فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۲۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۵-۱۰-۱۴۰۳
کد ۱۰۲۴۷۲۷
انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۵-۱۰-۱۴۰۳

شناسایی ۸۳۴ بیمار مبتلا به تب دنگی در چابهار

شناسایی ۸۳۴ بیمار مبتلا به تب دنگی در چابهار
مسوول واحد بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: پس از آن شاهد انتقال از وارده یا انتقال محلی در منطقه چابهار بودیم و بعد از آن موارد افزایش پیدا کرد؛ با کمکی که از طرف وزارت بهداشت و پدافند زیستی انجام شد توانستیم کیت های تشخیص سریع را در شهر چابهار دریافت کنیم.
 مسوول واحد بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: ۸۳۴ مورد بیمار تب دنگی در حال حاضر در چابهار و شهرستان‌های زیر پوشش این دانشکده شناسایی شده که ۹۶ درصد مبتلایان مربوط به شهر چابهار است.
 
دکتر فرامرز مبارکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از هشت سال پیش استقرار پسه آئدس را پیش بینی کرده بودیم از این حیث تیم‌های کاوشگر با ماموریت از دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و چابهار منطقه را رصد می‌کردند.
 
وی افزود: اولین بار آئدس در شهریور ۱۴۰۲ وارد منطقه چابهار شد و پس از آن مراجعه به مراکز درمانی از سوی افرادی که به خارج از کشور همچون امارات، پاکستان و افغانستان مسافرت کرده بودند، افزایش یافت.
 
مسوول واحد بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: پس از آن شاهد انتقال از وارده یا انتقال محلی در منطقه چابهار بودیم و بعد از آن موارد افزایش پیدا کرد؛ با کمکی که از طرف وزارت بهداشت و پدافند زیستی انجام شد توانستیم کیت های تشخیص سریع را در شهر چابهار دریافت کنیم.
 
وی بیان کرد: خوشبختانه توانستیم ۸۱ درصد موارد مبتلا به تب دنگی را در مراحل اولیه ابتلا یعنی در هفته نخست شناسایی کنیم و این خیلی مهم است چرا که وقتی در مراحل اولیه شناسایی شود مراقبت ها افزایش می‌یابد و از وخامت وضعیت بیمار جلوگیری خواهد شد.
 
مبارکی با بیان اینکه از تعداد مبتلایان ۵۲ مورد در بیمارستان بستری شدند، گفت: خوشبختانه در این خصوص فوتی نداشتیم. شناسایی ۳۵ درصد از مبتلایان از بررسی اطرافیان آنها بوده و ما توانستیم این تشخیص را با کیت تشخیص سریع صورت دهیم.
 
وی ادامه داد: اگر بهسازی محیط را در شهر چابهار و دیگر نقاط جدی بگیریم و زیستگاه‌ها از بین برود پشه آئدس مجالی برای رشد و تکثیر پیدا نمی کند و این وضعیت باعث می‌شود که ما مورد ابتلا و احیانا مرگ و میر ناشی از بیماری را نداشته باشیم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: چابهار ، تب دنگی
ارسال به دوستان
پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله