فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۹۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۰-۰۶-۱۴۰۴
کد ۱۰۹۰۶۰۹
انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۰-۰۶-۱۴۰۴

ماجرای قطع سرویس گوشی‌های آیفون‌ چه بود؟

ماجرای قطع سرویس گوشی‌های آیفون‌ چه بود؟
در چهارماهه نخست امسال واردات تجاری تلفن همراه با افت ۲۸ درصدی به ۲.۱۷ میلیون دستگاه رسید اما واردات مسافری با رشد ۱۱۰ درصدی به ۲۴۷ هزار دستگاه جهش کرد. این رشد همزمان با گزارش‌های گسترده از قطع سرویس آیفون‌های وارداتی به‌صورت مسافری، به چالش بازار و مصرف‌کنندگان دامن زده است
بررسی آمار واردات تلفن همراه در چهارماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد در حالی که واردات تجاری این کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته، واردات مسافری با رشد کم‌سابقه‌ای مواجه شده است.
 
به گزارش تسنیم، بر اساس آمار رسمی، در چهارماهه نخست سال گذشته، تعداد 3 میلیون و 10 هزار و 422 دستگاه تلفن همراه به ارزش 674 میلیون دلار به صورت تجاری وارد کشور شد. این رقم در مدت مشابه سال جاری به 2 میلیون و 173 هزار و 839 دستگاه به ارزش 504 میلیون دلار کاهش یافته است.
ماجرای قطع سرویس گوشی‌های آیفون‌ چه بود؟
 

رشد بی‌سابقه 110 درصدی واردات موبایل به شکل مسافری

در مقابل، واردات مسافری تلفن همراه در چهارماهه نخست سال جاری جهش قابل‌توجهی داشته است. در سال گذشته، این رقم 118 هزار و 117 دستگاه به ارزش 66 میلیون دلار بود، اما در سال جاری به 247 هزار و 262 دستگاه به ارزش 188 میلیون دلار رسید. این تغییر به معنای رشد 109/34 درصدی در تعداد و 185/32 درصدی در ارزش واردات مسافری تلفن همراه است.
 

ماجرای قطع گسترده آیفون‌های وارداتی به شیوه غیر تجاری یا مسافری

جدای از بحث جهش واردات به شکل مسافری اخیرا گزارشهای متعددی از قطع شدن سرویس دهی به برخی موبایل هایی که به شکل مسافری وارد کشور شده اند در سطح بازار مطرح شده است. البته این موضوع  چالشهایی را برای مصرف کنندگان و عرضه کنندگان خرد ایجاد کرده است.
چالش مذکور   بعد از صدور مجوز هیات دولت برای رجیستری تلفن همراه با برند اپل سر های 13 به بعد که در زمان ممنوعیت وارد کشور شده بودند بیشتر گزارش شده است.
 
در همین خصوص فیروزه خیالی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی گمرک ایران در پاسخ به سوال در خصوص ابهامات مطرح شده پیرامون سرنوشت گوشی‌های مسافری که با اظهار نادرست مدل و حجم، حقوق ورودی کمتری پرداخت کرده‌اند، از طراحی یک سامانه جدید برای وصول مابه‌التفاوت‌ مرتبط با حقوق ورودی تلفن همراه  خبر داد.
 
 این اقدام در پی مغایرت بین میزان قابل پرداخت و مبلغی که توسط متقاضیان استفاده از گوشی وارداتی به شکل مسافری و غیر تجاری پرداخت شده، صورت گرفته است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: گوشی ، آیفون ، تجارت
ارسال به دوستان
قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود چرا بلانشو «فوکو» را نویسنده‌ای در فضای ادبی می‌خواند؟ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند