فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۴۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۷-۱۲-۱۴۰۳
کد ۱۰۴۰۱۲۰
انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۷-۱۲-۱۴۰۳

اگر افسردگی دیده می‌شد، چه شکلی بود؟

اگر افسردگی دیده می‌شد، چه شکلی بود؟
افسردگی یک حالت خلقی است که روی افکار و احساسات انسان تأثیر می‌گذارد و می‌تواند فرد را از زندگی طبیعی‌ خارج کند.

گابریل آیزاک (Gabriel Isak)، عکاس سوئدی، ۷ سال پیش با مجموعه‌ تصویری تحت عنوان «تصویر افسردگی»، توجه زیادی را به خود جلب کرد. آثار او در ظاهر به فرم‌های ساده‌ای محدود شده‌اند، اما از نظر ایده‌پردازی و خلاقیت بسیار غنی و تأثیرگذار هستند.

به گزارش زومیت، آیزاک از عکاسی به‌عنوان وسیله‌ای برای بیان احساسات درونی و جهان روان‌شناختی انسان‌ها استفاده می‌کند؛ همین دیدگاه باعث شده است که در این پروژه از سبک سوررئال برای بیان مفاهیم افسردگی بهره ببرد

این پروژه زمانی آغاز شد که خود او درگیر افسردگی شد. آیزاک سعی داشته است تا دنیای درونی انسان‌های تنها و افسرده را به مخاطبان نشان دهد و عکس‌هایش بازتابی از تجربیات خودش در این مسیر باشند.

برچسب ها: افسردگی ، شکل
ارسال به دوستان
چگونه ممکن است بیابان‌ها در کنار اقیانوس‌ها تشکیل شوند؟ از کلئوپاترا تا خرم‌سلطان؛ ۱۰ ازدواج جنجالی که تاریخ اروپا را زیر و زبر کرد چرا جوراب فوتبالیست‌ها سوراخ است؟ هشدار یک متخصص به والدین: گاهی رفتارهای طبیعی سنین رشد، به اشتباه برچسب اختلال می‌خورند قیمه نجفی اصل ؛ نذری عرب‌ها در جنوب + دستور تهیه برای ۱۰۰ نفر نان سنگک از کجا آمده؟ رومیان باستان چگونه کولوسئوم را در گرمای طاقت‌فرسا خنک نگه می‌داشتند؟ چرا ایرانیان در کربلا همراه امام حسین نبودند؟ اگر «ساعت هوشمند» را به یک «موز» ببندیم چه می‌شود؟ جنگ‌افزارهایی از جنس آتش و نابودی؛ قدرت فراتر از تصور سلاح‌های اساطیری چه عواملی باعث افسردگی می‌شود؛ ۶ مورد از عوامل افسردگی رومیان باستان چگونه شیفتۀ «موی بلوند» شدند؟ ۵ دستورالعمل جادویی برای خوشبو کردن طبیعی فضای منزل ۶ بلای طبیعی که مسیر تاریخ بشر را تغییر دادند چرا لباس تیم ملی فوتبال هلند نارنجی است؟ نگاهی به فلسفه و پیشینه تاریخی