صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۱۹۷۶۵۹
تعداد نظرات: ۱۰۷۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۰ - 19 January 2012
کیومرث پوراحمد در گفتگو با عصر ایران:

اصغر فرهادی را شلاق بزنید!

کیومرث پوراحمد
عصر ایران، هومان دوراندیش - کیومرث پوراحمد این روزها چونان پروانه ای است که پیله غم هایش را دریده و به آسمان شادی پرکشیده! اصغر فرهادی فیلمساز محبوب اوست؛ پس چندان عجیب نیست که اعطای جایزه گلدن گلوب به " جدایی نادر از سیمین " ، در این سال های زمستانی سینمای ایران، برای کارگردان "بی بی چلچله " یادآور بهار باشد.

پوراحمد اگر چه وجودش آکنده از تلخی هایی است که آبشخورشان دگماتیسم حاکم بر هنر این مرز و بوم است، ولی در 62 سالگی، با امیدی جوانانه، جایزه اسکار احتمالی " جدایی نادر از سیمین " را پایان شب یلدای سینمای ایران می داند و امیدوار است که با این جایزه، اتوبوس شب در این سینما به ایستگاه آخر خود برسد.

او در گفتگو با عصرایران ، اصغر فرهادی را می ستاید و منتقدان " جدایی نادر از سیمین " را به باد انتقاد می گیرد؛نقدهای پوراحمد بر منتقدان سیاسی و غیرسیاسی اصغر فرهادی، درشت می نماید و درست. سخنان این فیلمساز طناز تلخ مزاج را بخوانید.    


***

آقای پوراحمد، مراسم اعطای جوایز گلدن گلوب را دیدید؟ وقتی اصغر فرهادی جایزه را برد، چه احساسی داشتید؟

خانه ما خانه 35 سال ساخت است. شوفاژهای خانه خراب شده و خانه سرد است . سرد سرد ! توی این سرما دیروقت شب جلوی تلویزیون نشسته بودم و منتظر شروع پخش مراسم گلدن گلوب بودم . شروع شد و دیدم . دیدن چهره هایی که آنها را دوست داریم. بازیگرانی مثل مورگان فریمن که در فیلم درخشانی از کلینت ایستوود ، نقش نلسون ماندلا را بازی کرد و یا آنجلینا جولی با آن پس زمینه کارهای انسانی اش یا آل پاچینو، براد پیت، یا سیدنی پواتیه که جایزه یک عمر فعالیت مرگان فریمن را اعلام کرد ، وقتی ما جوان بودیم، برای خودش سوپراستاری بود! جرج کلونی دوست داشتنی و  اسکورسیزی بزرگ (رئیس) و استیون اسپیلبرگ که به راستی در حد هیچکاک و فورد تاریخ ساز سینماست. و دی کاپریوی همیشه دوست داشتنی ، یعنی همه کسانی که برای ما رویا می سازند و ما با آنها زندگی می کنیم و بهترین فیلم های جهان را از آن ها می بینیم، در مراسم گلدن گلوب حضور داشتند.

 در چنین جمع پرستاره ای، مدونا - که مولانای ما را به جهان شناسانده است - نام اصغر فرهادی را اعلام می کند و جایزه را به اصغر فرهادی می دهد. اصغر فرهادی هم آمد و خیلی مختصر اما درجه یک و عالی حرف زد . یک جمله کوتاه گفت و در همان یک جمله خیلی حرف ها را زد ، گفت که مردم ایران واقعاً‌ صلح طلب هستند.

در چنین شرایطی، یعنی در یک شب سرد زمستانی، با این وضعیتی که جامعه سینمای ما دچار آن شده است، یعنی انحلال خانه سینما، مشکلات فیلمسازی و انواع و اقسام فشارها... به قول رند خراسان مهدی اخوان ثالث : هوا بس ناجوانمردانه سرد است / سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت / که سر ها در گریبان است/ زمستان است / زمستان است! اما جایزه ای که اصغر فرهادی برد، این زمستان را برای من بهار کرد.

با خودم فکر می کردم که امسال، بعد از چند سال که ذهن و دست و قلمم قفل شده و نمی توانم برای ماهنامه فیلم بهاریه بنویسم ، الان روح و دست و قلمم آماده نوشتن یک بهاریه است. بهاریه را وقتی می نویسم که بهاریه های "جدایی" باز هم بهاری تر شده است .

جدایی نادر از سیمین طی کم تر از یک سال 53 جایزه گرفته و من فکر می کنم که جایزه اسکار را هم ببرد و بالاخره ما می توانیم طعم خوش اسکار را هم بچشیم. بدون تردید اسکار مهمترین جایزه سینمایی جهان است زیرا کسی که حتی فقط کاندیدای دریافت این جایزه هم می شود، تحولی اساسی در زندگی اش رخ می دهد. اسکار تنها جایزه ای است که زندگی برنده اش را زیر و رو می کند.

اسکار احتمالی جدایی نادر از سیمین مهم تر است یا نخل طلای طعم گیلاس کیارستمی؟

اسکار مهمتر است. جوایز جهانی هیچ تاثیری در سینمای ایران و زندگی برندگان شان ندارند. فقط جوایز جشنواره های کن، ونیز و برلین ممکن است در زندگی فیلمسازان تاثیرگذار باشد؛ تأکید می کنم:"ممکن است . "تازه باید ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار باشند تا نخل طلای کن یا شیر طلایی ونیز در زندگی یک فیلمساز تاثیر ویژه ای بگذارد؛ اما اسکار تأثیرش "رد خور" ندارد.

 اسکار جایزه ای است که سرنوشت یک سینماگر را تغییر می دهد. نمونه اش شهره آغداشلوی خودمان که فقط کاندیدای اسکار شد اما همین کاندیداتوری زندگی او را متحول کرد و موجب راه یافتن او به بازار عظیم تولیدات سینمایی و تلویزیونی آمریکا شد و الان کارهای او در سطح جهان و با تماشاگران میلیاردی مطرح است و دیده می شود.


شما قبل از موفقیت جهانی " جدایی نادر از سیمین " هم معتقد بودید اصغر فرهادی، جزو بزرگان تاریخ سینمای ایران است.

بله، من حتی قبل از " چهارشبه سوری " چنین حرفی زدم. بعد از اینکه دو تا فیلم اول فرهادی را دیدم، یعنی رقص در غبار و شهر زیبا، به این نتیجه رسیدم که فرهادی فیلمساز بزرگی است و با گذشت زمان هم معلوم شد که او نه تنها فیلمساز بزرگی است بلکه بزرگی اش روز به روز بیشتر شده و کارش تکامل یافته .

فرهادی چه در نوشتن فیلمنامه و چه در ساختن فیلمش، روز به روز به کمال بیشتری رسیده و خوشا به حالش که در میانه سالی به چنین جایگاهی رسید. من شخصاً به او خیلی افتخار می کنم و اگر " جدایی نادر از سیمین" اسکار را ببرد، دیگر بهاری همیشه بهار از راه می رسد! اگر تا پیش از این، کسانی بودند که مخالف جایگاه رفیع فرهادی در سینمای ایران بودند، از این به به بعد دیگر همه به بزرگی او اعتراف خواهند کرد.

بین " درباره الی " و جدایی نادر از سیمین " اگر بخواهید یکی را انتخاب کنید، کدام را فیلم بهتری می دانید؟

جدایی نادر از سیمین، فیلم تاثیرگذارتر و جذابتری است. البته همه فیلم های فرهادی تا به امروز خوب بوده اند. من همین چند روز پیش دوباره " شهر زیبا " را دیدم. واقعاً فیلم جذاب، هنرمندانه و تاثیرگذاری است.

