۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۱-۱۱-۱۳۸۵
کد ۱۱۴۱۵
انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۱-۱۱-۱۳۸۵

آیا خون کارمندان نفت رنگین تر است؟

آنها فراموش کرده اند نفتی که استخراج می کنند، نه متعلق به آنها که متعلق به همه مردم ایران است و از این رو، جای هیچ منتی وجود ندارد.

عصر ایران ـ در پی تصویب لایحه مدیریت خدمات کشوری در مجلس شورای اسلامی، فشار نفتی ها برای استثنا کردن کارکنان وزارت نفت و سازمان ها و شرکت های مرتبط با آن از شمول این قانون وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش عصر ایران (asriran.com)، پیش از این نفتی ها، می کوشیدند دولت را تشویق به باز پس گیری این لایحه از مجلس کنند ولی پس از آنکه در این هدف موفقیتی به دست نیاوردند، در صدد زمینه سازی برای رد این مصوبه در شورای نگهبان یا تصویب طرحی برای مستثنی کردن خود از این قانون هستند.

بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق همه کارکنان دولت هماهنگ می شود به گونه ای که به عنوان مثال یک کارمند در بخش دبیرخانه وزارت نفت، حقوقی برابر با همتای خود با شرایط استخدامی و تحصیلی مشابه، در وزارت تعاون یا آموزش و پرورش خواهد گرفت.

از آنجا که لابی های نفتی طی دهه های گذشته، همواره در بسیاری از تصمیم گیری ها موثر بوده است، تاکنون هیچ قانون و رویه ای حتی "نظام هماهنگ" نیز نتوانسته است حقوق پرسنل وزارت نفت را تابع عدالت کند و بدین ترتیب، همواره نفتی ها، حقوق، مزایا و امکانات بسیار بیشتری نسبت به همتایان خود در سایر دستگاه ها دریافت کرده اند و این بی عدالتی آشکار باعث رنجش خاطر کارمندان دولت بوده است زیرا فردی که با سابقه 15 ساله و تحصیلات لیسانس در بخش اداری یک وزارتخانه دولتی کار می کند و ماهانه 350 هزار تومان دریافتی دارد، وقتی می بیند که همتای او در همان بخش و با همان سابقه و تحصیلات در وزارت نفت حدود یک میلیون تومان دریافتی دارد خود را کارمند درجه 2 دولت می پندارد و البته به همان میزان نیز در وی انگیزه فعالیت وجود خواهد داشت. ( حال بگذریم از امکانات و مزایای جانبی که فقط برای کارمندان نفت وجود دارد.)

از این رو، قانون جدید را می توان سرآغازی برای عدالت گستری بین کارمندان دولت دانست که قرار است به تبعیض ها پایان دهد.

پرسنل وزارت نفت و شرکت های تابعه، با این استدلال که آنها با استخراج و فروش نفت برای کشور درآمدزایی می کنند، خواستار حفظ این فاصله حقوق ها هستند ولی آنها فراموش کرده اند نفتی که استخراج می کنند، نه متعلق به آنها که متعلق به همه مردم ایران است و از این رو، جای هیچ منتی وجود ندارد.

وانگهی اگر قرار باشد درآمدزایی را ملاک حقوق قرار دهیم، کارکنان بسیاری از بخش ها مثل وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز می توانند به استناد اینکه درآمد زایی دارند خواهان مستثنی شدن از شمول این قانون باشند.

پرسنل نفت، همچنین به سختی کار خود اشاره می کنند و می گویند که با این شرایط سخت، باید هم حقوق ما بیش از بقیه باشد، اما سوال اینجاست که آیا همه پرسنل نفت در حوزه چاه های نفت، دکل ها و پالایشگاه ها کار می کنند یا آنکه بخش بزرگی از آنان، همانند کارمندان دیگر دولت در ستاد مستقر هستند و صرفاً به کارهای اداری می پردازند؟

وانگهی، کسانی که در مناطق عملیاتی نفت هستند، از مزایای خاص آن نیز برخوردارند و این برخورداری، البته می بایست در همه بخش های دیگر نیز به یک شکل اعمال شود.

به عنوان مثال، آیا پرسنل نیروی انتظامی که در شرایط سخت جغرافیایی، آب و هوایی و امنیتی کار می کنند و جانشان نیز همواره در معرض خطر ات ناشی از مبارزه با قاچاقچیان، اشرار، سارقان مسلح و ... است، کارشان سهل تر از کار پرسنل نفت است؟

البته در قانون جدید، مقرر نشده است که حقوق پرسنل نفت کاهش یابد، بلکه قرار است طی یک دوره زمانی 5 ساله، افزایش حقوق های پایین با درصد زیاد و افزایش حقوق های بالا با درصد کم صورت بگیرد تا در یک فرآیند پلکانی، تناسب معقولی بین حقوق کارکندان دولت در بخش های مختلف پدید آید.

با این حال، باز هم نفتی ها نسبت به این قانون معترض اند و خواستار حفظ شکاف موجود هستند.

آیا به راستی خون کارمندان وزارت نفت از خون سایر کارمندان رنگین تر است؟

 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
14
27
با سلام
1-آيا كارمندان وزارت نفت مانند وزارت آموزش وپرورش 4.5 ماه در سال تعطيل مي باشند
2-آيا كارمندان آموزش وپرورش وساير ادارت روي سكوهاي نفتي در جزيره كار مي كنند
3-آيا محيط هاي كلاس وادرات دولتي هواي به پاكيزگي وتميزي مناطق گارگاهي وزارت نفت دارند!!!!!؟؟؟؟؟
4-آيا كارمندان ساير دستگاههاي دولتي خانواده اشان در ماه بيش 5 نمي بينند.
.....
آيا كارمندان ساير دستگاهها حاضرند در گرماي50 درجه جنوب كار كنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
10
12
يادتان باشد سختي هر شغل مزايايي هم دارد اگر كاركنان نيروي انتظامي سختي دارند مزاياي انها كم نيست و يا ساير ادارات هركدام به نوبت مزايايي دارند كاكنان شركت نفت در دريا و خشكي غير از حقوق چه مزيتي دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
3
5
حقيقتا فقط و فقط پرسنل نفت، به سختی کار خود واقف هستند و با این شرایط سخت، باید هم حقوق آنها بیش از بقیه باشد، اما سوال اینجاست که آیا شما هم مانند پرسنل نفت ميتوانيد يك روز در حوزه چاه های نفت، دکل ها و پالایشگاه ها کار کنيد یا آنکه نميتوانيد و مانند کارمندان دیگر دولت در ستاد هامستقر هستند و صرفاً به کارهای اداری می پردازيد.
پس مي بينيد كه به راستی خون کارمندان ديگر از خون کارمندان وزارت نفت رنگین تر است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
5
8
»----------»»»»دوستی که نوشته آیا بقیه کارمندان هم در گرمای 50 درجه جنوب کار می کنند ، توجه فرمایند که :
1 - همه کارمندان نفت در گرمای 50 درجه جنوب کار نمی کنند. آیا کارمندی که در ساختمان وزارت نفت در خیابان طالقانی تهران کار اداری می کند هم زیر حرارت 50 درجه دارد نفت استخراج می کند؟
2 - خیلی از کارمندان دولت در دمای 50 درجه کذایی که فرمودید کار می کنند مثل نیروهای مسلح و انتظامی و کارمندان بومی استان های جنوبی
3 - تعطیلاتی که فرمودید برای همه کارمندان دولت نیست بلکه فقط برای معلمان است ( ونه حتی برای همه کارمندان آموزش و پرورش)«««««-----------«
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
11
4
خدا خیرتون بده که حرف دل میلیون ها کارمند رو زدین . من و دوستم با هم استخدام شدیم .من توی اداره پست استخدام شدم و دوستم در شرکت نفت . هر دوی ما لیسانس بودیم و هم سال و توی اداره هامون هم تقریبا پست مشابه گرفتیم و کارهای مشابهی داریم . هر دوی ما هم در تهران کار می کنیم . اما اون بیش از 2 برابر من حقوق می گیرد و کلی امکانات دیگر هم مثل باشگاه و بیماستان مدرن مخصوص و مهمانسراهای لوکس در سراسر کشور و ... دارند . آیا این است عدالت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
5
4
خدا خیرتون بده که حرف دل میلیون ها کارمند رو زدین . من و دوستم با هم استخدام شدیم .من توی اداره پست استخدام شدم و دوستم در شرکت نفت . هر دوی ما لیسانس بودیم و هم سال و توی اداره هامون هم تقریبا پست مشابه گرفتیم و کارهای مشابهی داریم . هر دوی ما هم در تهران کار می کنیم . اما اون بیش از 2 برابر من حقوق می گیرد و کلی امکانات دیگر هم مثل باشگاه و بیماستان مدرن مخصوص و مهمانسراهای لوکس در سراسر کشور و ... دارند . آیا این است عدالت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
0
6
با سلام
بسیاری از دستگاههای دولتی کارکنانی دارند که در شرایط سخت کار میکنند.. همانند مخابرات. بهداشت. صداوسیما . نیروهای نظامی و حتی معلمانی که در مناطق محروم خدمت میکنند ولی آیا آنان به اندازه کارمندان وزارت نفت دریافتی دارند؟ ایکاش حقوق کارمندان وزارت نفت کاهش پیدا نکند ولی حقوق کارکنان دیگر بخشهای دولت نیز با آنان برابر شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
2
2
ایجاد تغییرات بزرگ وگسترده نیاز به پژوهش وکارشناسی دقیق دارد آیا تحقیقات لازم بر روی اینکار صورت پذیرفته است . بسیار بعید بنظر میرسد .زیرا این لایحه صرفا برپایه یکسان سازی تدوین گردیده است .ونه عدالت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
1
7
من كارمند شركت نفت با 5 سال سابقه كار هستم با در نظر گرفتن شرايط همكلاسيهايم در شركت مخابرات برق بانك بيمه و ... بدون هيچ ترديدي حاضرم به يكي از اين شركتها منتقل شوم قضاوت با شما اما اي كاش ميدانستيد با اين حرفها و كارها چه ضربه اي به روحيه و بازده كاركنان نفت وارد ميكنيد بهتر است قبل از هر حرفي همه شرايط را به طور منصفانه مورد بررسي قرار دهيد تعاوني مصرف تعاوني مسكن وام مسكن امكانات رفاهي شرايط كاري سختي كار خطرات محيط كار بر روي سلامتي خطر انفجار دوري محل كار و ......... مثل هميشه افراط و تفريط در نگرش و عملكرد ما ايرانيان نمايان است
ناشناس
Germany
۱۴:۴۸ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
0
4
موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
1
0
انشالله با تصويب اين لايحه شما هم حققوقتون دو برابر ميشه و كلي امكانات مثل مهمانسراهاوبيمارستانهاوباشگاههاي لوكس نصيبتون خواهد شد و ديگه غصه حقوق بالاي نفتي ها رو نميخوريد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
0
1
ببينيد به نظرم لايحه خدمات كشوري يا نظام هماهنگ با موفقيت روبرو نخواهند بود.

