فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۵۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۹-۱۲-۱۴۰۴
کد ۱۱۵۰۹۶۳
انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۹-۱۲-۱۴۰۴

اقدام ضد امنیتی و ضد مردمی صداوسیما در میانه جنگ

بدنام
بارها عنوان شده که این اقدامات سلبی صداوسیما و ساترا بویژه در این شرایط کشور و نبود اینترنت بین‌الملل، که مردم به محتوای متنوع، نمایشی و سرگرم‌کننده نیاز دارند، بازی در زمین ماهواره‌ها و شبکه‌های بیگانه است!

شرق نوشت: سریال جدید نمایش خانگی، هنوز نیامده توقیف شد! رسانه‌ها نوشته‌اند ساترا با شکایت از سریال جدید «حامد عنقا» و گرفتن دستور قضایی در آخرین روزهای سال از انتشار قسمت دوم سریال «بدنام» جلوگیری کرد تا تعداد سریال‌های در حال پخش در کل رسانه‌های کشور به کمتر از عدد ۵ برسد (صداوسیما ۲ سریال، پلتفرم‌ها ۲ سریال)!

این در حالی است که شب گذشته برخی رسانه‌های سینمایی از پرونده‌سازی یک جریان خاص علیه نمایش خانگی و تعطیلی این رسانه‌ها در همین شرایط جنگی خبر دادند. 

بارها عنوان شده که این اقدامات سلبی صداوسیما و ساترا بویژه در این شرایط کشور و نبود اینترنت بین‌الملل، که مردم به محتوای متنوع، نمایشی و سرگرم‌کننده نیاز دارند، بازی در زمین ماهواره‌ها و شبکه‌های بیگانه است!

این رفتارهای سلبی اگر نگوییم تلاش برای حذف رقیب است، بدون تردید با کوچ مخاطب، کمک به جریان رسانه‌ای دشمن است.

در حالی که شبکه‌های تلویزیونی برنامه خاصی برای نوروز امسال ندارند، چهار سریال جدید شامل «بی‌عاطفه»، «بدنام»، «هزارتو» و «هفت» در کنداکتور نوروزی نمایش خانگی قرار گرفته‌اند تا مردم را از ماهواره دور کنند و سرگرمی سالم در اختیارشان بگذارند.

اما در میانه همین روزهای جنگ تحمیلی و در شرایطی که مردم ایران زیر آماج حملات وحشیانه دشمنان قسم‌خورده قرار دارند، ناگهان خبر می‌رسد: «بدنام» توقیف شده است. قسمت دوم این سریال که با استقبال خوبی روبه‌رو شده بود، پخش نشد و هیچ توضیح رسمی و شفافی درباره علت آن ارائه نشد.

اقدام ضد امنیتی و ضد مردمی صداوسیما در میانه جنگ

واقعیت این است که در روزهای جنگ، مردم بیش از هر زمان دیگری به سرگرمی و محتوای آرامش‌بخش نیاز دارند. قطعی اینترنت بین‌الملل از یک سو و تمرکز صداوسیما بر اخبار از سوی دیگر، نمایش خانگی را به اصلی‌ترین گزینه برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها تبدیل کرده است. در چنین شرایطی، توقیف یک سریال تازه‌نفس و پرمخاطب، آن هم بدون هیچ اطلاع‌رسانی شفاف، عملاً یعنی سنگ‌اندازی در مسیری که خود ساترا وعده حمایت از آن را داده بود.

به عبارتی اقدام ضدامنیتی که مردم را از رسانه داخلی به سمت ماهواره و شبکه‌های معاند هل می‌دهد تا روایت جنگ نیز از آنسوی مرزها برای مردم روایت شود.

سریال «بدنام» با ترکیبی از بازیگران توانمند و روایتی جذاب توانست در همان قسمت اول نظر مخاطبان را جلب کند. انتظار طبیعی مردم این بود که در ادامه بتوانند این داستان را دنبال کنند. اما حالا سوال اصلی این است: چه اتفاقی افتاد که یک سریال موفق، ناگهان از پخش بازماند؟ آیا این تصمیم ساترا بوده یا نهادی دیگر در این موضوع دخالت داشته است؟

برچسب ها: صداوسیما ، بدنام ، توقیف
ارسال به دوستان
«کیپ ورد» پدیده جام جهانی / چگونه کشور کوچک نیم میلیون نفری مقابل اسپانیا مساوی کرد دستگیری اعضای باند کلاهبرداری شبکه‌ای فروش خودرو شهاب حسینی، مریلا زارعی و نعیمه نظام‌دوست در سریال محبوب 25 سال پیش هشدار سازمان غذا و دارو درباره مصرف این مکمل ورزشی «پاپ» کتاب منتشر می‌کند برقراری مجدد پروازهای تهران – دبی از ۱۰ تیرماه تلف شدن یک توله پلنگ نر به دلیل سقوط در کانال آب راز دندان‌ها؛ مقایسه ساختار دندان در ۶ گونه، از انسان تا غول‌های خشکی و دریا (+اینفوگرافیک) وام روی سیم‌کارت؛ پدیده‌ای که دارایی مردم را گرو می‌گیرد پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی «داستان اسباب‌بازی 5» همه رقبا را کنار زد