صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۶۶۰۶۳۲
تعداد نظرات: ۴۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - 31 March 2019

آقای روحانی! الان وقت این حرف ها نیست

همدلی و کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و جناحی، اولین لازمه امداد رسانی در هنگامه های اینچنینی است.

عصر ایران؛ حسن روحانی، بعد از بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان، با انتقاد از انفجارهای صورت گرفته در برخی جاده ها و بخشی از مسیر راه آهن در آق قلا با بیهوده دانستن این اقدام گفته است که آنچه انجام شده، فایده ای نداشته و فقط آب را جابجا کرده است.

انفجارهای مد نظر روحانی توسط سپاه انجام شده است. عصر ایران پیش از این در گزارشی ویدئویی به نقش مخرب راه آهن در تجمیع آب پرداخته کرده بود.
این مسیرهای آسفالته و ریلی مانع از تخلیه آب بوده اند و با انفجار آنها جریان آب به سمت دریای خزر تسهیل شده است.

درباره سخنان روحانی چند نکته قابل تامل است:

۱ - لب به انتقاد گشودن و گوشه و کنایه زدن در میان کار سخت امداد رسانی، نمی تواند رویکردی مدبرانه و منصفانه باشد.

هلال احمر، سپاه، ارتش، نیروهای مردمی و ... روزهای سخت و پرکاری را سپری می کنند. مشقت کار از آن رو مضاعف است که سیل و بارندگی همچنان ادامه دارد و علاوه بر گلستان، پهنه های وسیع دیگری از کشور را نیز در بر گرفته است.



در چنین وضعیتی کندی، موازی کاری، خطا و ... دور از انتظار نیست و اگر قرار باشد در میان این معرکه افراد و خاصه مسوولان بخواهند از هم مچ گیری کنند و خطاهایشان را به رخ بکشند، قطعا از انرژی امداد کاسته خواهد شد.

 روحانی بهتر بود از موضع یک رئیس جمهور با فعالان امدادرسانی سخن بگوید و در این مقطع، به جای نقد یک اقدام و دلسرد کردن امدادگران، به آنها قوت قلب دهد و اگر ایرادی می بیند، به مسوولان گوشزد کند نه این که در برابر رسانه ها سخنانی بگویند که خستگی بر تن کسانی که شبانه روز در کوشش اند تا از آلام مردم بکاهند، بماند.

۲ - نکته دیگر که احیانا به روحانی نگفته اند و باعث شده اند او چنین سخن بگوید این است که سپاه راساً به انفجار ریل و راه های مانع خروج سیل نپرداخته بلکه این تصمیم توسط مسوولان استانی اتخاذ و به وسیله سپاه و امکانات نظامی آن اجرا شده است.

وقتی نمایندگان دولت در استان چنین تصمیمی می گیرند ، روا نیست رئیس جمهور مجری تصمیم را نکوهش کند.

ضمن این که بسیاری از ناظران معتقدند انفجارهای صورت گرفته، تنها راهکار موجود در آن شرایط بوده اند و ای بسا اقدامات مشابه نیز در آینده مورد نیاز باشد.

۳ - ماجرای اخیر نشان داد که هنوز در الفبای مدیریت بحران مانده ایم بدان حد که بین عالی ترین مقام های اجرایی و نظامی اختلافاتی در این سطح وجود دارد حال آن که قاعدتا باید در چنین مواردی یک مقام ارشد استانی حاکم مطلق باشد و بقیه مقامات لشکری و کشوری تا پایان بحران از دستورهای او اطاعت کنند نه این که هر کسی ساز خود را بزند و در نهایت مردم متضرر شوند.

در مجموع آنچه در ماجرای اخیر به نظر می رسد این است که اظهارات رئیس جمهور روحانی نه کارشناسانه بوده و نه مصلحت و تدبیر و انصاف حکم به چنین سخنانی در این زمان می دهد.

همدلی و کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و جناحی، اولین لازمه امداد رسانی در هنگامه های اینچنینی است.

 
ارسال به تلگرام
انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۲۲۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
وقتی کار بلد نباشی و نتوانی مدیریت کنی، مجبور به فرافکنی هستی.
ناشناس
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
غرور زیادی کار دست آدم میده
ناشناس
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
سلام خوب شده بعضی از مدیران هم حق ماموریت می گیرند وهم انجا عکسی ویا فیلمی می گیرند و برمی گردند ؟!
ساسان
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
اول بگید ریل بدون پل را کی کشیده بعد ....
احمد
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
ضمن مغفرت الهی برای در گذشتگان و تسلیت به بازمانگان و ارزوی صحت و سلامت برای مجروحین
مجوز دهندگان و غیر مجوز ساخت و ساز در اطراف مسیل ها باعث این مصیبت عظمی شد
آدرس غلط ندهیم لطفا
ناشناس
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
باید از کارهای غیر کارشناسی پرهیز شود و برای احداث خط آهن و یا فرودگاه و سد وغیره از کارشناسان خارجی مثل ژاپنیها چینیها که در این زمینه ها تجربه دارند استفاده کنیم. چاره کار همین است.
ناشناس
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
اساس مقاله درست است ولی وقتی فضای رسانه ای کل بازه زمانی اتفاقات طبیعی اخیر رو مرور می کنیم با بارانی از تهمت و تحقیر و حمله از سوی خبرگزاری های بی شمار برخی نهاد ها و جریان ها رو می بینیم در این فضایی چنین جوابی حد اقل طرف رو سر جاش می نشونه
ناشناس
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
اقای روحانی فعلا هر چی دلت میخواد بگو.دوره ات که تموم بشه میفرستیمت کنار دست اونای دیگه تا دیگه از این خرده فرمایشات که مقصرش هم خودتی هستی نزنی.بیصبرانه منتظر اون روزیم.
ناشناس
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
اما طبق این عکس , خراب کردن ریل هیچ تاثیری نخواهد داشت زیرا آب دو طرف هم سطح است.
ناشناس
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
عالی، منصفانه و وطن دوستانه بود
ممنون عصر ایران

آقای روحانی با روحیه ی خاص خود در این مواقع فقط به کنایه زنی و از میان بردن روحیه و وحدت ملی مشغول میشود متاسفانه
دکتر مهدی
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
به عنوان طرفدار آقای روحانی ازین گفتار ایشون برائت می جویم. انصاف بالاترین کلید در حل مشکلات است
علی
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
آفرین
مقاله و نقد بجایی بود
در بحبوحه بحران وقت نقد و تسویه سیاسی نیست
متاسفیم برای آقای رییس جمهور...
ناشناس
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
والا ول کنید این حرفارو درود بر ارتش و سپاه
ناشناس
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
شهری که ارتفاعش با سطح دریا چند متر بیشتر نیست و کلا با دریا یکی شده مشخصه به راحتی آب ازش تخلیه نمیشه حالا سیاسیون همیشه دنبال نیش زدن هستن
علی
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
6ساله با تمام تریبوناشون سیاست خارجی دولت در مذاکرات و برجام که در عالی ترین سطوح کارشناسی امنیتی مملکت تصویب شده رو تخریب میکنن و نعل وارون میزنن حالا روحانی راجع به انفجاری غیرمفید برا حل مشکل آبگرفتگی یه انتقاد کرد کارش شد بی انصافی و غیر کارشناسی؟؟؟؟
رضا
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
بازم یک تحلیل منصفانه ی دیگر. احسنت.
ناشناس
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
بعضی وقتها آدم فکر میکنه رییس جمهور این کشور تلفن نداره. این چه حرفی بود زد. سپاه رو رنجوند در این شرایطی که اگه امکانات سپاه خیلی کمک هست. دولت که دیگه امکانات اجرایی نداره. اگه یک بیل خاک بخاد جابجا کنه باید پول بده پیمانکاری بیاد و اونا اجرا کنند. خیلی بی تدبیری کرد در این شرایط.
ناشناس
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
پیمانکار سهل انگار ریل طلبکار شده بود روحانی هم بش گوشز کرد تا بدونن همیشه تمی تونن پشت حوادث قایم بشن. آفرین بر روحانی.
موسی
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
باسلام به تمام دست اندر کاران - هموطنان بیاییم کار را به کاردان واهل فن بسپاریم. تشکیل اطاق فکر در تمام بلاهای طبیعی وارایه راهکار عاقلانه -علمی ومنطقی به حل مشکل سیل.
ناشناس
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
مشکل مملکت ما از اول انقلاب تا حالا اینه که اغلب کسانی که با رای مردم مسئولیتی می گیرند، یادشون میره چه وظیفه ای دارند و فقط دنبال منم منم کردن و حال طرف مقابلو گرفتن هستن.
ناشناس
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
خیلی مواقع سیاسی کاری آقایون مهمتر از منافع ملی درنظر گرفته میشه.
ناشناس
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
روحانی درست میگه انفجارات هیچ فایده ای نداشته من خودم نظامیمم کاملا میفهمم اقای روحانی چی میگه
ناشناس
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
بطور کلی حرف شما کاملا درست است اما اگر آقای روحانی بر اساس نظر کارشناسان چنین مطلبی را بیان کرده باشد نه تنها ایرادی نداشته بلکه بسیار بجا و درخور تحسین است تا از کارهای غیر تخصصی که در چنین شرایطی خسارت را زیادتر می کنند جلوگیری شود. فیلم منتشر شده از سردار جعفری نشان از کاری صرفا احساسی و غیر کارشناسی بود.
محمد
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
اینو باید به مخالفان دولت بگویید که از هر فرصتی به خاطر منافع جناحی استفاده می کنند و به تخریب دولت می پردازند.
اینهمه انتقاد غیر منصفانه می کنند و شما انتظار دارید پاسخ نشنوند
رضا
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
راه آهن تنها راه كمك به مردم است ولي در صورت نياز بايد منفجر شود ولي هماهنگي بين مسئولين بايد بيشتر باشد تا دشمن سوء استفاده نكند
ناشناس
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
یک سوال
مگر کمک در هنگام بحران جزو وظایف نیروهای مسلح نیست؟ چرا تلویزیون دائما در حال قربان صدقه رفتن به آنها و نمایش فرماندهان آنها و بازدیدها و .. آنان است. آیا انجام وظیفه اینقدر سر و صدا دارد؟
نیروهای مسلح کل سال و یا کل سنوات خدمتی از کشور حقوق می گیرند برای چنین روزهایی. پس این همه منت سر ملت چه معنایی دارد.
ناشناس
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
عصرايران نميدانم چه دليلي باعث شده اين متن را بنويسي اما ميدانم روحاني در جواب حمله هاي ناجوانمردانه حرفهايي را گفت كه هجمه اش هم زياد بود اما دفاع روحاني از كارمندانش را اصلا نمي پذيرم