به نظرم عدالت و تساوي پرداختها در ادارات دولتي در راستاي عدالت است ولي بايد بر اساس استانداردهاي جهاني دولت ما كوچك متخصص و ارايه خدمات آن غير حضوري و از طريق رابطه الكترونيكي به نام دولت الكترونيكي شود.
دولتها در شرايط فعلي بسيار محدود و پرسنل كمي دارند. اگر تعداد كارمندان دولت كم شود بخشهاي آموزش و بهداشت خصوصي شود و دولت به ارايه سوبسيد در اين قسمتها به جاي نصديگري شود شاهد خواهيم بود كه تعداد كارمندان دولت كم شده و توانايي آن وجود دارد كه حقوق مكفي به كارمندان دولت پرداخت شود.
اگر تنها با اين لايحه، سطح حقوقها يكسان شود به نظرم اين يكساني به منزله كاسته شدن نسبي حقوقهاي بيشتر تا افزوده شدن نسبي حقوقهاي كمتر خواهد بود. اين مسئله به مفهوم آن اس كه از طريق اين لايحه تفاوت حقوق كارمندان با سطح درآمد مشاغل آزاد بيشتر شده و لذا اين لايحه باعث افزايش فساد اداري و ناكارآمدي بيشتر دولت مي‌شود. بعلاوه در برخي قسمتهاي كليدي مانند شركت نفت، افزايش ناكارآمدي اثرات نامطلوب و ويران كننده‌اي به دنبال خواهد داشت.
عدالت به معني آن است كه سطح درآمد مشاغل مختلف اعم از آزاد و دولتي متناسب باشد وگرنه كاهش حقوق برخي كارمندان دولت و ادعاي داشتن عدالت، ساده‌ترين راه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
2
3
بابا این دق حقوق ما نفتیها شما رو کشت
دست بردارید
من که تو تهران کار می کنم و کارمند رسمی وزارت نفتم حقوقم چهارصد هزار تومانه با 12 سال سابقه اونم با اضافه کاری حداکثر چی فکر کردید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
0
1
دوستان گرامي با سلام:
حقوق هاي بالايي كه در بالا ذكر شده، توسط مديران بالايي نفت دريافت مي شود نه نيروهايي كه در جنوب كشور با گرماي بيش از50 درجه بدون كوچكترين امكانات و افزايش قيمت كسبه محترم محلي، صرفا بدليل كارمند نفت بودن و استنشاق و درگيري با انواع مواد شيميايي، سرطان زا و .... كه هنوز پزشكان تراز اول مملكت كمكهاي اوليه و حتي در خيلي از موارد عوارض آن را نمي دانند. دوستاني كه صحبت از باشگاههاي مجهز و .... را مي كنند عرض كنم كه من نيز آنرا منكر نمي شوم بلكه اين موارد همچون امكانات ديگر فقط در تهران و براي تهرانيها مي باشد همچون امكاناتي كه ديگر ادارات نيز براي خود دارند.
حقوقهاي بالا فقط مختص تعداد محدودي از مديران رده بالاست نه كارمنداني كه در شرايط سخت كار ميكنند. اگر مي توانيد جلوي آنرا بگيريد والا با اين شرايط فقط حق كارمندان تازه استخدام و رده هاي پايين تر تضييع خواهد شد.
ضمنا در خبر فوق اعلام شده كه همه نيروها عملياتي نيستند! به نظر شما به جز تعداد محدودي كه در دفاتر تهران هستند، چند نفر نيروي ستادي ديگر دارد؟!!!
اين نكته را هم متذكر شوم كه محيطي كه در آن كار مي كنيم در كليه تحقيقات مراكز علمي به اثبات رسيده كه ماده .... سرطان زا ست و استنشاق و تماس با آن برابر است باوجوديكه هنوز مراكز طب صنعتي نفت آنرا بعد از مدتها تاييد نكرده، تا شايد در آينده مجبور به دادن قرامت نشود.
نكته ديگر اينكه يكي از دوستان ذكر كرده كه در شرايط برابر حقوق كارمندان نفت بيشتر است! حال آنكه از دوستان اينجانب كه از سطح تحصيلات بسيار پايين تر است در بانك استخدام شده و پس از 8 سال به رياست شعبه رسيده با وجوديكه اينجانب حتي پس از اين مدت حتي نه حقوق دريافتي و نه امكانات ايشان را دارا مي باشم و نه در كنار خوانواده ام هستم!
حال اگر كسي حقوق بالا مي خواهد، بسم ا...
ناشناس
Germany
۱۶:۵۶ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
1
4
سلام
