فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۸۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۴-۰۶-۱۴۰۴
کد ۱۰۸۹۰۰۹
انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۴-۰۶-۱۴۰۴

جزییات تازه از مالیات مقطوع مشاغل اعلام شد

جزییات تازه از مالیات مقطوع مشاغل اعلام شد
بر اساس ابلاغ سازمان امور مالیاتی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا یا ارائه خدمات آنها در سال گذشته کمتر از ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده، مشمول مالیات مقطوع می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمد هادی سبحانیان معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی بخشنامه مالیات مقطوع عملکرد سال ١۴٠۳ برخی از صاحبان مشاغل در اجرای تبصره ماده ١٠٠ قانون مالیات‌های مستقیم را به ادارات کل امور مالیاتی ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه صاحبان مشاغلیکه مجموع فروش خالص کالا و ارائه خدمات آنها در سال ١٤٠٣ حداکثر ۱۵۰ برابر معافیت موضوع ماده ٨٤ قانون مالیات‌های مستقیم معادل مبلغ ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود، مشمول مقررات مالیات مقطوع خواهند بود.

مشمولان این دستورالعمل، از نگهداری دفاتر و اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ١٣٩٤ و ارائه اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معافند. شمول این معافیت منوط به عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی خواهد بود.صاحبان مشاغل زیر مشمول تعیین مالیات مقطوع نیستند:

- مؤدیانی که میزان فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ١٤٠٣ بیش از مبلغ (۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان) بوده است

- در پرونده‌های مشارکت مدنی چنانچه سهم درآمد یا فروش حداقل یکی از شرکاء بیش از مبلغ مذکور (۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان) یا مجموع درآمد مشارکت بیش از مبلغ ۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باشد

- مؤدیانی که تا تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۴ برای آنها فرم تبصره ماده ١٠٠ قانون مالیات‌های مستقیم بارگذاری نشده است

آنگونه که این دستورالعمل اعلام کرده، آن دسته از صاحبان مشاغلی که بخشی از وجوه واریزی به حساب‌های بانکی آنها از طریق دستگاه‌های کارتخوان (POS) یا سایر ابزارهای پرداخت، درآمد آنها نیست (از جمله نمایشگاه‌های اتومبیل، بنگاه‌های معاملات املاک، حق‌العمل‌کاران و سایر مشاغل مشابه)، این موضوع در تعیین مالیات مقطوع آنها لحاظ خواهد شد.

مالیات مقطوع پزشکان

میزان مالیات مقطوع پزشکانی که در عملکرد سال ١٤٠٣ مشمول حکم بند «ث» تبصره ٦ قانون بودجه سال ١٤٠٣ کل کشور بوده‌اند، معادل مالیات تعیین‌شده مطابق این دستورالعمل یا مالیات مکسوره آنها، هر کدام که بیشتر باشد، تعیین می‌شود.

متن بند «ث» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ به این شرح است:

«تمامی مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلفند ۱۰ ‌درصد از حق‌الزحمه یا حق‌العمل گروه پزشکی که به‌موجب دریافت وجه صورتحساب‌های ارسالی به بیمه‌ها و یا نقداً از طرف بیمار پرداخت می‌شود به‌عنوان مالیات علی‌الحساب کسر و به‌نام فرد مربوط تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب به‌حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

مالیات علی‌الحساب این بند شامل تمامی پرداخت‌هایی که به‌عنوان درآمد حقوق و کارانه مطابق قوانین بودجه سنواتی پرداخت و مالیات آن کسر می‌شود، نخواهد بود.»

مهلت پرداخت مالیات مقطوع تا آخر شهریور ولی امکان تقسیط هم هست

مطابق دستورالعمل ابلاغی سازمان امور مالیاتی مهلت پرداخت مالیات تعیین شده تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ است با این حال صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع یا مالیات ابرازی این دستورالعمل را به صورت یکجا تا پایان شهریور نداشته باشند می‌توانند نسبت به تقسیط و پرداخت مالیات مربوطه اقدام کنند.

برچسب ها: مالیات ، دارایی ، کالا ، مشمول
ارسال به دوستان
captcha
شکست الیاس پرهیزگار در باکو؛ تنها نماینده جودو ایران حذف شد کلاهبرداری با جان مردم؛ چرا نباید به تبلیغات آنلاین ترک اعتیاد اعتماد کرد؟ جواد نکونام: می‌خواهیم روز سختی برای استقلال بسازیم پیشنهاد اهدای جام قهرمانی فصل گذشته به شهدای میناب مطرح شد سونامی مالی در الطلبه؛ علیرضا منصوریان در آستانه یک بحران بزرگ آمادگی فدراسیون برای آموزش بانوان متقاضی گواهینامه موتورسیکلت دهقان: 20 بار دیگر هم با کره شمالی بازی کنیم، 4 گل نمی‌خوریم محرومیت قطعی رونالدو از تیم ملی پرتغال ۲۵ قرار مجرمیت و ۶۰ فقره شکایت در پرونده حمید رسایی دبیر: هنوز نگفته‌ام قوه قضاییه به فوتبال بیاید / آمار دارم کدام‌شان با اینترنشنال ارتباط دارد تکذیب طاعون روسی؛ تأکید بر پیشرویِ تب دنگی در کشور عامل مرگبار طاعون چه شکلی است؟ (عکس) توهم هوش مصنوعی چیست؟ هفت راه ساده برای تشخیص پاسخ‌های ساختگی ماجرای دود مشهد چیست؟ آتش‌سوزی محل نگهداری ضایعات شاخص کل بورس کانال ۸ میلیون واحد را فتح کرد