فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۷۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۴-۰۴-۱۴۰۴
کد ۱۰۷۶۹۸۴
انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۴-۰۴-۱۴۰۴

ماموریت «آکس-۴» ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک کرد

ماموریت «آکس-۴» ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک کرد
چهار فضانورد جدیدترین ماموریت خصوصی شرکت «آکسیوم اسپیس» اقامت خود را در ایستگاه فضایی بین‌المللی به پایان رساندند و اکنون در راه رسیدن به زمین هستند.

کپسول «دراگون»(Dragon) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) ماموریت «آکس-۴»(Ax-4) شرکت «آکسیوم اسپیس»(Axiom Space) روز ۱۴ ژوئیه از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد و چهار سرنشین را در آخرین مرحله از ماموریت به سوی زمین آورد.

به  گزارش  ایسنا به نقل از اسپیس، جدا شدن از ایستگاه فضایی بین‌المللی در ساعت ۷:۱۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی انجام شد. این کپسول دراگون موسوم به «گریس»(Grace) از آزمایشگاه مداری که در ۲.۵ هفته گذشته - حدود نیم هفته بیشتر از حد انتظار - محل اقامت خدمه آکس-۴ بود، دور شد. گریس یک مجموعه عملیات خروج از مدار را انجام داد و اکنون در مسیر بازگشت به زمین در امروز ۱۵ ژوئیه حدود ساعت ۵:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۳:۰۰ به وقت ایران) است.

فرمانده آکس-۴، «پگی ویتسون»(Peggy Whitson) فضانورد سابق ناساست که اکنون مدیریت بخش پروازهای فضایی سرنشین‌دار آکسیوم اسپیس را بر عهده دارد. ویتسون هنگام خروج کپسول دراگون از طریق سیستم ارتباطی گفت: ایستگاه فضایی، گریس، خدمه آکس-۴ می‌خواهند از حمایت شما بسیار تشکر کنند. شما فوق‌العاده هستید.

خلبان «شوبانشو شوکلا» (Shubhanshu Shukla) از هند، متخصص ماموریت «اسلاووس اوزناسکی»(Sławosz Uznański) از لهستان و متخصص ماموریت «تیبور کاپو»(Tibor Kapu) از مجارستان نیز اعضای دیگر این ماموریت هستند.

ماموریت «آکس-۴» ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک کرد

گریس در روز ۲۶ ژوئن به همراه خدمه آکس-۴ به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد. آکس-۴، چهارمین ماموریت شرکت آکسیوم اسپیس به ایستگاه فضایی بین‌المللی در ادامه پروازهای سرنشین‌دار پیشین این شرکت است که تحقیقات و بررسی‌های علمی را با هدف درک بیشتر از محیط ریزگرانش شامل می‌شوند.

خدمه آکس-۴ بیش از ۶۰ آزمایش و نمایش فناوری را با مشارکت ۳۱ کشور گوناگون و همچنین تعدادی رویداد اطلاع‌رسانی عمومی انجام دادند و رکورد پیشین آکسیوم اسپیس را در حالی که همچنان به بهبود عملیات مداری خود ادامه می‌دهد، شکستند.

ماموریت آکس-۴ در روز ۲۵ ژوئن با موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) شرکت اسپیس ایکس از مجتمع پرتاب 39A مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب شد. خدمه کمی بیش از یک روز کامل را صرف رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی کردند و قرار بود حدود دو هفته در ایستگاه فضایی بمانند اما ماموریت آنها حدود چهار روز بیشتر از حد انتظار طول کشید.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ماموریت ، اکس ، ایستگاه
ارسال به دوستان
ستایش اینفانتینو از جذابیت نبرد ایران و مصر پاسخ بیگلربیگی به امیرحسین ثابتی: دو روز قبل از نطق شما، با خواهش وزیر نفت و تنها بخاطر جلوگیری از به مخاطره افتادن مدیریت انرژی کشور استعفا دادم/ چرا رگ گردنتان برای گم‌شدن‌میلیاردها دلار ناشی از‌ فروش نفت باد نکرد؟ زمان بازگشایی مصلای تهران برای وداع با رهبر شهید مسکو: پالایشگاه نفت اوکراین در زاپوریژیا را هدف قرار دادیم حمایت مایلی‌کهن از طارمی پس از پنالتی ناموفق رویترز: هند نفت و گاز بیشتری از ایران می‌خرد بلژیک با درهم‌کوبیدن نیوزیلند برای رقبا خط‌ونشان کشید سایه سنگین اتفاقات ۱۹۸۲ بر دیدار اتریش و الجزایر انصارالله یمن: توافق لبنان و رژیم صهیونیستی، ائتلاف برای نابودی مقاومت است قهرمانی مقتدرانه تیم ملی فوتسال زنان ایران در کافا نبرد سرنوشت‌ساز کرواسی و غنا برای صعود در جام جهانی کنسرت‌ها تا پایان ماه صفر تعطیل شدند؟ عراقچی: ایران بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی است دراگان اسکوچیچ سرمربی جدید پرسپولیس شد تردد بیش از ۲۱ هزار زائر از پایانه مرزی خسروی