فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۱-۰۲-۱۳۸۹
کد ۱۱۳۸۱۸
انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۱-۰۲-۱۳۸۹

اثر مصرف آجیل بر سطح کلسترول خون

عصر ایران
به نظر نمی رسد نوع آجیل مصرف شده در نتایج این رژیم تفاوتی ایجاد کند و در این پژوهش هیچ تفاوتی بین نتایج حاصل از رژیم مصرف گردو، بادام، بادام زمینی، فندق و پسته مشاهده نشد.
   
نتایج یک پژوهش نشان می دهد مصرف آجیل، میزان کلسترول و دیگر چربی هایی را که برای قلب زیانبارند، در خون، کاهش می دهد.
 
واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شینهوا گزارش داد، پژوهشگران اعلام کردند مصرف دو و سه دهم انس (تقریبا معادل 70 گرم یا یک سوم فنجان) آجیل در در روز می تواند سطح کلسترول عمومی بدن را به میزان پنج و یک دهم درصد و سطح کلسترول بد "ال دی ال" را به میزان هفت و چهار دهم درصد کاهش دهد.

به گفته پژوهشگران دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه لوما لیندا در کالیفرنیا استفاده از این میزان آجیل در هر روز همچنین باعث می شود نسبت کلسترول ال دی ال به کلسترول خوب "اچ دی ال" نیز به میزان هشت و سه دهم درصد افزایش پیدا کند؛ مصرف آجیل همچنین باعث می شود سطح تری گلیسیرید در میان افرادی که به میزان بالای این چربی مبتلا هستند، به میزان ده و دو دهم درصد کاهش پیدا کند.

بر اساس نتایج این پژوهش، مزایای خوردن آجیل در میان افراد لاغر بیشتر از افراد چاق است؛‌ همچنین مزیت رعایت این رژیم در افرادی که دارای سطح کلسترول ال دی ال بالاتری هستند و رژیم غذایی چرب تری دارند، مشهود تر است.

به نظر نمی رسد نوع آجیل مصرف شده در نتایج این رژیم تفاوتی ایجاد کند و در این پژوهش هیچ تفاوتی بین نتایج حاصل از رژیم مصرف گردو، بادام، بادام زمینی، فندق و پسته مشاهده نشد.

به گفته کارشناسان تغذیه، در مصرف آجیل نباید افراط شود زیرا آجیل شور حاوی مقدار فراوانی نمک است و همچنین آجیل بسیار پرکالری است و مصرف بیش از حد آن می تواند به چاقی منجر شود.

پژوهشگران عقیده دارند میزان مصرف آجیل در هر روز نباید از سه اونس (حدود 90 گرم) بیشتر باشد.

ارسال به دوستان
غریب آبادی: یک سال گذشت، ایران نه شکست و نه عقب نشست فرهنگستان زبان فارسی واژه «گوشینه» را جایگزین «هدفون» کرد استارت مقتدرانه یا شگفتی‌سازی؛ نگاهی به نبرد ترکیه و استرالیا زمزمه محبت و دروغ مصلحتی؛ جبار باغچه بان (+صدا) استقبال نخست‌وزیر انگلیس از پیشرفت در روند تفاهم ایران و ایران تنکر ترکرز: یک ابرنفتکش دیگر از خط محاصره آمریکا گذشت جنجال بر سر سهمیه آسیایی؛ نماینده سوم ایران چگونه انتخاب می‌شود؟ توافق سینا اسدبیگی با تیم دهوک عراق زیر نظر گل‌محمدی «سلیمی» و «گودرزی» حضورشان در تجمع مخالفت با توافق احتمالی را تکذیب کردند ترامپ: توافق با ایران فردا یکشنبه امضا می شود/ هیچ پولی با ایران رد و بدل نمی‌شود حواشی ساعت میلیاردی سرمربی تیم ملی؛ از نمایش تجمل تا انتقادات اجتماعی وزیر نیرو: برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب نداریم چطور نیویورک با سیب بزرگ و فوتبال، اقتصاد را دنبال می کند؟ تصادف زنجیره‌ای اتوبوس با ۱۲ خودرو در اشرفی اصفهانی تهران (+عکس) حامی مالی داعش در الانبار دستگیر شد