ضمناً كسانيكه اين راه آهن را مثل يك سد ساخته اند هركس كه باشند بايد پاسخگو باشند چون اين راه آهن موجب انباشت آب و به زير سيلاب رفتن آق قلا و گميشان شد.
ناشناس
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
احسنت
ناشناس
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
متاسفانه آقای روحانی در موارد خیلی زیادی کنایه و تحقیر می کند مثل اینکه عادت کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
این منش ادمهای ضعیفه...
هادی
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
با اکثر این مقاله موافقم و کلیتش درسته؛در مورد اینکه این انفجارها آیا مفید بوده یا نه به علت نداشتن اطلاعات کافی نمیتونم نظر بدم.اما با این جنله مخالفم"وقتی نمایندگان دولت در استان چنین تصمیمی می گیرند ، روا نیست رئیس جمهور مجری تصمیم را نکوهش کند." روحانی نگفت که سپاه یا مجری انفجار کار اشتباهی کرده.بلکه به طور کل گفت این کار اشتباه بوده .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
بهتره بعد از گفتن اشتباه راه کار درست را هم بگی ...والا دردی دوا نمیشه....از تاریکی ایراد نگیر شمعی بیفروز
ناشناس
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
آفرین منصفانه بود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
32 ماه آخر این پروژه را خود سپاه و قرارگاه خاتم کار کرده است.
ناشناس
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
پیمانکار این خط آهن کی بوده؟
مقصر اصلی اون هست که اینقدر فهم و درک نداشته که دوتا پل توی مسیر بزنه
پاسخ ها
محمد
| |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
پیمانکار طبق طرحکار خودشو انجام میده. کسی که طراح خط راه آهن بوده مقصره دوست عزیز
ناشناس
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
من کاری ندارم کی ریل و جاده رو منفجر کرده و آیا کار درستی بوده یا نه ولی فقط یه سوال دارم، آقای روحانی شما بگید چکار باید کرد مگه شما رئیس جمهور نیستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
مگه رئیس جمهور نعوذبالله خداست که جواب همه سولات رو داشته باشه خب باید از یه کارشناس توپولوژی جغرافیای منطقه سوالی چیزی میکردن نه اینکه برن خودشون سرخود هرجا رو که رسید بترکونن
و مهمتر از اون نباید خط آهن رو جوری میکشیدن که اینجوری بشه
به هر جایی که خواهی در شدن را نگه کن راه بیرون آمدن را
ناشناس
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
واقعا منصفانه حرف زدید.
ناشناس
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
این روحیه عصر ایران رو دوست دارم که آزادگی و انصاف داره
ازتون می خوام همیشه فراجناحی و منصف باشید
ناشناس
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
چیزی که عوض داره گله نداره
جواب های ، هوی هست
اول اون آقایون شروع کردن به سیل سواری و باید انتظار چنین جوابی رو هم داشته باشن .
پاسخ ها
دانشجو
| |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
منظورت از سیل سواری ، رفتن به مناطق و کمک هستش دیگه ، نه
امیر فلاحی
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
سلام
من فکر می کردم عصر ایران تعصب افراطی به دولت دارد ولی این انتقاد بسیار عالی و مدبرانه تنظیم شده بود
جناب آقای روحانی در خانه گرم و نرم چه می فهمد درد سیل زده را در عید
احسنت به تهیه و تنظیم کننده آن
پاسخ ها
مریم
| |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
من هم همین نظر رو دارم.
خسرو
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
درودبرشما خدایارونگهدارتان منصفانه بود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
دقیقن کشور شده کارناوال تبلیغاتی هرکی میخواد خودشو نشون بده
ناشناس
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
 "حال آن که قاعدتا باید در چنین مواردی یک مقام ارشد استانی حاکم مطلق باشد و بقیه مقامات لشکری و کشوری تا پایان بحران از دستورهای او اطاعت کنند نه این که هر کسی ساز خود را بزند و در نهایت مردم متضرر شوند."

واقعا حالا همینطور است؟؟؟!!!
پاسخ ها
دانشجو
| |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
بله، همینطور بوده ، مجوز استانداری یا فرمانداری رو ندیده اید مگر، ضمنا جانشین استاندار که تشریف داشته اگه خودش گردش رفته بوده
تعداد کاراکترهای مجاز:1200