صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۲۱۷۸۵۹
تعداد نظرات: ۲۰۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - 06 June 2012

صدا و سیمای ایران ، وکیل خود خوانده و رایگان مردم اروپا ؟!

عصر ایران - طی روزهای گذشته برگزاری جشن شصتمین سالگرد تاجگذاری ملکه انگلیس سوژه اخبار و گزارش هایی شده است که در صداوسیما به آن پرداخته می شود.

صداو سیما در برنامه های مختلف خبری با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در انگلیس به هزینه " هنگفت " برگزاری این جشن و دیگر هزینه های خانواده سلطنتی اشاره کرده و تلاش می کند این نکته را به بینندگان و شنوندگان خود گوشزد کند که مردم انگلیس غرق در مشکلات اقتصادی هستند در حالی که دولت و خاندان سلطنتی انگلیس بدون توجه به این مشکلات با برگزاری جشن های پر هزینه ، هزینه های سنگینی را بر دوش مالیات دهندگان انگلیسی تحمیل می کنند.

برای این منظور صداوسیما با انعکاس برخی اظهار نظرهای مخالفان جمهوریخواه و حتی مردم عادی انگلیس تلاش دارد تا صدای مخالفان نظام سلطنتی انگلیس را برای بینندگان ایرانی انعکاس دهد.

پر واضح است که انعکاس مساله ای همچون پر هزینه بودن مراسم و انتقاد برخی از مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی انگلیس برای یک رسانه که با اصول حرفه ای به فعالیت می پردازد می تواند به عنوان زاویه ای از واقعیت یک خبر یا حادثه مورد توجه باشد و اگر رسانه ای که بر مبنای اصول حرفه ای به فعالیت می پردازد در انعکاس اخبار این چنینی به این زاویه از خبر کم توجهی کند قطعا گزارش جامع الاطرافی را به بینندگان خود ارایه نکرده است و از این بابت انتقادی بر صدا و سیما نیست ؛ اما نکته در این است که :

1- صداوسیما یک زاویه از خبر را به عنوان تمام زوایای آن حادثه یا خبر به خورد بینندگان خود می دهد و از انعکاس دیگر ابعاد و زوایای حادثه خودداری می کند که این کار از لحاظ اصول حرفه ای "اطلاع رسانی استاندارد" نیست بلکه "تبلیغات رسانه ای " محسوب می شود.

2- صداوسیما سیاستی یک بام و دو هوا را دنبال می کند و در حالی که از انعکاس بسیاری از مشکلات و مسایل مشابه داخلی کشور خودداری می کند اما با بزرگ نمایی مشکلات در دیگر کشورها تلاش می کند تا مشکلات داخلی کشور را خفیف جلوه دهد .

در مشکلات مشابه داخلی ، از آن جنس خبرها و گزارش هایی که از دیگر کشورها به عنوان مسایل و مشکلات مردمی پخش می شود در صداوسیما کوچکترین انعکاسی نمی یابد.
صدا و سیما که نام "رسانه ملی" را یدک می کشد ، باید بازتاب دغدغه های ملی باشد و مردم بتوانند صدای واقعی خود را از آن بشنوند و خویشتن را در آن ببینند نه این که از صبح تا شب ، فقط ، "به به و چهچه" از داخل ببینند و بشنوند و دردهای دیگران را نظاره کنند.

مگر صدا و سیما با مردم محروم انگلیس و یونان و فرانسه و ایتالیا و آمریکا و دیگر بلاد قرارداد همکاری دارد که دردهای آنان را فریاد می کند؟ و مگر متولیان صدا و سیما در میان مردم ایران زندگی نمی کنند که کمترین انعکاس دردهای مردم ایران در رسانه ملی خودشان است؟!

3- صداوسیما تلاش دارد حتی با بزرگ نمایی مشکلات اقتصادی و اجتماعی در دیگر کشورها در تبلیغات غیر مستقیم به بینندگان و شنوندگان ایرانی این گونه القا کند که مشکلات آنها در مقایسه با مشکلات مردم دیگر نقاط دنیا (حتی در کشورهای مرفه) قابل توجه نیست و یا حداقل مشکلات آنها نیزمشابه مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم دیگر نقاط دنیا است.

4- وقتی صدا و سیما ، تمام هم و غمش این باشد که مشکلات دیگر کشورها - از مشکل زباله ها در فلان شهر ایتالیا تا گرانی بنزین در فلان ایالت آمریکا - را انعکاس دهد و از مردم خودمان غفلت نماید ، رسانه هایی که واقعاً درد مردم ایران را ندارند ، از این خلأ استفاده می کنند و وکیل و وصی مردم ایران می شوند.  مسوولیت این میدان دادن ها نیز با مسوولان صدا و سیماست.

و نکته پایانی و هشداری این که : با ادامه چنینی روندی دیر نخواهد بود که صداوسیما مخاطبان عوام خود را نیز همچون مخاطبان نخبه و آگاه و تحصیلکرده از دست بدهد چرا که "همه حقیقت را برای همیشه نمی توان از نظرها پنهان داشت."

ارسال به تلگرام
انتشار یافته: ۲۰۲
در انتظار بررسی: ۳۷۸
غیر قابل انتشار: ۲۲۱
ناشناس
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
1 - " اطلاع رساني استاندارد" لازم به ذكر است خود بي بي سي در خصوص اين خبر چنين استانداردي را رعايت نكرد و شروع به "به به و چهچه " گفتن از ملكه انگلستان كه شصتمين سالگرد تاج گذاري ملكه و فدايي دانستن ملكه از ديد مردم پرداخت ....؟!

2 - " سياست يك بام و دو هوا" وقتي كه مديران رسانه بجاي مديران ارتباطات ،مديران سياسي هستند چنين مي شود....كه هر خبري و يا برنامه اي را با ديده سياسي مي نگرند نه با منطق رسانه اي

3 - تمام همكاران شاغل در صدا و سيما "رسانه ملي " از بطن اين جامعه مي باشند و هستند هر چند شايد بعضي از مسئولين به خاطر مشغله كاري و شرايط خاص شان در قرنطينه كاري خودشان قرار مي گيرند امّا همكاران اين رسانه با يك حقوق كارمندي و مشكلات اقتصادي را بهتر از من و شما درك مي كنند ( با توجه به حيطه رسانه اي و تماس هاي مردم و درخواست هايشان) اما سئوال اينجاست چرا پرداخت نمي شود....؟! و يا چرا نمي خواهند پرداخت كنند ....؟! شايد برنامه هاي زيادي در اين زمينه بصورت محرمانه تهيه مي نمايند و به اطلاع بعضي از آقايان ميرسانند ...؟!

4 - شما تصور كنيد برايتان چند بخش نامه كلي برسد كه در آن بيان شود با توجه به شرايط فعلي هدفمندي يارانه ها و تحريم ها هر گونه پرداخت به مسائل اقتصادي را به نحوي تحت شعاع قرار مي دهد تا خداي نكرده مورد سوء استفاده معاندين نظام واقع نشود چگونه مي توان به اين گونه مسائل در اين رسانه كه منتسب به نظام است پرداخت نمود ....؟!

5 - در سيستمي كه هيچ كسي مسئوليت و عواقب ندانم كاري خود را بر عهده نمي گيرد و سعي در خالي نمودن دوش خود از مسئوليت خود مي شود (مثل سرعت اينترنت) و ديگران را مقصر جلوه دهد حال با اين وضع اگر رسانه ملي به اين گونه موارد پرداخت نمايد و خداي نكرده مشكلي در اين سيستم به وجود بيايد به جاي پرداختن به ايراد كار و سيستم و بر عهده گرفتن مسئوليت خود در قبال عدم تحقق برنامه اش به خاطر ضعف مديريتي يا سيستمي و يا ... تمام كاسه و كوزه ها را بر سر اين رسانه ملي خواهند شكست و مقصر اين رسانه مظلوم و گمنام خواهند دانست.

6 - هر چند خود اين حقير خيلي به اين موضوع شما معتقد هستم اما زماني را كه با خود خلوت مي نمايم به اين نتيجه مي رسم.
محسن
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
اینها همه به کنار توهین به شعور مخاطبین رو هم بهش اضافه کنین
ناشناس
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
asre iran to ham namayadegi engelis va BBC ro ghabool kardi.

hala masalan yek naghde elmai kardi.

baba jange tablighati hastesh.

vaghti ke bbc va digar sheypoorchihaye oon mardom mosalmoon ro va dolat ro bembarane tablighati mikonand va hatta khode asre iran ham bi tasir az bbc nist.
mikhahi seda va sima dast be hamchenin barnamehai nazane.

irland va scotland va gheyre hame mokholefe nesame saltenati dar engelis hastand.

hatta agar mokhalefane nezame saltenati dar engelis 10 nafar bashe seda va sima hagh dare oon ro neshoon bede.
هم وطن
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
واقعا به نکته مهمی اشاره کردین،اگه واقعیت های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی به سانسور خبری تبدیل بشن،فرصت خوبی برای رسانه های بیگانه تا از آب گلالود ماهی بگیرند.
احمد حصار
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
خلاصه اخبار (مخصوصا شبکه خبر):
همه جای دنیا وضع بدتر از ایران است
خواهش میکن اکسپت لطفا!
ناشناس
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
حالا ک همه هستین بیاین یه پولی جمع کنیم بلکم مشکلات اقتصادی اروپا رو ما حل کنیم
ناشناس
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
من که دیگه سه ساله که اصلا رسانه ملی را دیگر نگاه نمی کنم.
جواد
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
مگه رییس جمهور محترم نگران مشکلات اقتصادی اروپا نیستند؟ خب چه اشکالی داره؟ صدا و سیما هم نگران مشکلات مردم مفلوک و فقیر اروپاست دیگه؟ ما که تو کشورمون مشکلی نداریم که صدا و سیما بخواد انعکاسشون بده! اگر هم مشکلات کوچکی باشه، همش کار غربی هاست!
saman
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
عصرایران دمت گرم
محمد
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
اگر میدونستیم ایران و مسئولانش اینقدر دلسوز هستند و به فکر سایر مردم جهان حتما در اروپا به دنیا می اومدیم.

در ضمن ما صدا سیما نمیبینیم خیلی وقته.
ناشناس
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
مرغ همسایه غازه
کور خود و بینای مردم
احسان
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
من یه زمانی خیلی اخبار صدا و سیما رو دنبال میکردم ولی الان به هیچ وجه ماهواره هم ندارم باهش مخالفم هر ماه کلی هزینه میکنم تا اخبار از لابه لای سایتهای پیدا کنم ممنون تلحیل بسیار عالی و زیبا بود
محمد رضا
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
مدیران کشور پیشنهاداتی برای رفع مشکل بحران اقتصادی جهان دارند ولی هیچ راهی برای رفع مشکلات مملکت خودمون ندارند
ناشناس
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
نکته ای که وجود دارد این است که مسئولان صدا وسیما اینگونه گزارش ها را به حساب جنگ رسانه ای می گذارند در حالی که خبر گزاری های غربی همچون بی بی سی میلیونها بیننده فرا مرزی و جهانی که خارج از انگلستان منبع خبری خود را بی بی سی قرار می دهنددارند در حالی که صدا وسیما با این شیوه مخاطب فرا ملی که هیچ مخاطب داخلی را هم روز به روز از دست می دهد! لطفا انتشار دهید و اگر می شود مقاله از این زاویه بنگارید.
ناشناس
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
احتمالا"صدا و سیما با صداو سیمای کره شمالی پیمان اخوت بسته !همه چی آرومه من چقدر خوشحالم!
ناشناس
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
وقتی اخبار صدا وسیمای « میلی» را گوش می کنی این تصور بهت دست می ده که تمام دنیا در گیر مشکلات اقتصادی و تظاهرات و درگیری و قتل و آشوب و دزدی است اما ایران کشور گل و بلبل و بدون مشکل است ما که خیلی وقته اعتمادی به اخبار صدا و سیما نداریم
بهر حال تحلیل جالبی را ارائه دادید متشکرم
ناشناس
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
خیلی وقت است که صدا وسیما مخاطبانش را از دست داده ولی مانند کبک سرش زیر برف است
ناشناس
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
تلویزیون ایران در دنیا بیشترین تشابه را با تلویزیون کره شمالی دارد.
شاهین
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
من بعد از اخبار 20:30 به فامیل که تو اروپان زنگ میزنم مبگم پاشن بیان ایران !!!! نمیدونم اون بد بختا چه جوری تو فرانسه زندگی میکنن ! اونجام شد جای زندگی ! بدون یارانه ! بدون کارت سوخت ! خاک تو سرشون
ناشناس
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
سه ساله که از تلویزیون ملی فقط و فقط اذان رو میبینیم.
ناشناس
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
عصر ایران، بمان. بمان. همین.
رستم
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
صداو سیما کانال چنده؟
اسماعیل
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
من کسی بودم که اخبار را در چندین نوبت نگاه می کردم و خانواده به من می گفتند چقدر اخبار گوش می دهی چند وقتی که دیگر اخبار گوش نمی دهم و اخبار تلویزیون را گوش می دهم حالت تهوع به من دست میدهد و تلویزیون به ندرت نگاه می کنم و ..............
ناشناس
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
صدا و سیما = کاسه داغ تر از آش
حميد
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
چيزي كه بايد همه ما توجه كنيم اينه كه كشورهاي غربي شايد در شبكه هاي فارسي زبانشون مثل صدا سيماي خودمون يكطرفه مسائل داخلي ايران را پوشش بدن و بقولي سياه نمائي كنند. اما در شبكه هاي داخلي خودشون ابدا خبري نه مثبت نه منفي از ايران پخش نمي كنند. اصلن براشون مهم نيستيم- يا اينجوروانمود ميكنن-. در حاليكه رسانه هاي ما دم بساعت خبراي اونا را بخوبي و مفت و مجاني پوشش ميدن.
كار ديگه از نبليغات رسانه ايي گذشته، شبيه كل كل هاي كوچه بازاري هم شده. مثلن اگه يه روز گربه اوباما با سگ كلينتون شاخ به شاخ بشن، رسانه ميلي ما اين موضوع را بعنوان جنگ قدرت در كاخ سفيد! با آب و تاب فراوان پوشش و اطلاع رساني ميكنه. اينه كه ديگه همه دادشون دراومده از اين مسخره بازي و الا تبليغات رسانه ايي(=جنگ رواني) حد و حساب داره.
