کد خبر ۱۰۷۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۱-۰۴-۱۴۰۴
کد ۱۰۷۰۷۹۰
انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۱-۰۴-۱۴۰۴

گروسی: تاسیسات هسته‌ای نباید مورد حمله قرار بگیرند

گروسی: تاسیسات هسته‌ای نباید مورد حمله قرار بگیرند
گروسی خواستار «خویشتنداری نظامی» و «تلاش اجتناب ناپذیر در جهت یک راه‌حل دیپلماتیک» شد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی حملات ایالات متحده به تاسیسات هسته‌ای ایران تاکید کرد چنین تاسیساتی هرگز نباید هدف حمله قرار بگیرند.
 
به گزارش ایسنا، «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به حملات هوایی بامداد امروز (یکشنبه) آمریکا به تاسیسات اتمی ایران هشدار داد یک چنین تاسیساتی هرگز نباید هدف حمله قرار بگیرند.
 
به گزارش «ریانووستی» گروسی در اظهاراتی که از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتشار پیدا کرد، گفت: «من مکررا بیان کرده‌ام که تاسیسات اتمی هرگز نباید هدف حمله قرار بگیرند.»
 
گروسی خواستار «خویشتنداری نظامی» و «تلاش اجتناب ناپذیر در جهت یک راه‌حل دیپلماتیک» شد.
 
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین گفت نیاز به برقراری آتش‌بس است تا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتواند به بازرسی‌های خود در ایران از جمله در قبال ذخایر اورانیوم غنی شده ادامه دهد.
 
گروسی بیان داشت تبادل اطلاعات مداوم و به موقع با تهران بر سر ایمنی هسته‌ای دارایی اهمیت حیاتی است.
 
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سحرگاه امروز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی تروث سوشال مدعی حمله این کشور به تاسیسات هسته‌ای ایران در فردو، نطنز و اصفهان شد.
 
این ادعای ترامپ حدود یک هفته بعد از آن مطرح شد که رژیم صهیونیستی در سحرگاه ۲۳ خرداد در حمله متجاوزانه به تاسیسات هسته‌ای، نظامی و مناطق مسکونی ایران موجب شهادت شماری از فرماندهان نظامی، دانشمندان هسته‌ای و شهروندان غیرنظامی شد.
 
حمله در آستانه برگزاری دور ششم مذاکرات غیرمسقتیم تهران-واشنگتن با میانجیگری عمان درباره مسئله برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های ایران انجام شد. «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران این اقدام را «خیانت به دیپلماسی خواند».
 
درخوست‌ها برای بازگشت ایران به مذاکرات در حالی از سوی بازیگران بین‌المللی مطرح می‌شود که به گفته وزارت امور خارجه ایران، تهران اساسا در حال مذاکره بود که مورد این حمله متجاوزانه قرار گرفت و میز مذاکرات را ترک نکرده بود که اکنون به آن بازگردد.
 
عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای مسلح ایران برای دفع تهاجم اسراییل به کشور در عین پاسخ کوبنده به این تجاوزگری طی عملیات «وعده صادق ۳» ادامه دارد. مقام‌های ایرانی تاکید کرده‌اند تا زمان متوقف نشدن حملات متجاوزانه علیه ایران، مذاکره امکان‌ناپذیر خواهد بود.
 
مقام‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، همچنین تحلیلگران به طور جدی درباره پیامدهای حمله به تاسیسات اتمی ایران به دلیل خطر فجایع انسانی و زیست‌محیطی بر اثر تشعشعات هسته‌ای ناشی از انفجار هشدار داده‌اند.
 
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی حمله بامداد امروز اعلام کرد که افزایشی در سطح تشعشعات خارجی تاسیسات اتمی ایران مشاهده نکرده است.
 
این در حالی است که اسراییل بدون عضویت در پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی(ان‌پی‌تی) دارنده بزرگ‌ترین زرادخانه اتمی در منطقه غرب آسیا است و هیچ نظارتی بر برنامه هسته‌ای این رژیم انجام نمی‌شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
دو روایت از «هسته سخت» نظام وقتی درگیری هست اما مالکیت نیست، سازمان از درون کند می شود وزیر آموزش و پرورش: جبران عقب‌افتادگی درسی دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه در تابستان ریزش بورس امروز ۷ تیر ۱۴۰۵/بازار سرمایه نزدیک ۱۰۰ هزار واحد سقوط کرد سخنگوی سپاه: از اینکه دولت به سپاه «نفت» داده باشد، اطلاعی ندارم هشدار مدیریت بحران مازندران/ از حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات فاصله بگیرید عاشقانه حدیثه تهرانی در آغوش همسرش کنار دریا (+عکس) راندمان نیروگاه های حرارتی امسال از مرز ۴۰ درصد عبور کرد روزنامه جوان: به گروسی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته ای آسیب دیده را ندهید قانون سختگیرانه بریتانیا در موج گرمای ۴۰ درجه: کولرهای گازی از خانه‌ها حذف شود چرا از فاجعه سردشت غافل شدیم؟ خالکوبی چه بلایی سر ساعت‌های هوشمند می‌آورد؟ تصویری که از داخل منزل شهید لاریجانی منتشر شد دیدنی های امروز؛ از موج گرمای اروپا تا امداد و نجات در ونزوئلا جوانان در بودجه کجایند؟