به نظر شما، چرا موفقیت " جدایی نادر از سیمین " با استقبال سرد رسانه های برخی جریان های سیاسی مواجه شد؟

شما در طول این بیست و چند سال گذشته تا به امروز ، که سینمای ایران این همه جوایز بین المللی را برده و تعداد این جوایز مدت هاست از مرز هزار گذشته است کدام رسانه دولتی را دیده اید که از موفقیت فیلمسازان ایرانی خوشحال شوند و جشنی بگیرد و شادباشی بگوند؟ وقتی کیارستمی نخل طلا گرفت، با برخورد خیلی سردی مواجه شد. جعفر پناهی هم که شیر طلایی ونیز را گرفت، با او هم همین طور برخورد کردند و...و...و... .

دلیل این برخورد سرد چیست؟

دوست ندارند دیگر ! دوست ندارند ، زور که نیست، دوست ندارند. " جدایی نادر از سیمین " مثل خیلی از فیلم های دیگر ربطی به وزارت ارشاد و دولت ندارد. البته خوشبختانه برای اولین بار، من دیدم که آقای شمقدری از " جدایی نادر از سیمین " دفاع کرد و پیامی هم داد و اظهار امیدواری کرد که این فیلم جایزه اسکار را هم ببرد. اما اصولاً این جور فیلم ها ربطی به دولت ندارند و موفقیت شان هم با استقبال مواجه نمی شود.

وقتی می گویم دولتی، منظورم این نیست که بودجه فیلم را دولت داده یا نه .  منظورم این است که فیلم به سفارش دولت ساخته شده باشد. " اتوبوس شب " یا " خانه دوست " عباس کیارستمی هم به یک معنا دولتی بودند؛ چون هزینه ساخت آن ها از سوی سیمافیلم و کانون پرورش فکری کودکان تامین شد. دولت سرمایه این فیلم ها را داد ولی آن قدر سعه صدر داشت که در محتوای آن دخالتی نکند. ولی کدام فیلمی بوده که به سفارش دولت ساخته شود و  توانسته باشد در جهان موفقیتی کسب کند؟

برخی به اصغر فرهادی ایراد گرفتند که چرا با آنجیلنا جولی دست داده ای و رفتار دیپلماتیک حکومت ایران را رعایت نکرده ای. نظر شما درباره این انتقاد چیست؟

اولاً اصغر فرهادی دیپلمات نیست که بخواهد رفتار دیپلماتیک حکومت ایران را رعایت کند. اما حالا که چنین کاری کرده، من پیشنهاد می کنم وقتی به ایران برگشت، به جرم این که با آنجلینا جولی دست داده  او را شلاق بزنند! اصغر فرهادی را به دادگاه ببرند تا معلوم شود که دست دادن با زن نامسلمان چند ضربه شلاق دارد. بعد شلاقش بزنند! این خیلی خوب است و تکلیف دیگران را هم روشن می کند. مجلس هم که تصویب کرده است مجازات آنتن ماهواره داشتن شلاق است. اساسا شلاق خیلی کارساز است و  همه مسائل را حل می کند ،‌تردید نکنید . به خصوص  شلاق زدن فرهادی دل بعضی ها را خنک می کند .

ارزیابی تان از موضع ابراهیم حاتمی کیا درباره " جدایی نادر از سیمین " چیست؟

حاتمی کیا زمانی فیلمساز محبوب من بود ولی الان برای من نه تنها محبوب نیست بلکه نامحبوب هم هست. به غیر از حاتمی کیا، شنیدم که مسعود فراستی هم افاضاتی فرموده اند. حرف این ها واقعاً چه اهمیتی دارد؟ فیلمی با این وسعت در جهان دیده شده و جهان را تحت تاثیر قرار داده است، بگذار دو نفر هم هر چه می خواهند بگویند. یکی نیست بگوید آقای حاتمی کیا! جنابعالی که خودت رفتی آلمان و فیلم ساختی و خود من را منقلب کردی و آن موقع بهت دست مریزاد گفتم . اگر فیلمت جهانی نشد به اصغر فرهادی چه مربوط است ؟

یعنی موضع حاتمی کیا را ناشی از حسادت می دانید؟

چیزی توی این مایه ها !  وگر نه اصغر فرهادی، کی در صف " سفارت خرس نشان " ایستاده است؟ فرهادی کدام فیلمش را برای فستیوال های جهانی ساخته است. فرهادی فیلم هایش را برای ایران ساخته است. " جدایی نادر از سیمین " در جشنواره فجر هم بیشترین جایزه را گرفت. اکرانش در ایران هم بسیار موفق بود و با استقبال مردم مواجه شد.

 اصغر فرهادی آدمی نبوده که فیلم ساخته باشد تا به فلان جشنواره برود. او فیلمی درباره دغدغه های شخصی خودش ساخته است. من این حرف را درباره آن یکی آقا می گویم که فکر می کند اگر دو برنده جایزه اسکار را وارد فیلمش کند، فیلمش اسکاری می شود. چقدر این رویکرد کوته بینانه است. شما باید دغدغه و زخم و خلاقیت داشته باشی تا فیلمت جهانی و اسکاری شود.

منظورتان از " آن یکی آقا " کیست؟

آن یکی آقا، آن یکی آقا است که امروز سبز است و فردا قرمز و پس فردا آبی و روز بعدش بنفش! با هر بادی که می وزد، رنگ عوض می کند. ما زمان شاه هم این تجربه را داشتیم که میلیارد میلیارد خرج کردیم ، کل هالیوود را و آنتونی کوئین را برداشتیم آوردیم ایران که فیلم جهانی بسازیم . آن فیلم ها نه در زمان خودش و نه حالا  در هیچ جا ، مطلقا هیچ جا حتی اسمی ازشان نیست . فیلم ها با تولید و پروداکشن گُنده ، گُنده نمی شوند. اصغر فرهادی " جدایی نادر از سیمین " را با همین دوربین های قراضه و امکانات نصفه  نیمه ای ساخت که در تولید همه ی فیلم های سینمای ایران استفاده می شوند.

برخی از فیلمسازان  قبلاً می گفتند فیلم های کیارستمی تصویری بدوی از جامعه ایران نشان می دهند و به همین دلیل با استقبال غربی ها مواجه می شوند. اما فرهادی در فیلم هایش تصویر بدوی از جامعه ایران ترسیم نمی کند و به محیط های شهری مدرن می پردازد.

دقیقاً . فضا و شخصیت ها و رابطه های " جدایی نادر از سیمین " کجایش بدوی است؟ آدم ها در آپارتمان زندگی می کنند و اتومبیل و ماشین رختشویی و سایر امکانات مدرنی را دارند که در همه جوامع مدرن وجود دارد.  

مسائل و دغدغه های شخصیت های فیلم فرهادی، مسائل آدم های شهری و مدرن بود.

بله. هیچ بدویتی در این فیلم نبود. اگر ترسیم بدویت دلیل جایزه گرفتن فیلم های کیارستمی بود، پس چرا " جدایی نادر از سیمین " جایزه گرفت. دلیل این جایزه گرفتن ها، نه پرداختن به بدویت که پرداختن به انسانیت است. پرداختن به عاطفه و جدایی است. دلیلش نشان دادن بچه ای است که نمی داند پدرش را انتخاب کند یا مادرش را. دلیلش نشان دادن آن پدری است که بیماری آلزایمر دارد و پسرش می گوید: " اون نمی دونه من پسرشم ، من که می دونم اون پدرمه. " این چیزهاست که بر مردم جهان تاثیر می گذارد.

