فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۴۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۶-۱۱-۱۴۰۴
کد ۱۱۴۱۲۱۲
انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۶-۱۱-۱۴۰۴

پسری که برای حفظ ناموس خود هموطنش را کشت

پسری که برای حفظ ناموس خود هموطنش را کشت
شهیر دستگیر و مدعی شد در دفاع از خود مرتکب قتل هموطنش شده است. او چندی قبل در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد که قضات دیوان‌عالی کشور حکم را نقص کرده و برای بررسی بیشتر به دادگاه بازگرداندند.

روزنامه جام جم نوشت: تحقیقات جنایی دراین پرونده از دوسال قبل وبا گزارش مرگ پسر جوانی در یکی از درمانگاه‌های پاکدشت آغاز شد. ماموران با حضور در درمانگاه با جسد پسر اهل افغانستان رو‌به‌رو شدند که با یک ضربه چاقو به قتل رسیده بود. عموی مقتول که در بیمارستان حاضر بود، درتحقیقات گفت:گل‌محمد، برادرزاده‌ام امروزدرحالی که باضربه چاقو مجروح شده بود، به خانه‌ام آمد. بعد از چند ساعت حالش بد شد که او را به بیمارستان رساندم اما بر اثر شدت جراحات جان باخت. 

ماموران با شناسایی دوستان گل‌محمد، سراغ آنها رفته و متوجه شدند او روز حادثه با پسری به نام شهیر درگیر شده و با ضربه چاقوی او مجروح شده بود.

شهیر دستگیر و مدعی شد در دفاع از خود مرتکب قتل هموطنش شده است. او چندی قبل در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد که قضات دیوان‌عالی کشور حکم را نقص کرده و برای بررسی بیشتر به دادگاه بازگرداندند. به این ترتیب شهیر برای دومین بار در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران و به ریاست قاضی بابایی پای میز محاکمه ایستاد.

متهم به قتل که در زمان قتل کمتر از۱۸سال داشت، در تحقیقات گفت: روز حادثه با دوستم مقابل خانه‌مان نشسته بودیم که گل‌محمد سراغم آمد و گیر داد چرا آنجا نشسته‌ام. با دخالت دوستم دعوا تمام شد.

او عصر با دو نفر دیگر از دوستانش مرا تنها در محل پیدا کردند و با تهدید و کتک به کوچه‌ای خلوت بردند. آنجا متوجه شدم او قصد تجاوز به من را دارد.

برای رهایی از دستش با چاقویی که همراه داشتم، ضربه‌ای به او زدم. وقتی آنجا را ترک می‌کردم، حالش خوب بود اما چند روز بعد از دستگیری، متوجه مرگش شدم. باور کنید در دفاع از خودم این کار را کردم. او لباسم را بیرون آورده بود و من فکر کردم خراشی روی بدنش انداختم. 

سپس وکیل او به دفاع پرداخت وادامه داد: گل‌محمد بعد اززخمی شدن به خاطر این‌که مدرک شناسایی نداشته،به پزشک مراجعه نمی‌کند. به خانه عمویش رفته بود که چند ساعت بعد با بد شدن حالش، او را به درمانگاه انتقال دادند.

۵-۴ ساعت زمان طلایی برای نجات جانش را تلف کرده بودند و همین باعث شد نتوانند اورااحیا کنند.پزشکی‌قانونی علت مرگ را خونریزی اعلام کرده اما نگفته دیر اقدام کردن برای نجات جانش چقدر تاثیر داشته است. ازسوی دیگر شاهدان ماجرا که ازدوستان مقتول هستند، گفته‌اند که او بعد از زخمی شدن با پای خودش محل را ترک کرده است که درخواست تحقیق و بررسی در این رابطه را دارم. 

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: قتل ، قاتل ، افغانستان ، تجاوز ، چاقو
ارسال به دوستان
«پاپ» کتاب منتشر می‌کند برقراری مجدد پروازهای تهران – دبی از ۱۰ تیرماه تلف شدن یک توله پلنگ نر به دلیل سقوط در کانال آب راز دندان‌ها؛ مقایسه ساختار دندان در ۶ گونه، از انسان تا غول‌های خشکی و دریا (+اینفوگرافیک) وام روی سیم‌کارت؛ پدیده‌ای که دارایی مردم را گرو می‌گیرد پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی «داستان اسباب‌بازی 5» همه رقبا را کنار زد بلایی که ماهواره سر فیلم‌های ایرانی آورد! آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه تأثیر پنهان طعم‌های محبوب «یخی» بر قلب بورس هفته را صعودی آغاز کرد