم پرسپولیسی هستم، اگه آقا مهدی 1000 تا پنالتی دیگه هم خراب کنه واسه ما بزرگه.
علی
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خانم محترم نویسنده!
تحلیل شما نه انتقاد بلکه تخریب شخصیت بزرگی مثل مهدوی کیا بود. من خودم پرسپولیسی هستم، اگه آقا مهدی 1000 تا پنالتی دیگه هم خراب کنه واسه ما بزرگه.
ناشناس
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
به هر حال هر کی یه روحیه ای داره . به نظر درست میاد. هر چند برای فضاوت زود هست.
کوروش
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
بازم که طرفداران استیلی در سایت بسیار محترم عصر ایران دست از تیم پرسپولیس بر نیم دارند.
باز هم که تا می توانید به چهره های مردمی و محبوب پرسپولیس با الفاظ به ظاهر محترمانه می تازید.
تا دیروز علی دایی و علی کریمی حالا مهدی مهدوی کیای عزیز.
خانم صدیق یکی از همکاران شما که اتفاقا مثل شما دشمن پرسپولیس و بازیکنان مردمی و محبوب آن می باشد به نام اهورا جهانیان .چندی پیش از تماشاگران اسف انگیز پرسپولیس بابت طاقت کم شان خرده گرفته بود که چرا به استیلی فرصت کمی دادند.
آیا شما به مهدوی کیا فرصت دادید که اینطور نتیجه گیری می کنید؟
آیا شما تا حالا پا توی استادیوم فوتبال گذاشته اید؟
آیا می دانید استادیوم انزلی یعنی چه؟
بایید کمتر مقابل مردم قرار بگیرید و بازیکنان محبوب شان را تخریب کنید.
ناشناس
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
وقتی که یه دختر مقاله نویس فوتبالی بشه مهدوی کیا هم اینجوری میشه دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
جمع کن بابا . یه دختر مقاله نویس میشه مگه چیه؟
باز قضیه رو جنسیتیش کردین!؟
ناشناس
| |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
از كجا فهميدي دختره!!
ناشناس
| |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
مثل مرد، نقد کن.
سید ایمان
| |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
بله.از نظر این آقا،دخترها باید تا آخر عمرشون تو خونه بمونن و آفتاب و مهتابو هم نبینن!این طرز فکر سال هاست منسوخ شده و مایه خجالته
رامین
| |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
چرا پرت و پلا میگی؟
یعنی نظرات آقایون همیشه درست و بی نقصه؟!!
این تفکر شما دیگه پوسیده است و در دنیای امروز یک نوع نژاد پرستی و تبعیض جنسیتی محسوب میشه آقا!
ناشناس
| |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
بهتون حق میدم! سخته که قبول کنین خانوما ازتون در تمام امور جلو زدند.
تا واسه ما کشورای جهان سومی جا بیفته طول میکشه!
hossein
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
پروفسور محترم با یک بازی و یک لحظه حساس شما حق نداری راجب یک بازیکن با شخصیت و صاحب سبک اینجور بی ادبانه قلم بزنی.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
قبول دارم که تند رفت! ولی در کل درست گفته.
علی
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
به نظر من خیلی دارین مسئله رو بزرگ میکنید. اگه مهدی کم روحیه بود این همه سال تو آلمان دوام نمیاورد. قرار نیست که هر بازیکن خوبی کاپیتان خوبی هم باشه.....
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
مساله اینجاست که عصر ایران کلا با برسبولیس مشکل داره اونم به طور کاملا واضح
ناشناس
| |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
همچین میگی تو آلمان دوام نمیاورد انگار منظورتون اردوگاه آشویتسه! اتفاقا نظر نویسنده هم اینه که بازیکن خوبیه ولی کاپیتان خوبی نیست.
ياسر
| |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
علي جان چي داره ميگي اصلاً اين متن رو خوندي پدر بيامرز، عزيزم خانم صديق هم همين حرف رو زد- چرا بعضي از ادمها كلاً مخالفاً كار ندارند كه چي مي شنوند
تعداد کاراکترهای مجاز:1200