عباس کیارستمی بیش از چهل سال پیش، " نان و کوچه " را ساخت که اولین فیلمش بود. کیارستمی " نان و کوچه " را با نگرش کاملاً متفاوتی نسبت به همه فیلمسازان جهان ساخت. او آخرین فیلمش یعنی " کپی برابر اصل " را هم با بینشی کاملاً متفاوت از همه فیلمسازان دنیا ساخت. اصلاً بینش ویژه عباس کیارستمی موجب موفقیت های او در دنیا شد، نه ترسیم تصویر بدوی از جامعه ایران.

کیارستمی البته پیشرفت و تکامل داشته اما پایه بینش کیارستمی به عالم و آدم، از ابتدا همین بینش ویژه بوده است.  اگر این آقایان منتقد این نکته را درک کنند و حسادت هم نورزند، دیگر چنین انتقاداتی را مطرح نمی کنند.

در ایران عموماً اقشار متوسط و مدرن جامعه ایران از " جدایی نادر از سیمین " استقبال کردند که نیروهای اجتماعی دموکراسی خواه جامعه ایران ارزیابی می شوند. این هم انگار در برخی از موضع گیری ها علیه " جدایی نادر از سیمین " تاثیرگذار بوده است.

جدایی نادر از سیمین، فیلمی است مربوط به طبقه متوسط جدید. اصغر فرهادی هم خودش عضو همین طبقه است. او درباره طبقه خودش فیلم ساخته است. اگر این فیلم تاثیرگذارتر از " رقص در غبار " است، علتش همین است که او درباره کسانی فیلم ساخته که آنها را به خوبی می شناسد.


مسعود بهنود هم در جایی نقدی بر اصغر فرهادی نوشت. حرف او این بود که اصغر فرهادی در مراسم گلدن گلوب می توانست  جملات عمیق تر و فکر شده تری بگوید و ای کاش از آن تریبون استفاده بهتری می کرد.

 بله، شاید اگر فرهادی مشورت می کرد، می توانست جمله بهتری بگوید. ولی به نظر من، همین جمله او هم خیلی خوب بود. او با همین جمله کوتاهش درباره " مردمی که صلح طلب اند "، خیلی چیزها را گفت. دمش گرم!     

 
ارسال به تلگرام
انتشار یافته: ۱۰۷۴
در انتظار بررسی: ۲۰
غیر قابل انتشار: ۹۷
داود
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
چقدر ما ایرانیها تحمل مخالف را داریم.برای خودمان باید متاسف باشیم تازه می خواهیم برای دیگران الگو هم باشیم
حامد-ازتبریز
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
من هم خوشحالم وتبریک میگویم وهم دست دادن یاندادن شان اصلا برایم مهم نیست..خوب..؟مبارکش ومبارکمان باشد ..ولی خدابه همه مان عقل داده ..چرافکر میکنید که هرکامنت منفی وناخوشایندوعوض به نوعی باید مربوط به تبریزی وغیره باشد؟..نمیخواهیدفکرکتید؟خب نکنید.ولی عصرایران مامانی شماهم شیطنت هایی داری....!!!
قلي
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
دست دادن با جنيفر مودبانه تر از دزدين 3000 ميليار د از ملت مي باشد
باربد
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
سلام
واقعا نظرات آقای پور احمد اسف ناک بود؛ فکر نمیکردم این قدر قرون وسطایی و ولنگرانه فکر کنن؛
هر چند نظر ایشان برای خودشان محترمه ولی بیانش تو یه مصاحبه خیلی دیگه ضایع بود؛
خدا بهشون ادب, دانش و تخصص در همه ی زمینه ها بده چون انگار خودشونو تو هر بحثی صاحب نظر میدونن؛
به هر حال:
دوستان, هنرمندان و همه ی آدم های شریف من به جای ایشان از شما عذر می خوام...
محسن
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
خدا پدر و مادر اون کسی رو بیامرزه که تونست به دنیا بگه "ملت ایران صلح طلبند" و کارشون از حکومت جداست.
سید رضا
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
از نظر من فیلم خیلی فمینیستی بود.
nana
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
زنده باد آقای پوراحمد و اصغر فرهادی و مرده با هرچی ادم بیمرام و حسود ! دردکشیده از درد مردم خبر داره فرهنگ و هنر ما با دست دادن با زن غیرمسلمان لکه دار نمیشود تو مملکت خودمان دختر و پسر ها در خفا خیلی کارهای خطرناکتر از دست دادن به نامحرم انجام میدهند. برای افکار قرون وسطی تان متاسفم واقعا لیاقت اصغرفرهادی بود بلکه بالاتر از این ها !
امیر
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
درود بر اصغر فرهادی، که نام ایران رو در جایی مطرح کرد که بواسطه عملکرد برخی افراد، نگاه نسبت به ایران، نگاه منفی، و...بوده است.
بارسلونا
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
فرهادی دوست داریم سبدسبد... دمت گرم که دست دادی
2t sefat
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
لیاقت بعضی ها همون اخراجی ها با فروش کذبش و پایان نامه است!
آخه از شما نظر خواستن؟
دین و ایمونه اصغر فرهادی به خودش مربوطه
اگه میگید فرهنگ ایران و ارزش های اسلام رو زیر سوال برد پس چرا هیچ رسانه خارجی علیهش نگفت؟
اگه شما این قدر شلوخش نکنید ارزش اسلام هم زیر سوال نمیره!
تنها کسی که ارزش خودشو زیر سوال میبره امثال شما و سلحشور هستید
د ج ع
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
لمس کردن زنان اهل کتاب که حکم لمس کردن زن مسلمان را ندارد وجایز است وقتی می خوان مخلفت کنن سواد رساله ایشان نم میکشد
ناشناس
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
اول اینکه جدایی نادر از سیمین فیلم زیبایی است .. دوم اینکه این فیلم برنده جشنواره فجری شد که تو همین حکومت برگزار شد.. سوم اینکه آقای فرهادی انسان وارسته و خوبی است و کراگزدانی برجسته . چهارم اینکه آقای حاتمی کیا نیز اگر بیشتر از فرهادی نباشد لااقل برای ما ایرانیها کمتر نیست .. حداقل در کارگردانی و انساندوستی و وطن پرستی .. و دست آخر هم اینکه آقای پور احمد خودش کجا کار است که به خود اجازه توهین به حاتمی کیای عزیز را داده .. از فدیم گفته اند اگر می خواهی معروف شوی بزرگی را لجن مال کن .. جناب پور احمد نه سخنانتان درباره مدونا و غیره ذره ای بوی فرهنگ ایرانی را می داد و نه اهانت به حاتمی کیا و نه بحث شلاقت که اصلا مطرح نبود .. اینا بازیها و چسبوندن خودت به بزرگمردی چون فرهادی دردی ازت دوا نمی کنه و محبوبیتی هم نمیاره ..
امد
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
هميشه بهترين بهترين مي ماند .درست مثل فرهادي عزيز
يه نفر
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
جناب كيومرث پو احمد. خيلي زود به قاضي رفتي تا مبلغين حرام بودن دست دادن با زن را محكوم كني. اول اجازه بده يه عده اي اين عمل را محكوم كنند بعد بيا اين حرف را بزن. به قول امام علي ع "كلمات را از مواضعشان تحريف مي كنند". شما آيا مي دانيد كه طبق حديث نبوي كسي كه به نامحرم دست بدهد دست بسته به جهنم وارد خواهد شد. شما هم مطمئن باشيد كه در اين كشور هيچ وقت كسي به خاطر دست دادن با زن محاكمه نخواهد شد و شلاق نخواهد خورد. تازه بر عكس من معتقدم مقام فرهادي بالاتر از آنجلينا است كه با اين زن دمي هم صحبت شود. شما به صحنه اي نگاه كنيد كه آنجلينا در يكي ازا فيلمها از حمام خارج و برهنه به طرف آسان سور مي دود. خوب اين يعني چه. يعني فاحشه يعني عمل فاحش. آن وقت بياييم و بخ خاطر آن كه يكي مثل ايشان دمي با او هم صحبت شده و به خاطر آن افتخار كند. امت مسلمان خيلي بالاتر از آن است كه يك فاحشه را هنرمند بداند. امثال آقاي فرهادي هم بروند و هر چه مي خواهند با آنجلينا جولي و مادوناي كه خود فاحشه ديگري است دست بدهند.
ستایش
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شدبه عشق
ناصر
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
عجبا نتیجه بحث اعلام میشه = کسب افتخار جای ثقدیر وتشکر وتبریک فراوان داره اما میتونست با دس ندادن فیلمی دیگر در شمار نامزدان جایزه قراربده فیلمی از ارزشهای اسلامی
ناشناس
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
حسود خودتان هستيد نه حاتمي كيا.البته به آقاي فرهادي تبريك ميگم خوشحال شدم.
رسول- اصفهان
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
در كشور من مردم با نفرت به صحنه بوسيدن دو عاشق نگاه ميكنند، اما با اشتياق براي صحنه اعدام جمع ميشوند ، زيستن با اين مردمان دردناك است
(( دكتر شريعتي))
yas
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
محمدرضا برو کشکتو بساب تو چیکاره ی مملکتی..اه اه
ناشناس
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
....!!!
ناشناس
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
چرا ما ایرانی ها همیشه متن رو میذاریم و به حاشیه می چسبیم؟
99٪ اونایی که اینجا نظر دادن به مصاحبه نظر ندادن به نظر دیگران عیب گرفتن آیا این حرکت ما درسته؟
چرا نمیذارید بقیه حرفشونو بزنن؟
هر کس نظری مخالف شما داشت باید تحقیرش کنید؟
علی
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
آقای فرهادی شمادر نزد ایرانیان مثل آرش کمانگیر و داریوش وکورش کبیر می مانی
آ
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
هر کسی مسئول رفتار خودشه.یکی از دلایل عفب ماندگی فرهنگی مردم ما اینه که دائم درحال سرک کشیدن در کار دیگران هستند.
حسادت نکنید.دوست داشتید تبریک بگید.نداشتید هم ساکت باشید.
ناشناس
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
ببینید میتونید فرهادی را هم از ایران فراریش بدین همه دارن میرن خاک تو سرتون تموم کنین دیگه
Reza
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
کوروش آسوده بخواب که نوادگان تو بر پرده نقره ای جهان حکمرانی میکنند .....

