فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۸۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۸-۰۵-۱۴۰۴
کد ۱۰۸۱۱۴۷
انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۸-۰۵-۱۴۰۴

"رفتار ناشایست" دلیل اخراج سفیر اسرائیل از امارات

منابع اماراتی بدون اشاره به جزئیات به کانال 12 تلویزیون اسرائیل گفته اند که رفتار "یوسی شلی" به قدری ناشایست و نافی عزت بوده که اگر مصونیت دیپلماتیک نداشت طرف اماراتی به این سادگی از کنار آن نمی گذشت.

سفیر اسرائیل در امارات متحده عربی به دلیل انجام رفتاری "ناشایست" در کشور محل ماموریت دیپلماتیک خود، اخراج شده است.

به گزارش عصرایران به نقل از "تایمز اسرائیل"، بر اساس گزارش کانال 12 اسرائیل، "یوسی شلی" سفیر اسرائیل در امارات در اوایل سال جاری میلادی به دلیل انجام رفتاری "ناشایست" و اعتراض دولت امارات به اسرائیل فراخوانده شده است.

کانال 12 گزارش کرده که سفیر اسرائیل در امارات متحده عربی پس از حادثه‌ای که چند ماه پیش رخ داد و ظاهرا با رفتار نامناسب میزبانانش را ناراحت کرده بود، از سمت خود برکنار و به اسرائیل فراخوانده شده است.

با وجودی که دفتر بنیامین نتانیاهو این گزارش را که امارات دیگر مایل به حضور یوسی شلی در این سمت به دلیل رفتار نامناسب در اوایل سال جاری میلادی نبوده، تکذیب  کرده، اما منابع اماراتی این خبر را تایید کرده اند.

در بیانیه دفتر نتانیاهو اما ادعای فراخواندن شلی از سوی نتانیاهو به دلیل رفتار ناشایست تکذیب شده و ادعا شده:" برخلاف گزارش‌ها، نخست وزیر نتانیاهو تصمیمی برای فراخواندن یوسی شلی، سفیر اسرائیل در امارات متحده عربی، نگرفته است."

رسانه‌های عبری هفته گذشته گزارش دادند که شلی در اوایل امسال با چند دوست در ابوظبی بیرون بوده و رفتاری "ناشایست" داشته و "از مرزهای حریم شخصی عبور کرده است."

شلی هفته گذشته در پاسخ به این گزارش‌ها گفت که این حادثه در یک رویداد خصوصی غیرمرتبط با کار او به عنوان سفیر رخ داده است.

به گزارش کانال ۱۲، اماراتی‌ها از طریق کانال‌های مخفی به اسرائیل اطلاع دادند که رفتار او "غیرقابل قبول است و حتی به عزت ما آسیب می‌رساند."

یک منبع اماراتی به کانال 12 گفته رفتار او به قدری زننده و بی شرمانه بوده که "اگر در مورد شخص دیگری صحبت می‌کردیم (فردی عادی و بدون مصونیت دیپلماتیک)، اجازه بازگشت او را به کشورش نمی‌دادیم."

در گزارش ها به طور مشخص به جزییات رفتار ناشایست این دیپلمات اسرائیلی اشاره ای نشده است.

امارات در کنار بحرین و مراکش از معدود کشورهای عربی هستند که در چارچوب "پیمان ابراهیم" روابط خود را با اسرائیل عادی سازی کرده اند.

از دیگر کشورهای عربی که با اسرائیل رابطه عادی دارد می توان به اردن و مصر اشاره کرد که از دهه ها پیش و در چارچوب توافق نامه های صلح با تل آویو با این رژیم روابط عادی دیپلماتیک برقرار کرده اند.

 

ارسال به دوستان
توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند