فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۴۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۹-۰۱-۱۴۰۴
کد ۱۰۴۷۴۴۳
انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۹-۰۱-۱۴۰۴

نقد سریال پایتخت ۷/ نقی دیگر آن نقی نیست

نقد سریال پایتخت ۷/ نقی دیگر آن نقی نیست
دامون قنبرزاده، منتقد سینمایی، با انتشار یادداشتی در حساب کاربری خود در اینستاگرام به نقد سریال «پایتخت ۷» پرداخته است.
یک منتقد سینما در انتقاد از سریال «پایتخت ۷» نوشت: «نه، این نقی آن نقی نیست. محسن تنابنده‌ای که به نظرم در حال حاضر بهترین بازیگر سینمای ایران است، حالا در فصل هفتم "پایتخت" در برخی لحظه‌ها صدایی جز صدای نقی از گلویش بیرون می‌آید، همچنان که انگار ریزه کاری‌های شخصیتش هم تغییر کرده است و در قسمت‌هایی تبدیل به محسن تنابنده‌ "جنگ جهانی سوم هومن سیدی" می‌شود. من این نقی را نمی‌شناسم.»
 
دامون قنبرزاده، منتقد سینمایی، با انتشار یادداشتی در حساب کاربری خود در اینستاگرام به نقد سریال «پایتخت ۷» پرداخته است.
 
او در این زمینه نوشت: «نه این نقی آن نقی نیست محسن تنابنده‌ای که به نظرم در حال حاضر بهترین بازیگر سینمای ایران است حالا در فصل هفتم «پایتخت» در برخی لحظه‌ها صدایی جز صدای نقی از گلویش بیرون می‌آید همچنان که انگار ریزه کاری‌های شخصیتش هم تغییر کرده است و در قسمت‌هایی تبدیل به محسن تنابنده‌ی «جنگ جهانی سوم هومن سیدی میشود من این نقی را نمیشناسم.
 
قبول دارم که سریال «پایتخت برای ما ایرانی‌ها حکمی نوستالژیک دارد و انگار ما را به گذشته‌ای وصل میکند که همیشه دنبالش هستیم، اما نمیتوان چیز‌هایی را نادیده گرفت…
 
«پایتخت» به عنوان یکی از مهمترین و ادامه دارترین سریال‌های ایران جدا از شکل و شیوه‌ی داستان پردازی انتخاب داستان‌ها و مفاهیم همه فهم و جذاب انتخاب ساختاری روان و رها برای دنبال کردن ماجرا‌ها بازی‌های درست و چند نکته دیگر همیشه نگاهی فوق العاده ریزبینانه و درست به جزییات رفتاری و گفتاری و عادت‌های زیستی مردمان خطه سرسبز مازندران داشت.
 
به عنوان نمونه‌هایی کوچک فرش‌های فراوانی که تمام طول اتاق‌ها و حتی آشپزخانه‌ی منزل نقی را پوشانده بود تا گل‌های مصنوعی فراوانی که در تمام اتاق‌ها دیده میشد تا نوع کفش پوشیدن و شوخی کردن و حتی رقصیدن و راه رفتن شخصیت‌های داستان… جزئیاتی حیرت انگیز بودند که حال و هوای «پایتخت» را می‌ساختند و تماشایی اش می‌کردند.
 
اما قسمت اول فصل جدید «پایتخت هیچ نشانی از فصول گذشته اش و آن ریزبینی‌های جذاب ندارد. انگار دیگر شمال و فضا و آدمهایش در کار نیستند.
 
انگار سریال مثلاً در تهران میگذرد. جدا از پراکندگی داستان و خرده روایت‌های ضعیف و بیکار کرد و عدم انسجام، حتى احساس میکنم بازیگران هم دیگر نای اجرای شخصیت‌های شان را ندارند انگار هیچ کس در حد و اندازه‌های خودش نیست. لطفاً نگویید که باید به آن فرصت بدهم ۱۴ سال از فصل اول سریال گذشته است
 
صحبت درباره‌ی فصل جدید «پایتخت» با انتشار قسمت‌های جدید مفصل‌تر خواهد بود ولی خواستم بگویم میتوانیم حسی نوستالژیک به یک سریال داشته باشیم، اما نمیتوانیم نادیده بگیریم که انگار «پایتخت»، «پایش رفته و «تخت» ش مانده.»
برچسب ها: پایتخت ، نقد
ارسال به دوستان
چرا موش‌ها در تهران زیاد شده‌اند؟ کدام مناطق تهران بیشتر در معرض این خطرند انیمیشن «ویولونیست» از سنگاپور جایزه اصلی جشنواره انسی را برد ذخایر استراتژیک نفت هند فقط ۵ روز دوام می‌آورد‌ جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های دانش‌آموزان قیمت مسکن در تهران از پیش از جنگ تاکنون ۸۰ درصد افزایش یافته است تحویل جنگنده F-۳۵ بدون رادار! / بحران جدید در پنتاگون هشدار یک کارشناس نسبت به استفاده درست از اهرم تنگه هرمز؛ ممکن است هزینه‌هایی به ایران تحمیل شود که جبران آن دشوار باشد دستور سازمان غذا و دارو برای جمع‌آوری پودرهای وزن‌دهی «رویال» پیروزی در جنگ به آشتی با جامعه منجر شود / اگر از فرصت استفاده نشود سایه جنگ از سر کشور برداشته نمی‌شود کوسه چین‌دار؛ شکارچی مرموز اعماق اقیانوس که لقب فسیل زنده دارد شليک به توافق تهران - ترامپ / بازگشت شرایط جنگی تندروها جاده‌ صاف‌کن کسانی شده‌اند که رویای انزوای ایران را در سر می‌پرورانند چگونه در نور کم عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟ ۸ نکته کاربردی برای دوربین و موبایل ماجرای کشته شدن یک دختر با گلوله اسلحه شکاری در پارکی در تهران / ضارب حین فرار از کشور دستگیر شد ایران، سومین تیم برتر آسیا در جام جهانی ۲۰۲۶
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