به احترام اصغر فرهادی
ناشناس
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901030000330
پاسخ ها
نونو
| |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
دلار 2100 سکه 1000000!خوب مسایلی مهم میشه که سرگرم بشید!!دیروز فرهادی امروز گلشیفته واسه فرداام بالاخره یکی پیدامیشه خدا بزرگه!!!!
میشناسیم
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
دم از انسانیت و آزاد اندیشی میزنید در حالی که اسلام تجلی انسانیت وآزادگی و کمال معنوی مادی انسانه. چون انسان رو به خدای بینهایت متصل میکنه
انقد آروغ روشنفکری نزنید.
جدایی نادر از سیمین و چهارشنبه سوری شاید مثل زندگی پر از خیانت و سیاه بعضی ها و اطرافینشونه که باهاش همذاتپنداری کردن یا اینکه عینک دودی زدن و جامعه رو فقط سیاه میبینن
اگه انسانیت را میشناسید یه فیلم درست و حسابی از 300هزار "ایرانی" باغیرتی که عشق به مذهب و کشورشون رو با خونشون امضا کردن بسازید. البته مطمئنم بلد نیستید چون الکی دم از وطن میزنید و "نفستون" یعنی خودتون براتون مهمتر از هرچیز دیگریست.
خوبه آنجلینا جولی و فرهادی باهم سنخیت دارن و بایدم باهم دست بدن. یکی عوامل فرهنگی سی آی ای. ودیگری دانسته یا ندانسته تکه ای از پازل نابود کردن فرهنگ ایران.
کاش میفهمیدید که هورا کشیدن دشمنهای قدیمی ما برای یکی از ما یعنی چی!! جالبه
پاسخ ها
مهدیه
| |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
جا داره که از اون کامنت بالاییه که هفت هزارتا منفی گرفت هم بیشتر منفی بگیری.
شما حتما فیلمایی مثل اخراجیها رو فیلم درست حسابی می دونی!
خدا شفات بده.
تعقل
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
دست دادن فرهادی واقعا خودش را خراب کرد فرهنگش را خراب کرد دینش را خراب کرد(اگر مسلمان باشد)
اگر شما به خدا اعتقاد دارید خدا گفته با زن نامحرم دست ندهید
در ضمن فیس بوک کلمه ای انگلیسی است و ورود کلمات خارجی به فارسی با هر س یا ث ای نوشته میشود(در دفاع از اولین کامنت)
امیدوارم جدایی نادر از سیمین اسکار را هم به خود اختصاص دهد البته بدون زیر پا گذاشتن قوانین اسلام
پاسخ ها
امید نیک
| |
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
دوست گرامی وقتی برای پارسی نویسی یک کلمه انگلیسی از ث استفاده میشه که اون کلمه به th ختم بشه مثل north یا both ولی برای کلمه Face از س استفاده میکنند چون صدای تلفظ این کلمه با س همخوانی داره نه با ث

در مورد دست دادن با زن نامحرم هم حکم دست دادن با زن نامحرم غیرمسلمان در اسلام چیز دیگریست بسیار متفاوت از انچه که در مورد زن نامحرم مسلمان حکم شده

