فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۱۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۶-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۱۴۰۴۸
انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۶-۰۸-۱۴۰۳

تخریب معروفترین شهرک غیرمجاز در ساوجبلاغ

تخریب معروفترین شهرک غیرمجاز در ساوجبلاغ
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ، گفت: شهرک فلاح واقع در منطقه کردان غیرمجاز بدون دریافت مجوز قانونی و در اراضی کشاورزی احداث شده بود. با حکم قطعی دادگاه، تمامی ساخت‌وسازهای غیرمجاز تخریب و متخلفان به پرداخت جزای نقدی به مبلغ یکهزار و ۶۸۰ میلیارد تومان محکوم شدند. 
«ساخت‌وساز‌های غیرمجاز علاوه بر نقض قوانین، موجب تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و تهدید امنیت غذایی منطقه می‌شود. به همین دلیل، مبارزه با این تخلفات یکی از اولویت‌های ماست تا از منابع طبیعی و اقتصادی شهرستان محافظت کنیم. وی در ادامه تصریح کرد: این تخریب و جریمه، نشان‌دهنده عزم جدی دستگاه قضایی در مقابله با زمین‌خواری و تخریب محیط زیست است. امیدواریم با اجرای چنین احکام قاطعی، دیگر متخلفان جرأت تصرف غیرقانونی اراضی کشاورزی را نداشته باشند.»
 
به گزارش فارس، هوشنگ میرزایی نشترودی، مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ، اظهار کرد: ساخت‌وساز در مساحتی بالغ بر ۱۶ هکتار بود که با حکم دادگاه، علاوه بر جریمه ۱۶۸۰ میلیارد تومانی، متخلفان به بازگرداندن زمین به وضعیت اولیه و کاشت درخت محکوم شدند. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ، گفت: شهرک فلاح واقع در منطقه کردان غیرمجاز بدون دریافت مجوز قانونی و در اراضی کشاورزی احداث شده بود. با حکم قطعی دادگاه، تمامی ساخت‌وسازهای غیرمجاز تخریب و متخلفان به پرداخت جزای نقدی به مبلغ یکهزار و ۶۸۰ میلیارد تومان محکوم شدند. 
 
میرزایی ادامه داد: این حکم قضایی علاوه بر جریمه سنگین، شامل الزام به بازگرداندن اراضی به وضعیت اولیه و کاشت درخت به‌عنوان جبران خسارات زیست‌محیطی واردشده به منطقه است. این اقدام به بازسازی منابع طبیعی منطقه کمک خواهد کرد و امیدواریم پیام آن به دیگر متخلفان این باشد که هیچ‌گونه تخطی از قوانین اراضی کشاورزی و منابع طبیعی تحمل نخواهد شد. 
 
مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ با اشاره به خطرات ناشی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز علاوه بر نقض قوانین، موجب تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و تهدید امنیت غذایی منطقه می‌شود. به همین دلیل، مبارزه با این تخلفات یکی از اولویت‌های ماست تا از منابع طبیعی و اقتصادی شهرستان محافظت کنیم. وی در ادامه تصریح کرد: این تخریب و جریمه، نشان‌دهنده عزم جدی دستگاه قضایی در مقابله با زمین‌خواری و تخریب محیط زیست است. امیدواریم با اجرای چنین احکام قاطعی، دیگر متخلفان جرأت تصرف غیرقانونی اراضی کشاورزی را نداشته باشند. 
 
میرزایی همچنین از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، آن را به مراجع ذی‌ربط گزارش دهند تا از تخریب بیشتر منابع طبیعی جلوگیری شود. وی گفت: حفظ منابع کشاورزی و طبیعی تنها به عهده مسؤولان نیست، بلکه نیازمند همکاری و نظارت شهروندان است. هرگونه تجاوز به این اراضی نه تنها به محیط زیست، بلکه به آینده اقتصادی و اجتماعی منطقه آسیب می‌زند. این حکم قضایی و اقدامات اجرایی، پیام روشنی برای متخلفان دارد که تخریب اراضی کشاورزی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز با هیچ‌گونه چشم‌پوشی مواجه نخواهد شد و دستگاه‌های نظارتی و قضایی با تمام قوا در برابر چنین تخلفاتی ایستادگی خواهند کرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید کوه خرافات ؛ افسانه ای که همچنان زنده است ایتالیا: تحریم بن گویر را با جدیت دنبال می‌کنیم دریای شیطان؛ معمایی که همچنان در آب‌های ژاپن زنده است واکنش غریب آبادی به اظهارات دبیرکل ناتو درباره نقش رومانی و ایتالیا در حمله به ایران مسکو کنسولگری رومانی در سن‌پترزبورگ را تعطیل کرد دو جام جهانی؛ دو زلزله و هر دو حین تماشای بازی برزیل- اسکاتلند افشای راز سیاره صورتی پس از یک دهه