مهران
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
حقوق های کلان برنامه های اعصاب خرد کن
توی فلستین یک نفر دماغش خون بیاد چند روز و چند ساعت خبر پخش میکند /ولی در این مملکت امن امانه ما باید از رسانه های خارجی بفهمیم در ایران چه خبره!!
امید
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
درود بر نویسنده و درود بر عصر ایران
ناشناس
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
عالي بو د
تو ايران مشكل اقتصادي ميشه ميگن تحول اقتصادي همين مشكل تو اروپا رياضت اقتصادي
هميشه باهاتيم عصر ايران
مرتضی
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
من هم با شما در مورد اینکه صداو سیما اخبار داخلی رو فقط با به به و چه چه پخش می کنه و مشکلات مردم و رو انجور که هست پوشش نمی ده موافقم اما واقع بین باشیم درسته صدا و سیمای ما فقط اخبار منفی کشورهای اروپایی و آمریکا رو پخش میکنه ولی خدا وکیلی اونا هم اخبار سرتاسر منفی از ایران به مخاطباشون ارائه می کنند و چه بسا در سیاهنمایی صدا و سیمای ما منصف تر از اوناست
ناشناس
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
من اگر نیکم اگر بد تو برو خود را باش
هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت
ابراهيم
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
صدا و سيما فقط به درد هواشناسي مي خورد و بس
پاسخ ها
علی
| |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
بخدا هواشناسی شم بدرد نمیخوره
همیشه اشتباه میگه
ناشناس
| |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
اونم که ی خط در میون اشتباه
ناشناس
| |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
مطمئنی؟!!!
ناشناس
| |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
به درد همین کار هم نمی خوره ! پیش بینی سایت یاهو همیشه واقعی تر از صدا و سیما بوده !!
بودجه سازمان صدا و سیما به تنهایی به اندازه بودجه یک کشور کوچک است. پول مفت , نظارت هم بی نظارت . نتیجه همین می شود دیگر .
احسان
| |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
منفي دادم چون خداييش به اين دردم نميخوره
دو هفته پيش اعلام كرد شمال بارون مياد از گرما پختيم
ناشناس
| |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
به اون دردم نمي خورره
ناشناس
| |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
اون رو هم اشتباه میگه
فقط کلاه قرمزی
ناشناس
| |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
آخه بدبختی اینجاست که اونم درست نیست
دی:
ناشناس
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
صدا و سیما در یک خبر عجیب اعلام کرد که ارزش بورس توکیو از 10 تیلیارد دلار به یک تیلیارد دلار کاهش یافت. عوام ترین مخاطب میتواند بفهمد که منظور خبر کاهش 90درصدی بورس پایتخت ژاپن در یک روز است. احتمالاً خبر سونامی سال گذشته تازه به گوش برادران صدا و سیما رسیده است!!!
ناشناس
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
عصرایران زیاد حرص نخور
ما دیگه خیلی وقته رسانه دولتی ایران نمیبینیم
علی
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
"دیر نخواهد بود که صداوسیما مخاطبان عوام خود را نیز همچون مخاطبان نخبه و آگاه و تحصیلکرده از دست بدهد"
تا همین الان فکر می کنی کم از دست داده!؟
تو هر خونه ای پا میزاری 24 ساعت ماهواره روشنه عمو جان کجای کاری؟؟؟
ایرانی
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
باور کنید الآن حدود بیش از یکسال است که اصلا تلویزیون ایران نگاه نمیکنم
و اعصابم نیز راحت است
نمازی
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
جانا سخن از زبان ملت ایران گفتی .
آقای ضرغامی اگر شک دارد به پشت بام منزلش مراجعه و دیشهای همسایه های مکتبی خود را بشمارند.
ناشناس
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
حرف دل مارو زدی
مهدی
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
درود بر شرفت عصر ایران

هرچند هیچ تاثیری نداره
ناشناس
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
خداییش دمت گرم عصر ایران
حسام الدین
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
قابل توجه صدا و سیمایی ها و البته همه ما:ما نیز روزی تاریخ می شویم، امید که نام مان در زمره خوبان باشد!!! "آرزو بر جوانان عیب نیست."
سید علی
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
با سلام
خسته شدیم! اما چه کنیم !
تابحال دقت کردید که خبرهای ه ما از امریکا پخش می کنیم شامل چه چیزهایی هست؟ یا تو مدرسه دانش آموز اسلحه کشیده و یا آتش سوزی عظیمی رخ داده که مهار نمی کنند و یا طوفان زده و یا .......
بابا نخواستیم از امریکا نگید !!!!
از سیاستش می گید کافیه !
از طرفی اینکه مردم اروپا و امریکا به شرایط افتصادی حاکمشون اعتراض می کنند خوبه !
خوب اونوقت اگر در داخل باشه چطور ضد نظام میشه ؟
ناشناس
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
عوض گله ندارد.چراکه بی بی سی مشکلات مردم ایران را پوشش می دهد و صداوسیما مشکلات انگلیسی ها را!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
حق داری ناشناس جان!! از نوشتن ضرب المثلت فهمیدم از کدوم قشری!! ........
رضا
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
خیلی عالی بود!! واقعاً حرف دل ما را زدید!!! روزی نیست پای تلویزیون ایران بنشینیم و در آن خبرهای متعددی از اوضاع بد اقتصادی اروپا و سایر کشورها نشنویم. آدم این جوری واقعا خیال می کند که خودش در بهشت زندگی میکند و در ایران هیچ فقر و فلاکت و گرانی و بدبختی وجود ندارد!!!! آنوقت انتظار دارند بی بی سی و voa و امثال آنها را نبینیم!!! واقعا دمتون گرم!! از این دست تحلیل های جالب بیشتر توی سایت خبری خوبتون بزارید. خیلی ممنونم از شما
ناشناس
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
بی بی سی وقتی در مورد اخبار جشن 60 سالگی سلطنت ملکه انگلیس می گفت، نظر مخالفان را نیز نشان داد. نظرسنجی ها نشان میدهد که بیشتر انگلیسی ها دوست دارند این نهاد حفظ شود.
به هر حال ملکه انگلیس در حکومت دخالتی ندارد و نظام مشروطه هست.