میتونید از سایت مرجع تقلیدتون استفتا بگیرید
ناشناس
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
باید به اطلاع دوستان مسلمان برسانم که دست دادن مرد مسلمان با زن اجنبی (نامسلمان) اگر به قصد لذت نباشد گناه محسوب نمیشود. این را میتوانید از یک روحانی مطلع بپرسید.
ناشناس
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اقای پور احمد !
چدایی نادر از سیمین فیلم قشنگی است و با آن حال کرده ایم خیلی خیلی هم همگی خوشحالیم از چهانی شدن آن ولی شما هم خونسردیتان را حفظ کنید بد نیست!حاتمی کیا فیلمساز پردغدغه یست و نظر خودش را دارد حال اگر من و شما با آن مخالفیم دلیل اینچور اظهار نظر که نمیشود.
خونسرد باشید اقا !
ناشناس
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
عصر ایران....
وقتی داشتم نظرات رو میخوندم خیلی تعجب کردم .وقتی میبینی یه عده هستن که افکارشون بقدری پوسیده هستش که بوی تعفنش همه جا رو گرفته!
mahan
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
حالا خوب شد دستشو بوس نکرد!!!!
ندا
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
خیلی جالبه ماهنوز تو مستحبات گیر کردیم کاری را با تمام وجود انجام دادن ونتیجه گرفتن ویک جمله عالی در وصف یک صفت خوب از همه ماها گفتن.خیلی عالیه که به جای اینکه به افتاب نگاه کنید به نوک انگشت خیره میشوید. من به آقای فرهادی وهمه اونهایی که در این فیلم زحمت کشیدن خسته نباشید میگم ایول واقعا خوشحالم واقعا افتخار میکنم
ناشناس
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
"مدونا - که مولانای ما را به جهان شناسانده است" خدايا اگر مولانا بدونه كه مبلغ كارهاش هنر پيشه مجله وزين "پلي بوي"! هست چه نظري ميده؟
ناشناس
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
man be onvane 1 irani eftekhar kardam
رجا
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
عمو كيومرث سلام
اي كاش آقاي فرهادي جايزه اسكارش را بصورت نمادين هم كه شده تقديم فرزند شهيد احمدي روشن دانشمند ايراني ميكرد تا دنيا عبرت بگيرد و اي كاش آنجليا جولي هم در اين كار مشاركت ميكرد تا برد جهاني آن تأثير گزار باشد و صداي نسل علمي و دانشگاهي ما به دنيا برسد
حجت
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
يكنفر بنام فرهادي با چند دقيقه و بدون استفاده از جملات تكراري آقايان، ايران و ايراني را يك ملت با فرهنگ- صلح دوست - فهيم -و آشنا به تمامي زواياي اجتماعي (همان چيزي كه خدا در قرآن كريم بكرات به امت سفارش كرده) و امام راحلمان نيز توصيه نموده كه بايد در صحنه باشيم. به جهان معرفي كرد. حالا با دست دادن با چند نفر كه نبايدرفتارمان مثل طالبان باشه.
حاجی
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اصغر فرهادی فقط و فقط یه کارگردان و فیلمسازه اینو بفهم و فقط به کاری که کرده و فیلمی که ساخته نگاه کن و درباره فیلمش نظر بده تو چیکار به این داری که به انجلینا دست داده اون باید اون دنیا جواب بده تو چرا حرص میخوری. اصغر اقا فیلمی ساخته که مدونا اون بالا میگه ایران و فرهادی میگه مردم صلح طلب ایران. شعور و کار بزرگی که این اقا کرده قابل ستایشه
ناشناس
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
فرهادي افتخار ايران زمين
ely
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
تبریک به آقای فرهادی عزیز
احساس شخصی من موقع حضور افتخار آمیز ایشون افتخار بود به وجود گرانبهاشون
خدایا به همه ی ما اقبال , استعداد و پشتکاری در حد فرهادی نصیب کن حتی اگه مجبور شیم با اجنبی نامحرم دست بدیم!!!
حکایت این دوستان که گیر دادن به دست دادن فرهادی از اون حکایاته تاریخیه!!کی گفته که مسلمانه ایشون اصلن چیکاره اعتقادش داریم ..... عزیزان در دین هیچ اجباری نیست والا خوده خدا گفته!!!
عصرایران اگه نذاری نظرمو میرنجم
ناشناس
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
ادم چخ قدر حقیر که دست دادن با یه ... غربی نشونه روشن فکریش باشه
ناشناس
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اونوریا فرهادیو حامیاشو الت دست کردن اینام باورشون شده شاهکاری به دنیای هنر تقدیم کردن
الانم نشستن اونور به ریش شماها میخندن که انقد ... وساده وجوگیر هستین
حمید
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
ادبیات اقای پور احمد در انتقاد از منتقدان آقای فرهادی بهتر از آنها نیست.
ناشناس
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
من نمیدونم ما ایرانی ها چرا اینقدر 1 یا 0 فکر میکنیم چرا متعادل نیستیم چرا یا اینور بوم یا اونور؟؟؟ بعد ادعای وطنم که داریم..والااا
علی
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
سلام تبرکات بنده را پذیرا باشید
احمد 16
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
من-تو -او-ما-شما-ایشان جهان را پورنو میبینیم.وای برماایرانیان متفاوت ازدنیا!
ناشناس
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
آقای پور احمد از گلشیفته چه خبر؟به راستی تو در کدام فرهنگ بزرگ شده ای. و از سینما به چه چیزی می خواهی برسی. من لخت شدن زنان ایرانی را تماما و بی کم کاست تقصیر شماها روشنفر های بی فکر و خود باخته می دانم . اگر مردی چاپ نکن؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
خیلی کوته فکری، همه چیز را به همه چیز ربط نده هموطن.....
ناشناس
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
قدرت تبلیغاتی غربی و بازی کردن تو زمین دشمن ، تو 278 نظر منتشر شده عصر ایران مشهوده ...
همینکه بخاطر تفاوت عقیده ای به جون هم افتادیم و همدیگه رو یزید و معاویه و ... نام میبریم ، نتیجه‌ای هست که دشمن دنبالشه.
اون هم در حالتیکه ، یه ایرانی ( هر چقدر هم خوب و با ایمان ، یا بلعکس ) یک جایزه جهانی رو که در جهان بسیاری از قدرتهای سینمایی به دنبالش هستند رو از آن خودش میکنه و ما اینجا دنبال پیدا کردن لشکر معاویه و ایجاد اختلاف و ... هستیم.
باریکلا باشه به ما ، که حد اقل وقت بحث و گفتگو یا دعوا و مرافه رو نمیدونیم.
كردو
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اونايي كه نظر منفي دادن همشون حسودن و بي‌سواد.
درود آقاي فرهادي
ناشناس
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اقای پور احمد !
چدایی نادر از سیمین فیلم قشنگی است و با آن حال کرده ایم خیلی خیلی هم همگی خوشحالیم از چهانی شدن آن ولی شما هم خونسردیتان را حفظ کنید بد نیست!حاتمی کیا فیلمساز پردغدغه یست و نظر خودش را دارد حال اگر من و شما با آن مخالفیم دلیل اینچور اظهار نظر که نمیشود.
خونسرد باشید اقا !
امید
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
کسانی که نظر می دهند و تمام نکته های مثبت و حرفهایی که ایرانیان را طالب صلح معرفی می کند را نادیده می گیرند و فقط به دست دادن فرهادی با یک زن خارجی ایراد می گیرند که مسلمانی ما را زیر سوال برده به این نکته نیز توجه کنند:
تنها حیوانات را که فاقد شعور هستند به دلیل اینکه توانایی مرز بندی نر و ماده در بین آنها وجود ندارد در قفس های جداگانه نگهداری می کنند که مبادا به هم تعرض کنند .انسان حیوان نیست، این افکار را از ذهن خود دور کنید.شرمندگی ما زمانی است که این حرفهای عجیب و غریب را بر زبان می رانیم و باعث می شویم که دیگران به شعور ما بخندند.آخر یکی نیست بگوید در آن هیاهو و بین آن همه جمعیت مگر کسی که دست می دهد قصد لذت دارد که مسلمانی ما زیر سوال رفته باشد.مگر پزشک مردی که جان یک نفر را در مقابل دوربین های تلویزیونی نجات می دهد از تماس دستش با بدن بیمار قصد لذت دارد که مسلمانی اشت زیر سوال رفته باشد.شما اگر روزی زنی را که در خیابان سکته کرده و در حال مرگ است به ماشینت برده وبه بیمارستان برسانی بیشتر مسلمانی کرده ای یا اینکه منتظر باشی زنی از راه برسد و تا آن لحظه هم زن جان بسپارد مسلمانیت پربرجا بوده است.در کدام حالت مردم بیشتر از تو راضی خواهند بود و البته در کدام حالت خداوند هم از کار تو خوشنود خواهد شد.
بس است دیگر.از بین این همه موفقیت که برای ایران کسب شده که شاید هزاران مقاله نمی توانست این چنین نام ایران را بر سر زبانها بیندازد آنگاه ما گیرمان همین شده که چرا فرهادی با یک زن دست داده است.
ناشناس
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
مشکل ساختاری مردم ایران فرهنگ روستائی تنگ مظری است که مانع هر پیشرفتی در کشور گردیده است. همه صرفاً دنیال خراب کردن وضعیت دیگری هستند تا شاید خودشان ترقی کنند. بنابراین این حسادت ها همان طرز تفکر جامعه روستائی است که گریبان این ملت را گرفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
تو خیلی بیجا می کنی فرهنگ صداقت و سادگی روستایی رو زیر سوال می بری. زود عذرخواهی کن.
ناشناس
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
واقعا باید به این هنر مند افتخار کرد نه این که بزنید تو سرش...
سوده
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اين فيلم بسيار معنوي بود واون كارگر عليرغم بي پولي وفلاكت حاضر نشد دروغ بگويد براي مال دنيا
واينه ارزش واقعي اين فيلم
تشكر از سازنده اون
حامد
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
علی از تهران محشر گفتی :