من کارمند شرکت نفت فلات قاره هستم و به صورت اقماری کار میکنم.من با فوق دیپلم فنی با 5 سال سابقه کار در جزیره خارک با تمام مزایا ماهی 350000 تومان حقوق میگیرم در حالی که دوستانم با همین مدرک وسابقه در تهران حد اقل 500000 تومان درآمد دارند.ایا کسی حاضر است جای خود را با من عوض کند؟دیواری کوتاهتر از ما کارکنان مناطق عملیاتی پیدا نکرده اید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
3
5
با سلام . من به عنوان یک معلم حاضرم جای یک کارمند نفت به مدت یک سال کار کنم . در مقابل ایشان تنها یک هفته جای بنده کار کند. اگر توانست!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
2
5
سلام
آقا من كارمند رسمي نفت با چهار سال سابقه كار و مدرك كارشناسي هستم و كل دريافتي من به 300 هزار تومن هم نميرسه .
ميشه بگين اين حقوقهايي كه شما ميگين كجاست كه ما خبر نداريم. بماند كه يكي از دوستان خود من كه در اداره مخابرات استخدام شد نزديك به دوبرابر من حقوق ميگيره چرا كسي به اونا چيزي نميگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۱
1
3
با سلام
1-پرداخت حقوق برابر برای همه مشاغل نه تنها عدالت نیست بلکه ظلم هم هست
2-اکثر وزارت خانه ها دارای کارمندان با حقوق مکفی هستند و تنها چند وزارتخانه مثل آموزش وپرورش و بهداشت ودرمان و.... کارمندان با حقوق پائین دارند. اثبات این مسئله مشکل نیست.
3-آقایانی که میگویند معلم ها 3 ماه تعطیلی دارند بدانند که کار معلم انسان سازی است و اگر یک کارگر یا کارمند نفت با مواد سرطان زا سرو کار دارند،معلمان هم با زندگی خود بازی می کنند .کار با گچ وغیره،حداقل 6 ساعت کار روزانه با دانش آموزانی که امان از پدر و مادرهایشان بریده اندو همه پد ومادر ها برای رهایی از شرشان آنها را به انواع کلاسها می فرستند تا شاید چند ساعتی هم که شده در منزل آرامش داشته باشند.از طرفی نتیجه سر وکار با دانش آموزان در پایان 30 سال خدمت صادقانه هجوم انواع بیماری های عصبی و قلبی است.
اگر کسی مدعی است که معلمی کار آسانی است من حاضرم 2 ساعت کلاسم را در اختیارش بگذارم و بعد از آن از او بپرسم که آسان بود یا سخت؟
4-اگر شما فوق لیسانس با 18 سال سابقه باشید در دستگاه خودتان چقدر حقوق میگیرید؟من حکمم 440000 تومان است.از یک فوق دیپلم برخی وزارتخانه ها و شرکت های دولتی کمتر.
بازم بگم؟
خسروی-کازشناس ارشد از تنکابن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۲
2
2
من به عنوان یک معلم حاضرم تمام طول سال کار و فعالیت داشته باشم ولی با این حقوق و مزایا زندگی نکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۲
0
2
سلام دوستان! مگر چند نفر در شركت نفت حقوق بالا ميگيرند كه آقايان مسئول خبر ندارند!!! واما نكاتي چند:
1-اول اينكه بحث لايحه نظام هماهنگ بدون كار كارشناسي است و براي جلب نظر عده اي آن هم خيلي سطحي! طرح شده است وگرنه در اين مملكت خيلي ها حقوق بالا ميگيرند وكسي از آنها نامي نمي برد از جمله نمايندگان مجلس و بخصوص شخص آقاي حاج بابايي كه طرفدار اين لايحه است.
2- حقوق بالاي بعضي از ادارات ديگر كه نمايندگان مجلس و معلمان عزيز از آن بي خبر هستند مانند شركت مخابرات ؛فولاد اهواز؛فولاد اصفهان؛سازمان آب و برق؛بانك هاي كشور؛ايران خودرو؛سايپاو...چه كسي اينها را پيگيري ميكند.
3-شرايط اقليمي تنها يكي از مشكلات كاركنان نفت در مناطق محروم است.خطرات كار در كارخانه هاي خطرناك از لحاظ سلامتي و انفجار و آلودگي آنهم نه از نوع تهران بلكه آلودگي از نوع سرطان؛نبودن مراكز آموزشي در حد متوسط براي فرزندان؛گراني بيش از حد در مناطق مسكوني منازل شركتي آنهم مغازه داران همان استدلال آبكي آقاي حاج بابايي را مي كنند كه شركت نفتي ها حقوق بالا ميگيرند؛عوارض نوبتكاري كه در مواقع شب و ايام تعطيل بايد سر كار حاضر باشند كه امثال آقاي حاج بابايي و معلمان عزيز نمي دانند اين مسائل يعني چه و برايشان قابل درك نيست؛كساني كه از شركت نفت در فلات قاره مانند خارك و لاوان و... كار مي كنند اصلا جاي بحثي نيست كه شرايط شان واقعا سخت است و هر كس انكار مي كند واقعا احمق است.و نمي دانم چرا آقاي حاج بابايي و همكاران شان ابا دارند حداقل براي تفريح كه شده در تير ماه يك سري به آنجا بزنند تا بعدا زير كولر هاي مجلس مواظب حرف زدنشان باشند.