صداوسیما باید دو طرف قضیه را ببیند و همواره سعی کند حداقل در ظاهر، بیطرفانه خبر بگوید.
علی
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
خداخیرتان بدهدکه منعکس کننده نظرمردم شدید.
مهدی
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
خیلی وقته ما را از دست داده، شما یا خبر نداریر یا نمیخواهید به روی مبارکتان بیاورید.
mrshariat
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
اين مطلب به عنوان يک تلنگر مناسب است. ولي براي تاثيرگذاري نياز به پيگيري و درج سلسله​وار اين​گونه مطالب است تا شايد مسوولان صدا و سيما قدري براي مخاطب خود شعور قائل شوند
حسن
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
دقیقا درسته.
hossein
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
مشكلات داخلي و خارجي هر دو بايد بيان شود
ناشناس
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
آفرین
ناشناس
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
گل گفتی ولی چه فایده!
ناشناس
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
دستت درد نکنه عصر ایران آدم مطالب شما رو می خونه هز می کنه ، درسته که ما صدا و سیما درست و حسابی نداریم ولی شما رو داریم
omid
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
گل گفتی
ناشناس
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
یعنی دمت گرم عصر ایران احسنت احسنت احسنت
علی ر
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
جانا سخن از زبان ما می گویی
یکی
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
و اینست رسانه میلی ....
ناشناس
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
عصری جون مگه تو هنوز تلویزیون ملی نگاه میکنی؟؟؟
ناشناس
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
اين حرف ها واسمون تکراري شده اما باز خدا خيرت بده. صداي ما کمه به جايي نميرسه .. صداي تو بلندتره، هرچند صداي بلند هم بي تاثيره
ش ه ر ا م
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
مگر صدا و سیما با مردم محروم انگلیس و یونان و فرانسه و ایتالیا و آمریکا و دیگر بلاد قرارداد همکاری دارد که دردهای آنان را فریاد می کند؟ و مگر متولیان صدا و سیما در میان مردم ایران زندگی نمی کنند که کمترین انعکاس دردهای مردم ایران در رسانه ملی خودشان است؟!
س: مگر قرارداد ندارد؟
ناشناس
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
کو گوش شنوا . خانه از پایبست ویران است
ناشناس
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
عالی بود.
ناشناس
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
جالبه تو اخبار میگه که تو اروپا فروش "اوراق قرضه" دارند و بدبخت شده اقتصادشون - بعد از همون اخبار کلی تبلیغ میکنه برای "فروش اوراق مشارکت" .... و تو خود بخوان ....
ناشناس
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
مگر انتظار دیگری هم دارید؟! گردنش کلفت است!
ناشناس
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
مگه تو ایران مشکلی هم هست ؟!
ناشناس
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
واقعاً یه جوری شده که اخبار صدا و سیما قابل پیش بینیه: پیشرفت و سازندگی و خوبی و خوشی در ایران و فلاکت و بدبختی و رکورد و ... در خارج!
omid
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
دمت قیژ، خوب نوشتی. خوشمان آمد.
ناشناس
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
آفرین بر نویسنده آزاده این متن
غم این خفته چند خواب در چشم ترمان میشکند...
حسین
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
چیزی که شما الان داری میگی را ما خیلی وقته که فهمیدیم برا همین خیلی وقته که از پیریز کشیدیمش. ولی باز هم تشکر که دیگران هم آگاه می کنید.
خشن
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
جالب اینکه گزارشگر ایرانی در استودیویی در قلب لندن یکی از مخالفان حکومت سلطنتی را فراخوانده و تمام ارکان سلطنت را به شکل زنده زیر سوال می برد، بعد دوستان اظهار می کنند که در غرب خبری نیست و آزادی نیست و ... حالا فقط فرض کنید که این اتفاق در یکی ! از کشورهای خاورمیانه اتفاق بیفتد...
ناشناس
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
مرسی....
ناشناس
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
همه ما این و خوب می دونیم که خیلی وقته که مخاطبانش رو از دست داده!
ehsan
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
دمت گرم حرف دلمو زدی......
ناشناس
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
مشکلات اروپا کم نیست! صرف 6 ماه نسبت یورو به یوان از 8.7 رسیده به 7.6!! شما هم شدید وکیل رایگان دول اروپایی هه هه
مهدی
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
انان که خواب هستند را می شود بیدار کرد اما هرگز انان را که خود را به خواب زده اند نمی شود بیدار کرد نمیشه ولی اگه بشه چی میشه ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
بسیار خوب بود از قدیم گفتن مرغ همسایه غاز چه بد باشه چه خوب
ناشناس
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
اخه تو کشور ما کسی بیکار نیست، تورم نداریم، مشکلات اقتصادی نداریم،اختلاس سه هزار میلیاردی نداریم ......این اتفاقات فقط تو اروپا و امریکا اتفاق می افته
ناشناس
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
وقتی رئیس جمهور محترم نگران اقتصاد اروپاست ، صدا و سیما هم می شود وکیل مردم شان !!!
حسن
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
احسنت به اين قلم . اميدوارم گرفتار قلم شكنان نگرديد.
اردی
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
تحلیل خوبی بود.
ناشناس
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
همين الانشم فكر كردي به جز بعضي از سريالا كسي تلويزيون مي بينه؟ خدا شاهده چند وقت پيش تو يه مهموني جوونا داشتن خبراي اخبار ساعت 9 رو مسخره مي كردن و قاه قاه به ريش گوينده خبر مي خنديدن!
ايراني
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
با تشكر از تحليل خوبتان اميدواريم مسئولان صداوسيما كه در مقابل مشكلات!!! تمام دنيا احساس مسئوليت مي كنند كمي هم دغدغه مشكلات مردم خودمان را دشته باشند در عصر اطلاعات نمي شود واقعيت ها را آنطور كه دلمان بخواهد انعكاس دهيم.
ناشناس
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
همین امر دو مورد رسانه های غربی هم صادقه
چرا بی بی سی به جای رسیدگی به مشکلات مردم انگلیس دایه مهربانتر از مادر برای ما ؟
رسانه های آمریکایی هم جای خود دارند
ناشناس
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
چقدر خوب بود صدا وسیمایی داشتیم با مردم راحت بود و مردم با رسانه ملیشان راحت بودند
ناشناس
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
ببين خبرنگاران ايراني چه راحت از صحنه هاي تظاهرات فيلم برداري ميكنن كسي هم باهاشون كاري نداره... مقايسه كن با ايران !!
ناشناس
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
خیلی وقته بیننده هاشو از دست داده.
ناشناس
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
صدا و سيما فقط براي بخشي از مردم اخبار پخش ميكند و عملاً بقيه بويژه قشر تحصيلكرده را فراموش كرده و يا اصلا به حساب نمي آورد.سياستگذاران اين نهاد هنوز باور نمي كنند كه ما در دهكده جهاني به سر مي بريم و نمي توان اخبار را پنهان كرد.
ناشناس
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
صداو سیما باید پوشش خبری داشته باشه نه اینکه خبر را پوشش بده !!!!!
پوشش خبری گزینه ای و مصلحتی در شان رسانه ملی نیست
ناشناس
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
همین الان هم صدا و سیمای " میلی " بخش زیادی از مخاطبان خود را از دست داده است.
گواه این حرف بنده ، تعداد بسیار زیاد دیشهای ماهواره است که از در و دیوار شهر آویزان است.
ناشناس
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
دمت گرم
کیه که گوش کنه
ناشناس
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
واقعا اين طور خبر چندش آور شده
فرزند شهید
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
چطور این همه شبکه ضد انقلاب صبح تا شب به نظام مقدس جمهموری اسلامی که ثمره خون هزاران شهید است دروغ می بندد، صدای شما در نمی آید حال که صدا و سیمای خودمان کمی از مشکلات آنها را هم منعکس می کند تا آن تصویر رویایی که از غرب طی سالها در ذهن ایرانیان شکل گرفته واقعی شود داد از نهادتان بلند شده.
صدا و سیما اشکالات زیاد دارد اما این یک کار آنها اتفاقا درست است.
شما بهتر است به فیلمهای سینمایی هالیوود نگاه کنید تا ببینید در خیلی از فیلمهایشان چگون درباره فرهنگ و تمدن ایران دروغ به خورد مخاطب می دهند
ناشناس
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
واقعا حرف دل ما را زدی .دیگه خیلی وقته اخبار ایران را نگاه نمی کنم
حامد
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
احتمالا صدا سیما-بخوانید رسانه میلی- محل تامین بودجه اش از جیب مردم محروم خارج تامین میشود نه مردم ایران!
ناشناس
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
در ضمن کلی از مردم انگلیس با این جشنها دارند حال می کنند حتی شبها هم پشت درب های کاخ باکینگهام به سر می برند برای اینکه یک لحظه از لحظات رو از دست ندهند. بعد صدا و سیمای ملی ما کی این گونه خبرها رو هم برای مردم پخش می کنه؟
ناشناس
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
والا به خدا هر وقت از این دست خبرارو می شنوم منم همینو می گم
ناشناس
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
ابادان و خرمشهر هنوز گاز ندارن در حالی که منبع گاز واسه ایران هستند یه گزارش ۵ دقیقه ای لازم دارن .اقایون واقعا پولی که به عنوان حقوق می گیرین حلالتون ای با غیرت های وطن پرست!!!!!
موسي
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
همان صداوسيما که تصنيف هاي با معناي حافظ سعدي وساير تاريخ ادبيات که توسط خوانندگاني چون سراج مختاداباد شجريان و...را به اراجيف بي پايه پاپ و...جايگين نموده واينده درخشاني را درانتظار خواهد بود ايادشمنان قسم خورده ميتوانستند با صرف هزينه هاي گزاف به اينجا برسند
میلاد
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
از مطلبی که نوشتید واقعا ممنونم خیلی عالی بود
ناشناس
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
فكر كنم اصطلاح "فاجعه ملي" بهتر گوياي وضعيت كنوني "رسانه ملي" باشد.
ناشناس
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
کو گوش شنوا
سالهاست که صدا و سیما این کار را می کند
تعداد کاراکترهای مجاز:1200