اگر سلحشور که از فیلمنامه دیگران بی اجازه استفاده می کنه مسلمانه

و فرهادی نامسلمان، ترجیح میدم راه فرهادی رو برم
مسعود
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
سلا به همه من فقط یک سوال دارم اگه جایزه آقای فرهادی با ارزشه و غربیها قصد سوء نداشتند چرا بعد از جایزه فرهادی به یک سگ جایزه دادند آیا این واقعا تحقیر ملت ایران نیست خواهش میکنم به دور از سیاسی کاری یک جواب قانع کننده به من بدین که من هم بتونم به این جایزه به عنوان یک ایرانی افتخار کنم
ناشناس
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اصغر فرهادی مایه مباهات مردم ایران هستی
M.S
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
فرهادی اگه همینجوری ادامه بده مطمئن باشید اون دنیا با هلی کوپتر از رو پل صراط ردش میکنن یکم سطح فکرتونو ببرید بالا,اصلأ به ما چه که اون -فرضأ- گناه کرده مگه ما خداییم که تنبیهش کنیم؟مطمئن باشید شمارو تو قبر اون نمی خوابونند..
ناشناس
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
دمش گرم
مجتبي
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
(اون نمی دونه من پسرشم ، من که می دونم اون پدرمه).همين يك جمله انساني ارزش هزار جايزه را دارد.در ضمن مولاناي ما را مدونا جهاني كرد يا شهرام ناظري؟ كمي هم انصاف خوبه.
خبرنگار
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
آقایون عصر ایران! یه سوال داشتم شما که هر اتفاقی می افته سریع تو بوق و کرنا می کنین و ازش یه یادداشت می نویسید پس چرای افتضاح خانوم فرهانی رو کار نمی کنید؟ این هم از مصادیق سانسور خبریه از نوع روشنفکری؟!!
منوچهر
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
عجیبه که روزاهای تعطیل تعداد منفی ها به موفقیت فرهادی خیلی کم میشه اما در عوضش روزهای کاری خیلی زیاد دقیقا بر عکس آرای مثبت.
این نشون میده که دوستان مخالف همه از سر کارشون رای منفی میدن.اونوقت این محل کار کجاست؟؟؟؟؟؟؟ما که نمیدونیم.
خوش فکر
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
نه من میخوام بدونم هرکس میاد تو ایران باید حتما"عرف ایرانو رعایت کنه وروسری سرش کنه و... اما توی کشور های دیگه ازاین غغغغللللتتتت ها نکنن .بابا فکراتونو عوض کنید اسلام اینطوریام نیست
ناشناس
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
عصر ایران خیلی کلکی نمیشد روی تیتر این خبر در صفحه اصلی یک عکس ساده از فرهادی بذاری که یکوقت کسی اشتباه برداشت نکند از طرفی مگر انتقاد حتی از اسطوره ها گناه و جرم حساب میشود؟ من به جوایز ارزنده این فیلم و اقای فرهادی افتخار میکنم اما واقعا از فیلمهای ایرانی که به بدختی و وطلاق و کوچه های دلگیر و تنگ و کهنه ایران میپردازند خسته شدم هر چی فیلم از نیویورک دیدم از ساختمانهای بلند و چراغانی و ماشینهای تمیز بوده است گرچه در خود خیابانها و پارکهای نیویورک که قدم میزنی پر از فقیر و دزد و اشغال و ترافیک هست نمیشه فیلمسازان بزرگ ایرانی کمی بزرگی خودشان را در نشان دادن زیباییهای ایران بکار ببرند نظر شخصی من این است اگر یک فیلمساز توانست یک جایزه دست چندم از یک کشور کوچک ببرد با نشان دادن زیباییهای ایران و ایرانی باید صد بار بهش بیشتر افتخارکرد چون طبع غربیها برای فیلمهای ایرانی الان معلوم شده هر چی ایران را فقیر تر و مردم ایران را غرق در مشگلات بیشتر نشان دهند فیلم از نظر انها موفقتر است یکموقع میشه از ایران هم یک فیلم مثل ترمیناتور که از پیشرفت دنیای غرب نشان میدهد موفق شود
ناشناس
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
با سلام احسنت و هزاران درود بر این فرد فرهیخته سینمای ایران که بازبانی رسا روشنگری می کند .آفرین بر آقای پور احمد .
سعيد
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
عصرايران مرگ توپخش كن!
اقامحمدرضا فقط بدون تمام بدبختيهاو دزدياي هزارميلياردي واقتصاد محشرمون بخاطراينه كه افراد افراطي اي مثل حضرتعالي در تصمیم گیری ها نقش دارند. دم همتون گرم
namazi
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
1- خوندن همین کامنتها هزار بار از خوندن کیهان بهتره .
2- اگر در این کامنتها مردم به هم اهانت می کنند به این علته که نگذاشتند ما ملت حرف زدن با همدیگر رو یاد بگیریم .
3- ادبیات گفتگوی تمدنها متعلق به مردی است از تبار مردم ، ادبیات خس و خاشاک خواندن مردم از آن کیست ؟
4- فرزندان ما و شما امروز به آقای اصغر فرهادی بیشتر علاقه دارند یا به آقای حسین شریعتمداری ؟
5- در پاسخی دیگر به عبارت فحاشی مردم بیکار به یکدیگر نظر شمارا به این فرمایش دردانه خلقت رسول گرامی و عظیم الشان ص جلب می نمایم (( مردم هر عصر و زمانی به حاکمان آن عصر و زمان شبیه ترند تا به پدر و مادرشان .

در خاتمه با احترام به تمام اظهار نظرهای هموطنان عزیزم و احترام و ارادت و تعظیم به بیانات شرافتمندانه جناب آقای پوراحمد ، موفقیت آقای فرهادی را به تمام ملت فرهیخته و آزاد منش ایران همیشه عزیز تبریک عرض می کنم .
ناشناس
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
از قزاز معلوم خانه استاد با آن سرما در ایران است و ایشان احتمالاً برنامه را از طریق ماهواره نگریسته است ، چیزی که باید ممنوع باشد و ما از آن محروم هستیم !!!
سعید
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
درود بر اصغر فرهادی هوررراااا
ناشناس
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
خیلی" الّافین " که این چرندیات رو میخونین ونظر میدین
ناشناس
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
ای کاش جولی رو بغل می کرد اونوقت دیگه واقعا بعضیا دو برابر بهش افتخار میکردند
مهدی از زاهدان
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
سلام خیلی حال کردم وقتی یه ایرانی جایزه گلدن گلوب روبرد خدا اصغرفرهادی روخیربده
ناشناس
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
عصری جون این منفی ومثبت هاتون خیلی باحاله هر نفر می تونه صد تا بزنه
یاسر
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
درود بر اصغر فرهادی که صلح طلبی ایران را به جهانیان معرفی کرد.منتقدان فرهادی از جمله (ف.س)سناریو دزد هستند
اميد
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
متاسفانه آقاي فرهادي با كساني دست داد كه اربابنش در روز روشن در خيابانهاي شهرمون دانشمندانمان را ترور كردند و اصغر آقا التماس كرد كه ما عاشق صلحيم
با اين تفكر زود باشد كه يانكيها بر اجسادمان ادرار كنند
ناشناس
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
میخوام صادقانه یک اعتراف بکنم!من قبلا از این فیلم بدم می اومد (به خاطر دعواهای سیاسی اطراف آن)ولی بعد از اینکه صحنه ی پرسش و پاسخ زن و مرد در دادگاه رو دیدم و پاسخ مرد به این سوال زن"که چرا در حالی که پدرت آلزایمر داره و تو را نمیشناسه،میخوای از اون نگهداری کنی؟"رو شنیدم که میگه اون نمیشناسه ولی من که میدونم پسرشم،به کارگردان احسنت گفتم که اینچنین پیام انسانی تمدن عظیم ایران اسلامی رو به جهانیان رسونده.بی شک این دیالوگ ها برای این فیلم یک موفقیت بزرگ پدید آورده هر چند نقد هایی هم بر آن وارد است.
ناشناس
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
عصر ايران خدا وكيل اين آخرين نظر كه به نام ناشناس درج شده ،خيلي تابلوه ! يعني مسخره تر ازاين ميشود ؟! والسلام عليكم و رحمت الله ! و 29 دي ماه المبارك !! واقعأ خجالت آور است ، البته اگر تا والسلام .... را درج ميكردي و آين عبارت مزخرف دي ماه المبارك را نمينوشتي هم باور پذير ميشد كه پيام يك روحاني است و اشكالي هم نداشت روحاني باب طبع شما هم پيدا ميشود ! و هم اينقدر مسخره و موهن نميشد .
محسن
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
ما که نفهمیدیم ای عصر ایران عزیز شما کدوم طرفی هستید

و اینکه شما با امثال بهنود چیکار دارید ؟

و اینکه اگر یه کم دقت کنید می بینید اکثر این نظرات رو یک نفر نوشته

ما هم که نظر دادیم نذاشتید

اگر صحبت حالگیری باشه ما هم بلدیم حالتون رو بگیریم

در ضمن جواب آقای پور احمد رو هم خیلی منطقی خواهیم داد

و البته جواب کسانی رو که با دیدن اهدا جایزه گریه کردند

در ضمن وزارت خارجه امریکا هم تبریک گفتند ، جناب وطن پرستا
davood
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
تبری نبوده ونیستندیک میگم هزاران هزار بار به فرهادی که پیام مردم ایران را به گوش جهانیان رساند ودمت گرم آقای کیومرث پوراحمد که وجودش را داشتی وحرف دل مردم را گفتی تا امثال حاتمی کیا ها بدانند که ...
علی
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
داش دمت گرم حال دادی به مولا
محمد
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
ايشون از نظر هنر سينمايي با معيار هاي خاص يك برنده اما از نظر اعتقاد و فرهنگ يك بازنده
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
شما در جایگاه کرام‌الکاتبینی؟
ناشناس
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
كيا مرتب ميگن نرخ بيكاري تو مملكت ما بالاست ! كيا هي مرتب ميگن دولت در ايجاد اشتغال نا توان است ! سر عصر ايران سلامت !! ببينيد با اصغر فرهادي و جايزه گلدن نميدونم چي ، چگونه خيل عظيمي از بيكارا رو سر كار گذاشته !! اشتغال از اين هم بهتر ؟! در صفحه صفحه اين ساست وزين خيل مردم بيكار به جان هم انداخته شده اند ! البته آقاي كيومرث پور احمد هم اين روزها كار خاصي ندارد ، يعني اصلأ كاري ندارد كه در مكاني سرد تشريف دارند ! بله اين خيل آدمهاي سركاري سايت وزين عصر ايران ،كامنت ميگذارن ! يكديگر را نوازش ميكنند ! براي يكديگر خط و نشان ميكشند ! وخوب اغلب هم كامنت ها حالت فحاشي به خود ميگيرد !! چه اشكالي دارد در يك سايت وزين فرهنگي هنري سياسي تبليغاتي ، عده اي از سر بيكاري كمي هم به يكديگر فحاشي كنند ! به هر حال ما كه نميدانيم ! اصلأ عقلمان به اين حرفها قد نميده كه بفهميم اخذ جايزه گلدن نميدونم چي توسط آقاي اصغر فرهادي نه فقط ارزش فحش دادن و فحش خوردن را دارد ،بلكه ارزش آنرا هم دارد كه تعداد قابل توجهي از موافقان و مخالفان اين رويداد هنري همديگر را تيكه و پاره كرده و به سينه قبرستان بفرستند ! خداييش تعداد صفحات سايت عصر ايران كه به بهانه هاي مختلف به اين موضوع اختصاص داده شده و تعدا كامنت هاي مخاطبين را بشماريد و با آن تعداد از كساني كه نظرات مثبت !! و يا منفي !!داده اند (البته اگر واقعي باشد ) به هر حال اينها را با هم جمع كنيتد و ببينيد در دنيا ملتي از ما بيكار تر و سركاري تر وجود دارد ؟! واقعأ شرم آور است توسط يك سايت مثلأ ارزش گرا يك چنين بساطي راه بيافتد و مردم به جان هم بيافتند و به هم توهين كنند و به يكديگر فحش بدهند و انگار هيچ مشكل ديگري در مملكت نيست الا موافقت و يا مخالفت با موفقيت اصغر فرهادي !! والله به خدا نه سينه چاك دادن براي اخراجيهاي سه قلو ي ده نمكي و نه گريبان جر دادن وفرياد كشيدن براي جدايي نادر از سيمين اصغر فرهادي ، هيچيك كار عاقلانه اي نيست و يك ريال فايده مادي و معنوي ندارد ! اين دو فيلمساز به يمن فضا سازيهاي سياسي رسانه ها به در آمد هاي چند ميليارد توماني دست يافته و به نان و نوايي رسيدند ، آنوقت يك عده ......... تو سر و كله همديگر ميزنند ، كه چي ؟ كه مثلأ افتخار نصيبشان بشود !! به خدا اينها را از سر دلسوزي گفتم ، گرچه اميدي به انعكاس آن ندارم و فكر ميكنم خودم از همه سر كاري تر شده ام ،
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
نمره انشاء: صفر
ناشناس
| |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
احسنت واقعی را باید به تو گفت
احســــــــــــنت
جدا مدت ها بودن مطلبی با این بار ارزشمند و عمیق در عصر ایران نخوانده بودم
سعیدازتبریز
| |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
آق ناشناس شما چقدر چیز فهم بودین ما مردم بدبخت خبر نداشتیم!!!
آنانکه میدانند میدانند که درد اصلی جامعه ما همین چیزاست وآنانکه نمی دانند بدانند.
ناشناس
| |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
آره والا به خدا راست میگه این همه هیاهو برای چیه دست اصغر فرهادی درد نکنه
ولی اینقد آبو تاب دادن به این قضیه باعث میشه
یادمون بره که چه بلایی داره سر اقتصاد مملکتمون میاد چه فاجعه ای با این نوسان قیمت دلار و سکه ممکنه برامون رخ بده بخدا کمتر از سونامی نیست
ناشناس
| |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
واقعا که تو از همه بیکارتری
محمد
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
سلام
اگر در پشت ساخت فيلم منظوري خاص نباشد(صرفا هنري باشد) واقعا برنده شدن جايزه جاي تبريك و خوشحالي دارد و من هم تبريك ميگم و تشكر ميكنم
و مسئله دست دادن كسي با طرز تفكر من رو ازرده مي كنه
بنده هم تبريك خود و هم ناراحتي خود را به ايشون اعلام مي دارم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
شما زیاد به خودت فشار نیار. راضی نیستیم به تبریک شما با این حالتان به خدا!
ناشناس
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
لیاقت شلاق رو هم نداره
عصر ایران که مدعی وشعار تحمل رو میدی بر ببین سایت صراط تمام نظرات موافق و مخالف رو انعکاس میده نه مثل تو که حتی یه نفر هم مخالف نداری واقعا.........خودتی
ناشناس
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اسلام فقط برای دیپلمات های ما هستند که دست ندهند افکار وحمایتهای ضد ارزشی امثال شما گلشیفته را تشویق به این فحشا ها میکند باشد که در قیامت با گلشیفته محشور شوید ودر آنجا شلاق بخورید
پاسخ ها
الیاس
| |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
نه عزیزه برادر...منم با این که با اسلامه زورکی مخالفم اما کاره فراهانی رو قبول ندارم...شرمم میاد که بهترین بازیگره زنی بوده که همیشه دوسش داشتم....اما اگه جایی دست ندادن با یه خانومی که دستش طرفه تو درازه در بینه افرادی که ذهنشان مسموم از نسبتهایه بد به ایران و اسلامه میتونه به تمسخر اسلام منتهی بشه...کمی روش فکر کن....خدا میگه ایا برابرند انها که نمیدانند و انها که میدانن..از دین جلوتر حرکت نکن
ناشناس
| |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اینا که اسلام رو به عنوان دین در نظر نمیگیرن که!
ناشناس
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
لو داد که پای ماهواره نشسته بوده
فردا می ریزن ماهوراش رو جمع می کنن.
ایرانی
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
من از دست ایشان خیلی ناراحتم؟
واقعاً جای تاسف است که یکی به ایرانی بودن ما افتخار می کند و ما را به دنیا معرفی می کند ولی ما ناراحت می شویم
ناشناس
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
سلام . اولا بياييد تميز صحبت كنيم و به هم فحش نديم . من ادعايي در مورد دين و ايمان خودم ندارم . يه سوال دارم . كاري هم به ساير كامنتها و سياست ندارم. هركي پيرو عقل و منطقه جواب بده . اومديم همين فردا آخرين منجي كه مورد تاييد تمامي اديان الهي است ظهور كرد . آيا سينماي فعلي جهان مورد تاييد ايشان است يا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
دزدیهای چند میلیاردی کشور ما مورد تایید امام زمان ع است ؟ ریا کاریها چطور ؟ دین فروشیها چی ؟ اعتیاد جوانان ما چی ؟خیلی چیزها مورد تایید خدا و اهل بیت نیست .
ابوذر
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اشکال اینجاست که دین را کرده ایم چماق وهر جا کم میاریم یا عقده ها گلومونو میگیره چماق را بالامی بریم .حتی گاهی از سرندانم کاری ودست پاچگی تو سرخودمان فرود میار یم.یکی نیست بپرسه کدام مرجع دینی گفته کار فرهادی برای دست دادن در چنان اجتماعی گناه است؟برید مطالعه کنید.دست ندادن در چنان محیط وفضایی حمل بر بی نزاکتی وعقب ماندگی میشه وموجب وهن دین وازاین جهت لطمه اش بدین بیشتره.
ناشناس
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
در آخر باید بگم اکثریت نشانه حقانیت نیست !!