4- اگر هدف كم كردن حقوق بالاي كارمندان در دفاتر وزارت نفت در تهران است كه اين بايد در قانون صريحا قيد شود تازه وقتي وزير نفت و معاونين آنجا هستند با ترفند هاي ديگري حقوق بالا را دريافت ميكنندو اين مختص وزارت نفت نيست و همه وزارت ها اينگونه هستند.
5-از عصر ايران بعيد است كه بصورت ناشيانه و بدون كارشناسي ميگوييد: ((فردی که با سابقه 15 ساله و تحصیلات لیسانس در بخش اداری یک وزارتخانه دولتی کار می کند و ماهانه 350 هزار تومان دریافتی دارد، وقتی می بیند که همتای او در همان بخش و با همان سابقه و تحصیلات در وزارت نفت حدود یک میلیون تومان دریافتی دارد)) شما از كجا اين حرف را ميزنيد واگر لازم است براي شما فيش حقوقي ارسال شود كه متوجه شويد اين حقوق با شرايطي كه ميگوييد بيشتر از 500هزار تومام نيست تازه آنهم در جنوب و با بودن در نوبتكاري و در عمليات.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۲
0
3
سلام
من كارمند پتروشيمي ماهشهر با مهندسي برق وبا 6 سال سابقه هستم حقوق من با اضافه كار 500000 است . كه همه اين حقوق و اضافه كار توي فيش حقوق ما مشخص و معلوم است . لازم به ذكر است كارمندان ديگر دو فيش حقوق دارند كه اضافه كار وساير مزايا را در فيش جداگانه دريافت ميكنند و هيچگاه حاضر نيستند اين دو رابا هم جمع كنند وحقوق خود را اعلام نمايند .حال اگر من نيز اين كار را بكنم حقوقم خالص بيش از 200000 تومان نيست مبلغ دقيقش را روم نميشه بگويم . توجه شما را به اين نكته جلب ميكنم كه حداقل رهن خانه در اينجا 7000000 تومان است و حداقل كرايه تاكسي 400 تومان به ازا هر نفر است و تمام مايحتاج زندگي به شكلي جنون آميز اينجا گران است به گونه اي كه احساس ميشود كه ما را اينجا به ازا يك جاي خواب و يك وعده غذاي گرم استخدام كرده اند و براي آينده خود و فرزندانمان نميتوانيم پس انداز كنيم .
نكته اي نيست غير از اينكه " خدا بزرگ است"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۲
0
2
من يكي از كارمندان شركت نفت با 10 سال سابقه وبا مدرك مهندسي ميباشم راضي به نظام هماهنگ حقوق هستم چون ميدانم حقوقم بيشتر خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۸ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
0
2
شما به جای اینکه سعی کنید تا حقوق و مزاییای سایر اداراتی که از آنها نام میبرید بیشتر شود ، سعی می کنید حقوق یک ارگان دیگر که شاید نسبت به سختی کار خود حقوق بجایی مگیرد پایین بیاورید.گویی این یک قانون است که شخص پایین تر به جای اینکه خود را بالا بکشد سعی دارد تا دیگری را به پایین پرتاب کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
1
1
با سلام
در جواب اين دوستمان از تنكابن بگم اگه مي تونيد بريد شغلتونو عوض كنيد وحقوق بالا در يافت كنيد ودست از انسان سازي برداريد.
ناشناس
United States of America
۰۸:۵۵ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
0
1
باسلام:کارکنان عزیز بخش نفت اگر شما در مناطق نفتی خدمت میکردیدخوب حق داشتندولی آنهاهم مثل بقیه که در حوزه اداری کار میکنندچرا باید اینگونه ناعادلانه حقوق ومزایا داشته باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
-
۰۹:۳۵ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
1
2
