فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۲۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۵-۱۰-۱۴۰۳
کد ۱۰۲۴۷۲۷
انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۵-۱۰-۱۴۰۳

شناسایی ۸۳۴ بیمار مبتلا به تب دنگی در چابهار

شناسایی ۸۳۴ بیمار مبتلا به تب دنگی در چابهار
مسوول واحد بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: پس از آن شاهد انتقال از وارده یا انتقال محلی در منطقه چابهار بودیم و بعد از آن موارد افزایش پیدا کرد؛ با کمکی که از طرف وزارت بهداشت و پدافند زیستی انجام شد توانستیم کیت های تشخیص سریع را در شهر چابهار دریافت کنیم.
 مسوول واحد بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: ۸۳۴ مورد بیمار تب دنگی در حال حاضر در چابهار و شهرستان‌های زیر پوشش این دانشکده شناسایی شده که ۹۶ درصد مبتلایان مربوط به شهر چابهار است.
 
دکتر فرامرز مبارکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از هشت سال پیش استقرار پسه آئدس را پیش بینی کرده بودیم از این حیث تیم‌های کاوشگر با ماموریت از دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و چابهار منطقه را رصد می‌کردند.
 
وی افزود: اولین بار آئدس در شهریور ۱۴۰۲ وارد منطقه چابهار شد و پس از آن مراجعه به مراکز درمانی از سوی افرادی که به خارج از کشور همچون امارات، پاکستان و افغانستان مسافرت کرده بودند، افزایش یافت.
 
مسوول واحد بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: پس از آن شاهد انتقال از وارده یا انتقال محلی در منطقه چابهار بودیم و بعد از آن موارد افزایش پیدا کرد؛ با کمکی که از طرف وزارت بهداشت و پدافند زیستی انجام شد توانستیم کیت های تشخیص سریع را در شهر چابهار دریافت کنیم.
 
وی بیان کرد: خوشبختانه توانستیم ۸۱ درصد موارد مبتلا به تب دنگی را در مراحل اولیه ابتلا یعنی در هفته نخست شناسایی کنیم و این خیلی مهم است چرا که وقتی در مراحل اولیه شناسایی شود مراقبت ها افزایش می‌یابد و از وخامت وضعیت بیمار جلوگیری خواهد شد.
 
مبارکی با بیان اینکه از تعداد مبتلایان ۵۲ مورد در بیمارستان بستری شدند، گفت: خوشبختانه در این خصوص فوتی نداشتیم. شناسایی ۳۵ درصد از مبتلایان از بررسی اطرافیان آنها بوده و ما توانستیم این تشخیص را با کیت تشخیص سریع صورت دهیم.
 
وی ادامه داد: اگر بهسازی محیط را در شهر چابهار و دیگر نقاط جدی بگیریم و زیستگاه‌ها از بین برود پشه آئدس مجالی برای رشد و تکثیر پیدا نمی کند و این وضعیت باعث می‌شود که ما مورد ابتلا و احیانا مرگ و میر ناشی از بیماری را نداشته باشیم.
برچسب ها: چابهار ، تب دنگی
ارسال به دوستان
رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند