صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۵۴۹۵۳۴
تعداد نظرات: ۵۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۷ تير ۱۳۹۶ - 18 July 2017

یک بام و دو هوای محافظه کاران؛ از مینو خالقی تا تتلو

این که کاری به گذشته افراد ندارند و به راحتی می پذیرند که او توبه کرده است، رویکرد مناسبی است ولی آیا این رویکرد، فقط شامل اصولگرایان است و اگر کسی،حتی تتلو، به صف محافظه کاران پیوست، پاک و منزه می شود.
عصر ایران ؛ جعفر محمدی - زمانی که مینو خالقی، منتخب مردم اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی را از ورود به مجلس بازداشتند، در توجیه کارشان گفتند که عکسی از او دارند که حجاب بر سر ندارد و حتی آن عکس را نیز در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

به همین سادگی، کسی که توانسته بود رأی مردم را بگیرد، به اتهام این که در سال های قبل، عکسی بی حجاب داشته، رد صلاحیت شد و از نمایندگی موکلانش باز ماند.

زمان زیادی نگذشت که خواننده ای که در ادبیات رسمی، "غیرمجاز و زیرزمینی" خوانده می شود، به دیدار کاندیدای اصولگرایان در انتخابات رفت و به صف ابراهیم رئیسی پیوست.

در واکنش به این دیدار، عکس های سابق این خواننده که با دختران بی حجاب و مشروب و در وضعیت های غیر متعارف با هنجارهای رسمی منتشر شده بود، بار دیگر در شبکه های اجتماعی بازنشر شد و نوشتند که کار محافظه کاران اصولگرا بدانجا رسیده که برای جذب رأی دست به دامن تتلو شده اند.

گذشت و رئیسی هم رأی نیاورد و بعدها درباره دیدارش با تتلو ، از این که عکس های او را بازنشر ( و نه نشر اولیه) کرده بودند ابراز تاسف کرد و این کار را حرام بیّن خواند و با توبه کار خواندن تتلو گفت که او تاوان داده است.

چند روز پیش نیز، تتلو در جشن خبرگزاری فارس (بخش فارس پلاس) حضور پیدا کرد، در صف اول و کنار افرادی چون حمید رسایی و عزت الله ضرغامی نشست و از او تقدیر کردند.

البته این که کاری به گذشته افرادی حتی در حد تتلو هم ندارند و به راحتی می پذیرند که او توبه کرده است، رویکرد مناسبی است ولی آیا این رویکرد، فقط شامل اصولگرایان است و اگر کسی ، حتی تتلو، به صف محافظه کاران پیوست، پاک و منزه می شود و اشاره به گذشته اش، "حرام بیّن" ولی اگر کسی از جناح مقابل، دست از پا خطا کند و مثلاً در یک مهمانی خانوادگی، عکسی بی حجاب داشته باشد، نه توبه ای برای او متصور است و نه صالح برای بهره مندی از حقوق اجتماعی اش.

اتفاقاً بر عکس جوی که علیه همراهی اصولگرایان و تتلو راه افتاده، معتقدم که همراه ساختن همه مردم از تتلو گرفته تا دیگران و چشم پوشیدن بر زندگی خصوصی مردم، کاری است عقلانی و منطبق با حقوق شهروندی افراد، اما آنچه داد مردم را درآورده، تبعیض و یک بام و دوهوایی است که محافظه کاران و هر که خدمت شان کند را یک سو می دانند و شایسته برخورداری از همه مواهب می شمارند و بقیه ملت را در سوی دیگر و شهروندان درجه دو!

 
ارسال به تلگرام
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۹۳
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
الان دیگه با این کارهاشون باید خطاب بشند افول گرا نه اصول گرا
محمد
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
عصری جان واقعاگل کاشتی.
ناشناس
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
درسته ملاک ظاهر نیست اما هر کدوم از ماها تا ی چیزی رو قبول نداشته باشیم یا دوست نداشته باشیم انجام نمیدیم در نتیجه از روی ظاهر کامل نمیشه درون ادمارو خوند اما کمی نشان از شخصیتشون داره
ناشناس
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
بازم نصیحتت می کنم وقتی از چیزی سر در نمی آری الکی تحلیل نکن برای دنیا وآخرتت خوب نیست.......
ناشناس
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
تتلو در حد یه جک هم نیست... به قول معروف keep calm and we are quene:relaxed:
دلسوز
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
دلم برای شما اصولگرایان واصلاح طلبان میسوزه که امثال تتلو شمارو بجان هم انداختند، واقعا که....
ناشناس
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
بعضی اصولگراها با بها دادن به تتلو دارن تیشه به ریشه خودشون می زنند.
رک گو
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
من تا حالا یه اصلاح طلب که هر رو از بر تشخیص بده ندیدم ، عصر ایران چرا همش تحلیل های آبکی؟؟؟
علی
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
ببین با کیا شدیم 96 درصد !
علی
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
عالی. زدی تو برجک اصولگرایان
م ل
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
آخه چه ربطی داره اگر تتلو کاندید نمایندگی شد و تائید صلاحیت شد بنویسین برای اون سمت شغلی تائید صلاحیت نشده موضوعات رو به هم ربط ندین
اهل القرآن
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
توبه به معنی بخشیده شدن گناه نیست. آن را آمرزش می نامند. توبه یعنی بهتر است بیش از این گناه نکنیم. عذاب سر جای خود. هم برای مینو خالقی هم مقصودلو. هر دو را هم باید به مردم شناساند تا مثل ایشان نشوند.
مهران
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
استدلال جالبی است برای توجیه ولش کن از قیمت مرغ و گوشت و پیاز و سیب زمینی و تحریم جدید و دستگیری برادر رئیس جمهور چه خبر ؟ موضوعات اصلی رو ول کردی امروز سه تا مقاله برا تتلو نوشتی خیلی باحالید
ناشناس
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
اصلا رسایی و ضرغامی کنار تتلو نشستن که دیده بشن اینا این تیپ ادم هستن.
ناشناس
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
اینایی که میگن تتلو نماینده مجلس بشه یعنی قبول کردن که جریان اصولگرایی انقدر حقیر شده که مجبور هستند گزینه هایی مانند امیر تتلو را به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود در لیست وارد کنند.
ناشناس
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
عجب شیرتوشیری شده!!!!!
حسین
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
اری اگر تتلو بخواهد نماینده شود شما درست میگی ولی آیا حقوق شهروندی ندارد ؟!ایادر مراکز تصمیم گیری کشور و جای حساسی مثل مجلس میخواهد برود؟! قیاستان را خودقضاوتکنید
ناشناس
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
نکته جالبی بود،مرسی عصری دمت گرم
سیدمرتضوی
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
عزیزم مشکل اینه که تتلو نمیخواد نماینده مجلس بشه که و مطمئن باش اگه بخواد برای همچین مسئولیتی ثبت نام کنه صلاحیتش احراز نمیشه
دوما اینکه ایشون از گذشته خودش برائت و ابراز پشیمانی کرده
پاسخ ها
مجید حاجی
| |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
حتما انتظار داريد اشخاص درستكار هم توبه كنند تا مورد حمله اين قوم قرار نگيرند
ناشناس
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
اصولگرایان یا ماکیاول گرایان؟
رضا
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
کارتون در استدلال کردن به کجا کشیده
قیاس مع الفارق از این واضح تر؟
هر وقت تتلو هم خواست نماینده مجلس بشه اینجور قلم فرسایی کنید.
منتشرم که نمیکنید معمولا
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
به سري به خودت بزن
ناشناس
| |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
حق با شماست! مقايسه دو انسان با شخصيت هايي متفاوت يكي يك بانوي محترم و با شخصيت و يكي ... واقعا درست نيست. دقيقا به دليل همين تفاوتهاست كه برخي طرد ميشن و برخي محبوب!
هموطن
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
بسيار عالي بود. دست روي موضوع خيلي خوبي گذاشتيد.
ناشناس
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
اصن یک بام چند حوا هس
ناشناس
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
در حق مینو خالقی واقعا بی انصافی شد
ناشناس
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
ایشون رو که رقیب اصلاح طلبشون باهاشون اونطور کردند
علی
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
منطق اصولگرایان :هرکس با ما نیست کافر ملحد منحرف ونامسلمان است هرکس با ما هست فرشته وپاک ومنزه است این اصل غیر قابل تغییر این جماعت است
سید از قم
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
من خودم به روحانی رای دادم اونم در شهری که مورد هجمه قرار میگیری وقتی آزادنه بگی به یه اصلاح طلب میخای رای بدهی اما ما باید منصف باشیم تتلو قرار نبوده نماینده رسمی در یک جای مهم در حکومت باشه وگرنه مطمئن باشید اون هم رد صلاحیت میشه قیاس اشتباه بود
ناشناس
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
تو رو خدا این بچه .... رو اینقدر الکی بازرگش نکنین!!!!
حتی ارزش زمان گذاشتن نداره!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
اوناييكه دارن بزرگش ميكنن در حال كوچيك شدن هستند . اينجا اخبار روايت شد
حسینی دولت آبادی از قزوین
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
آقا اینا کارشون همینه و برای همینه که از چشم ملت افتادند. به نفعشون باشه حرام خدا رو حلال جلوه می دهند و اگه نباشه حلال رو حروم نشون میدند.
حساب کن طرف با کلی حاشیه که همین الان هم داره ادامه میده با اون کلاه تاج نشون رفته نشسته صف اول !!
کجاست اون مداح که شعر صف اول رو بخونه !!
اونوقت دارند دنبال نفوذی میگردند !!
نفوذ اگه این نیست پس چیه ؟؟
چه خوب گفت عباس عبدی که اصولگرایی به دو دوره قبل و بعد این عکس تقسیم شد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
بسیار درست فرمودی برادر
ناشناس
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
البته یه فرق کوچک هم بین این افراد هست. اینکه قرار بوده یکی از این عزیزان نماینده مجلس کشور بشه.شاید اگه تتلو هم کاندیدای نمایندگی مجلس بشه رد صلاحیتش کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
وضعیت پوشش یک شخص در مهمانی خونوادگیش ربطی به شما نداره ... ملاک های انتخاب نماینده چیز دیگه ایست ..
ناشناس
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
بزرگ کردن فردی با این شخصیت و نشاندن او در صف اول مجاور ضرغامی و رسایی، دلیل دیگری بر ماکیاولیست بودن اصولگرایان است. روزی می رسد که اینان در همنشینی با تتلو از هم سبقت بگیرند و همانطور که سلفشان رجعت چاوز را نوید داد از او قدیس بسازند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
احسنت
مرتضی
| |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
به نظر من، همنشینی این آقایان با تتلو، نشان میدهد که حداکثر سطح و شأنشان همین است.
ناشناس
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
یاد حرف بوش افتادم که می گفت هر که با ما نیست بر ماست. حکایت حال و احوال این روزای به اصطلاح اصولگریان
ناشناس
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
یه تفاوت بین این دو تا مسئله وجود داره .
- تتلو توبه کرده
- خانوم مینو خالقی از کرتش دفاع کرده :)
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
مطمئنی توبه کرد؟
ناشناس
| |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
نه توبه تتلو را دیدیم نه دفاع خالقی
ناشناس
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
اگر همین تتلو قرار باشه نماینده مجلس بشه سوابق گذشته اش باید مد نظر باشه قیاسش شما اشتباه است
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
دست بردارین از قضاوت به دید ظاهر که ریشه دین و اعتقاد مردم را خشکاند و نسل های جدید را بی عقیده کرد.
ناشناس
| |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
مصداق واقعی بجه پرو که میگن اینه
ناشناس
| |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
همين تتلو هم دوست عزيز اگه كانديد بشه تاييد صلاحيت خواهد شد.
ناشناس
| |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
مگر ملاک وضع فعلی افراد نیست !؟
رهگذر
| |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
احسنت دقیقا درست گفتی.
رضا
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
بزرگترین تبعیض ، تقسیم بندی شهروندان به درجه ۱ و ۲ و ... ست .
تعداد کاراکترهای مجاز:1200