خودم و همسرم شركت نفتي هستيم آيا معلمي كه در ساعت 8 صبح تا 12 ظهر كار ميكند و ساعت يك در منزل در كنار فرزندانش خوش است با ما كه ساعت 7 صبح الي 5 بعد از ظهر در خارج از منزل و در محل كار هستيم برابريم؟ آيا همسرم كه 6 ماه سال در گرما و سرماي بيابانهاي جنوب و .... بصورت اقماري كار ميكند با همسر يك معلم برابري ميكند؟ كه از نعمت حضور در كنار فرزندانش بهره مند است. آيا آيا ..... و خيلي چيزهاي ديگر معلمين عزيز نيز زحمت ميكشند ولي نه به اندازه حقوق دريافتيشان ....تعطيلات كه بماند برف ميآيد تعطيل هستند هوا آلوده است تعطيل هستند زايمان دارند تعطيل هستند و ................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
0
1
در جواب اون دوستي كه گفته آيا سايرين هم ميتوانند مثل كارمندان نفتي روي سكوها كار كنند يا نه بايد بگم كه چرا كه نه با مزايايي كه شركت به كارمنداش ميده هر كسي ميتونه كار كنه . شما در خواست بده جاتو با يه معلم عوض كني تا اون معلم بياد سر سكو كار كنه . وقتي كه شما همه سمتها رو اشغال كردين ديگه جايي براي بقيه نمونده كه بيان . راستي اگه نفتيها ميگن معلما در سال 4 ماه بيكارن آيا حاضرا برن 8 ماه در سال با حقوق كم كار كنن كه مثلا 4 ماهشو بيكار باشن . هيچ كسي دوست نداره بيكار باشه و همه بدنبال كسب درامد بيشتر هستن و اون معلما بايد زمان بيكاريشون برن تاكسي برونن تا جبران 8 ماه رو بكنن ولي شما تعطيلاتتون رو ميرين و از بهترين امكانات رفاهي شركت در بهترين نقاط ايران استفاده ميكنين . در ضمن كاري نكنين كه بيشتر توضيح بدم
ناشناس
-
۱۲:۱۶ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
0
2
با سلام
من يكي از پرسنل شركت ملي نفت هستم با چهار سال سابقه و استخدام فارغ التحصيلان ممتاز دانشگاهها با گذشت اين سالها حقوق و دريافتي ام ماهيانه 285هزار تومان است. بسياري از همكاران من نيز كه با شرايط من و در آن سال ها استخدام شده ام از شرايط مشابهي برخوردارند. اين كدامين رنگين خوني است؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
1
1
سلام.من كارمند وزارت نيرو هستم تو شهر بوشهر با مدرك كارشناسي ارشد مهندسي عمران و 5 سال سابقه كار ماهي 550000تومان حقوق مي گيرم تو اين گرما و شرجي و گروني مسكن و همه مايحتاج زندگي هميشه حقوقم به وسط ماه هم نمي كشه ما هم توليد درآمد مي كنيم مثل شركت نفتيها شرائط آب و هوائي هم كه اينجا ميدونين چطوريه هيچگونه امكانات رفاهي هم نداريم حالا خودتون قضاوت كنيد من هم حق ندارم از امكانات مشابه يه كارمند شركت نفت برخوردار باشم؟
ناشناس
Germany
۱۳:۲۱ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
1
1
دستتون درد نکنه آقای دکتر احمدی نژاد خدا حفظت کنه انشاءا... بتونی حقوق ما کارمندان جنوب کشور را که در کنار نفتت و نفتی ها زندگی می کنیم برابر کنید و دعای ما کارمندان سراسر کشور همیشه بدرقهء راهت باشد.عدالت - عدالت - عدالت
ناشناس
-
۱۳:۲۷ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
0
2
سلام.من هم يكي از كاركنان شركت نفت هستم.5سال هم هست كه سابقه كار دارم حقوقم 256 هزار تومان است.با مدرك كارشناسي!كجاي حقوق من بالاست!حقوق بالا در اين شركت هم تنها مختص مديران و روساي سطح بالا و كاركنان مناطق عملياتي (البته با توجه به شرايط سخت كاري آنهاحقشان است).هركسي هم كه از دور مارا مي بيند كلي به ما قبطه مي خورد كه كارمند مثلاً شركت نفت هستيم.بهتر است حساب كارمندان ساده شركت نفت را از نورچشمي ها و روساي و مديران جدا كنيد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
0
1
- چرا فقط درباره کارمندان شرکت نفت صحبت میکنید.اعضای هیات علمی چه کار فوق العاده ایی انجام میدهند که از همان ابتدا از این قانون مستثنی شده اند !
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
0
2
