فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۲۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۷ - ۲۵-۰۹-۱۴۰۳
کد ۱۰۲۲۰۰۹
انتشار: ۲۳:۳۷ - ۲۵-۰۹-۱۴۰۳

۱۴ درصد جمعیت کشور به دیابت مبتلا هستند

۱۴ درصد جمعیت کشور به دیابت مبتلا هستند
در حال حاضر حدود 8 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند درحالی‌که می‌توان با سبک زندگی سالم، رژیم غذایی مناسب و فعالیت از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه شیوع دیابت در کشور به ۱۴ درصد جمعیت کشور رسیده است، گفت: در حال حاضر حدود ۸ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند درحالیکه می‌توان با سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب از این بیماری پیشگیری کرد.
 
به گزارش تسنیم، علیرضا رئیسی در آیین تکریم و معارفه رییس و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا در تالار شهدا و مدافعان سلامت بیمارستان امام حسین(ع) فسا، با تاکید بر اینکه حتی بیماری‌های ارثی را قبل از آسیب رساندن به قلب و کلیه می توان شناسایی و کنترل کرد، گفت: آموزش سبک درست زندگی به مردم و هدایت به سمت پیشگیری از بیماریها و زندگی سالم قطعاً می‌تواند راهگشا باشد. 
 
وی با بیان اینکه شیوع دیابت در کشور به 14 درصد جمعیت کشور رسیده است، افزود: در حال حاضر حدود 8 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند درحالی‌که می‌توان با سبک زندگی سالم، رژیم غذایی مناسب و فعالیت از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد.
 
وی با اشاره به تاریخچه درخشان شهرستان فسا در حوزه بهداشت از قبل از انقلاب تاکنون بیان کرد: خیلی از کارهای حوزه بهداشت در کشور از جمله تاسیس شبکه بهداشت و درمان در این شهرستان شروع شده و فسا همواره یکی از شهرهای پیشرو بوده است.  
 
معاون وزیر بهداشت وضعیت نظام سلامت را نامناسب و پرداختی از جیب بیماران را بالا دانست و گفت: بودجه کشور دارای محدودیت‌هایی است بنابراین نیاز به مدیریت منابع و ساماندهی نظام سلامت داریم. اضافه شدن امکانات درمانی در مناطق مختلف مهم است اما باید قبل از آن، بر پیشگیری از بیماری‌ها تمرکز کرده و بار بیماری‌ها را کاهش دهیم.
 
رئیسی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در سطح یک خدمات و پیشگیری از بیماری‌ها با مراقبت‌های بهداشتی، یادآور شد: یکی از وظایفی که در قانون برنامه هفتم توسعه بر عهده دولت و وزارت بهداشت گذاشته شده، اجرای برنامه پزشک خانواده به عنوان یکی از راه های ساماندهی نظام سلامت است که البته سالهاست در استانهای فارس و مازندران شروع شده اما فقط محدود به سطح یک خدمات است. 
 
وی ادامه داد: تا زمانی که برنامه پزشکی خانواده در سطوح دو و سه خدمات، اجرایی نشود قطعاً پویایی و اثربخشی لازم را ندارد. این برنامه باید به درستی با توسعه زیرساخت شبکه بهداشت کشور و فراهم کردن الزامات آن اجرایی شود. 
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت کمک و حمایت دولت، مجلس و مردم را در اجرای برنامه های حوزه سلامت به ویژه برنامه پزشکی خانواده ضروری دانست و گفت: با شناختی که از فسا داریم این شهرستان می تواند یکی از شهرستان‌هایی باشد که این الگو را کامل کند و یکی از اولین‌ و بهترین‌ها در اجرای کامل و دقیق پزشکی خانواده در دولت چهاردهم باشد.
 
رئیسی با بیان اینکه کیفیت خدمات به معنی رضایت داشتن مشتری است، افزود: باید رضایت و مشتری را درست تعریف کنیم؛ رضایت باید برای ارائه دهنده و گیرنده خدمات ارزش افزوده به همراه داشته باشد و بیمار در زمان مراجعه به پزشک و مراقب سلامت باید بسته خدمتی خوب و مناسب دریافت کند همیشه رضایت مشتری از مسیر رضایت ارائه کننده خدمات می‌گذرد. اگر ارائه دهنده خدمات را راضی کردیم مراجعه کنندگان ما نیز راضی خواهند بود بنابراین برای افزایش کیفیت باید رضایت کارکنان نظام سلامت را جلب کنیم. 
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: دیابت ، وزارت بهداشت
ارسال به دوستان
تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند طرح‌های ایران برای تنگه هرمز ؛ داردانل و مالاکا استایل خاص و متفاوت لیلا بلوکات در جدیدترین تصاویر منتشر شده برنامه کره جنوبی برای تولید نسخه بومی پهپاد شاهد ۱۳۶ ایران