امیرالمومنین علی علیه السلام هم با اینکه همه میدونستن حقه ولی به روی خودشون نمیآوردن و همیشه مولای ما در برابر اکثریت این جاهلین بود !!

امیدوارم راهتون رو پیدا کنین وگرنه خدا به داد ما و این کشور برسه که یه آدم ... رو چی حساب میکنیم !
امیر
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
شده فضای روزای قبل از انقلاب 57. اون روزا کسی حق نداشت در مورد انقلابیون حرف منفی بزنه.اگه کسی همیچین کاری می کرد مث اینجا یه عالم منفی می گرفت فقط چون مخالف نظر عمومیه. بابا انقد افراط و تفریط هم خوب نیست. اینم می گم که زیاد منفی نخورم ( زنده باد اصغر فرهادی)
ناشناس
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
کوروش کجایی ببینی ملت ایران چقدر بدبخت شدن که مساله زندگیشون شده دست دادن یه مردی با یه زنی.
ناشناس
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
همه ساکت فرهادی بیخود کرد با جولی دست داد به عنوان یک مسلمان تمام
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
یعنی چه همه ساکت ؟
پس فقط شما مسلمان هستید ؟ این مسلمانی است که به بقیه بگویید ساکت؟ والا که این مسلمانی نیست.
ناشناس
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
آقا من ساعت 10.15 تو این خبر اومدم پست های طرفدار آقای فرهادی با اختلاف فاحش مثبت گرفته بودن. ساعت 11.45 هم اومدم دیدم بله، یه سری از دوستان بصورت کاملا جوشیده اومدن منفی پرکردن! کار و زندگی ندارن یعنی اینا؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
نه!
ناشناس
| |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
آره عجیبه
ناشناس
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
باسمه تعالی

فرهادی عزیز! هم فیلمت و هم مراسم اعطای جایزه ات را دیدم. از اینکه دل مردم ایران را شاد کردی از تو سپاس گزارم.

والسلام علیکم و رحمت الله

اسم و امضا محفوظ

29 دی ماه المبارک 1390 خورشیدی
ناشناس
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
باسمه تعالی

فرهادی عزیز! هم فیلمت و هم مراسم اعطای جایزه ات را دیدم. از اینکه دل مردم ایران را شاد کردی از تو سپاس گزارم.

والسلام علیکم و رحمت الله

اسم و امضا محفوظ

29 دی ماه المبارک 1390 خورشیدی
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
عصر ایران دیگه داری از حد می گذرونی
امیرعلی
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
باید فرهادی نجیلیا جولی را صیغه موفت کنه تا مشکلی برای یازگشت فرهادی پیش نیاد!!!
مرتضی
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
حتی اگر خود شخص آقای فرهادی به مسایل شرعی پایبند نیست مشکلی نداره و به کسی مربوط نیست(همانطور که در دین اسلام هم آمده که اجباری در دینداری برای کسی نیست) ولی چون نماینده یه کشور مسلمان بود اگه دست نمیداد خیلی احساس بهتری داشتیم. بالاخره کشور ما به عنوان یک کشور اسلامی شناخته شده است.ولی خوب واقعا کار سینماییش عالی بود و افتخاری شد برای کشور. باز سعی کرد وجهه مردممون رو تو دنیا بالا ببره نه مثل بعضی ها وجهه دین و مملکتمونو خدشه دار بکنه!! امیدوارم این موفقیت ها بیشتر ادامه دار باشه البته در کنار نشان دادن بیشتر استقلال و هویت ایرانی و اسلامی مردم کشورمون
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
نعل و میخ اضافی لازم ندارید؟
ناشناس
| |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
ایشون نماینده کشور نبود...
ناشناس
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
5900
239
پاسخ
ایشان هم یکی از فرهادی بدبخت تر و وطن فروش تر است


آقای عصر ایران! آیا این رکورد نیست؟ یک کاربر نزدیک 6000 منفی گرفته؟؟ تیترش کنید
بدون مرز
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
واقعاً متأسفم بخاطر طرز فکر بعضی از دوستان،بنده خدا این همه زحمت کشیده برای کشور افتخار کسب کرده بجای اینکه از ایشون تشکر و قدر دانی بشه دوستان میان میگن چون دست داده باید اعدام بشه،
همه اینها نشانه تنگ نظری و جهالت برخی از دوستان هست.واقعاً همچین کسانی از اعراب دوران جاهلیت هم جاهلترند.
مگر شما مسؤل رفتار دیگران هستین؟
هر وقت تو ایران این کار رو انجام دادن و این گناه کبیره رو مرتکب شدن شما مجازاتش کنید.
جا داره به آقای فرهادی تبریک بگم
تعداد کاراکترهای مجاز:1200