آیا شما آماری از کارکنان با سابقه ای که از ترس مشکلات احتمالی در پرداخت سنوات خود در دو-سه ماه گذشته درخواست بازنشستگی پیش از موعد داده اند دارید؟ هیچ فکر کرده اید با این حجم از بازنشستگی، چه کسی باید چرخ صنعت نفت را بگرداند؟ به نظر شما با این جوانان کم سواد، کم تجربه و از زیر کار دررو می توان امور صنعت نفت را به خوبی اداره نمود؟ تکلیف آموزش جوانتر ها و انتقال تجارب قدیمی تر ها چه می شود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
0
1
با احترام و ادب نسبت نظرات مطرح شده سوالي از كليه دوستان دارم چرا همه امكانات مختص تهران مي باشد وچرا فلان شهر فاقد آب آشاميدني ميباشد. آيا به نظر شما آيا ميبايست براي هماهنگي بين اين آب شهر تهران را قطع يا اينكه براي معضل آب شهر چاره انديشيده شود؟ به نظر اينجانب اين كار باعث خروج نيروهاي كارامد از اين وزارتخانه خواهد شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
0
1
تصميمي كه يك كارمند نفت با تخصص فني مي گيرد در حدي است كه مي تواند ميليونها دلار را جابجا كند اين به اين معني است كه تخصص وي از حساسيت بسيار بالايي برخوردار است كه در طول ساليان سال بدست آورده است. حال آيا حساسيت شغلي اين فرد با يك دبير ورزش يا ... يكي است؟ ضمنا ما جايي نديده و نخوانده ايم كه نفتيها خود را مالك نفت بدانند آنها مي دانند كه استخراج نفت كار هر كسي نيست و اهميت عمل آنهاست كه ارزشمند است.مي توان اين متخصصان را كه هم اكنون هم رضايت شغلي ندارند بيش از پيش نا اميد كرد و در جواب تنگ نظريهاي گروهي روانه كشورهاي خارجي نمود.
يه داستان هم دراين زمينه بگم: يه روز يه فرشته مياد در خونه يكي ميگه يه آرزو كن براوردش مي كنم به شرطي كه براي همسايت دو برابرش رو براورد كنم اون يارو هم كمي فكر مي كنه ميگه يه چشمو كور كن!!!! اين حكايت ماست حاضريم به ديگران رري بزنيم حتي اگه به قيمت ضرر زدن به خودمون باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
0
1
به نظر اينجانب صورت مسئله اشتباه است بدليل اينكه به زيال حقوق ميدهند به دلار محاسبه مي كنند. براي مثال حقوق يك مهندس كره اي ذر غسلويه حدود دلار5000ميباشد در صورتي كه همكار شركت نفتي با همان سابقه و تجربه 1000دلار ميباشد پيدا كنيد پرتغال فروش را؟
ناشناس
Antigua and Barbuda
۱۸:۴۵ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
0
2
هر یک از کارگران وکارمندان عزیز شرکت نفت که مایل هستند می توانند یکی از کلاس های اینجانب را قبول فرمایند وفقط دانش آموزان را سر کلاس برای 90دقیقه نگه دارند تدریس دروسی مانند فیزیک،ریاضی و...پیش کششان بعد از یک ماه اگر تقاضای 6ماه تعطیلی نفرمودند.
پس لطف بفرمایید واینقدر تعطیلات ما را به رخ ما نکشید.
مگر خود شما حداقل یکی از این دانش آموزان را در خانه ندارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
1
1
سلام من الان 4 سال است که در شرکت نفت کار می کنم مدرکم فوق لیسانس از معتبرترین دانشگاه انگلستان پایه حقوق من 270000 با مزایا و اضافه کاری ماهی 380000 می گیرم اگه کسی بار نداره من مدرک ارائه کنم من تنها هم نیستم تمامی همکاران من هم همینطورند مامریتهای ما در ماه در سر چاه های نفت (اهواز .. ) می باشد فقط می خام بگم اگه یه کار پیدا کنیم بیرون می آییم مطمئن باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۳
0
1
امكانات معلمان عشايري وسختي كارآنها برهمه بويژه مسولين به قول خودشان ستادي آن كه فقط براي خودشان مدرك مي گيرند .وكتابهاي صدمن يه غاز مي نويسند پوشيده مانده است و اين عدم شناخت وناشناخت ماندن زحمات آنها چه درگرماي استانهايجنوبي وسرماي زير25درجه با فضايي مانند چادر قابل مقايسه با كدام امكاناتي درشركت نفت مي باشد كه درهرجا كه مر خواهد فعاليت كند قبل از هرچه امكانات رفاهي مانند جاده و..... فراهم مر كند عشاير محل خدمت بيشتر معلمان چه بسا كه مر بايست 6ساعت فقط پياده روي كنند تا به محل كار خود برسند .

حيف كه مجال كمي است براي گفتن بعضي حقايق.......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۸ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۴
0
1
برای اون کسیکه نوشتن حقوق شون 400هزار تومانه ودر تهران کارمی کنند باید بگم پدر بنده معلم اند وبا 30سال سابقه کار از ایشونی که فقط 12سال سابقه کاری دارند با سرکله زدن با بچه ها و اون همه اعصاب خوردی که داره ودر ضمن اینکه شغل معلمی بسیار در سرنوشت فرزندان این اب وخاک تاثیر گزاره ازایشون بااضافه کاری و...100هزار تومان شایدم بیشتر کمتر می گیره دلسوختن نداره تازه حالا حقوق اضافه شده واین ها وگرنه که تا 10.12سال پیش ماهی 12000تومان واینا بود والا شرکت نفتی ها که خوب بهشون میرسن البته بانکها روهم فراموش نکنید اونا هم مزایای زیادی بهشون میدن وامهای مختلف و...ودرجواب دوستی که گفته اند کارمندان ساده را سابشان را جدا کنید کسانی رادیده ام درهمین شرکت نفت که با سیکل حداقل ماهی 200هزار تومان از یک فوق دیپلم معلم بیشترمیگیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۴
0
1
ما ايرانيها عادت به سازندگي نداريم شديد به دنبال اين ضرب المثل هستيم كه ديگي كه براي من نخوشه تو سر سگ بخوشه.
تا كسي از شرايط سخت كاري و محروميتهاي اين صنعت خبر نداشته باشه راحت مي توونه از اين مقاله ها بنويسه. بهتره در جهت سازندگي كار كنيد تا تخريب.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۴
0
1
سلام
شما خدا را شکر کنید که باز هم همتون کارمند دولتید نه بخش خصوصی.
اگر جای ما بودید و با وجود داشتن مدارک دانشگاهی و کار کردن مطابق شرایط سخت بین المللی (نه ادارات ایرانی) بدون هیچ امکانات ویژه و با دریافت حقوقی ناچیز مجبور به گذران زندگی بودید چه می کردید؟
با هم سر ناسازگاری نگذارید و سعی کنید از موقعیتهایی که پیش رو دارید بدون ضرر رساندن به دیگران نهایت استفاده را بکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۴
0
2
دوست محترم که فرمودهاند ما باید شغلمان را عوض کنیم خبر ندارند که این معلمان بودند که نوشتن این کلمات را به او یاد دادندکه چنین با بی احترامی از معلمان خود تشکر میکنند.واقعا جای تاسف دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۹ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۵
0
2
برای این سایت هم متاسفم که به جای خدمت به مردم در جهت اهداف ظالمانه مطلب نوشته .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۵
0
2
آيا شما ميدانيد ما در پالايشگاه هفته اي 72 ساعت كار مي كنيم در صورتي كه يك معلم در هفته 24 ساعت كار مي كند .ما در سال يك ماه مرخصي داريم و معلم ها چهار ماه تعطيلند
شما بايد يك روز در واحدهاي پالايشي باشيد تا متوجه شرايط كار شويد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۵
0
2
اینجانب به مدت 5 سال بصورت قرارداد حق الزحمه ای در بهداشت و درمان صنعت نفت مشغول به کار بودم بدون هیچگونه مزایا و بیمه و مرخصی سالیانه ، اگر یک روز مریض میشدیم و سرکار نمی آمدیم نه از حقوق خبری بود و نه بیمه بودیم که بتوانیم از آن استفاده کنیم حقوقمان نیز همیشه کمتر از نصف کارکنان پیمانکاری بود حال بعد از 7 سال تحمل مشقات فراوان استخدام شدیم آنهم با داشتن مدرک لیسانس ، با دیپلم استخدام شدم با داشتن 11 سال سابقه ، 8 سال سابقه برایم حساب کردند و بعد از تعدیلات حقوقی تازه حقوق پایه ام به 139000 تومان و دریافتی ام به 200000 تومان رسیده است بله این است حقوق کارمند شرکت نفت که به آنها اینقدر غبطه میخورید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۵
0
1
با سلام در مورد وزارت نفت باید بگویم حقوق اکثر کارمندان آن مطابق مثل آواز دهل شنیدن از دور خوش است می باشد ولی حقوق و مزایای نور دیده ها را نمی توان با این مثل تعریف کرد به هر حال من باینکه نیروی پیمانکاری شاغل در وزارت نفت هستم ولی می بینم که مزایای اقامت در هتل ها و بعضی مزایای باشگاه ها و ... مخصوص این نور دیده ها ست و افرادی هستند که چندین سال سابقه کار دارند ولی هنوز نوبت آنها برای گرفتن وام یا استفاده از اقامتگاهها نرسیده است و حتی حقوق دریافتی آنها کمتر از من نیروی پیمانکاری با مزد مطابق با اداره کار می باشد در هر حال من هم با قانون هماهنگ پرداخت حقوق موافقم حتی اگر به ضررم باشد چراکه بسیاری هستند که حتی کمتر 21000 تومان حقوق من هم کمتر می گیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۸ - ۱۳۸۵/۱۱/۲۶
0
2
باز هم برای سایت متاسفم که نظر من رو سانسور کرده !از معلم ها ترسیدید ؟ آره خوب منم بودم همین می ترسیدم ؟ خیلی بهتون خدمت کردند ؟ چند بار کتکشونو خوردید ؟ چند بار تحقیرتون کردند ؟ اثرش الان معلومه ! چند با نمره بهتون ندادند ؟ عصر ایران رو همه باید بشناسند چه قدر ترسیده از معلما !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۸۶/۰۱/۲۶
0
4
ایا شهرهانفت خیزرادیده اید؟شهرهای نفتخیزخرابه هایی هستند که شما غبطه ی ساکنان ان رامیخورید.من دختریکی ازهمان کارمندان پولدارشرکت نفتی هستم که شمامیگویید.
مادرشهرمان(امیدیه.اغاجاری)ازابتدایی ترین امکانات محروم هستیم.ولی پولداریم.ریه ی سالم نداریم.ولی پولداریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۸۶/۰۶/۱۱
1
3
با سلام. من هم مثل همکارانی که در بالا درباره حقوق خود نوشته اند از شنیدن حقوق های میلیونی در نفت آنهم برای همه کارکنان متعجبم. من فوق لیسانس مکانیک با 6 سال سابقه هستم و در یکی از شرکتهای وابسته یه وزارت نفت کار می کنم و کارمند رسمی هستم. پایه حقوق این جانب 250000 تومن و با اضافه شایستگی و ...ا و اضافه حقوق می شود 400000 تومن. من دلم نمی سوزه اگر که بگن حقوقم بالاست . دلم برای همکارام - بخصوص همکارای قراردادیم - می سوزه که تو شرایط سخت و هوای مسموم و خطرناک کار می کنند و با حقوقای در سطح من. اونوقت بیرون از شرکت بهمون می گن حقوق میلیونی. ما کارمند داریم که 30 ساله تو این شرکته ولی تاحالا پاش به استراحتگاه شمال نرسیده. ترو بخدا اول تحقیق کنید بعد خبر چاپ کنید.
وبگردی